Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Afgelopen nacht in het ziekenhuis doorgebracht voor de wiegedoodtest van Ana-Lucia, gelukkig is alles ok... Na afloop werd ze weer gemeten en gewogen... ze is nu al 61cm en weegt 6440 gram!

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    JA! Ik vond de mijne namelijk lekker toch de mooiste en de knapste en de beste :D

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ach ja dat arme jongetje...! Ik hoor die 'bonk' nog!

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Uiteindelijk is alles weer goedgekomen. Meneer was doodleuk weer gaan slapen en werdt uiteindelijk om 13:30u wakker. Tja, ik had geen zin om slapende honden wakker te gaan maken na die ruzie dus heb hem ook niet gewekt voor de meeting. Nadat zijn ochtendhumeur deel 2 was gezakt voelde hij zich knap l*llig dat hij zich weer verslapen had en dat ik daardoor de meeting had gemist.
    Meneer kan gewoon helemaal niks hebben 's ochtends.

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik vind het sowieso een prettiger idee dat Elin achterin zit/ligt. De passagiersstoel is namelijk de meest kwetsbare plek in een auto, heb ik eens gelezen, iets met voorrang geven geloof ik, dus laat haar maar lekker achterin hoor!

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hiep hoi, tot nu toe heeft ze 2 voedingen overgeslagen!

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Beurs is van 1 t/m 4 november

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wat is dat voor test?

Toen ik t woordje ziekenhuis las dacht ik meteen het ergste maar gelukkkig viel het mee toen ik doorlas.

Wat een grote meid is ze alweer zeg!

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gelukkig dat alles goed is.
    Wat is Ana-Lucia al groot geworden!

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

ook ik heb enorm genoten van de meeting gisteren. Geen teleurstellingen of grote verassingen. Iedereen is net zo gezellig als hier op het forum. Eveline is kleiner dan ik dacht en Lexi groter.. en dat is ook metten al het meest verassende :) . Ruben is een hele lieve baby (en bovendien had ik chance bij hem.... zat heel lief naar mij te lachen :) ). Nicci is helemaal geen draak, integendeel!Zo'n braaf minimensje! Demelza is de schattigste pinda die ik ooit heb gezien! Elin heeft hele mooie ogen en is ondanks haar ontaarde moeder een prachtkindje! ( Lexi stortte zich eerst op de friet en arme Elin maar huilen :cry: . Hoezo moeders cijferen zich weg voor de beeb? ;) ) En last not least, Anneke... ze keek haar ogen uit en zat vol verbazing het gebeuren om haar heen te bekijken. op en top een snoezig meisje!

Onder de moeders klikte het ook prima. De tijd vloog om en we hadden denk ik nog uren kunnen kletsen. Alle onzekerheid vooraf was volgens mij overbodig, toch?

Lieve heb ik gisteren natuurlijk ook weer eens gezien. Die meid groeit als kool. Meallán zal aardig zijn best moeten doen om haar in te halen, anders wil ze misschien niet op haar 18e met hem uit ;)

Ben er nog niet aan toe gekomen de foto's down te loaden. Zal ik morgen doen, want vanavond ga ik met Sterrekind mee naar de sportschool :(

Zo, ik ga ff bijlezen.
    Groetjes

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Milyan was trouwens wel behoorlijk overstuur gisteravond. Toch teveel indrukken, denk ik.

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Meeting: Wat een leuke foto van de meeting. Fijn dat het allemaal meeviel voor de meiden die zich daar wat druk over maakte.

Schoonmaken: Ik vind het ook een beetje raar (misschien hoort dat erbij :-k ), maar ja, het moet toch echt schoongemaakt worden daar....

Jekkia; nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat Ivo het een beetje voor je verpeste door zo sjaggie (en vervelend) te doen. Hopelijk is het allemaal weer opgelost.

Miep: Succes morgen bij de VK. Laat je even weten wat ze gezegd heeft?

Niva: Gaat het beter met Devin nu?

Ikke: Ben gisteren de hele dag op mijn nieuwe werk geweest. Zwaar vermoeiend zo'n dag. 150 nieuwe collega's, een stroom aan info en dan heb ik nog niet eens de kids gezien :( . Tijdens mijn sollicitatiegesprek hadden ze gevraag wanneer ik kon starten en toen heb ik gezegd aan het begin van het schooljaar (met in mijn hoofd dat dat niet gelijk de eerste week zou zijn, maar wel binnen afzienbare tijd). Nou is het niet gewoonlijk om een 2e gesprek te hebben in het onderwijs, dus geen arbeidsvoorwaarden besproken. Nu verwachten zij dus dat ik gelijk al begin, maar dat zie ik echt niet zitten en bovendien heb ik nog recht op 3 weken bevallingsverlof (en 4 weken vakantiecompensatie). Nu hebben we afgesproken dat ik op maandag alvast begin en over 3 weken op wo (ochtend) en donderdag. Ik voel me een beetje lullig dat het zo is gegaan, maar echt duidelijk was het voor mij ook niet (en niemand die me even belt of iets in de tussentijd omdat ze erachter zijn gekomen dat ik dan nog verlof heb :( ). Ik kom ze nu al een heel eind tegemoet (vind ik), want ik vind het helemaal niet leuk om nu al te moeten werken :( .
    Over de compensatie heb ik het verder nog maar even niet gehad, maar die betalen ze maar uit dan (ook al is dat niet gewoon). Ik blijf een naar gevoel houden, maar moet toch ook aan mezelf denken?
    Wat vinden jullie?

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Welja, ze moest een hele nacht aan een heleboel kabeltjes en sensoren liggen die haar ademhaling en hartslag enz nauwkeurig in de gaten hielden. Ze kijken dan of ze niet teveel tijd tussenlaat (apneus) om te ademhalen enz als ze slaapt omdat ze dan een verhoogd risico op wiegedood hebben. Maar bij Ana-Lucia was alles in orde, ze heeft dus geen verhoogd risico op wiegedood.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja hé en dan te bedenken dat ze bijna vier weken te vroeg was... ze doet het echt supergoed, ben apetrots op haar!

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat fijn om te weten Kirby! Mooi dat ze zo goed door de test heen kwam!

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Gelukkig maar!
    Heb je die test laten doen omdat Ana-Lucia iets te vroeg kwam of is dat een standaard test en ben ik gewoon dom omdat ik daar nog niet van gehoord heb?

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik zou het toch te berde brengen van die compensatie, en zelfs gewoon zeggen dat je nog verlof hebt! Want anders krijg je het nooit meer terug.
    Misschien kan je er anders een compromis van maken dat je elke week zoveel uren/dagdelen vrij krijgt omdat je nog verlof tegoed hebt?

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Nee..Maar jij en Elin zijn toch maar 2? Hihi, of had je stiekum je husband ook mee naar de meeting en stond die voor bij de ingang je op te wachten? :)

maar ik snap het vwb de airbag..helaas hebben wij die niet..wat dus ook meteen weer verklaard wrom ik niet naar Utrecht wil rijden (niet specifiek om de airbag maar omdat we dus zo'n uber onveilig auto'tje hebben)

19. Niet meer actief

Haaai,

Even snel berichtje want Ruben slaapt nog, maar ga hem wel zo voeden want hij is al wel aan het wakker worden. Het is inderdaad spruw. Ik heb druppeltjes voor in zijn mond gekregen (nystatine), druppels voor mij (ook nystatine) en zalf voor zijn billetjes (miconazol) want hardnekkige luieruitslag schijnt ook bij spruw te horen. Normaal krijgt de moeder ook zalf voor de bertha's mee maar dat mocht niet vanwege mijn bloedverdunners. Had ik al verteld dat ik sinds gisteren eindelijk mag stoppen met de Fragminspuitjes en dat ik nu volledig aan de tabletjes zit? Heerlijk, ein-de-lijk geen blauwe prikplekken meer!
    Ik ben nu alleen vergeten te vragen aan de huisarts of ik nu al mijn afgekolfde melk moet weggooien vanwege die spruw? Ik meen me te herinneren dat Eveline dat wel moest doen namelijk.

Stukjes in uitgespuugde melk Ruben heeft wel vaker stukjes in zijn uitspuugsel zitten, maar dat is altijd als hij een paar uur na een voeding spuugt. Ik denk dat die stukjes erin zitten omdat het dan al een tijdje in zijn maagje gezeten heeft en dat de melk dan een reactie aangegaan is met zijn maagzuur.

Airbag Onze airbag kan van voren niet uitgeschakeld worden en onze Opel-garage wil het niet doen. We hadden het van te voren nagevraagd en de verzekering doet niet moeilijk maar de garage dus wel. Toen hadden we besloten om het bij een andere garage te doen maar dat hebben we dus nog steeds niet gedaan. En zo kan het ook, het ging er toen meer om vanwege Tygo. Want wij dachten dat dat niet kon, hond én kind op achterbank. We hebben nu een autogordel voor Tygo en een extra stuk wat er voor zorgt dat hij niet zoveel bewegingsvrijheid heeft en dus niet bij Ruben kan komen.

Kirby Ik schrok ook toen ik je berichtje las, ik las alleen wiegedood en ziekenhuis. Maar gelukkig was het maar een test. Blij om te lezen dat die goed was en dat ze goed groeit!

Melanie Je zei dat Meallán gisteren overstuur was vanwege de vele indrukken, maar bedoelde je Mylian niet? Of was Meallán bij de oppas?

Oké, Ruben wordt nu echt wakker. Ik ga strakjes weer verder met bijlezen en reageren. Toedeloe!

Liefs, Tanya

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Die stukjes hebben we hier ook altijd.
    Volgens mij is dat als het al een tijdje geleden is als ze gevoedt is..
    kweet ook niet psies wrom het stukjes zijn, maar het zal wel goed zijn I guess..

Deel Deze Pagina