Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Je moet doen wat goed voelt lex. Ik vind het heerlijk om haar voor me te hebben te kletsen en te lachen met haar. En tijdens het verschonen spelen we met haar voetjes en buikje! :D

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik was Nic haar haren om de week.

En onder de douche wil een hydrofiel luier de glibberigheid tegengaan. Misschien een idee?

3. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Ik moet over 2 weken weer werken en ik kan niet kolven op mijn werk.
    Ja, ik weet dat mijn baas het verplicht is maar ik sta lang alleen en kan moeilijk de toko opslot doen.
    En ik ben bang als ik wil kolven op mijn werk dat ik word ingeroosterd op dagen dat ik niet kan.
    Horeca=Hoereca

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Om de week? Je bedoelt 1 keer per 14 dagen dus? Is dat niet te weinig?

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik zou hem om de dag douchen als ik jou was als je er zo over in zit dat sverre zo'n droog huidje heeft. Veel badderen droogt de huid ook uit.

Dat 'gaatje'boven zijn anus is heel normala hoor..Heb je zelf ook als het goed is (alleen misschien iets minder duidelijk aanwezig) Wij moesten wel eens 'darmspoelen'op het werk en een collega had steeds moeite met de anus te onderscheiden van dat gaatje :) (oke dan kun je het dus niet zien, want je hangt er met je hand onder..maar toch)

6. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Jah wat een leuk idee zeg! Echt heel grappig om zo te vergelijken! Ik ben ook meteen aan de slag gegaan hier thuis (al is het voor iedereen met het blote oog te zien hoeveel Devin op papa lijkt..)

7. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Euhm..Ik zeg maar niks..

*maar er was hier eens een wijs iemand die zei dat je beter eerst kon lezen ipv te reageren..grinz)

8. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Jups hier ook eentje..maar dan gaat het puur om de flikkerende beelden..ze vindt licht geweldig, dus ook het licht van de tv..

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfff vermoeiende dag vandaag zeg. Sverre is veel wakker, huilerig, kramperig.. :( :( Ben net met hem in de draagzak wezen wandelen met Morris en nu slaapt hij. We gaan zo eten dus hopelijk houdt hij het nog even vol.

Badderen ik weet dat vaak in bad niet zo goed is voor zijn huidje, maar vreemd genoeg zit die droogheid/schilfertjes en uitslag op precies die plekken die nooit onder water komen: gezichtje en hoofdhuid!

Eef hoop dat wat er ook aan de hand is, snel over is bij jullie. Wel fijn dat het met het gezinnetje goed gaat!

Nou ik ga het eten opscheppen. Hopelijk is er straks nog iemand online? Ben weer alleen namelijk. Maar er komt ook Starsky & Hutch (de nieuwe, met Ben Stiller & Owen Wilson) op tv en die vind ik ook wel grappig...

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik heb haar in de box in het wipstoeltje gelegd (scheelt ruimte en zo staat ze wat hoger) en ze heeft naar de speeltjes gekeken en naar buiten. En naar me gelachen natuurlijk. Intussen heb ik eten staan koken en gegeten (Marcel is nog niet thuis maar ik moet toch eten en niet te laat als ik straks ga zingen). Ging allemaal heel goed met dat stoeltje eigenlijk, af en toe even over haar wang aaien en lief tegen haar praten. En nu ligt ze een beetje in te kakken op haar stoeltje volgens mij. Nou ja ik laat haar maar lekker zitten tot Marcel er is, dan kan ik me omkleden en een poging doen tot kolven, kan ze dat ook nog drinken terwijl ik weg ben en scheelt mij weer pijnlijke boobs.

11. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    dames met fv wlk merk voeding hebben jullie en hoe bevalt ie kwa krampjes, als dit zo door gaat dnk ik over te stappen van nutrilon naar friso ofzo dus graag meningen

12. Niet meer actief

KUT KUT KUT met enorme grote hoofdletters! Ik heb absoluut niet bijgelezen, dus geen reacties van mij op jullie.
    Voor jullie jezelf gaan afvragen waar ik gisteren en vandaag was,
    er is niets aan de hand met Ruben of met mij.
    We hebben 'alleen' gisteren water over de laptop gegooid en die kan daar niet zo goed tegen.
    Meteen de laptop op zijn kant, uitgezet en omgekeerd op een handdoek laten drogen.
    Vanmiddag weer aangezet, kreeg een blauw scherm met Press F2 voor BIOS enzovoort, en de laptop begon ineens heel hard te piepen.
    Gauw weer uitgezet, maar het leed is waarschijnlijk al geschied. We hadden vanavond een mannetje gebeld die PC's repareert en die zei dat
    waarschijnlijk het moederbord kortsluiting heeft gemaakt vanmiddag (vandaar dat piepen). Hij komt hem morgen ophalen, maar hij vreest dat hij overleden is.
    En ik baal ENORM! Waarom? Omdat alle, maar ook echt alle foto's van Ruben en de bevalling erop staan. We wilden deze week een back-up maken, want onze CD-brander
    deed het een tijdje al niet meer. Marc zou dan een USB-stick van zijn werk meenemen zodat we daar alles op konden zetten en dan zou hij CD's branden op zijn werk.
    Dat mannetje zei dat in 9 van de 10 gevallen de foto's nog te redden zijn, zul je net zien dat wij die ene zijn dat het dus niet lukt. Ik kan jullie alleen maar
    aanraden om een back-up te maken.
    Ik zit nu even op een andere PC, gauw email checken en telebankieren. Maar jezus, wat voel je je gehandicapt zonder PC zeg! Ik verveelde me vandaag gewoon. Het hele huis was
    al gepoetst (had ik zaterdag gedaan) alle was was ook al gedaan en gestreken, zelfs de ramen zijn gezeemd. Ik had al een paar keer gelopen met Ruben, op TV was geen bal aan
    dus ik heb vanmiddag heerlijk met Ruben op bed gelegen, kom ik wel eindelijk aan mijn rust toe ;). Maar ik mis jullie wel hoor, en ook het gezellige gebep met Lexi en Karlijn op MSN.
    Tot overmaat van ramp ging ik vanmorgen met mijn blote poten in een stukje
    glas staan, ook heel fijn, NOT. Ik heb dus echt een pesthumeur vandaag. Plus dat ik van het weekend al begon te merken dat mijn psychische klachten weer terugkomen, zoals \
    extreme achterdochtigheid. Maar even goed in de gaten houden.
    Is er nog iets positiefs te melden? Jazeker! Gistermiddag heeft Ruben zijn 1e flesje gekregen en meneer had dat (70ml) binnen 5 minuten leeg! Ik voelde me wel heel raar, ik voelde me ineens overbodig.
    Ruben drinkt dus goed uit de fles, dus kan nu in principe zonder mijn bertha's, en dat besefte ik ineens. Was geen leuk gevoel dat ik had...
    Hij heeft ons vannacht 6 uur laten slapen, van 23.30 tot 5.30. Was wel even lekker om 2 uurtjes extra aan 1 stuk te kunnen slapen.

Ik hoop echt dat de laptop morgen te repareren is, anders moeten we weer geld gaan uitgeven aan een nieuwe. Tot die tijd probeer ik zo af en toe mee te lezen, op de PC van de buuf annex vriendin ofzo.
    Maar ik leef nog, Ruben ook, maar de PC dus niet meer...

Liefs, Tanya

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zoë gaat nu al 2 avonden tegen 20u naar bed en valt na kwartiertje huilen ook in een diepe slaap. Voeding van 2230u gooien we er slapende in en dan slaapt ze nog tot 5u/530u. Helaas was ze vanmorgen om 5u ook klaarwakker! Heb ik haar in haar slaapzakje naast me in San's bed gelegd, maar ze had veel te veel lol om te slapen! Ze heeft vandaag wel overdag veel geslapen. nu is ze met San naar de tennisbaan, er is toernooi bij onze club, dus ze is ff showen!

tomenjerry: Zoë krijgt al 2 wkn ofzo 150, maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze drinkt ze niet helemaal leeg en gebruikt nog 6 flessen..

sterrekind: hoe is het nu met je buik? Hoe merk je dat Lieve geen flesvoeding wil? Is ie niet te warm of te koud?

beebie: wij hebben ook heel veel foto's en ook heel veel filmpjes al!

kar: fijn dat sverre weer zijn ritme te pakken heeft. Die extra naad herken ik niet! En misschien toch maar eens naar de osteopaat? Zoë heeft ook veel uitslag, zijkant gezichtje en op haar rompje.vOlgens de dokter waren het pikkeltjes van mijn hormonen nog.. Heeft de vk nog wat gezegd? Hoe weet je dat van je zusjes trauma? DAcht dat je je uit die leeftijd geen herinneringen maakte.

tweety: Zoë keek ongeveer bij een week of 5 ook vaak scheel. Metname als ze zich op iets concentreerde wat ze wilde zien. In die tijd begon ze ook beter te zien....misschien hangt het daarmee samen> Fijn dat iris 's nachts wel slaapt. Van die rozewolk zijn we geloof ik allemaal wel een paar keer afgedonderd, ik in iedergeval wel hoor. Ik was 20kilo aangekomen en moet er nog 8. Ik badder Zoë 2 keer per week en op zondag gaat ze onder de douche.

miep: kan me voorstellen dat je zou willen dat ie overdag wat meer sliep. Heeft Jarno een mobiel boven zijn box? Zoë kon al vanaf een week of 5 de beestjes die redelijk dichtbij waren goed zien en zich ermee amuseren. Wel fijn dat ie zo'n lekkere nacht heeft gehad.

evelien: enne de lader nog gevonden? Hoe waren de controles?

sonya: hahaha wast grappig dat chedella al tv kijkt. Denk dat ze hier de eerste is, is tenslotte ook de oudste!

lexi: denk eerlijk gezegd dat je wel degelijk kan spelen met elin. Zoë kijkt graag naar het mobiel en soms hou ik de beestjes tegen. Ook vind ze het leuk om een beestje wat ik voor haar houd te volgen met haar ogen. Doekje over haar gezicht trekken en kiekeboe zeggen doet haar lachen. Lekker kietelen vind ze ook leuk. Enne op de buik gymnastieken vind ze schitterend. Ze houdt al heel lang haar hoofdje omhoog en kan zich al omdraaien zonder haar luier. Met kleren aan duw ik haar vaak ff door en dan ligt ze in een deuk! Probeer het gewoon eens als je er zin in hebt. Wipstoel vind Zoë ook nog niet zo leuk, alleen als ze bij ons kan zitten op de eetkamertafel! Of we lopen rond en ik vertel haar wat we allemaal zien en zij kijkt erna. In de spiegel kijken vind ze trouwens ook leuk, hihi......

haren wassen: heb ik nog nooit gedaan!

Ga nu GTST kijken!

twinny

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh jakkes Tanya... straks nog onkosten, of nog erger, straks ben je al je foto;s kwijt. Ik hoop het niet voor je! (Ik duim heel hard voor jullie.) Goed dat Ruben ook een flesje wil leegdrinken. Kan me voorstellen dat je je een beetje overbodig voelde op dat moment, maar tis toch ook wel een lekker gevoel dat Marc (of iemand anders) ook eens een voeding over kan nemen zodat jij even rust hebt.
    Mooi dat je een goeie nacht gedraaid hebt!

Twinny: Dan is Zoë haar nacht om 5 uur al om zeker, kan wel kloppen als ze al om 8 uur 's avonds slaapt. Kun je niet proberen om de nacht een paar uurtjes op te schuiven? Huh, heb je d'r haartjes nog nooit gewassen? Hoeft dat niet dan?

Ja er hangt wel een mobiel boven Jarno zijn box, vindt ie wel leuk voor 5 of 10 minuutjes. Hij ziet de beestjes ook wel bewegen, wel grappig.

Vandaag ging een stuk beter, hij heeft van half 4 tot half 6 geslapen. En daarna weer gedronken en heeft ie zichzelf goed vermaakt. Een half uur in de wipstoel en daarna even in de kinderwagen liggen kijken. Ik denk dat ie gisteren gewoon té moe was ofzo. Vandaag is ie zoo lief!

Eveline: Ik ben ook wel benieuwd hoe je nacontrole was en wat de kinderarts zei.
    Kar: Ook ben ik benieuwd wat jou vk zei. Was alles ok?

Groetjes Miep

15. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    miep, Zoë heeft toch praktisch geen haar! Gooi er gewoon wat badwater overheen.

16. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    irena, jij wilde toch met Tica op de fiets. kijk eens bij www.2go4kids.nl

17. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Miep: kom jij zelf nog wel toe aan je rust, als Jarno overdags wakker is?

Als Iris hier wakker is, vraagt ze wel mn aandacht :)

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre slaapt al sinds 18:00 uur.. en heeft dus de voeding van 20:00 overgeslagen. :( Ik wil hem eigenlijk wakker maken en een beetje geven. Want straks slaapt hij vannacht natuurlijk weer korter.

De VK heeft niets gezegd over Sverre, behalve dan dat ze hem er goed uit vond zien. Zoals gewoonlijk was er geen tijd voor meer. Ik ga binnenkort eens bij de huisarts langs om over anticonceptie te praten. De VK was erg te spreken over de mirena-spiraal. Maar mijn huisarts doet daar moeilijk over: zij vindt dat het alleen uit kan als ik hem 5 jaar laat zitten ofzo. Omdat hij nogal duur is. :(

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny zo te horen doe jij het echt geweldig met Zoë! Je doet zulke leuk dingen met haar. Goede ideeën ook. Volgens mij is Zoë ook wel een slim meisje.

Ik was Sverre's haren ook nooit trouwens. Het is ook bijna allemaal uitgevallen namelijk. ;) En wat er nog zit, ziet er niet vet uit.

20. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Dan had ik over die eerste vraag heengelezen Beebie, sorry daarvoor...

Maar idd, op zich ben ik nog steeds van het 'oppakken en bij je houden'. Maar (1) ik merkte dat ik dat fysiek niet meer trok :cry: en (2, belangrijkste) ze is soms zoooo moe en slaapt dan toch langer en beter in de wieg dan bij mij in de draagdoek. Dit merkte ik toen ik zelf zo vermoeid van het rondsjouwen was geworden dat ik haar huilend en wel in haar wieg moest laten. Erik bleef er toen bij zitten en hij stuurde mij voor de rest van de nacht naar het logeerbed. Na een uur :( huilen sliep ze vanf 23:00 door tot 7 uur de volgende ochtend :confused: Zo lang en goed sliep ze anders nooooit. En de dag daarna was ze zo ontspannen en vrolijk! Vanaf die dag leggen we haar vaker echt in de wieg.

Ik vind het nog wel heel moeilijk hoor. Daarom ga ik vaak ook om de 5 minuten kijken als ze in de wieg ligt te huilen. En ik zit heel vaak minutenlang bij haar terwijl ik mijn hand op haar slaap heb. (Erik noemt dat mijn 'Vulcan mindmeld', een soort handopleggen :(). Maar het lijkt vaak te helpen! Ze wordt snel rustig en slaapt regelmatig onder mijn handen in, maar ze ligt wèl in haar eigen bedje. Bij mij is het dat ik echt het idee heb dat dit voor haar als ze echt moe is, beter is dan veel rondgesjouwd worden. En...fysiek bleek het heel zwaar. Door de FM doen al mijn gewrichten zeer en ik merk dat ik het gewoon niet trek om haar veel te dragen. Ik lig nu veel met haar of heb haar in de draagdoek (dat ontlast mijn armen). Daar zal ik trouwens een leuke foto van in mijn album zetten... Als ze krampjes heeft hou ik haar nog steeds veel bij me hoor.

Dus Beebie, ik denk dat ik nou een mama ben die soms uit verstandelijke overwegingen tegen haar eigen instincten in moet gaan. Soms moet ik echt huilen en wil ik naar haar toe... Het helpt dat ik merk dat Tica op de nieuwe manier eigenlijk best gedijt, daardoor is het beter te verdragen dat ik haar niet zo vaak bij me kan houden als ik zou willen.

Share This Page