Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wij hebben net het bestelboekje besteld. Wel leuk al die Bébé-jou producten!

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hyperlactatie wil dan zeggen dat ze te veel hebben gedronken of gewoon veel?

Vind het ook spannend hoor! Tot nu toe lijkt Nic weer in haar normale doen dus ga ik gewoon! (Melanie wil je mij je 06 PB-en zodat ik je kan bereiken als er iets is?)

Gaaf dat je de broekjes nu toch hebt!

3. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

niva: hoe is het nu met het poepen van Devin. Vervelend hoor meis

Lexy: ga ook niet elke dag met Zoë naar buiten hoor, tis niet erg om eens niet te gaan.

jekkia: heeft ZoË ook veel last van. Er zit enorm veel lucht in haar darmpjes, omdat ze in het begin geheel verkeerd uit de fles heeft gedronken. Ze kan echt hartverscheurend krijsen, en inderdaad er is weinig aan te doen. Het lijkt ook net alsof ze de hele dag haar luier vol wil duwen, maar vaak alleen maar lucht en waar ze dan ook nog eens van schrikt.

weer: zo deprimerend is het hier eigenlijk niet. het zonnetje schijnt nog altijd!

kar: hopelijk geniet je vanavond lekker van een avondje met je mannetje.Smakelijk eten alvast!

speen 1: wij gebruiken die ook nog gewoon, omdat Zoë anders geen vacuum houdt en veelsteveel lucht binnen krijgt. Volgens mij gebruik je speen 2 pas als ze pap ofzo krijgen!

vissie: Zoë gaat anderhalve dag naar het kdv. Vrijdags de hele dag, als ik ga werken en donderdagmiddag als ik naar therapie ga. Valt dus wel mee, maar vraag me nu echt af waarom ik ga werken enzo, want vind het nu al moeilijk. Vond het ook heel raar toen ik haar de eerste keer achterliet bij mijn moeder! Hoe is het gegaan?

sonya: hoop dat het weer wat beter is met chedella. Ze zeggen dat krampjes het ergst zijn rond wk 5/6....misschien dat ze er daarom juist nu zoveel last van heeft. Maar tis inderdaad niet leuk. Zoë heeft het nu al vanaf wk 3.

beebie: wat zijn creche albums? En op je werk sta je er veel verder vanaf dan wanneer het je eigen kind is wat verdriet heeft en ligt te huilen! Is er niets wat haar houvast geeft als je haar wakker in de wieg legt. Zoë heeft een muis waar ze graag naar kijkt en die zet ik er vaak bij. Verder laat ik haar dus inderdaad weleens lang huilen als ik zeker weet dat ze moe is en dan toch in slaap gaat vallen....

Tanya: fijn dat jullie een nieuwe pc hebben en je weer lekker van de partij kan zijn.

MEeting: ik wens jullie morgen heel veel plezier...

Ik ben vandaag voor de eerste keer dan eindelijk weer gaan sporten. Was wel raar hoor, maar ook wel fijn.

grjts
    Twinny

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Een creche album is een 'heen-en-weer' boekje waar de leidsters de bijzonderheden in kunnen schrijven.
    En met mijn eigen kind is het inderdaad véél moeilijker!
    Ik zal eens kijken hoe ze reageert op het knufje dat ook in de couveuse bij haar lag.

Lekker dat je weer gesport hebt!
    Enne... als je straks weer werkt en er aan bent gewend dat je Zoë wegbrengt dan is werken wel weer lekker denk je niet? Even weer Monique zijn en niet alleen maar mama!

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Veel plezier morgen meiden..denk effe aan ons!

(gaat weer erg slecht met Devin, dus ik ben ook meteen weer weg..duizend keer sorry voor mn minimale inbreng)

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

bedankt voor de lieve reacties..
    chedella heeft vannacht goed geslapen en kwam netjes om 4 uur en toen weer om 9 uur.
    heb de ha gebelt maar die wilde het even afwachten, vond dat ze erdoor heen moest met die buikkrampjes en groene ontlasting kon van te veel voeding zijn. vind ik wel raar want ze krijgt maar 5 en soms 6 flesjes met 130 cc.
    Maar goed ik bel maandag wel het cb.
    Verder is ze vandaag weer hhel lief geweest en heeft ze nergens last van raar he! maar ja gelukkig maar.

7. sonya one love

oja nog iets.
    Ik ga vanavond voor het eerst weer op stap met vriendinnen!
    pffffff is zeker al een half jaar geleden dat ik weg ben geweest.
    en we gaan pas om half 1 :oops:

ALs ik dat maar vol houd..ik denk dat ik zo even met chedellla in bed kruip om alvast wat bij te gaan slapen.

En wat doen we toch aan...en kan ik nog wel dansen hahhaha
    gek idee eigelijk.
    IK GA VANAVOND VOOR HET EERST OP STAP ALS MOEDER ;)

Heb een foto van haar aan mijn sleutelbos hangen...kan ik zoveel kijken naar haar als ik wil :) en idereen die maar tegen mijn praat haar foto ond er de neus duwen..ben ik nou erg of niet :p

8. Niet meer actief

Hyperlactatie daar hebben moeders last van (zoals ik). Betekent simpelweg overvloedige melkproduktie. Ik heb even gegoogled en vond het volgende: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html

En daar vond ik ook het antwoord op mijn vraag die ik jullie stelde afgelopen week over die schuimpoep. Bij hyperlactatie drinken beebs veel, maar ook heel gulzig en snel. Ruben verslikt zich regelmatig en tijdens het drinken moet ik eigenlijk altijd een doekje onder bertha en Ruben leggen want het loopt zo zijn mondje (of neusje) uit.

Liefs, Tanya

9. Niet meer actief

Niva en Twinny De meeting is niet morgen maar maandag!

10. sonya one love

hoera ze is vandaag precies 4 maanden oud!

11. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hoi allemaal,

Ik ben een paar dagen niet online geweest. Heb min of meer bijgelezen. Een paar kindjes zijn erg zielig nu begrijp ik.... Niva en anderen, sterkte met jullie kindjes! Ik vond het erg interessant om wat oude foto's van Raven en Chedella uit hun couveuse-tijd te zien. Helemaal niet schokkend hoor! Vind het nu wel nog knapper dat die meisjes er nog zijn, ze zagen er zo klein en kwetsbaar uit. Jullie mogen trots zijn op jullie kindjes! En morgen is dus de meeting? Veel plezier allemaal!
    Niva, Chedella: wat een mooie lieve foto's van jullie kindjes!

Hier is het heel intensief nu, Tica is nog steeds erg veel wakker overdag :(
    Ze was een paar dagen geleden ook nog veel overstuur en gilde de boel bij elkaar :( We hebben haar veel rondgedragen die dag, ze huilde echt anders dan normaal, dus we lieten die normale routine toen maar los. De dagen daarna weer een stijgende lijn, ook vandaag ging op zich wel beter, maar iets is er loos... Overdag huilt ze snel, tenzij we haar ronddragen. En slapen wil ze niet echt overdag... Misschien verveelt ze zich, misschien is het een sprongetje, misschien heeft ze krampjes?

Vandaag hebben we haar overdag ipv in onze slaapkamer in de kinderkamer gelegd, we dachten dat ze dat minder eenzaam zou vinden. Dat ging wel beter --> minder gehuil als ze wakker lag. Dan ging ze gewoon wat tegen de mobile pruttelen, er is daar meer te zien voor haar :) Dus dat is weer mooi. Wel slaapt ze steeds moeilijker in overdag. Toch komt ze niet moe over en 's nachts slaapt ze best goed, dan slaapt ze nog steeds bij ons op de kamer btw (iemand vroeg vele pagina's geleden waar alle kindjes nu slapen). We worden zo wel onzeker over wat we overdag met Tiekje moeten, maar we blijven haar eerst maar overdag veel in bed leggen... :( We willen niet dat ze wéér zo oververmoeid raakt.

Nu ligt Tica even te chillen in de draagdoek bij Erik. Dat wordt steeds meer vaste prik tussen 20 en 22 hier. :) Kan ik even op Internet, maar ik ga nu weer off-line. Es kijken of ik Harry Potter nu eindelijk uit kan krijgen! :oops:

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Klinkt bijna als een sprongetje lijkt het wel. Er is er een met ongeveer 5 weken, zou dat 'm zijn?

Enne, wil je me pb-en als je HP uit hebt? Zou wel willen weten wat jij ervan vond namelijk!

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Maandag! ;)

Heeft ze weer veel krampen? Sterkte!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Heel veel plezier! En sterkte morgenochtend! ;)

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik herken dit wel. Ga ik eens goed op letten. Thanks!

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gefeliciteerd!

*ik vind die nieuwe banner maar gek! ;) *

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hoe is het nu met Devin? En met jou?

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gelukkig dat het nu weer beter met haar gaat.

Hoe is het gegaan met je eerste keer stappen als moeder?

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Aha, daar heeft Raven ook last van. Bedankt voor de link! Staan handige tips bij.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Share This Page