Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Ik gebruik ook de Avent flessen en nu ook nog speen 1. Hij doet nu ongeveer een half uur over zijn flesje. Misschien moet ik dan straks toch eens speen 2 gaan gebruiken!

De 3-standen speen is vooral handig voor de flesjes die je straks aan gaat vullen met Nutrix en aangezien je dit vanaf 3 maanden pas doet, denk ik dat er daarom bij staat 'vanaf 3 maanden'. Volgens mij kun je deze speen ook nu wel gewoon gebruiken!

2. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Avent flessen zijn ook hier populair.
    De kraamhulp adviseerde eerst een kromme (difrax) fles vanwege de darmkrampjes. maar al snel ben ik terug overgegaan naar de Avent. Ik heb toch niet voor niets zo'n hele set aangeschaft ;)
    En de darmkrampjes zijn er ook niet meer op geworden, dus das mooi.

jeetje. wat lees ik toch veel "minder goede" eigenschappen van de papa's . Ik kan hierover niet mee mopperen, (wel eens jammer want mopperen kan ook wel eens lekker zijn...hehe)
    maar deze papa hier doet het geweldig. Hij krijgt Iris vaak nog sneller stil dan ik...ok das iets minder voor mn moedergevoelens...
    Hier is het zo dat als Iris om aandacht vraagt dat ik wordt tegengehouden; "nee ik ga wel ff joh...."
    In het huishouden bijna altijd idem dito. Als ik zeg dat ik vanmiddag ff wil stofzuigen, dan hoef ik me maar om te draaien en meneer heeft de stofzuiger al gepakt en begint:) Ik raak zelf bijna verwend man!

Wat betreft Iris hebben we een duidelijke afspraak gemaakt: hij doet de laatste avondfles, en ik ga snachts eruit..hahaha de afgelopen week ben ik daar al goed vanaf gekomen omdat Iris doorslaapt.

Papa kan al lekker spontaan met Iris kletsen en natuurlijk fitnessen voor dr armpje, haar spiertjes blijven prikkelen.
    Zijn de andere papa's ook veranderd? Deze papa hier is nog zorgelijker dan hij al was :) Hij heeft nu 2 meissies zegt die dan ook om voor te zorgen:)

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik bedoelde dus met de kleine samen weggaan, maar ja dan zou je de mannen weer teveel in de kaart spelen he?

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha daarom hebben wij dat ook niet gedaan. Vooral omdat wij maar ongeveer 1 pamper per etmaal gebruiken, dan is ze 2x zo zwaar tegen te tijd dat we dat op hebben ;)

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Elin een ronde vlek van ca halve cm doorsnee op haar voorhoofd...

6. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hey dames de friso is tot nu toe super, ze is veel tevredener en laat nu zelfsa wat staan van haar 150 cc fles. ze komt nu dus meer in de buurt van wat ze maxima mag hebben en er niet te ver over heen. krampjes is nog even afwachten haar 1e poepluier is al geweest dus dat is goed. ik gebruik ook avent flessen met speen nr 1 ze doet maar 10 minuten over een fles drinkt ze nou zo snel? ze valt nu op het laatst wel in slaap bij het drinken en slaapt ook veel dieper, vanacht eindelijk weer eens 5 uur achtereen kunnen slapen. dit lukte met nutrlon niet bleef ze honger houden. dus tot nu een blije mama.

7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland

1 pamper per etmaal?
    Ik neem aan dat je nog wel andere luiers gebruikt dan...of verschhon je niet veel?

8. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    voor nu een goed weekend wij gaan feest vieren op de visserijdagen in Harlingen dus op naar friesland. groetjes en tot zondag

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh gezellig Wietske, blijven jullie daar 2 nachtjes? Veel plezier!

Jeetje Tweety, jij hebt echt een topvent!

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Heb net 240 ml. gekolfd. Binnen 10 minuten. Heb het in een diepvrieszakje gedaan, mijn eerste melk in de vriezer!

Jarno heeft net een flesje gehad, drinkt dan ongeveer 115-120 ml. meer kan ie echt niet op. Is op zich ook wel genoeg, maar als ik lees wat sommige andere ukkies op kunnen....
    Nou ja, hij doet het in ieder geval prima! Ben trots op hem. Hij heeft nu voor het eerst een donkerblauw vestje aan en vind hem er nu zo stoer uitzien. Haha, meestal zijn het van die zachte kleurtjes, maar dit is echt jongens-blauw! Mijn stoere vent!

11. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ik ben ook best tevreden \:D/

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Je mag niet klagen.....
    Als ik vraag of mijn mannetje wil stofzuigen, kan het zijn dat hij 2 maanden later de stofzuiger pakt..... (als ik geluk heb).

13. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Wij kregen gister van een leverancier van papa's werk een stoer spijker pakje voor Iris met bijpassen shirt en sokken.
    Ik heb het aangedaan bij haar vandaag..maar jeetje...waar is mijn kleine meisje nou..ze lijkt alweer zo groot...
    Dan vind ik die babypakjes in zoete kleuren toch wat liever staan..

14. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ff over iets anders:
    vloeien.
    vloeien jullie nog eigenlijk? hoelang duurde dat bij jullie?

Ik was nu eigenlijk zeg maar 2 dagen al aardig 'droog'..maar net zie ik weer dat ik ook rood plas en aardig rood afveeg weer...
    eerste menstruatie toch al niet?
    Of zou het door sporten (zwemmen) komen van gister..?
    Iemand ervaring mee?

en ook ik heb soms last van mijn onderbuik met hoesten en niezen. Aanstaande dinsdag voor nacontrole bij VK in Ziekenhuis, kzal het eens benoemen daar.
    Kregen jullie bij nacontrole weer inwendig onderzoek of is het alleen praten?

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Inderdaad, ze lijken meteen een stuk groter en ouder in die stoere kleertjes.
    Ik hou wel van stoere kleertjes, maar nu wil ik nog wel even genieten van mijn ventje nu hij nog klein is. Heb daarom laatst nog een super-cute boxpakje gekocht voor hem in maatje 68.

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb denk ik 3 weken gevloeid. Maar best weinig eigenlijk. Tenminste, had meer verwacht. :(
    Je zou weer ongesteld kunnen zijn natuurlijk. Of inderdaad met het zwemmen iets 'gescheurd' hebben, een haarvaatje. Alles is natuurlijk nog wel iets gevoeliger en kwetsbaarder in je baarmoeder.

Ik kreeg geen inwendig onderzoek meer. Omdat ik aangaf dat ik geen pijn meer had en ook de hechtingen niet meer voelde. Denk ik. Sowieso waren deze VK's niet echt van het inwendig onderzoeken, pas toen ik bezig was met bevallen de eerste keer ofzo.

17. Amle

Amle Niet meer actief

Tweety: ik vloei al 4 weken niet meer... het heeft bij mij maar een kleine 2 weken geduurd! Maar ik denk dat het bij jou nog wel eens van het zwemmen kan zijn. Kwaad kan het niet en je hebt straks gelukkig de nacontrole, kun je het dan voor de zekerheid checken!

Ik had bij de nacontrole wel een heel kort inwendig onderzoek, maar dit kwam omdat ik nog een hechting voelde zitten (dit bleek inderdaad zo te zijn, maar de dokter kon er niets aan doen want het zit onderhuids, moet dus wachten totdat het uit zichzelf oplost!).

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre heeft vandaag ook stoere kleertjes aan: een rugbyshirt en een spijkerbroek! :)
    Maar gisteren inderdaad zo'n schattig boxpakje.

19. Amle

Amle Niet meer actief

Ik ben ook wel van de stoere kleding!
    Heb wel boxpakjes, maar deze vindt ik toch minder mooi en zeker minder praktisch (brennan is veel met zijn voeten aan het bewegen en daardoor zitten zijn voetjes nooit waar ze moeten zitten :D )

20. Amle

Amle Niet meer actief

Brennan wordt wakker en krijgt zo de fles.
    Waarschijnlijk dus tot morgen!

Fijne dag allemaal.

Share This Page