hoi meiden Hier gaat alles zijn gangetje. Zoë lijkt inmiddels om 20u naar bed te kunnen, slapend om 11u een fles te drinken en vervolgens tot 5u/530u te slapen en dan nog ff-tjes. Vanmorgen was ze om 915u lekker wakker en heeft ze lekker bij ons in bed liggen spelen en lachen. Was heel gezellig. Nu ligt ze na het douchen weer te pitten en dadelijk gaan we op bezoek bij de oma van San. Vrees alleen dat ze dan alles bij elkaar gaat schreeuwen, omdat ze wakker is maar wel nog moe! Ach, dan moet San haar maar zien te troosten, hihi! Het kindje van San haar zus is vrijdag plots opgenomen in het ziekenhuis. Ze moest op controle voor haar platte achterhoofdje en ademde raar en had hoge koorts bleek toen. Moest ze meteen blijven. De ernstige dingen hebben ze al allemaal uitgesloten, maar tis nog altijd niet goed en ze wachten nog op de kweekjes! Echt zielig hoor, ze is net 20 wkn. miep: wanneer moet je nu voor de nacontrole gaan, zodat je weet waarom het niet lukt? Hopelijk slaapt jarno vandaag wat meer! ik laat ZOë gerust wel een kwartier tot halfuur huilen hoor, zeker als ik weet dat ze moe is! Irena: herken die voorkeurshouding! Zoë hoofd lijkt ook schuingemonteerd, hihi! Leg haar nu in de box op de zij in zo'n zijlig kussen. En leg haar speeltjes aan de andere kant etc. Let je erop dat haar koppie niet platter wordt aan 1 kant. Anders moet je ze op het cb eens vragen, zij hebben ook folders over voorkeurhoudingen etc. niva: tjee meis, lijkt me niet fijn al die pijntjes! Hopelijk kan de fysio wat goede oefeningen geven. tanya: hoe voel je je vandaag meid? Heb je nog een beetje lekker kunnen slapen? Tis echt zonnebrillenweer voor Ruben, hè! Meeting Utrecht: helaas ook te ver voor mij! melanie: inderdaad gewoon als ere titel beschouwen. Wie is eigelijk de oudste van ons clubje? Ben benieuwd hoe het milyan in zijn eigen bedje gaat bevallen! Oei-ik-groei boek: hebben wij ook. moet je niet al te letterlijk nemen, maar veel dingen komen ook wel overeen! Leen het anders eerst eens in de biblio voordat je het aanschaft kar: heerlijk dat jij en Sverre zich goed geamusseerd hebben en dat ie ook nog eens zo lekker heeft geslapen... twinny
Oh wat naar... En schrikken ook! Echt zielig ja, als ze nog zo klein zijn. Hopelijk kan ze snel naar huis. Was ik laatst helemaal vergeten te zeggen trouwens: die foto van Zoë vond ik helemaal GEWELDIG! En ik vind het een supermooi kindje! Lekker mollig! En ook zij lijkt wel wat op Sverre (en op Devin) vind ik.
Wat lekker dat het zo goed met Zoë gaat. Vooral dat ze zo lekker doorslaapt (*jaloers*) Tjeetje, das wel schrikken al sje voor controle komt en je kindje daar moet achterlaten. Hoop dat ze snel achter komen wat er aan de hand is.
5 September moet ik voor de nacontrole naar de VK. Hoe huilt Zoë dan? Gewoon huilen of echt janken? Gewoon huilen vind ik niet zo erg, ik laat hem dan wel even huilen, maar als ik hoor dat ie er bijna in smoort ga ik toch echt heen.
Die folder over voorkeurshoudingen heb ik ook thuis liggen. Heb er weinig aan want wat er in staat weet ik allemaal wel. De ene kant zo onaantrekkelijk mogelijk maken en de andere kant aantrekkelijk. Evt. bedje andersom, aankleedkussen andersom etc...
nou die buikpijn komt van na de bevalling..lijkt me niet echt een FM kwaaltje.. En ik heb geen KS gehad dus dat is het ook niet..
Hoiiiiiiiiiii Niet bijgelezen. Aan het genieten van het lekkere weer hier, de stad in, de duinen in en lekker genieten met zijn drietjes. Papa is nu naar Feyenoord, mama is vanmorgen met de kleine meid op de manege geweest om wedstrijden te kijken. En nu ligt Demelza in bed en heeft mama even tijd voor zichzelf. Kruimeltje gaf mij gisteren de eerste echte glimlach. Nadat ik een paar keer met mijn tong 'klakte' ging ze het proberen na te doen en na wat leuke grimassen van haar kwam er een geweldige glimlach mijn kant op. Ze is zoooooooooooooo leuk!
Klinkt alsof hij heel erg moe is. Ik weet dat de meningen hierover verschillen maar ik ben van mening dat ze best even mogen huilen als ze moeten slapen. Als je kunt en wilt zou je hem eens na het voeden etc in zijn bedje kunnen leggen en iedere 5 minuten gaan kijken, kusje even aaien eventueel zijn speentje teruggeven en weer gaan. Hij leert dan in slaap vallen en leert dat jij wel weer terugkomt. Nogmaals: de meningen verschillen! Ben je (of wie dan ook) het er niet mee eens, leg het naast je neer!
Ben ik het ook wel mee eens, maar tussen huilen en huilen zit verschil. Gewoon huilen is niet erg, maar wel als ze zowat blauw aanlopen en er bijna in stikken..... Hij slaapt nu in ieder geval.... pfff rust. Dus vandaag is het gelukt, hij is zelf in slaap gevallen. ('s Avonds is er niks aan de hand, dan valt ie wel zelf in slaap, maar overdag is het alsof hij zich er tegen verzet....)
Ja hij is echt gegroeid he. (complimenten voor mijn boobjuice!) In de lengte was ie 'maar' 2 cm. gegroeid sinds de geboorte (was 56 cm. bij 3 wk. en 6 dg.) maar in de 'breedte' een dikke kilo, dus ja dat gewicht moet toch ergens zitten he. Ik hou wel van stevige baby's.
Te vroeg gejuichd.... hij is alweer wakker.... Hij sliep net 45 min. en ik lag net een halve minuut met mijn hoofd op m'n kussen en daar begon ie al..... Hmmmm.... weer honger misschien?
loltsje, er is idd. een verschil tussen huilen en huilen. Maar ze kunnen zichzelf ook makkelijk overstuur huilen als dat werkt. En ik geloof echt dat kleintjes al heel snel dingen door hebben. Kijk maar naar de uk van Kirby. Waarom lacht die als ze een boobie ziet? Duidelijk dat ze weet wat dat betekent. Laat hem eens huilen terwijl je erbij bent. Pak een boek, ga op een stoel erbij zitten. Aai over zijn koppie, zeg sussende woordjes en als het te erg wordt kan je hem eventueel even oppakken en troosten. Als hij weer rustiger wordt dan leg je hem weer in zijn bedje. Op het moment dat hij in zijn bedje ligt geen oogcontact maken want hij moet slapen. Demelza ligt nu ook al die tijd te spoken. Waarschijnlijk van alles aan het verwerken van vanmorgen. Ik laat af en toe weten dat ik er ben. Een aai over haar bolletje, nog een keer haar slaapmelodietje laten lopen, wat lieve zachte woordjes en dan ben ik weer wrg. Ze valt dan weer in slaap om een kwartier later weer even te brullen. Dan laat ik haar 5 minuten haar gang gaan en dan ben ik er weer even. Maar goed, dat is mijn manier. Ieder haar eigen manier. Want iedereen is anders, ook onze kindjes.
Ik lees hier iedereen over 'oei ik groei'. Is het heel raar dat ik helemaal geen behoefte heb aan een babyboek? hoe informatiegeil ik was tijdens de zwangerschap, zo niet boeiend vind ik het nu. Mijn kind is niet standaard, die past niet in hokjes. Ze doet alles wanneer zij het kan en nodig vind en niet wanneer 'oei ik groei' het tijd vindt. Ik vind het ook niet boeiend wanneer ze iets moeten kunnen. Ik zie hoe ze zich ontwikkeld, ik zie dat ze vooruit gaat en ik maak me er dus geen zorgen over. Ben bang dat als ik zo'n boek heb dat ik me meer ga richten op de 'normale manier' en me eerder zorgen zou maken. Ik vind bladen als 'ouders van nu' veel leuker. Leren over opvoedkunde. De speen, slaapfabeltjes, eetproblemen etc.
Nog een laatste berichtje, dan ga ik spulletjes pakken om naar de verjaardag van ons nichtje te gaan. Jer en ik hebben de nachten anders ingedeeld. Het heeft geen zin als hij de nacht doet, want ik moet toch wakker worden voor boobyjuice of om te kolven. Dus we hebben het nu in 2'en gesplitst. Vanaf het moment dat hij thuiskomt heeft hij Demelza tot aan 12 uur. Dan gaat hij meestal naar bed. Als ik moe ben kan ik dan eerder naar bed, ik kan eef dingen doen of wat dan ook. Maar op dat moment 'hoef' ik niet. De nachten doe ik. Tot 6 uur. Tussen 6 en half 8 is de tijd dat Jer meestal op is om naar zijn werk te gaan. Dan kan hij haar uit bed plukken, verschonen en bij mij leggen. Dan kan ik haar boobyjuice geven of een flesje. En kan ze bij mij verder slapen. Op vrijdag en zaterdag doen we de nachten samen, dan houdt ie me gezelschap. We doen dit nu al een paar nachten en ik moet zeggen dat het lekker loopt op deze manier. Kan hij evengoed aan zijn uren slaap komen en ik ook. Want als ik rond half 11/ 11 uur mijn bed in duik, dan heb ik meestal tot zo'n uur of 4 geen baby die wat te eten wil. Dus kan ik toch een flinke tuk achter elkaar maken. En hij dus ook.