Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    wij gebruiken friso, bevalt prima. In het begin moest ze ff wennen, paar keer spugen en veel mondjes terug gegeven. De krampjes lijken stukken minder als in de eerste paar weken, maar kan ook aan de leeftijd liggen natuurlijk.

2. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    hoe afgeplat? het achterhoofd helemaal of ook één kant?
    Fysio is echt net zo erg, ik dacht ook van oke..ik heb een probleem-kind...maar tis onvoostelbaar wat ze allemaal met die kleinjes kunnen...ik leer er veel van hoor. Suggesties en tips. Tis goed dat fysio bestaat.

3. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    Slaapt hij 's nachts dan 8 uur aan een stuk? Krijg het hier niet voor elkaar met 5 voedingen, ze krijgt er 6 van 150, soms wat extra water en minder poeder, wordt wel erg veel anders lijkt me

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Gelukkig alleen nog het achterhoofdje, aan de linkerkant. Aan de voorkant zag ze nog niets. Dat kan namelijk ook, dat ze echt scheef gaan groeien. :(
    Ik vind fysio ook niet zo erg hoor, ik denk echt dat ze daar iets aan kunnen hebben.

Ik baal er gewoon van. Want ik zag wel dat hij meer naar links neigde, maar heb er gewoon niets aan gedaan. Dus voel ik me nu nog een slechte moeder ook. :(

Ik ga maar eens boodschappen doen denk ik. En daarna stofzuigen.

5. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Ik kan me heel goed voorstellen Kar dat je ervan baalt hoor!
    Al die heisa eromheen, en je wilt gewoon niet dat je uk iets 'mankeert' ; ook al doet die het verder prima.

ook wij zijn met die voorkeurshouding alerter hoor, maarja, je doet er toch niks aan. Ukkies kunnen op deze leeftijd ook al eigenwijs zijn..hiih

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, hier dus ook. Sverre slaapt daarvoor 's nachts net niet lang genoeg. En overdag komt hij ook nog wel om de 3 uur. Vooral als hij veel wakker is.

7. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    Wat ik van de osteopaat begrepen heb is het normaal dat baby's in het begin een beetje scheef hoofdje hebben. Is nog zo flexibel allemaal dat het ook echt wel weer te verhelpen is. Dus niet te druk maken!

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    nee, hij slaapt max 6 uur 's nachts, maar vaak ook nog 's avonds. Meestal hijft hij het volgende schema:

5.00
    9.00
    13.00
    17.00
    21.00

Maar dat verschuift dus nog wel eens overdag waardoor hij dan pas rond middernacht zijn laatste fles krijgt. Dus eigenlijk zit hij op 11 flessen per 48 uur.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Pfff ik net naar school gebeld over dat salaris gedoe, is de enige die beschikbaar is de rector, en daar heb ik dus net even geen zin in. Vooral niet nadat ik van de week na een middagslaapje wakker werd en over die man had gedroomd dat hij heel gemeen deed en ik hem bij vertrek een klootzak noemde. Dan bel ik beter morgenochtend weer terug...

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Gisteravond ben ik nog op mijn school geweest. Opening van het schooljaar. Fijn om alle collega's weer ff te zien... maar nog fijner dat ik niet morgen alweer voor de klas hoef te staan :)
    Volgende week ga ik denk ik eens langs met Milyan.. en dan zien ze me op z'n vroegst in Januari weer. Tenzij dat ik toch nog ouderschapsverlof neem... dan wordt het namelijk volgend jaar rond deze tijd :)

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Tanya, wat balen van je laptop.
    Volgens Jeroen zijn je foto's wel te redden er zijn zelf speciale bedrijven voor.

Eef, heel veel succes vanmiddag.
    Wat zal jij snakken naar warm water in je eigen huis.

Kar, Pepijn is met een scheef hoofdje geboren, wij gingen ook naar de kinderfysio.
    Eigenlijk vond ik het erg leuk want ze hield de hele ontwikkeling bij van Pepijn en had ook leuk oefeningetjes om te doen.

Slaapzak, Lieve slaapt al 2 weken in een slaapzak.
    Ze heeft een pyamaatje aan met voetjes en ik doe ook nog een dun dekentje over haar heen.

Gister heeft Jeroen de laatste voeding gegeven, Friso.
    Ze had maar 60 gedronken en daar heeft ze 2 uur overgedaan. :(
    Vanmorgen had ik 60 bv en 65 fv gemengd daar had ze 85 van gedronken.
    Ik vind dit best moeilijk want nu vraag ik me af: hoeveel zou ze eigelijk uit mijn borsten drinken?
    Te weinig?
    En komt ze daarom nog om de 2,5 á 3 uur overdag?

12. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, nu ga ik nog ff snel wat doen. Dinsdag is de drukste dag van de week. Tussen de middag komen de kids thuis en heb ik ook de buurjongen hier om te eten (+ vandaag nog 2 vriendinnen van Maura). Dus al met al 7 kids, maar gelukkig zijn ze al zo groot dat ze zelf de tafel dekken en afruimen en zelf boterhammen smeren. Dan komen ze rond half vier weer uit school en moet Myron om half zes zwemmen en Maura om kwart over zes naar Volleybal... Meallán gaat Dinsdags ook niet naar de creche, dus die vraagt natuurlijk ook de nodige aandacht. Dinsdag is dus regelmatig pizza-dag bij ons... Geen tijd om te koken..

13. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Sterrekind, ik denk niet dat Lieve te weinig binnen krijgt. Als zij namelijk elke keer 80 drinkt, maar dan om de 2.5 -3 uur overdag, dan krijgt ze net zoveel binnen als Milyan die dan om de 4 uur komt. Hij drinkt die flesjes van 165 namelijk niet altijd helemaal leeg en hij spuugt ook altijd ook weer wat uit.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Nee dat denk ik niet, ze drinkt echt wel genoeg hoor! Sverre komt ook nog regelmatig om de 3 uur, en als hij het voor elkaar krijgt om de 2,5 uur. En hij drinkt echt wel 130 (en soms meer) ml per keer. Lieve is denk ik ook een kindje dat gewoon iets vaker maar dan kleinere beetjes wil drinken dan in één keer heel veel.

Maar ze drinkt dus wel fv nu! :) Stapje voor stapje kom je er zo wel...

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmpf.. tot die voeding van 21 uur is het schema hier bijna hetzelfde.. (Behalve gisteren en vandaag). Alleen komt Sverre dus rond 16/17 uur en dan echt om 19/20 uur, waardoor hij om 23.00 wel weer honger heeft. Dat is de 6e dus.
    Op den duur hoop ik dat we die kunnen vervroegen en dan samen laten vallen met die van 19/20 uur.

16. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Sjeeeez wat k*t zeg van je laptop. Uiteindelijk zijn je foto's bijna altijd toch echt wel te redden hoor, of je hele harde schijf moet naar de knoppen zijn, maar dat lijkt me toch sterk. De toenmalige man van mijn beste vriendin werkt voor de overheid met pc's enzo en die vertelde me dat het eigenlijk bijna niet voorkomt dat je bestanden niet meer te redden zijn..het is alleen dan vaak enorm duur om dat nog te laten achterhalen.
    Wij hebben eens een crash gehad en toen was ik alles kwijt. (mijn 'boek'waar ik al een jaar aan werkte, ál mijn foto's wat er zo'n 3000 waren, al mijn gedichten die ik de afgelopen 5 jaar had geschreven, opgeslagen liefdesbrieven van vir etc etc) Ik heb daar echt weken om lopen janken..maar had het geld er ook niet voor (over) om die pc alsnog leeg te laten trekken (was echt heel duur, en die man en die vriendin lagen toen net in scheiding dus ja..)
    Maar goed ik dwaal af..wilde dus zeggen dat
    a) de kans groot is dat je alle foto's alsnog terug krijgt en
    b) dat ik met je meeleef en je verdriet/ frustratie herken

Btw..hebben jullie een geheim msn groepje ofzo? Pff..of zitten jullie stiekem met de weggelopen juli mama's op msn? ;)

17. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Wauw Evelien... :confused: Wat een vreselijke zooi daar bij Nuon! En dat ze jullie tòch afsluiten terwijl jullie een spugend kramperig babietje hebben, afschuwelijk! En dan heb je zelf ook nog een borstontsteking.
    Je klinkt wel heel sterk in je post, maar ik kan me goed voorstellen dat je er zo nu en dan echt doorheenzit. Ik kan je alleen maar nòg meer kracht toewensen en ik hoop dat jullie snel weer stroom krijgen. *Hele grote hug*
    BTW, kan de gemeente niet wat druk uitoefenen op Nuon als dit maar voortduurt? Kennelijk zijn gemeenten verplicht om voor hun inwoners te zorgen, zeker als de HA meldt dat er een medisch onverantwoorde situatie ontstaan is.

Pfff, Karlijn, ik zou ook moe worden bij het idee om ook nog oefeningen te moeten doen met de baby. Moet je idd echt naar fysio met hem? Fysio is eigenlijk best leuk, je wordt je erg bewust van houdingen. En als het echt nodig moet het maar hè... En die eczeem, jammer, maar gaat dat niet later weer over? En hé, het is fijn dat Sverre goed groeit! Je hebt veel te piekeren hoor ik al... Sterkte! Je bent heus geen slechte moeder, juist een hele zorgzame!

Melanie! Leuk om met de baby naar school te gaan! Ga ik ook nog doen! Laat je Milyan ook aan je leerlingen zien? Doen ze bij mij op school wel altijd.

Lexi, vervelend van je salaris. Beter geluk als je morgen de school belt, want je wilt het natuurlijk wel geregeld hebben...

Niva, wat erg dat je toen alles kwijt bij die PC-crash. Worst nightmare... :(

Dankjewel Beebie. Het valt me zwaar, dus complimenten doen me goed! :p

Tica is al vanaf heel vroeg een enorme woelwater :rolleyes: Ze wurmt zich zich zelfs vaak half uit haar kleertjes als ze wat ruim zitten... Toevallig lag zij ook vanochtend weer helemaal bloot: ze had zich uit de bakerdoeken, onder de deken vandaan en uit haar broekje getrapt! :confused:
    We hebben een bakerzak besteld en doen haar steeds vaker boxpakjes met voetjes aan. Ik heb nog geen slaapzakje in haar maat gevonden en ik heb begrepen dat een grotere maat niet veilig is omdat de kindjes zich in de armsgaten klem kunnen zetten en dan niet zo goed meer kunnen ademen. Is ze eenmaal groot genoeg dan denk ik wel dat ze in een slaapzakje gaat ja. Het liefst eentje mèt armpjes, want tegen die tijd zal het wel winter zijn.

Trouwens... kennelijk hebben sommige van jullie kindjes echt pyjama's aan? Tica slaapt gewoon in een rompertje in haar bakerdoek, of in wat ze op dat moment aanhad. :( En dan onder een lakentje en/of dekentje.

Tanya, ik denk dat ik op zich wel een beetje begrijp wat je bedoelde met dat overbodige gevoel... Heel soms voel ik dat ook wel een klein beetje als bijvoorbeeld blijkt dat Erik Tica óók heel goed kan troosten. :rolleyes: Het voelt in het begin toch heel sterk alsof jij de enige bent voor hem (die wàs je ook tijdens de zwangerschap) en langzaam geef je je kind steeds vaker uit handen... Gelukkig blijft er genoeg over dat alleen jij hem kan geven! Ik hoop dat de foto's gered kunnen worden trouwens, ik zal voor je duimen! En succes op het CB.

Sonya, veel plezier met pasfoto's laten schieten! Doe maar lekker heldere kleuren!

Jody, fijn dat alles goed gaat bij jullie! Wat maak je trouwens leuke samenvattingen in je posts! Dat met je kindje je willen terugtrekken, juist omdàt de buitenwereld weer aan je gaat trekken (geld, baan, oppas etc) herken ik wel. Naarmate we meer kraamvisite krijgen en ik weer meer zelf doe, heb ik meer de neiging om alleen nog maar met Tica op bed te blijven liggen. :(

Elma, fijn dat jij en Brennan allebei goedgekeurd zijn! Gaat het nog steeds goed, zo zonder man?

Tweety, klinkt prima zo met Iris! En als ze bij het CB niks merken, dan is harr armpje kennelijk weer binnen marges en zijn jullie klaar! :p

Pfff, ben ik eindelijk bijgelezen, wil Tica net weer eten! En daarna krijg ik kraamvisite van een dear old collega die ondertussen met pensioen is. Van hem heb ik toentertijd het lesgeven geleerd en hij was echt een vaderfiguur. Ik ben zo trots dat ik mijn kleine meisje kan showen en lekker kan bijpraten!

18. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Jeeez wat enorm enorm enorm klote zeg! Nuon is zéker een k*t bedrijf, zoals de meeste energiebedrijven enof telefoonmaatschappijen en of andere nutsbedrijven..Maar dat ze zover zouden gaan, verbaasd me toch wel heel erg hoor! Wij hebben ook meerdere malen gedoe met Nuon gehad (ook hún schuld0 maar zijn gelukkig nooit zover gekomen..maar jeez Eef dat is wel het laatste waar je op zit te wachten met een klein meisje!
    hebben jullie wel gas nog dan? Dan heb je nog wel af en toe warm water voor een kruikje gelukkig, maar dit kan zo niet natuurlijk!
    Ik zou evt zelfs een schadevergoeding eisen als ze jullie uiteindelijk in je gelijk stellen (en ze kunnen niet anders toch? als je netjes al die brieven hebt bewaard enzo, kunnen ze je toch niks maken?..Hoewel, dat soort bedrijven weet natuurlijk altijd de mazen in de wet/ in het net te vinden met hun dure advocaten!)
    Wat gemeen zeg! Als je in de buurt had gewoond was je hier natuurlijk altijd van harte welkom! *heb je geen f*k aan natuurlijk)

Ik wens jullie heeeeeel veel sterkte en succes (ook met je borstontsteking, bah!) en ik zal keihard voor je duimen..

19. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Mooi dat j zoveel goed nieuws hebt te melden Jody..heerlijk toch dat mick het nog steeds goed doet..daar is niks saai aan, daar worden we hier alleen maar blij van!
    Dat je eventjes ligt te snotteren kan ik me heel goed voorstellen hoor..en dat wat je daarna verteld ook. Je hebt natuurlijk een paar weekjes helemala niks hoeven doen, effe geen zorgen behalve mick, effe geen regeldingen behalve mick..en nu merk je dat je langzaamaan weer druk moet gaan maken om nutteloze stupid dingen als rekeningen, verplichte verjaardagen of zoiets..Er worden weer dingen van je verwacht door de 'buitenwereld'terwijl het juist zo heerlijk is om je gewoon alleen op je mannetje te richten en de rest lekker te láten..
    Kan het me goed voorstellen (en ik herken het ook wel)
    Ik hoor het ook van mijn zus die daar erg veel moeite mee had, dus je bent iig geen uitzondering :)

Vervelend dat het UWV weer eens 'problemen'geeft. is het wel op te lossen? Komt het wel goed? Ik zou je nog steeds pb'en verdorie..maar ben de afgelopen dagen erg druk geweest (klinkt als een superslecht excuus) en ik wil dan toch even de tijd nemen om een normaal berichtje te sturen ipv een "hallo hoe gaat het, hier goed" berichtje :)

Maar we vergeten jullie niet hoor..zelfs Vir vraagt gewoon af en toe hoe het met Mick is :) (hij vond het erg interessant dat we een sms buddy hadden denk ik..)
    En ..effe denken..hij vraagt ook wel eens naar dat kindje met die zweedse naam (dat is dan dus sverre hihi) Grappig he?

20. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Hoe spreken jullie die naam eigenlijk uit? ik zeg altijd echt brennAn met de A..Maar hoe zeggen jullie het: Brennun of brennAn?

Share This Page