Nou, die van 21.00 heeft ie nu dus overgeslagen en hij drinkt nu pas zijn 5e fles. Ben bendieuwd hoe dat dan vanacht wordt
Bij Milyan komen de krampjes vaak ook pas 2 uur na het voeden, dus hij wordt dan ook vaak huilend wakker. Pukkeltjes heeft ie ook. Voor een gedeelte nog van de zwangerschap, voor een gedeelte van het spugen. Ondanks spuugdoekjes en slabbetjes loopt het toch vaak over zijn gezichtje als ie ligt of in zijn kraag. Maak je maar geen zorgen.
Ik heb een heel goed Duits boek, maar je hebt het vast ook in Nederland, over kinderziektes en daar staan dus kleurenplaatjes (uitvergroot) in van allerei pukkels en uitslagen. En wat ik ook handig vind is een soort checklist om zelf al een soort diagnose te kunnen stellen. Dus dan heb je een soort 'route'die je moet na lopen (heeft ja kind koorts ja/nee; heeft het een droge hoest ja/ nee enz.).
Dat was Milyan dus bij zijn geboorte Wat een verschil er toch is in kindjes, he? Maar ach, ze zijn gezond! Nou dan ben ik wel benieuwd hoe zwaar hij nu is. Moet pas 6 spetember naar het cb!
Ik heb haar om half acht wakker gemaakt door in de kamer te gaan rommelen met de was enzo zodat ze wel zelf wakker werd. Toen had ze 38.7 graden koorts en zag er niet uit! Waterige oogjes en steeds kreunen en huilen. Flink gedronken en daarna lekker eerst nog even bij mama gelegen en daarna bij papa. Ik ben wel weg geweest. Net verschoond en nu zat ze op 37.7 graden. Wel weer een halve zetpil voor de nacht gegeven. Dadelijk voeden en hopen op een rustige nacht. Mijn hart breekt wel als dat wurmpie zich niet top voelt.
Jekkia, Sonya, Karlijn... leuk, die foto's van jullie kids. Vind het altijd erg verfrissend om tussen al die lappen tekst een paar mooie kindjes te zien. Vissenmobile is populair... hier hangt ie ook. Verder sluit ik me aan bij wat Niva (dacht ik) al zei.. ik kom er vaak niet aan toe om op de 'gewone' berichten ook nog eens te reageren en hou het vaak ook bij de vragen die gesteld worden. Maar dat wil niet zeggen, dat die andere berichten niet interessant zijn, hoor! Vind het wel interessant om te lezen hoe lang en zwaar alle babies inmiddels zijn, hoe de nachten gegaan zijn, hoeveel andere babies drinken... maar 't komt er gewoon niet van om dan te reageren. Is wel jammer natuurlijk, maar dan weten jullie wel, dat er niet overheen is gelezen!
'k Hoop dat je een rustige nacht krijgt en Nicci zich morgen weer op en top voelt! Is idd zo sneu als die kleine ukkies zich niet goed voelen!
Chantal, wat fijn trouwens dat Nicci het zo goed doet! En natuurlijk de andere kindjes die vandaag bij het cb geweest zijn ook!
Zielig ja, maar gelukkig is het morgen over. Hopelijk helpt de zetpil en hebben jullie wel een goede nachtrust
Hahaha! inderdaad! Nou ze is inderdaad gezond! En van mij mag Nicci altijd wel wat lichter blijven hoor! Dan lijkt ze tenminste niet op die prop van een mama!
Sprak ik op de nagym een meid die zelf als baby een maand lang echt ziek geweest is van de prikken. Daardoor geeft het CB haar kinderen de prikken niet maar krijgt ze die via de huisarts. Ook erg als je zo lang ziek bent!