Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Wij hebben vanaf dag 1 Iris in haar eigen bedje in haar kamertje gelegd. Wel slepen we overal de babyfoon mee naar toe..hihi..en dat terwijl we in een 3kamer appartement wonen, dus zo groot wonen we ook weer niet, en de deuren van de kamers staan altijd open...maar goed...ik wil geen geluidje missen :)
    Hoewel ik wel de babyfoon al zachter zet snachts..ik hoef haar gekreun niet te horen. Iris kreunt best veel in dr slaap. :) Als ze huilt dan hoor ik haar toch wel, ook wel zonder babyfoon.
    Ik denk dat het een beetje psychisch is, alles willen horen...hihi.. Iris doet het prima.

2. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Vanaf de 1e dag dat wij thuis waren uit het ziekenhuis ligt Daniël in zijn eigen kamertje in zn eigen bedje. Ik vond het écht doodeng, maar dacht ook: ik moet er doorheen en dan maar beter meteen de 1e nacht!

Ik heb er geen spijt van, want het gaat fanatastisch, hij slaapt er heerlijk en wij slapen ook goed!

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Zoals je al hebt kunnen lezen, gaat het vandaag weer erg goed!

Maar ik had echt het idee dat ik ze 'leeg' kolfde voordat hij ging drinken. dat hij dan teveel moeite moest doen om er nog wat uit te krijgen ofzo... Ik dacht ookdat dat niet kon. Maar daar leek het wel op. Want zodra ik niet meer tussendoor ging kolven, dronk hij wel goed...(nou ja een stuk beter dan toch) Misschien produceer ik heel langzaam. Ik lek ook nooit en gebruik niet eens van die compressen. Nou ja, gelukkig is het nu weer goed!

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Twinny, en ben je er al achter zijn het krampjes bij Zoë? Vermoeiend hè? En wat is het dan toch fijn als ze weer even lekker slapen. En zijn het inderdaad pukkeltjes?

Beebie, hoe oud is nicci ook al weer? Want ze gaat een beetje gelijk op met Jeroen volgens mij. Die weegt nu ook zo'n 3950 gram. We hopen eigenlijk dit weekend de 4 kilo te halen. 4 sept mogen wij weer naar het bureautje. Hij krijgt dan zijn eerste prikjes!

Tweety, is Iris nog niet terug op haar geboortegewicht eigenlijk? En ik dacht dat Jeroen er lang over deed... (ruim 3 weken)

Jekkia, leuke foto van jou en Raven! Och en die lach...!

Sonya, Beebie, Tweety, ook hele lieve foto's zeg!

Tsja, zal ik er straks ook eens eentje plaatsen...

Miep, hier ook koude handjes hoor! Als jeroen wakker is dan ligt hij altijd boven op de dekentjes. Maar koude handjes en voetjes kunnen geen kwaad. Dat is het eerste wat koud wordt. Als ze in hun nekje maar warm zijn. (Heb ik van mijn schoonzus alias kraamhulp)

Tanya, wat goed dat Ruben het zo goed doet! Hij loopt zelfs al voor?! Wat een knapperd!

Lexi, hoe is het met jou vandaag. Ik lees dat je gisteren een beetje down was. Ik hoop dat je je weer wat beter voelt vandaag!

Maxi cosi op de kar? (winkelwagen) Nooit geweten dat dat kon... Kan dat bij Ah ook dan, Hoe zet je die er dan op? Staat dat een beetje stevig??? *edit* ik lees dat dat ijzeren stangetje er voor is (bedankt Tanya, dan oet ik dat ook maar eens uittesten!)

Kar, succes met je baas vanavond!

Melanie, en hoe gaat het met je voedingen en ml? Op hoeveel zit je al?

Ben vast iets of iemand vergeten, sorry daarvoor... :oops:

Ziezo, ik ben d'r weer doorheen. Ik ga nog even snel een wasje ophangen en weer voeden!

Kirby, ik vind 85 ml op 10 minuten echt superveel! Ik krijg met moeite 50 op eenhalf uur voor elkaar, mét de spray!

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Via felicitas heb ik een bon gekregen voor 2e kaartje gratis

Online kun je ook kaartjes bestellen en krijg je er nog een gratis dvd erbij

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha nee, Raven woog laatste keer 4160 gram (das een week geleden)
    Maar ze drinkt wel met gemak 150-170ml borstvoeding uit de fles.

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven slaapt tot nu nog bij ons op de kamer totdat ze niet meer in haar wiegje past. Dat zal binnenkort al zijn...pfff wat gaat dat toch snel

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gewoon tussen jullie in? Ik moest vanochtend opeens aan jou denken en dat Milyan bij jou in bed slaapt. Wil dat ook met Raven doen maar durf niet als Ivo in bed ligt te slapen, straks rolt hij zich nog op haar. ;)
    Als we alleen zijn doe ik dat wel soms, dan leg ik haar op het aankleedkussen naast me (met daarnaast nog een kussen stel dat ze een kans ziet om van dat kussen en ons 180cm breede bed af te rollen :rolleyes: )

Lig wel regelmatig na de borstvoeding met haar op de borst (inbuidelen), net zoals in het ziekenhuis. Dat blijf ik heerlijk vinden.

edit: lees net dat ik niet enige ben met dat probleem, Kirby ook :D

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zoutoplossing voor neusje, meer eigenlijk niet :oops:

Wat is baby-luuf?
    En waar zijn die druppels precies goed voor?

10. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0
    Nova slaapt nog bij ons op de kamer, vind het erg gezellig zo! Dus laat het nog maar even. Wordt nu ook niet meer van ieder geluidje wakker gelukkig.

11. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0
    Gisteren voor het eerst weer na-yoga gehad. Leuk om al die verhalen te horen. En om m'n eigen verhaal nog een keer te kunnen vertellen. Krijg ik nl ook nog geen genoeg van!

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ach, ik kom regelmatig bij de Zeeman. Daar hebben ze erg leuke babykleertjes en voor heel erg weinig geld.

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

dat lijkt mij echt heerlijk. Ik beweeg ook amper als ik slaap. Ivo moet morgen weer vroeg werken, dus ik denk dat Raven bij mij komt liggen (en dit keer zonder aankleedkussen)

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    C1000 actie geldt tot 3 maanden na de geboorte. kaartje inleveren, doos meenemen. heel makkelijk dus.

Baby-luuf is een soort balsem met eucalupthus, speciaal voor babues, daarnaast is er ook eentje voor oudere kinderen en eentje voor volwassenen.
    en nisykind helpt bij griep en verkoudheid, maar wat het precies doet weet ik ook ff niet. en dan is er nog tussikind bij hoest.
    ik gebruik die druppels ook voor mezelf als ik ziek ben. helpt prima

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ze drinkt echt wel flink he, ik heb er totaal geen idee van hoeveel Ana-Lucia drinkt, is immers al een maand geleden dat ze nog een flesje heeft gekregen. Zaterdagavond krijgt ze weer flesjes want dan komt mijn mams babysitten en gaan wij lekker eten en waarschijnlijk bowlen of zo.

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia slaapt trouwens normaal elke ochtend van 9 tot 11 op m'n borst, dan zit ik 'n beetje te zappen ofwel dut ik ook nog ff. Ze vindt dat echt overheerlijk.

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

C1000 aktie geldt tot 2-3 mnd na de geboorte.
    Jan Linders en de Plus tot 1 mnd na geboorte

Bij bestelling van het boekje van babydump krijg je witte sokjes cadeau. Ze hebben ook een bon op de site die je kunt uitprinten. Als je die in de winkel inlevert krijg je doosje mee met dingen zoals: drinkbeker, rompertje, autosticker enz.

19. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Huh heb ik een tikfoutje gemaakt dan?
    geboortegewicht: 4160
    gewicht afgelopen dinsdag: 4860

Dus 7 ons aangekomen in bijna 5 weken.

20. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Dit is dus wat Milyan vandaag op heeft:

23.30 uur 125 ml
    06.00 uur 85 ml
    09.30 uur 135 ml
    12.30 uur 105 ml
    16.15 uur 125 ml
    20.00 uur 160 ml
    ------------------
    = 725 ml

En dan spuugt ie nog het een en ander uit natuurlijk. Maar al met al zit hij dan volgens mij op de juiste hoeveelheid.

Deel Deze Pagina