Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Tanya: ik heb er niet zo'n problemen mee om de jongens te wassen. Zie hun piemeltje eigenlijk alleen als plassertje en tegen de tijd dat ie wat groter is, wassen ze hem hopelijk zelf. Bovendien doet Mario ze meestal in bad... die heeft er meer ervaring mee ;)

Vissie:Ik ga vanmiddag speen 2 eens proberen. Kijken of er verschil in zit. Meallán doet ongeveer 10 minuten over de eerste helft van zijn fles, en dan nog eens 15 minuten over de rest. Met boeren, spugen en al duurt een voeding ongeveer 45 minuten.
    Suc6 met de prikjes!

Jekkia:Jammer, dat je er niet bij kon zijn gisteren. Ik zou echt woedend geworden zijn als Mario de kans had ontnomen om bij de meeting erbij te zijn.. had hem wel aan zijn kale hoofd uit bed gesleurd!!!! Maar in November gaan we het over doen. Ik heb nog geen atfspraken, dan, dus als het goed is kom ik ook!!

Karlijn:Misschien heeft Sverre toch weer honger 's nachts en kun je 's avonds een grotere fles geven?

Vlinder: Hoe is het gegaan met de prikjes?

Mona:Weet niet of er al antwoord gegeven is, maar een 'sprongetje' is dus dat je kind heel vervelend is en de volgende dag opeens iets nieuws blijkt te kunnen... lachen, omdraaien, grijpen o.i.d. Het kindje heeft er als het ware de pest in dat iets hem niet lukt.

Twinny:
    Valt me dan echt tegen hoe snel een man eraan went om uit de kleine kinderen te zijn....

Eveline:
    ben je nog geslaagd voor een cadeau voor je ouders? Gefeliciteerd, trouwens. En hoe was de terugreis?

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    He bah dat klinkt naar zeg..Ik vroeg hier eerst wat ze dan doen enzo, maar ik heb effe verder gelezen en je antwoord al gelezen..
    Dus bij deze: wat fijn dat ze het zo goed doet! je bent terecht trots op je meisje hoor!

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Kar, hoe is het vandaag met je? Gaat het al een stukkie beter? En hoe is het vanacht gegaan?

Mona, wat jammer dat Daniël even niet getroost wil worden. Vervelend hoor. Dan denkje toch van: Ja hallo hier is je moeder, wordt nu maar stil!

Tweety, Wat leuk dat iris lacht! Dat wordt alleen maar vaker en meer. Echt om bij weg te smelten hè?

Vlinder, Hoe is het nu met Nova. Heeft ze een beetje kunnen slapen vanacht? Goh en wat groeit ze lekker! Ze is 1 dag ouder dan Jeroen en woog iets minder bij de geboorte, maar weegt nu ruim een kilo meer dan Jeroen. Wij zitten net op de 4 kilo!!!! (ik heb even gekeken vanmorgen, zodat ik onze weegschaal kan vergelijken met die van het CB...)

Tan, over dat wassen betreft, ik kan het me wel voorstellen wat je bedoelt. Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik denk wel eens...'nou dat hoef ik over 15 jaar ook niet meer te doen'

Twinny, nee hoor ik doe niks preventiefs. Bij ons was de cb-arts er ook niet voor. En ik ben zelf ook geen pillenslikker, dus als hijstraks last heeft van zijn prikjes, dan kan hij van mij gerust een zet pilletje krijgen. Maar op voorhand ga ik er geen geven.

Sonya, jammer van het stappen! Volgende keer beter!

Meeting: Wat ziet het er gezellig uit! Volgens mij hebben jullie het ook wel naar jullie zin gehad zo te zien. wel leuk hoor die foto!

Chedella, Devin doen mee met de baby van de maand, maar Jeroen ook!!!

Jekkia, gelukkig gaat het beter bij jullie thuis! Wat goed dat hij zich schuldig voelt! Hopelijk heeft hij er wat van geleerd! Hoe was je afspraak nog bij de gyn, of ben je daar niet meer naar toe geweest? Nee ik kom echt niet aan 9 voedingen hoor. 6 en hooguit 7 per etmaal. Hoe lang drinkt ze dan. Want Jeroen kan er vaak 3 kwartier over doen, dan ben jij echt alleen maar aan het voeden?

Eveline, en hoe is het bij jou thuis, al weer stroom?

niva, ook Jeroen zit achterin. Ook al kun je de airbag voorin uitschakelen, dan is het nog het beste dat hij achterin zit. Ik weet niet precies meer waarom, maar dat heb ik ergens gelezen...

kirby, wat voor een test heb jij laten doen? Een wiegendood test? Wat is dat? edit, net gelezen wat het is. Goh ik had er nog nooit van gehoord. Nou gelukkig is het allemaal goed!

Jody, moeilijk hoor met je werk. Tja, ik kan er eigenlijk weing op zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat je ze tegemoet komt. Maar geef wel je grenzen aan. Succes hoor!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Wij hebben een easybase bij de maxicosi, die zit achterin bevestigd, vind dat veel te veel werk om die steeds te moeten verzetten. Bovendien weet ik niet eens of onze airbag wel uit kan en trouwens... zou denk ik veel te veel afgeleid raken als da wurm naast me zit met haar lieve koppie...

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Jody, kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om te werken!

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Om kwart voor 3 moeten we bij het bureautje zijn. Ik vind het wel spannend hoor! Hè, ik wilde lekker te voet, maar nu regent het hier...

Nou ik ga nog effe strijken.

Tot later!

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Wat een klote situatie zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je nog niet wilt beginnen met werken..helaas denk ik dat er geen andere optie is dan hoe je het nu geregeld hebt, zonder dat daar moeilijkheden van komen.
    Jullie hebben beide een beetje langs elkaar heen gecommuniceerd als ik het zo lees..jij had duidelijker moeten zijn (niet dingen in je achterhoofd bedenken hihi) want ik kan me voorstllen dat zij erop rekenen als jij zegt 'begin van het schooljaar"
    Maar aan de andere kant horen zij een tweede arbeidsvoorwaardengesprek te houden, of je te bellen, of het uit te zoeken, zij horen te wéten hoelang je achteraf nog verlof hebt etc etc..Dus jullie zijn beide een beetje nalatig geweest, en moet je dus nu beide wat inleveren..en zo is het nu ook gegaan toch?
    Maar dat is mijn mening, al kan ik heeeel goed begrijpen dat je het graag helemaal anders zou zien (en helemaal niet zit te wachten op mijn mening) Vind het wel heel rot voor je hoor!

Knuffffel (p.s. zag het er verder wel leuk uit, je nieuwe werkplek?)

P.s. Ik zou dus wél over die compensatie beginnen! Heeeel netjes, je hebt het niet metéén gedaan, maar brengt het alsnog effe ter sprake..niks mis mee, puur zakelijk en je goed recht..toch?

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    hahahhaa..je hebt me overtuigd! :confused: :)

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    IJzersterk argument nietwaar? Daar kun je toch niks tegenin brengen? :) !

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo!

Even snel, ik heb Sverre op bed gelegd maar denk dat hij zo wel zal gaan huilen..

Meeting wat leuk dat iedereen er zo positief over is! :) Volgende keer probeer ik mezelf te overwinnen en te komen (maar, denk ik bij mezelf, dan moet ik wel een paar kilo afvallen.. :( )

Tanya He, wat vervelend, spruw! :( Hopelijk is het bij jou niet zo'n ellende om de medicijnen toe te dienen.. Sterkte ermee!

Kirby wat goed dat Ana-Lucia is 'goedgekeurd' voor die test! Een hele geruststelling denk ik, of niet? En wat doet ze het super! Jij kan echt trots zijn op jezelf!

Jody hmm wat een dubbel bericht over je nieuwe werk.. Aan de ene kant wel positief maar wel lullig dat je nu al moet beginnen. Kan me voorstellen dat je er totaal geen zin in hebt. Ik heb nog 2 weken verlof en dan moet ik ook weer. :(

Eef succes met de terugreis! Stoer hoor, dat je dat in je eentje doet! :)

Vissie heeeeeel veel sterkte straks met Jeroen! Hij is vast heel stoer onder de prikjes.

Airbag/maxicosi ik kan de airbag bij mijn passagierstoel zelf uitschakelen, heb ik dus gedaan. Als ik hem achterin zet, kan de kinderwagen er niet bij (tenzij ik wielen los ga halen etc); nu klap ik de bank achter neer, en kan alles in de achterbak. Inclusief Morris. Maar voor grotere stukken neem ik de auto van Alex; en dan gaat hij op de achterbank. 't Is wel leuk om hem te kunnen zien tijdens het rijden. Maar ook een erg grote afleiding. ;)

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    @ Wassen:
    Zelfs ik heb dat 'probleem'met mijn meisje. Hoewel het met de schaamlipjes wel wat meevalt, maar toen ze zó erge krampjes had radde het CB me aan om haar perineum te masseren..Daar schijnen ze rustig van te worden en daar zou de pijn door afzakken.

Tja..en dat vond ik dus erg moeilijk.
    Heb het dara ook uitgebreidt met Vir over gehad..Het lijkt bijna alsof ik iets sexueels moest doen bij haar, ook omdat ze er van zou genieten en ze plastte tijdens het masseren over mijn hand enzo. Dat voelde dus echt niet goed..en het feit dat dat dus niet goed voelde, voelde óók weer niet goed..immers ik kon mijn meisje rustiger maken en haar pijn verlichtten maar omdat ik dat zelf nou eenmaal 'lastig''vond moest mijn meisje pijn lijden..

Tja dat zijn heeeele lastige dillema's en gedachten. Heb ook aan Vir gevraagd of hij geen moeite had met het wassen van d'r schaamlipjes enzo..Daar hebben we heel uitgebreidt over gepraat En het scheelde enorm om erover te praten..
    Waarschijnlijk omdat je het dan 'open gooit'en je het dus niet stiekum doet enzo (tja stom, maar op een of andere manier werkte het voor mij wel)

En dan te bedenken dat Devin gewoon een meisje is..
    Ik kan me dus wel voorstellen wat je bedoelt Tan..Ondanks dat je voor jezelf wéét dat er niks raars achter zit!

p.s. Devin heeft die extreme krampjes gelukkig nu niet meer, dus ik heb het naast me neer kunnen leggen..Maar jij moet wel elke dag Ruben daar wassen. Als je het écht TE moeilijk vindt kun je toch ook gewoon met Marc afspreken dat hij Ruben daar uitgebreidt wast en dat jij dat plekje met de franse slag doet? Ik doe Devin haar oortjes/neusje en haar schaamlipjes ook veel 'beter'dan dat Vir het doet...(domweg omdat hij dat wassen minder goed doet dan ik hihi)
    Lijkt me geen probleem!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja hoor, Sverre ligt te huilen.. :(

Even vlug dan:
    Het is wel een soort van eczeem. We moeten het gewoon erg vet houden nu; dus meerdere keren per dag insmeren met vaseline. Hij mag gelukkig wel in bad. Als het over 10 dagen nog niet beter is, krijgt hij een hydrocortisonenzalf (=hormoonzalf).

Het is zo zielig, als je hem insmeert gaat hij echt krijsen. Hartverscheurend. :( :(

Vannacht heeft hij het goed gedaan: van 22:30 tot 4:30 geslapen, en daarna weer tot 8:30. Ik kan een grotere fles proberen; wie weet helpt dat.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Niva, goed te lezen dat het met Devin nu iets beter gaat. Kan me je dilemma heel erg goed voorstellen hoor. Zou ik ook moeilijk vinden!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Per 2010 gaat de kinderbijslag omlaag. :(
    En het is al zo'n schijntje! :confused:

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Yeah dat ene theelepeltje olie heeft haar zóveel goed gedaan! Ze heeft natuurlijk nog wel krampjes zoals elke baby, maar dat hartverscheurende worstelen de hele dag is een stuk minder geworden..en ze poept nu idd minder, maar wel zo'n drie keer per dag een flinke luier vol! Dus de olie was hier ons reddingsmiddeltje,.

Wat enoorm K8T voor Sverre zeg..Ik heb je net ge pb't maar ik lees nu dit. Zo naar dat juist aanraken hem zo'n pijn doet, terwijl dat zo belangrijk is..aanraken, strelen, lichamelijk contact etc..

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Elma wat gaaf dat jullie huis nu al opgeleverd is! :) Super leuk, shoppen voor een nieuw huis.. Veel plezier met zijn allen!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Sjee wat groeit ze goed zeg! En ik wist niet dat daar testen voor zijn! Ik ga even verder lezen of je verteld hoe dat gaat en waarom jullie die test hebben gedaan.

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Maar als hij ook midden in de nacht naar bed gaat is 'in de ochtend' voor hem ook midden in de nacht! Ben ik ook niet op mijn best, maar oké, dat is niet altijd even leuk voor jou!

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik vond mezelf al nooit een onvoorzichtige chauffeur, maar nu met Nicci ben ik echt wel beter gaan opletten! Alhoewel ik mijn momenten van dwaasheid op de weg ook heb, helaas. :rolleyes:

Deel Deze Pagina