Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    @ niva: ik heb de zegeltjes nog niet opgestuurd. Had geen postzegels meer. Maar komen vandaag echt jouw kant op.

hahaha... moest wel lachen. Eerst een bericht van Lexi dat ze baalt dat het regent. En dan een 'hoera het regent' van vissie, omdat dan haar lover op tijd thuis is.

@ beebie: wat zeiden ze over je borstvoeding? En je pakt idd. weinig rust volgens mij.

@ Vlinder: idd, ontdooide bv ziet er anders uit, ruikt anders en smaakt anders, maar is nog steeds niet slecht voor onze ukkies hoor. Doordat het er anders uitziet en ruikt gooien veel moeders het weg omdat ze denken dat het niet goed meer is.

@ LMA, die zalf die je op je tepels smeerde... de ene zweert erbij, de ander zegt dat je juist je tepels week houdt terwijl ze moeten harden. Dus probeer het eens zonder die zalf. En zoveel mogelijk frisse lucht voor je tepels, zonder stof er overheen...

Ben op pagina 16 gebleven met reageren. Straks weer verder. Even wat 'nuttigs' doen.

2. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Goedemorgen allen. Gisteren was eigenlijk de hele dag goed, maar vandaag is Tica weer huilerig. Ik moet echt een manier vinden om haar ook overdag een paar uurtjes slaap te laten krijgen :(

Ik zal af en aan wel even op het forum kijken, want er is weer veel te reageren. Eerst even Eef: nee, ik ben nog steeds buiten geweest... Nu woon ik ook vier hoog zonder lift, dus ik moet incalculeren dat ik, àls ik naar buiten ga, ook fit genoeg ben om de trappen erbij te kunnen nemen.
    Vandaag ga ik dus de trap oefenen!
    Zou ik ook zo weinig zin hebben om naar buiten te gaan omdat ik toch eigenlijk een beetje een gewond moederdier ben nu? Zou passen in mijn idee dat ik nu gewoon heel instinctief handel. Merk dat ik echt mezelf soms rationeel moet toespreken.

Maar goed, ik ga maar weer es met Tica bezig *zucht*. Ik kom terug!

3. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Karlijn, dat douchen kan ik ook aanraden! Deed de kraamzorg met mij toen ik eenmaal thuis was met Tica. Het maakte de eerste dagen echt een beetje goed en je voelt je weer even heel dicht bij je kindje.

4. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0
    Ben vandaag voor het eerst de hele dag alleen met Nova, en ze slaapt al zowat de hele ochtend! Alleen een uurtje wakker geweest voor de voeding en ff spelen. Wat een luxe...

Vanmiddag haar de huisarts om m'n hechtingen te laten checken. Heb het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit daar :(

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hier een wonder..
    chedellla heeft vanacht vanaf 22 uur tot half 7 door geslapen!
    ben benieuwd of dit eenmalig was :)

verder een goede tip voor wat extra contact met je baby..
    Buidelen...lekker je beebje tegen je borst aan houden en zo minimaal een half uurtje blijven liggen.
    Wij doen dit al vanaf de geboorte en nu nog steeds als chedella huilerig word en ik krijg ze met niets stil.
    ga ik lekker met haar op de bank hangen..tegen mijn borst aan en binnen enkele minuten is ze helemaal relaxd...liedjes zingen..en ik heb echt geen zang stem :oops: doen dan ook wonderen.

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

kar...maak je niet druk toen ik stopte met de bv voelde ik me ook zo..
    maar nu ga ik vaak met mijn kleine meisje tegen me aan op de bank liggen..en hoe ze me dan aankijkt....dat contact kan niemand van je afpakken.!
    vaak ligt ze gewoon tegen me borst aan te slapen en ook dat kan je heel goed doen..

sterkte met alles he!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Als je borstvoeding geeft maakt het niet uit dat je baby zoveel groeit. Ik heb het nagevraagd. Bij ons was het namelijk zo dat Jarno in 1 dag 140 gram (!) gegroeid was. Ik vroeg me af of dat niet teveel was, maar dat was geen probleem bij BV-kindjes.

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Die heb ik. Maar ik kolf geen hele borsten leeg omdat Elin de rest er al uit gesuckt heeft. Tis op zich gewoon een simpel maar handig ding vind ik.

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hoop dat het nu weer wat beter met je gaat. Heb je je vent al op zijn donder gegeven ;) . Leuk dat ie wil motorrijden (ik ook!) maar overleg het even.... Zit jij daar met een huilende baby, hoofdpijn en onzekerheid. Ik begrijp je precies.
    Hou vol meissie en je bent een topmoeder![/quote]

Dankjewel Jody!
    We hebben het er al over gehad hoor, dat hij zo weggegaan is zonder te overleggen. Maar hij zei: Ik zou het nog zeggen maar wist niet waar je was. Terwijl ik voor huis de planten aan het water geven was en Jarno bij me had in de kinderwagen.... Ach, zulke smoesjes gebruikt ie wel vaker. Het is alweer klaar. (Ik ben trouwens 3 dagen geleden ook weer voor het eerst een blokje op de motor weggeweest, half uurtje ofzo hoor. Wat was dat heeeerlijk!)

Ik snap het niet, als ik 's avonds wil kolven komt er echt niks uit mijn borsten. Met moeite 5 cc. Ik meende ook dat binnen een paar uurtjes (2 of 3) er weer genoeg melk aangemaakt is, maar waarom komt het er dan niet uit?

Groetjes Miep

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, Elma, ik heb ook de handkolf van Avent. Wat wil je erover weten?

11. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    O ja, dat is ook een goed idee. Ook heerlijk! Trouwens, Sonya, wat ziet Chedella er lief uit met haar witte haarbandje! :p

Trouwens...., pffff, Tica in badje gedaan (alleen wat warm water en een beetje splashen ermee) en weer uitgebreid gemasseerd daarna. Toen een borst en hup, ze was naar dromenland. Ze ligt nu met een warme kruik in haar wiegje en maft heerlijk, net als gisteren. :confused: Zou dit het echt zijn? [-o< Gisteren sliep ze daarna wel 3 uur!

12. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Goh! Dat is een goed idee! Maar hoe zorg dat je dat zo'n zakje niet gaat lekken voordat het goed bevroren is?

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja ik zal dat maar doen, die kolf meenemen, vooral omdat ik vannacht ook inderdaad een nat bed had... Het lekte gewoon door mijn bh EN mijn padjes heen! Echt waardeloos. Maar ja Elin ging rond half elf pitten en kwam pas weer tegen half zes dus ik denk dat ik er wel een beetje uit moet kolven voor ik zelf ga slapen...

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja joh, zolang je kind maar niet tegen dat-ie naar school gaat zo'n dikkerdje is dat niet genoeg heeft buitengespeeld dan komt alles goed.

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Jaaaa douchen is echt geweldig!

16. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0
    Heb tegen het lekken een zeiltje (eigenlijk voor baby bed) onder het hoeslaken gelegd. Is probleem van lekken natuurlijk niet mee opgelost, maar wel nat matras/molton voorkomen

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik heb geen idee. Je hebt overdag wel genoeg, maar 's avonds niet?
    Vreemd. Heb je al iemand gesproken hierover?
    Kan het misschien zijn dat je een paar dagen 's avonds helemaal niet gegeven of gekolfd hebt? Je borsten denken dan misschien dat het niet meer nodig is dan. Zo moet je ook afbouwen namelijk. Als je dat nog niet wilt moet je misschien toch blijven proberen zodat ze weer een seintje krijgen dat het toch wel nodig is. En kan je overdag niet tussen de voedingen door nog wat kolven zodat je een reserveflesje hebt? Dat deed ik en in het begin koste het heel veel moeite om een reserveflesje vol te krijgen en als het dan zo ver was, was ik helemaal happy en trots op mezelf en alsof ie het voelde: meneer had hem dan vaak meteen nodig :( . Dag reserveflesje...
    Maar goed, ik hoop dat het weer wat aantrekt voor je. Bevalt de bv je verder nog goed?

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oh jody dit herken ik heel sterk. Wij hebben nog niet te horen gekregen dat Devin teveel eet, maar volgens mij zullen ze dat tegen ons ook zeggen. Ze groeit echt zo 'goed' maar inderdaad op sommige momenten komt ze bijna om de 2 uren (vaak s avonds trouwens)
    Toevallig had ik het er al met Vir over gehad, "wat nou als ze zeggen dat devin teveel eet?" Toen hebben we beide besloten dat dat bullshit is en dat ze dan de boom in kunnen..wij vinden (let op dit is een mening!) dat een baby niet teveel kan groeien van 'normale'voedingen. Ik heb van de vloskundige geleerd dat een baby niet teveel voeding kan krijgen, en dat een baby zélf heel duidelijk aangeeft wat hijz/ij nodig heeft.
    Zo wordt het toch verdorie gewoon door de natuur geregeld?
    Wat zullen wij dan weer met onze arrogante menselijke ratio dingen beter willen weten dan de natuur?

Anywayz, om een lang verhala kort te maken..Zolang Mick lekker groeit (en niet ziekelijk groeit, da's anders natuurlijk, dan is het ongezond/ schadelijk voor hem) zou ik schijten op het CB (zo dat is eruit..al die beterweters altijd die die moeders zo onzeker weten te maken..tsssssssssss)

Ik heb ook nog een vraag trouwens:
    Ik geef tot nu toe alleen maar BV. Wil er af en toe een flesje voor in de plaats kunnen geven, vooral als er visite is bijvoorbeeld. Ook zou het heel fijn zijn als Vir Devin óók die geborgenheid kan geven die ze bij mij vindt als ze aan de borst ligt, hij wil dus ook heeeel graag af en toe een flesje kunnen geven.
    Nu heb ik gister geprobeerd Devin wat water te geven uit een flesje. Nou ze verslikte zich hier verschrikkelijk in...ze vond het ook echt vies volgens mij (dan kun je je afvragen wat er eerst was..)
    Nu zijn mijn vragen:

A) Kunnen we zomaar af en toe een flesje geven ipv een boob?

B) Kolf ik dan op de momenten dat ik normaal de boob zou geven? Of kolf ik gewoon als het mij uitkomt ofzo? (ivm melkproductie bedoel ik..ik wil de volgende ronde wel weer gewoon boob kunnen geven)

C) Wat kan dat zijn met dat flesje? (ze heeft toch echt de speen voor de allerkleinsten er op)

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nee, dat zou ik echt heel erg vinden. Wij zijn allebei redelijk sportief aangelegd en ik wil wel dat Mick een sport gaat doen. Wat maakt me echt niet uit. En lekker veel buiten spelen ipv achter de computer.
    Volgens mij gaat het hartstikke goed met hem. Hij zit nu een kilo boven zijn geboortegewicht. Hoe zit dat met jullie kindjes (na een maand?)?

Heb een paar nieuwe foto's geplaatst!

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Wij hebben hier trouwens super-neven (je weet wel..die steekmuggen)

We hebben namelijk ene klamboe rondom de wieg van Devin..én we hebben er een rondom ons bed. En toch heb ik vanacht (schrik niet) 8 van die kollleeeeeeeeeeere beesten UIT onze klamboe doodgeslagen. Eromheen zaten nog veel meer. Dus van half drie tot half zes ben ik als een spook door de kamer achter die neven aan gaan lopen rennen..

Lig ik eindelijk weer, in de veronderstelling dat ze állemaal dood zijn..Kijk gerustgesteld naar het wiegje en dat kleine mooie meisje wat daar lekker ligt te slapen.. Zie ik zo'n gruwelijk smerig akelig Kl*te beest op Devin haar kleine roze wangetje zitten sucken! Damn wat was ik kwaad.
    Later zat er nog een op dr beentje..en de klamboe zat toch echt potdicht..zó raar!
    maar goed,..heb dus zitten janken toen..
    Het was zó heet, zo benauwend onder die klamboe die toch niks hielp, vriendje snurkte (en snurkte ook gewoon dóór..zelfs toen Devin huilde sliep hij door) er zaten duizenden bloodsuckers op ons te azen en dan vooral het gruwelijke beeld van dat smerige rotbeest op haar kleine gezichtje..

Na een tijdje was ik uitgehuild en heb ik dom doelloos voor me uit liggen staren om Devin te beschermen tegen die beesten...
    Vroeg vriendje ineens vanuit zijn slaap: Ben je boos op me?

Toen moest ik weer heel erg huilen..Bah bah bah die rotbeesten!

(devin en ik hebben trouwens vanochtend lekker uitgeslapen tot half 11 dus we voelen ons super nu)

Deel Deze Pagina