Eef, succes en sterkte voor vanmiddag. Neem dat heerlijke rotterdamse bekkie maar mee naar de rechtbank! ***knuffel***
Môgge, ben ik ook weer! Eens kijken, wat heb ik allemaal gelezen waar ik op wil reageren... Irena Ik weet ergens ook wel dat Marc en ik de meest vertrouwde personen zijn in zijn leventje, maar ik moest gewoon even slikken en huilen toennhij voor het eerst de fles kreeg. Ik voelde me ineens overbodig, juist ómdat iemand anders hem nu ook kan voeden. Beetje raar uit te leggen misschien, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Douchen/wassen/badderen Hier gaat Ruben om de dag in bad of onder de douche. De andere dag wordt hijgewoon gewassen. En elke keer als hij in bad of onder de douche gaat worden zijn haren gewassen, want ik smeer er elke dag haarlotion in (dan komen zijn krulletjes weer terug ). Scheel kijken Yep, ook hier af en toe! TV-kijken Dat weer niet. Lexi Ja wat valt er nu precies allemaal onder de categorie "spelen"? Als ik zo lees wat Twinny allemaal doet ga ik me bijna schuldig voelen, want zoveel doe ik niet met Ruben. Wel doe ik vaak tegen hem zingen (hij kan nu nog niet gillend weglopen hihihi ). Ook benoem ik wel veel wat ik met hem doe, bijvoorbeeld als ik hem in bad doe ofzo. Verder leg ik hem vaak in de box, waar hij aandachtig kijkt naar de boxmobiel of de boxspiraal (waar hij ook helemaal naartoe kruipt/schuift). Ik had hem vorige week ook op dat speelkleed gelegd maar daar vond hij nog niet zo veel aan. Verder gaat hij ook in het wippertje, als ik bijv sta te strijken ofzo. Tweety Ook hier wurmt Ruben zich af en toe wel eens onder de dekens vandaan. Hij wurmt zich echt omhoog, maar vaak niet hoog genoeg om bloot te liggen. Ook in de wagen doet hij dat, ligt regelmatig met zijn koppie tegen de bovenkant aan. We hebben nog geen slaapzakje maar zijn wel van plan om dat aan te schaffen Eveline Jeetje wat een verhaal! Ik hoop echt dat jullie die rechtszaak vanmiddag gaan winnen en dat jullie weer snel stroom krijgen zodat Jij en Jerry lekker warm kunnen douchen en Demelza weer thuis in een warm badje kan. En heel veel beterschap en sterkte met je borstontsteking. Hang ik there meid! *KNUFFEL* De rest ben ik vergeten... Hier Mannetje heeft PC meegenomen en denkt dat hij niet meer te repareren is. Kan me niet meer schelen, als de foto's maar gered worden. PC is vervangbaar, foto's en filmpjes niet! Tot die tijd gebruiken we een laptop van Marcs werk maar die is zodanig beveiligd dat als ik elke keer een nieuwe pagina open dat ik dan 6x op OK moet drukken in het schermpje wat hij steeds geeft . Erg irritant kan ik je wel zeggen. Maar ja, beter als niets toch? Ik heb eerst de bankzaken maar gedaan en mijn telefoon opgewaardeerd. Straks (om 12 uur) voor het eerst officieel naar het CB. Nu had ik van het weekend een goede vraag verzonnen die ik wilde stellen aan die arts, weet ik het toch niet meer ! De volgende keer toch maar meteen opschrijven dan. Verder rustige nacht, Ruben kwam om 3 uur en half 7 dus eigenlijk normaal voor hem. Zo, ik ben zo weg, ga eerst de spullen bij elkaar zoeken! Liefs, Tanya
ff tussendoor, ander wordt het weer zo'n lang bericht: Sterrekind: Hoe is het vandaag met je? Geen idee waarom je buikpijn zou kunnen hebben. Nasleep van de ks? Of, zoals al geopperd, ongesteld? Kuiltje boven de bilnaad: denk dat het gewoon een plooitje is of zo. niks ernstigs in elk geval. Beebie: Jeetje wat kan Nicci scheel kijken! Lachuhh! Diana: scheel kijken is heel normaal omdat ze nog niet goed kunnen fixeren. Gaat wel over na een week of 6, naarmate ze beter gericht kunnen kijken.
Heeft Meallán ook gedaan. Die anti-lek bekers vond hij maar niks, terwijl het bij Maura en Myron prima werkte.
Ik had eind vorige week al gezegd dat het wel even zou duren voordat ik weer hier zo zijn. Heb nog niet veel tijd, maar neem wel even wat tijd om te lezen wat er allemaal speelt. Veel problemen met computers/elektriciteit enz. Kindjes die heel mooi op 5 voedingen zitten (hier ook!). Kindjes die overgaan naar fles voeding (tuurlijk is dat wennen voor de mama's die al die tijd bv hebben gegeven, maar ook dit is leuk hoor!). Kindjes die goed slapen 's nachts (hier ook!). Goede check-ups bij het CB en VK (Miep jij moet volgende week geloof ik he? Ben heel benieuwd wat ze er van zegt.). Ik ben gisteren bij de VK geweest. Ze hoefde niet inwendig te kijken omdat we al lang weer sex hebben en ik niet het gevoel heb dat er iets mis is (scheelt weer een open-dozen-show). Mijn rechte buikspieren zitten tot aan mijn navel alweer heel mooi tegen elkaar aan en daarboven bijna. Dus dat gaat heel goed. Bloeddruk was 100/75. Mick doet het nog steeds goed (wordt het al saai?). Hij ligt nu naast mij te slapen, heerlijk! Ik lag net naar hem te kijken en moest gewoon even huilen (van blijdschap hoor!). Ik merk dat ik best moe ben (meer dan in het begin) en dat ik uit mijn cocon begin te komen (dat is echt minder). Ik maak me druk om financieen (mis wat geld van het uwv, dus daar moet ik weer achter aan, bleh), het werk wat steeds dichterbij komt en het achterlaten van Mick bij anderen (oke, alleen bij (schoon)ouders, maar toch vind ik het moeilijker dan wat ik van te voren had gedacht). Al met al voel ik me door bovenstaande zaken niet zo lekker en kruip ik liever weg met Mick waar niemand ons kan bereiken met 'slechte' dingen. Raar of hebben meer hier last van?
Sjezus, eef. Je hebt wel last van Murpheys law zeg (=als 1 ding mis gaat, gaat alles mis) Wat een kl*tezooi allemaal zeg. Tis altijd hetzelfde met die bedrijven, komt ook veels te vaak voor. Idioot dat ze jou niet aansluiten, je hebt bewijzen zat. Zij zijn in gebreke gebleven! Hoop dat het allemaal snel wordt opgelost (misschien krijgen jullie nog wel smartegeld vanwege geleden schade ) Hopelijk gaat het bij die andere maatschappij beter. Succes met de antibiotica, hoop dat die snel effect heeft en dikke knuffel want sjeez meid wat kun jij een pech hebben
Ana-Lucia wurmt haar ook altijd van onder de dekens... daarom gebruiken wij al een slaapzakje van toen ze pas een week of drie was.
Eef: ik heb je al gesmst over je ellende (op Demelza d'r gsm), dus geen hele lappen tekst met medeleven hier. Maar ik denk wel aan je hoor! Tan: succes bij het CB en ik hoop dat je je vraag nog herinnert. Kar: ook jij succes bij het CB, hoop dat jij erachter komt wat dat bilnaad dingetje is en dat die uitslag niks ergs is. Cocoonen: jup hier ook, nog altijd. Maar begint al iets te minderen dus wie weet kan ik haar voor ze 18 is toch nog een keertje alleen leren laten En zolang de irritante schoonmoeders en dito tantes ophouden te zeggen dat het verkeerd is dat ik haar (nu nog) graag bij me hou en haar niet aan een oppas wil toevertrouwen dan komt het wel goed. Slaapzak: gaan wij ook kopen zodra het wat kouder wordt want mevrouw ligt ook eigenlijk elke ochtend bloot. Na ja onder haar dekens vandaan dan he Maar voorlopig is het genoeg als ze gewoon in haar kleren onder het lakentje ligt, en soms doen we haar uit voorzorg 's nachts sokken aan zodat ze geen koude pootjes heeft. De rest weet ik niet meer. Wurm is in slaap gevallen op muziek van Sting, ga het ding straks nog wel even uitzetten maar ach, goede muziek kan geen kwaad toch? Daarna op zolder met was bezig geweest, vervolgens bijna van de trap gelazerd met de mand met schone was in mijn hand. Volgende keer nog maar weer gewoon naar boven teruglopen dan om de deur dicht te doen. Ik ga lunchen en nog een poging doen om te schrijven. Wurm slaapt 's morgens altijd megalang dus heb ik alle tijd, 's middags kan ik dan maar beter dingen doen als wandelen, lang spelen, wipstoeltje enz,
Wat heeft ze dan voor kleding aan? ook sokken? en dan geen lakentje/dekens meer? Nu ligt Iris snachts met een pyjama en sokken aan onder de dekens....
Ben nog niet bijgelezen; zal ik vanmiddag proberen! Wil alleen nu ff laten weten dat ik goedgekeurd ben tijdens mijn na-controle (alleen te laag hb; standaard) en dat we voor het eerst bij het CB zijn geweest. Brennan is 58,5 cm en weegt nu 4780 gr. De lengte is boven gemiddeld! Verder doet hij het prima.
Hier gewoon in haar kleertjes, en alleen sokken als het koud is. Als het een gewone (lees: relatief warme) zomerdag is geweest dan ligt ze alleen onder haar lakentje en als het de hele dag koud is geweest dan haar dekentje erbij.
Ow ook nog even klagen: vrijdag is mijn salaris gestort, blijkt dat ze me niet hebben 'opgewaardeerd' per 1 augustus, dan hoor ik weer een trapje hoger te gaan binnen mijn salarisschaal. Moet ik daar weer achteraan en krijg ik vast gedoe over omdat ik nu natuurlijk niet werk enz enz. Nou in de cao staat dat je pas na 4 aaneengesloten jaren niet werken in het onderwijs geen trapje hoger gaat hoor, dus ze zoeken het maar uit, ik laat me niet nog eens naaien!
We komen trouwens net van de fysio vandaan. Hij is super tevreden! Wij dus ook! Haar armpje is nog een klein ietsie pietsie verschil qua kracht, maar verder gebruikt ze het armpje prima volledig. Het enige wat nu een 'probleem' nog is, is dat ze een voorkeurshouding gaat ontwikkelen...dus dat moeten we ff tegengaan. Maar echt fysio-en is niet meer zo noodzakelijk. Welke baby heeft tegenwooridg geen voorkeurshouding? Straks naar de jeugdarts bij het CB, ik ga in eerste instantie niets zeggen over haar armpje, kijken of zij het daar opmerken...
Eveline: wat een belachelijke situatie! Ik hoop dat je vanmiddag gelijk krijgt. Dit is toch geen doen! Gelukkig heb je en kopie van al je brieven.! Tantan: Jemig, wat erg met je pc. Hopelijk zijn de foto's te redden. net wat je zegt: de pc kun je vervangen.. de foto's niet!
Zo.. zo goed mogelijk bijgelezen. Tanya: wat ontzettend k*t dat je laptop kapot is, ik duim voor je dat ze de foto's weten te redden! Eef: wat een ontzettende k*t situatie; geen stroom terwijl je een kleintje thuis hebt. Ik hoop voor jullie dat het snel opgelost wordt! Sterkte en een dikke *knuffel*! Lexi: je hebt inderdaad gewoon recht op een stap omhoog binnen je salarisschaal; ik heb dit wel gehad per 1-aug. Tweety: goed nieuws! Fijn dat ze haar armpje volledig gebruikt. Brennan heeft eigenlijk geen voorkeurshouding, we hebben hem in het begin vaak op zijn zij te slapen gelegd en dan steeds het hoofd een andere kant op! Hier dus verder geen bijzonderheden. Brennan eet en slaapt goed en wordt steeds een beetje alerter. Ik geniet volop!
Een pyjama met voetjes en dan nog gewoon een lakentje er over of als het koud is (zoals afgelopen nacht was het hier maar 8 graden) dan nog een licht dekentje.
Wij leggen Iris ook steeds op haar zij, en steeds wisselend op kant. Toch is haar hoofdje aan één kant ietsjes afgeplat... Geen idee hoe dat dan kan...
Hallo, ben ook weer terug. En heb Sverre alweer een fles gegeven. Hij heeft eczeem, daar lijkt het tenminste wel op. Schijnt dat ze dat rond deze tijd gaan ontwikkelen als ze er aanleg voor hebben. En aangezien ik het ook had als kind.. Vet houden en stoppen met de voeding voor hongerige baby's. Want ik geef hypo-allergeen en die werking wordt nu verstoord. Verder heeft hij dus ook een afgeplat hoofdje.. Heb folder mee gekregen en oefeningen. Moet volgende week terug en dan moet het al beter zijn. Anders waarschijnlijk fysiotherapie. Heel stom misschien, maar ik word al moe bij de gedachte dat ik nou ook nog oefeningen met hem moet gaan doen. Oh ja, hij was nu 5154 gram! Dus alweer 4 ons erbij sinds 15 augustus.. Kan ook wel met de hoeveelheid voeding die hij krijgt. Ik krijg hem echt niet naar 5 voedingen per dag hoor. Ja, gisteren toevallig. Maar zoals het nu gaat krijgt hij dus 6 keer 150 ml. Pffff ik ben helemaal down. Was ik al maar nu helemaal. En dan komt vanavond ook nog eens mijn baas op bezoek.