Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Je hebt gelijk Eveline. Maar weet je wat ik zo moeilijk vind? Wanneer weet je nu wanneer je ukkie slaap heeft? Ik zie dat echt niet aan hem hoor. Dus wanneer moet ik hem in zijn bedje leggen. Als ik hem erin leg en hij begint te huilen kan dat dus ook betekenen dat ie helemaal niet wil slapen.... En ikke dan maar doordringen en hem dus laten liggen (en dus ook laten huilen)...... (straks krijgt ie nog een hekel aan zijn mama)

Ik vind het zooo moeilijk.

Heb hem net in de tummy tub gedaan en laten drinken. Nu slaapt ie. Op zijn bedje. Maar daar is ie niet in slaap gevallen, hij is al hangende aan mijn tiet in slaap gevallen.

Dat lijkt me een goeie verdeling van de taken Eveline. Mooi dat Jer en jij het er beide mee eens zijn.

Zodra Jarno vanavond zijn laatste voeding krijgt (ik zie wel wanneer hij total loss in slaap valt tijdens het drinken, dan is dat zijn laatste voeding van die dag) rond een uur of 8/half 9. Dan ga ik ook meteen op bed. Het is nu al 2 nachten zo gegaan dat ie ongeveer 6 uren doorsliep. Dus als ik die uren slaap mee kan pakken ben ik al een heel eind. (ben nog steeds erg vermoeid namelijk)

Groetjes Miep

2. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Míjn buikpijn heeft met beide te maken: slappe buikspieren zijn vast normaal na een zwangerschap, maar door de FM is het ook nog eens de hele dag een zeurende pijn. De pijnscheuten en branderigheid komen van de KS, want van binnen is het nog lang niet hersteld èn sommige spieren waren doorgesneden :(
    Ik kan niet voor Niva spreken, die had een natuurlijke bevalling...

3. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Ben ik weer eventjes.. zodat jullie niet denken dat ik jullie vergeten ben ;) .

Alles gaat goed hier. Ben alleen ontzettend druk met vanalles en nog wat en het is véél te lekker weer om binnen te zitten.

4. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Dat klinkt heel bekend Miep. Fijn dat Jarno nu slaapt, heb je even rust! ;) Tica vecht overdag ook tegen de slaap. En ze kan soms zo hard huilen dat ze echt even niet ademt... Wel eng! Maar meestal ga ik elke 5-10 minuten bij haar kijken, (5 minuutjes als ze dus zo heel hard huilt). Ik aai dan over haar hoofdje, geef het speentje terug (als ze die wil) en blijf nog een tijdje met mijn hand op haar hoofdje zitten. Als ze weer gekalmeerd is ga ik weer. Dit kan wel 4-5 keer herhaald worden hoor, en ondertussen zit je ermee, maar daarna slaapt ze meestal wel een paar uur achter elkaar! ;)
    We zijn nu ook weer bezig met dit ritueel, Erik gaat nu net voor de derde keer kijken.

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dat slapen van Jarno was weer van korte duur, een half uurtje, langer heeft het niet geduurd.....

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Zonet was ie dus wel in slaap gevallen, maar waarom slaapt ie dan niet door? Hij moet toch wel uitgeput zijn!?!? Hij had toch minimaal 2 uurtjes moeten slapen dacht ik.... Niet dus.

7. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hier zit ik dus ook mee. Ik begin een paar dingetjes door te krijgen: wegkijken, handje naar oogjes, gapen, rode wenkbrauwtjes. Dit dus vóórdat ze gaat jengelen van de slaap. En ik heb het idee dat het meestal niet 'niet willen slapen' is maar 'niet kunnen slapen'.

Zoals gezegd, we zitten hier op het moment met hetzelfde. In mijn geval kan ze ook honger hebben, dus ik ben weg.

1 ding nog: Eef, zo'n taakverdeling hebben we hier ook steeds meer! Werkt best goed, niet?

Well, bye, het is etenstijd voor de kleine meid...

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Sind een week slik ik de pil weer en het verbaasde me hoe snel dat ochtendritueel weer normaal is.

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ze kijkt ook echt boos! Blijft een mooi meissie hoor.

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Zeker weten! Vraag me spontaan wie de oudste mama is en wie de jongste, maar misschien staat het verderop!

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Lekker dat het z'n gangetje gaat en dat Zoë zo goed slaapt.

Goeie tip van de bieb! Ik vind het inderdaad een prijzig boek.

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oooh wat sneu! Hou ons op de hoogte!

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jaaa leuk he!? Dat klakken vind Nic ook leuk!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    En leg je hem in bed omdat je vind dat hij moet slapen of omdat hij moe is. Misschien overdag in de kinderwagen beneden? En hoe laat hij zich troosten?

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    't Is toch een kwestie van uitproberen he? Maar lekker dat dit lijkt te werken!

16. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hey dames ff snel update, hier alles goed gisteren lekker geshopt bj ikea in grunn flink met geld gesmeten heerlijk. Quinty heeft gistereb voor het eerst gelachen helaas geen foto kunnen maken hopelijk lukt het snel, ze strooit nu met lachjes. vandaag druk geweest in huis kwa buikpijn hier ook 1 die erg veel pijn in de buik heeft hoop niet nu alweer ongesteld denk eerder mijn darmen this alleen erg vervelend. Eva-loraina was vandaag hele dag erg lief naar mij toe maar nu ze in bed ligt begint het gedonder weer. *zucht* kinderen waar ben ik aan begonnen ;) negeren maar. nou meiden ik ga weer. probeer volgende keer weer peroonlijker te reageren sorry. knuffel voor jullie.

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    mama's met fv op welke leeftijd zijn jullie 150 cc gaan geven en hoeveel flessen per 24 uur ik heb nutrilon standaard

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik ben er ook weer. Reageer ander keertje wel op alles als ik goed en wel bijgelezen ben want wil nu naar bed.
    Feest van tante is goed verlopen. Wurm was heel lief en alert, zat met haar grote ogen overal naar te kijken, ik heb haar in een hoekje van het restaurant zitten voeden en tijdens het eten heeft ze op de arm van tante Ina en van de vriendin van Marcels neef gezeten zodat wij even rustig konden eten. Iedereen vond haar erg lief en mooi en wakker (glunder), alleen was door alle aandacht die wurm van de tantes kreeg oma een beetje onderbedeeld, Marcels moeder zat echt een beetje beteuterd te kijken toen we weg gingen. Heb haar dus zonet tijdens het voeden dus maar ff gesmst of ze anders vrijdag (wanneer ze de boel komt doen) wilde helpen haar in badje doen omdat ze een beetje naast het net viste vandaag. Vond ze een leuk idee dus ik heb mijn goede daad ook weer gedaan.

Ik hou van mijn lieve wurrempie!

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Mooi dat het goed gegaan is vandaag Lexi!

Lekker he Wietske, met geld smijten..... Oh heerlijk dat Quinty al begint te lachen. Jarno nog niet, ach komt wel.

Beebie, ik leg hem op bed omdat ik denk dat hij moe is. Maar Jarno heeft dus erg weinig slaap nodig. Heeft vandaag overdag 2 kleine hazeslaapjes gedaan en was om half 10 vanavond nog wakker. Heb hem gevoed en hoop dat ie nu gaat slapen. (En een lange nacht gaat draaien, hoop ik!)
    Ik had hem overdag steeds in de kinderwagen liggen, maar daar houdt ie niet zo van, misschien vind ie die bak te klein ofzo. Dus gisteren ben ik begonnen met hem smiddags even op zijn bedje te leggen. Maar ook daar slaapt ie overdag niet goed, maar blijkbaar is dat omdat ie overdag geen slaap nodig heeft....
    Nou ja, als ie dan 's nachts maar slaapt. Ik zal zo even om het hoekje kijken boven, hij zat net nog te kijken. Als hij slaapt ga ik ook op bed.

Tot morgen!
    Groetjes Miep

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Dank je voor je uitgebreide reactie..Deed me goed :)

Deel Deze Pagina