Ik heb alles van Raven in mappen van juni/juli/aug en op datum gedaan, anders raak ik hier het overzicht kwijt. Schat dat we inmiddels zo'n 3500! foto's op de pc hebben staan waarvan de helft bijna alleen van Raven
Hoi! Ik ben er morgen weer. Heb even een schijt baaldag etc. Alles loopt hier werkelijk in het honderd. Alleen met Demelza, Jer en mij gaat het goed maar verder gaat het hier even zwaar klote. En mijn focking mobieltje is ook al leeg en ik kan mijn oplader niet vinden! Moet vandaag voor nacontrole naar de gyn en naar de kinderarts voor Demelza. Kus!
Kijk DAT vind ik nou nog eens een on-topic nutteloos feit! Post je de naam ook even als je je die weer herinnert?
Whahahaha, Beebie! Nicci ziet erg maf uit op die foto's! Gelukkig zie je op de andere foto's dat het eigenlijk een schatje is! Tja, Miep en Beebie, ik herken het wel... Wat doe je met een baby die wakker is? Um Tica ligt dan in de box naar dingetjes te kijken. Als ze dat niet leuk meer vindt en teveel gaat jengelen, loop ik soms een tijdje met haar in de draagdoek of gewoon op de arm. Maar vaak geeft ze toch echt tekenen van moeheid dan en gaat ze dus in de wieg. Niet dat ze dan direct slaapt hoor, maar zolang ze tenminste een half uurtje tot een uur geslapen heeft, òf dat het tijd is voor de volgende voeding, blijft ze daar! Eerst dachten we ook dat ze gewoon niet zoveel slaap nodig had, maar ze werd steeds huileriger... Daarom nu maar zo. Sterrekind, hoe gaat het nu? Karlijn, wat heerlijk dat de afgelopen nachten zo goed zijn gegaan met Sverre! Ik herken zo niet wat je beschrijft op Sverre's ruggetje. Ik zal zo Tica es inspecteren om te kijken of ik iets vergelijkbaars tegenkom... Niet jezelf gaan opfokken! *geeft je bemoedigende klopjes op schouder* Bel anders even het CB? Droog huidje heeft Tica ook en uitslag kan natuurlijk van allemaal kleine ongemakjes komen. Misschien heeft Sverre gewoon allemaal typische babykwaaltjes tegelijk? Tweety, volgens mij doe je echt al heel veel. Nog niet teveel piekeren over de buitenwacht voordat je voor het eerst bij het CB bent geweest! Wietske, het klinkt apart, zo'n Felicitas-dame over de vloer. Ik zou me verplicht voelen om van alles te kopen, dus het is idd netjes als je alleen maar één setje gekocht hebt. Gaat het al beter tussen jou en Eva? Foto's: Wij hebben ook heel veel foto's. Zo'n 1000 denk ik... En ongeveer 100 alleen van de eerste dag. Waaronder veel foto's van de KS hoor. Ik had instructies gegeven dat ik er later zoveel mogelijk van wilde zien en weten. De verpleegkundige die ik de camera gaf heeft zich heel goed aan die taak gehouden. Ik heb bv bijna een per seconde verslag van het moment dat ze Tica daadwerkelijk uit mijn buik trokken Alle foto's staan op een externe harde schijf en ik ben net begonnen de mooisten te selecteren voor weer een nieuw scrapbook. Jekkia, wat heb je een mooie nieuwe avatar van Raven! Vlinder, ik ben het helemaal met je eens. Als het om je kind gaat kun je opeens veel meer... Flink hoor, een hele dag weg naar een bruiloft. Maar Nova is vast in goede handen bij haar opa en oma. Hier buitelen de grootouders ook over elkaar heen als ik zeg dat ik (even) oppas/hulp nodig heb. Daarom ook zo leuk Lexi, dat je schooonma straks mag helpen badderen. Zo hou je verse grootouders happy! Niva, je merkt al aardig wanneer je kindje anders dan 'normaal' huilt hè? En dan haal ik haar ook gewoon uit de wieg en mag ze op Eriks borst of in de draagdoek. Krampjes of verwerken is het dan... Is het nu weer goed met Devin? BTW, wat vervelend dat bijna niemand de pijnen die jij beschreef herkent. Raar hè? Misschien is het de FM... Ik wil je nu al een dag PB-en maar er komt telkens wat tussen. Ik moet bijvoorbeeld ook zo naar de winkel, dus moet ik nu echt Tica gaan voeden en verschonen Badderen: zo om de dag. Ze vindt het niet altijd leuk, maar ze wordt er lekker slaperig van. Maar twee keer per week was ik haar met shampoo enzo, anders wordt Tica's huidje te droog. Het badderen op zich schijnt niet slecht te zijn, maar wel al die zalfjes en shampoos... Bleh! Ik vindt het echt raar dat ik niet op school ben vandaag Ik heb dus maar mijn schoonpa gebeld om me naar de Ikea te brengen. Heb ik toch ìets te doen en heeft hij weer een smoes om met zijn kleindochter op stap te gaan Moet ik me nu wel eens klaar gaan maken voor vertrek... Tot vanavond allemaal!
Ongeveer drie keer per week, kraamhulp zei dat dagelijks badderen voor die jonge huidjes nog helemaal niet zo goed is omdat ze dan een te droge huid krijgen. Dus ik luister braaf naar wat zij zei, is mij allang best want elke dag badje vind ik als luie, ontaarde moedern natuurlijk veel te veel moeite
tussen Eva en mij gaat het weer wat redelijker gisteravond weer even gedonder ik steeds heen en maar huilen Pascal 1 keer heen nog wat drinken gegeven toen boos geworden en rust in de keet. Foto's wij merken dat het de 2e is zoveel foto's hebben wij van Eva ook en nu nu moeten we het toestel echt erbij trekken en verplichten foto's te maken het is niet meer nieuw he je hebt het al meegemaakt zo moeten wij ook nodig weer eens gaan filmen, ook nog niet gedaan schandalig arme Quinty
badderen ik doe het om de dag maar aangezien ze veel spuugt gebeurt het soms ook wel elke dag ligt eraan hoe ze ruikt
Nou het gaat wat beter met me. Ik ben aan de race, de krampen zijn nu weg en het rommelt alleen nog. Ik zag een heel mooi scheel koppie voorbij komen. Kar, gister hadden wij bezoek van vrienden met hun babietje. Dat kindje was ook altijd erg gespannen (vuistjes, trappen, grote ogen). Zij zijn het kindje gaan inbakeren en nu gaat het super, het inbakeren heeft wel wat daagjes nodig, veel verzet in het begin maar als je door die periode bent vinden ze het heerlijk. Misschien is het ook wat voor Sverre. Badje, om de dag in het badje, onder de douche of in de wastafel(nu het nog past). En de andere dag met een washandje. En 2 keer per week lekker in cremen met babycreme van Shebamed. Foto's, geen flauw idee hoeveel we er al hebben, moet ze nog wel op de externe zetten. Wel ga ik volgende week de woonkamer ombouwen tot studio en dan een fotoshoot doen met de kids. En ook van ons 4-tjes speciaal voor de opa's en oma's, overgrootoma (die heeft nog een paar weken te leven) en overgrootopa. Hier een klein probleempje. Lieve wilt geen fv en ik heb nog maar 2 weken om af te bouwen en haar aan de fv te krijgen. Ik heb er helemaal slecht van geslapen. We geven nu Nutrilon hypoallergeen maar ik vanmiddag Friso kopen en dat proberen.
hier zijn we dan even.. over foto,s ...we hebben er ook veels te veel...heel de pc staat er mee vol. hahah en dan nog van bezoek...het bezoek wat allemaal komt neemt zelf ook nog eens de camera mee zodat ze zelf ook foto,s hebben ik ben zelf veels te lui om iedereen een foto te geven.. mijn meisje is soms net een fotomodel met dat geknip over badje...ik was haar s, morgnes een beetje met een washandje..gezichtje en handjes..ze heeft soms zweet handjes omdat ze vaak een knuistje heeft en de billetjes. en s, avonds soms wel pas om 22 uuur in badje met olie..dit omdat ze het zelf zo lekker vindt en dan heel goed slaapt!
trouwens iets nieuws ontdekt vanmorgen! chedella kan tv kijken. ik had haar in de macicosie voor de tv gezet met teletubbies erop. ze lag te schater lachen en was druk met haar handjes en beentjes aan het zwaaien. toen ik voor het beeld ging staan begon ze zelf te huilen Nu al verslaafd dus ik ben nu een film van de teletubies aan het branden! ik heb me in die tijd heerlijk uitgebreidt kunnen douchen! nog meer tv kijkertjes onder ons?
Had je topic gelezen... Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik heb ook Friso, Sverre vindt het heel lekker. Maar hij drinkt het dan ook al een tijd. Wat je al zei, haar honger laten lijden is ook zielig.. Misschien kun je mengen? Of mag dat niet? BV en KV en dan geleidelijk steeds meer KV?
Nee.. sterker nog, als Sverre in de kamer is zet ik de tv zachter en hij mag er niet naar kijken van mij. Ben veel te bang dat hij iets 'engs' ziet. Mijn zusje heeft een half trauma opgelopen van Sesamstraat toen ze een maand of 9 was namelijk.
Vragen staat vrij toch!? Wanneer is er weer inloopspreekuur bij jouw CB? Vorige keer kwam je er immers niet aan toe vanwege je schoonouders die eerder kwamen. Misschien kun je het eerst volgende spreekuur!?
oeps dat is zeker niet zo mooi..maar teletubies is echt onschuldig. ben vanmorgen op controle geweest bij cb en daar had ik het ook verteld..ze zeiden dat het geen probleem was als het niet langer dan een half uurtje was. dus voor mij ideaal om lekker lang te kunnen gaan douchen hahah
Ik doe Nicci iedere ochtend in bad. Straks ga ik dat verplaatsen naar de avond. In het weekend gaat ze 2 keer onder de douche; zaterdag met papa en zondag met mama!
kar..bel gewoon het cb ze hebben bijna altijd wel antwoord op je vragen... zo ben je mischien wat gerust gesteld... de vk zal er denk ik niet zo heel veel over weten.
Ik doe er altijd een heel klein beetje olie in bad en soms zeepvrije wasgel. Haar huidje is zo zacht als maar kan. En de douche vindt ze super!
er is van zwitsal heel goede amandel olie..daar wrijf ik haar huidje al mee in vanaf dat ze in de couveuse lag..en haar huidje is heel zacht en zonder pukkeltjes of wat dan ook.