Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    zo, ff in sneltreinvaart een was in de machine geduwd en eentje opgevouwen, maar de boys werken niet echt mee.. Dus de rest komt vanavond wel!

Irena: ik ga met Milyan niet de klassen langs of zo. Ik werk in het voortgezet onderweijs, dus dat wordt een beetje te veel gedoe. Maar ik zal wel een paar op de gang tegen komen.

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Gelukkig maar voor wat betreft het armpje! Die voorkeurshouding: ja heeft niet iedereen dat? is op zich ook geen probleem als ze maar af en toe op de andere kant liggen toch? Lijkt mij tenminste...
    Het valt me op dat je om de zoveel jaar altijd van die 'theorien'hebt (zowel qua opvoeden als aandoeningen als ontwikkeling) en dan ineens draait alles alleen nog maar dáár om..

Zo heb je een hele tijd gehad dat bijna alle kinderen die druk waren ADHD 'hadden..of dat ineens heel erg de aandacht werd gefocust op het wel of niet gebruiken van een speentje..of dat ineens heel nederland uit de zon moet blijven ivm gevaar op kanker door de zon..
    Uiteindleijk blijkt alles altijd best wat mee te vallen..zoalng dingen met mate worden gedaan...maar dat zegt mijn 'gezonde'verstand hoor..misschien ben ik te nuchter dan? :(

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    <- Getver!!!

Succes vanavond!

Bah wat vervelend van Sverre dat ie misschien fysio moet...Ik schreef net in bovenstaand berchtje dat ik dacht dat dat allemaal wel wat mee zou vallen...en dan lees ik dit :oops:

Prachtig toch dat Sverre zo lekker en goed groeit? moet je trots op zijn, je kindje doet het goed! En hij zal uiteindelijk heus wel naar 5 voedingen gaan toch? Of is dat echt een probleem dat ie dat nu nog niet heeft? (ik weet t niet, ik geef alleen bv dus ik heb geen idee wat Devin binnenkrijgt)

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    I rest my case! :)

He bah al die mensen die 'ons pasgeboren mama's "bang lopen te maken..

5. Amle

Amle Niet meer actief

Spreken het uit als: Brennun.
    Heb gekozen voor een a op het einde omdat ik het mannelijker vond lijken.

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Nou..bijgelezen en redelijk bij gereageerd..

Wel jammer dat zoveel dingen er zo vaak bij inschieten he? Dan reageer je op de meest opvallende of 'belangrijke'of 'dramatische'dingen..terwijl de 'gewonere'dingetjes voor andere mama's net zo belangrijk kunnen zijn..en die schieten er dan dus wel eens bij in..

Hoewel ik me ineens herinner dat ik nog wel nieuwsgierig was wat er bij sterrekind is gebeurd na die buikpijn? is het over? ben je naar een arts geweest? ..vertel..?

Hier:
    We hebben een beetje energieslurpende dagen met Devin achter de rug.
    Op een of andere manier kan ze ineens niet meer zo goed poepen. Ze ligt dus continu de kreunen en persen en met armpjes en beentjes te zwaaien omdat ze wil poepen..maar er komt niks/ bijna niks.
    Ze slaapt door al dat zwaaien met de armpjes en kreunen e.d. erg weinig (ze huilt niet, maar ligt de halve dag/ avond/ nacht te kreunen, te persen en gilletjes e.d. te doen <- zo stoer dat ze niet huilt)
    Maar door dat slaapgebrek valt ze dus na 5 minuutjes voeden in slaap. Wakker houden/ maken lukt echt niet, dus leg je haar te slapen..zodat ze na tien minuutjes slaap weer wakker wordt en van voren af aan begint met persen e.d.

Ze krijgt dus te weinig voeding nu, komt vaak om het half uur voor 5 minuutjes, poept nauwelijks en kreunt en puft de hele dag.(en ze spuugt)
    Wat heb ik geprobeerd:

vitamine D drupjes geven (is op oliebasis en viel me op dat ze daar vaak van ging poepen)
    Cinababy
    Badje
    masseren van buikje
    Op en neer wiegen
    luier verschonen
    houdingen verwisselen
    wandelwagen
    draagzak
    op ruggetje kloppen
    beentjes omhoog

Heb CB gebeld omdat ik die vicieuze cirkel wilde doorbreken maar niet wist waar te beginnen en wat t probleem kon zijn.

Schijnt vaker te gebeuren dat baby's ineens hun ontlasting niet kwijt kunnen.
    Advies;

perineum masseren
    NIET met thermometer in haar kontje ( dat werd vaak wel gedaan, was niet goed voor de baby zei ze)
    beetje venkelthee (toch..)
    haar flink honger laten krijgen (dus even de ontaarde moeder spelen en haar laten huilen en laten liggen zodat ze zoveel honger krijgt dat ze met de volgende voeding écht niet in slaap gaat willen vallen)
    Oh en vitamine C (dus sinaasappelsap enzo) Dit wordt normaal gesproken erg afgeraden omdat veel baby's er krampjes van krijgen, maar ze zei misschien heeft Devin het juist weer heel erg nodig..

Proberen dus maar :(

Na het telefoontje bleek mevrouw te slapen..en ze slaapt nu al een uur!
    ..ze is zó moe..zó zielig :(

Mocht dat flink honger laten krijgen en haar weer een volledige voeding kunnen geven nog niet helpen voor een goeie poepluier, dan kon ik de huisarts beter even bellen zodat die eventueel wat lactulose kon geven of naar haar kon kijken. Vreemd hoor, zomaar ineens (en vermoeiend..ik zit bijna hele dagen elke keer met een meisje die na 5 minuutjes drinken in slaap gevallen is en een half uurtje later weer heel erg honger heeft en het ondertussen heeeel erg moeilijk heeft)

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik vind het een prachtige naam! Goeie keus met die A, vind ik ook mooier denk ik dat met een e :)

8. Amle

Amle Niet meer actief

Dank je wel; ben zelf ook nog steeds erg tevreden met de naam (had hem al 'bedacht' voordat ik überhaupt zwanger was.
    Ik vind Devin trouwens ook een hele stoere meiden naam; houd ik wel van!

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    p.s. die vitamine C (siaasappels e.d.) moet IK dus nemen he, niet Devin :)

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Yeah dat vonden wij ook..wel een sierlijke naam maar toch stoer ! :) thnxx ik ben er inderdaad ook nog steeds heel erg blij mee, vind het de moooiste naam die er is :)

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jarno vraagt ook enorm veel aandacht als ie wakker is. Hij kan zichzelf wel eventjes vermaken hoor, maar niet een hele dag. Ik zou graag 's middags even willen rusten (slapen kan ik niet, maar even languit) maar dat gaat dus ook niet want Jarno is wakker.
    Tsja, of ik moet in de auto weggaan, hihi, dan slaapt ie wel....

Ik lees vanavond verder, krijg zo visite.

Groetjes Miep

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    En als je met hem buiten gaat zitten? Veel baby's vallen vaak in slaap van die buitengeluidjes enzo..en als dat werkt kun jij lekker languit hangen en wat lezen ofzo :)

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    :confused: Dat meen je niet! Ongelooflijk K U T zeg!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Sorry, deze baby niet! :D

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nee daarin heb je helemaal gelijk Niva!
    Zo was BV 30 jaar geleden juist helemaal niet zo populair en werd dat zelfs helemaal niet aangemoedigd, nu dus juist wel.
    En toen wij op school zaten vroeger was men er van overtuigd dat iedereen veel melk moest drinken, komen ze nu van terug omdat het spul eigenlijk helemaal niet zo goed blijkt te zijn voor mensen boven de 5 jaar.
    En zo zijn er vast nog wel 100 dingen te verzinnen!
    Alles met mate - en met je maten!

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja zo gemeen!

17. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Wauw Niva, wat moet dat erg zijn, zo'n huilend meisje dat niet kàn eten en slapen. :( En vermoeiend voor jou, telkens maar weer Devin proberen te voeden. Doen je boobs dan niet pijn nu?
    Hopelijk kan Devin nu even doorslapen zodat ze straks uitgerust genoeg is voor een èchte voedsessie... Benieuwd of ze straks niet meer verstopt zit! Sterkte in de tussentijd!

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    wauw..

Ik hoor net een nummer..zó mooi zeg!;
    Liesbeth list met Rames shaffy en nog een of andere franse gast: "Laat me" (of 'vivre" heet het ..kent iemand het?..*zucht* prachtig, ik ben tot op het bot geraakt :)

19. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    :p Ja, die is heel mooi! Maar hoe het precies heet? Kijk eens op Wikipedia?

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Was jij nou weer met medicijnen begonnen? Ik hoop dat het een kortdurend dipje is meid!

Deel Deze Pagina