Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    ooh wat sneu! En hij heeft ook niet veel geslapen voor zo'n hummeltje.

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja daaag net alsof ik dat heb gedaan voor deze meeting! Heb er zelfs nog een burgertje bij gegooid dus over kilo's gaan we niet zeuren he?!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja maar jij bent ook hartstikke slank! Dat kon ik zelf zien op die foto's! ;)
    Ik had me gewogen zondag en ben alweer 1 kilo aangekomen! :confused:
    Ik had namelijk de nep-M&M's van de euroshopper ontdekt (500 gram voor 1,40 en net zo lekker!). :( Nu dus alleen nog fruit voor mij.

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik moet zeggen dat ik het raar vind dat van beide kanten niet gesproken is over je verlof en een precieze start datum. Zij wisten toch ook dat je zwanger was? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu al zou moeten werken... Weet je zeker dat je dat wilt gaan doen? Ik snap dat het een nieuwe baan is, maar je hebt gewoon nog recht op verlof!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Over verlof gesproken: Ik heb het idee dat ik zowat de enige ben die over 2 weken alweer moet werken! (en Sterrekind en Jody ook)
    Hebben jullie nou zo extreem lang verlof? Ik had nog maar 10 weken omdat ik in de ziektewet zat.

Heb besloten dat ik niet eerder dan 1 oktober weer ga beginnen - neem wel vakantie op voor de resterende 12 dagen. En ik ga met de bedrijfsarts praten of ik eerst 50% mag beginnen.
    Mijn zwangerschap was al niet 'lekker', daaroverheen nog die postnatale depressie en blaasontsteking..

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Ga dadelijk met Zoë op controle bij de kinderarts. Ben benieuwd hoeveel ze nu weer is aangekomen. Ze heeft echt een hele bolle toet! Zal dadelijk nieuwe foto's plaatsen, hihi!
    Verder gaat het hier wel lekker. Ben eindelijk gewend denk ik. Ze slaapt nog altijd door het 's nachts en de krampjes lijken wat minder heftig en lang te worden.

vlinder: Zoë slaapt nu van ca.2230u tot ca.630u Ligt er een beetje aan hoe laat we zelf opstaan! Verder krijgt ze inderdaad iedere 4 uur haar fles van 150+5. 's avonds is ze meestal wat wakkerder en slaapt niet echt in haar bedje dan. We proberen haar wel rond 20u in bed te leggen, maar meestal is ze om 21u weer beneden! Heeft Nova nog last gehad van haar prikken?

sonya: ojee, wat vervelend dat ze zo aan de papa hing! Volgende keer beter.

meeting: klinkt alsof jullie het errug gezellie gehad hebben. En wat een leuke foto tanya, kan ik eindelijk weer eens wat gezichten achter de namen zien! de verhalen klinken inderdaad erg gezellig, vrees alleen dat Woerden en Utrecht ook niet haalbaar gaan worden!

sterrekind: vervelend dat Lieve zoveel spuugt. Heb zelf geen ervaring met johannesbroodmeel, moet je eef vragen....geloof dat het de ontlasting vermoeilijkt.

jekkia: ojee spannend, de 2e ronde prikjes. Zoë moet de 18e, maar dan gaat San met haar mee! WIl ze echt de hele tijd voeding hebben? Kun je haar niet met speentje troosten ofzo, misschien huilt ze wel omdat ze oververmoeid is, dat heeft ZOë vaak. Ik hoop dat je vandaag een wat rustigere dag hebt qua voeding, want lijkt me inderdaad geen pretje.

kar: een vriendin van mij heeft een kindje met koemelkallergie. Zij had geen uitslag, maar wel krampjes en nieste steeds vochtige druppeltjes. Vandaar dat ik dat niezen vroeg. Hoe gaat het nu met Sverre? Heeft ie gister nog beetje kunnen slapen? Enne niet Sverre met de gedachte dat ie zo wel zou gaan huilen in bed leggen hoor. Kindjes voelen die spanning heel goed aan helaas.

elma: veel succes met het klaarmaken van jullie nieuwe huisje.

niva: onze uk zit achterin omdat we een airbag hebben op de bijrijders kant. Zou trouwens niet weten hoe die uit moest. Bij mijn moeder zit ze wel voorin, maar is levensgevaarlijk, want dan kijk ik steeds naar haar, hihi! Wat is trouwens perineum? Vast iets waar ik niet aan durf te komen!

tweety: zo'n spiegel is een goed idee, maar of het zo veilig is voor mij (zie reactie niva). Waarom zou zwemmen slecht zijn? En wat zij de vk over het armpje?

tanya: vervelend voor Ruben en jou dat er spruw is. Hopelijk gaat het vlug over. Eef had inderdaad volgens mij alle melk wegegooid. Enne heeft het praten bij de shrink beetje geholpen?

kirby: Spannend zeg zo'n test! Zoë haalt ook af en toe geen adem en dat vind ik erg eng! Wat is ze al groot hè..

jody: vind dat je gelijk hebt hoor. Tis ook wel allemaal heel kort dag nu. Wat geef je eigenlijk voor een les?

melanie: tis wel beter voor zijn krampjes al ie lang over zijn fles doet. JE kunt ook de dop van de aventfles wat losser draaien, dan wordt het vacuum wat opgeheven en hoeft ie minder hard te zuigen.

vissie: succes dadelijk met de prikjes en dikke kus voor jeroen.

verlof: ik ben al begonnen met de roosterplanning van thuis uit en 21sept ga ik weer voor de echie!

twinny

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mag volgende week naar de gyn. dan gaan ze mijn baarmoeder nogmaals bekijken omdat deze misschien zwakke plekken heeft en ik daarom een zwangerschap niet kan voldragen. Ze vermoeden nu dat het waarschijnlijk oorzaak van de miskramen is geweest.

Raven doet ergens tussen de 20-50 min over de voedingen (incl. verschonen en boeren)

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jekkia, wat een leuke avatar! Wat een snoezig vrolijk koppie heeft ze! :) Echt guitig. Jeetje, op zich zou het wel fijn zijn als ze een evt. oorzaak voor je miskramen vinden. Zou jij een volgende zwangerschap aandurven als inderdaad blijkt dat je baarmoeder zwakke plekken heeft? Lijkt me moeilijk..

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties op mijn post.
    Verschikkelijk om weer te moeten beginnen, maar misschien moet ik er wel even 'gewoon' doorheen en dat het dan wel weer leuk is.
    Voor Twinny; ik geef lessen LO (BO/BWO/gym; geef het maar een naam haha). Dus jij moet ook alweer snel aan de bak? Hoeveel lessen ga je geven en welk vak?

Kar; wat naar dat het eczeem is. Hopelijk helpt dit en heeft Sverre en minder last van dan.
    Lijkt me heel verstandig om iets te regelen op je werk als dit mogelijk is. Je moet jezelf er wel goed bij voelen.
    Ik kom ook alleen maar aan. En ik sport weer en eet gezond. Weet even niet wat ik er mee moet. Alles wat ik weet doe ik en dat helpt dus niet :( . Ik baal er echt van. Heb geen zin om een (slecht) dieet of iets te volgen, want daar sta ik niet achter. Volgens mij is het een leefwijze. Maar nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Of moet ik het nog wat tijd geven en gaat het dan 'vanzelf' (zolang ik maar gezond bezig ben...)?

10. Niet meer actief

Twinny Perineum is dat stukje tussen je vagina en je anus. Ik ben nog niet bij de shrink geweest, over een uurtje pas.

Melanie Ik las ergens weer dat je Meallán schreef ipv Milyan, namelijkm de post daarna over de fles. Maakt mij niet uit hoor, kan snappen dat het af en toe verwarrend kan zijn met 4 kids die nog eens allemaal met een M beginnen. Ik heb trouwens je advies van dat slabbetje opgevolgd, hij heeft er nu 1 om, blijft zijn shirt in ieder geval redelijk schoon!

Niva Ja ik heb het er ook met Marc over gehad. Maar het is niet alleen wassen hè? Als meneer gepoept heeft kruipt het echt overal tussen.

Karlijn Ojee eczeem. Ik hoop dat de zalf gaat helpen zodat het dus geen koemelkallergie is. En voor mij hoef je niet af te vallen hoor. Ik neem iedereen zoals hij is en ik veroordeel niemand op zijn uiterlijk, omdat ik zelf weet hoe pijnlijk dat kan zijn.

Nou, ik ga maar weer eens alle spullen bij elkaar rapen en dan naar de psychiater in Bergen op Zoom toe. Toedeloe!

Liefs, Tanya

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Voor Ivo maakt het niet uit of hij nou 4 uur of 12 uur heeft geslapen, die ochtendhumeur van hem wordt vaak samen met hem wakker.

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Speentje wilt ze niet, alleen als ze echt honger heeft. Vandaag is ze weer een engeltje. Ze heeft amper gehuild vandaag, vraagt minder om de borst en kan zichzelf al minuten lang amuseren in de box met haar favoriet meneer Raaf

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hangt er vanaf hoe erg het is. Als het maar een paar zwakke plekken zijn zou ik er zo weer voor gaan. Ook al betekend het dat ik weer miskramen krijg. Want dat betekend dat er ook nog plekken zijn waar de baarmoeder sterk genoeg is om de placenta lang genoeg te dragen. Tis een kwestie van geluk, in mijn geval misschien meer russisch roulette ;)

14. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Zo we zijn bij de verloskundige geweest. Nacontrole.
    De bevalling nog eens doorlopen... Tis me nu allemaal duidelijk aan het worden. Iris heeft behoorlijk wat risico gelopen...
    Haar schouders lagen dwars op/in mijn bekken waardoor zij er niet zonder getrek uithad gekomen. Ze hebben zelfs heftig aan haar hoofdje moeten trekken om dr schoudrs naar voren te krijgen...zucht... Omdat zij ruim 4100 gr was, en het breedste gedeelte altijd de schouders zijn, en mijn bekken dit dus niet goed aankonden, kortom Iris was te groot voor mij...
    Volgende zwangerschappen zal ik in ziekenhuis onder medisch toezicht moeten doorlopen, ze willen dan regelmatig groei-echo's gaan maken en zonodig bij weer een "hollands-welvaren-kindje-die-te-groot-is-voor-mijn-bekken" een keizersnee doen.
    Als bij een bevalling het hoofdje er alleen maar uitkomt en de rest wil niet...dan kan een babytje het 3 minuten overleven...
    De verloskundige gaf ook toe dat er eventjes paniek was bij geboorte Iris...ik heb daar zelf weinig van mee gekregen eigenlijk maar papa was best ontdaan van alles toen...ja hij zag dat duw en trekwerk :(

Het vloeien bij mij; t lijkt zelfs alsof het overgaat in de eerste menstruatie..
    Zwemmen mag gewoon. Ik heb dit toch nog maar eventes extra gevraagd omdat hier werd gezegd dat ik misschien wel infectie-gevaar kon oplopen. Maar gelukkig niet dus.

En tot slot: nog ff een leuke foto van Iris:
    Spiegeltje, spiegeltje, aan de wand
    Wie is het mooiste van het land?
    *heel doordringend kijken kan ze al goed...*

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat een gave foto! Goed dat jullie de bevalling nog even hebben doorgenomen en dat jij nu ook op de hoogte bent van wat er allemaal gebeurde. Kan me goed voorstellen dat het best schrikken is voor de mannen om dat allemaal te zien.

16. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    sorrie. ik kan het niet laten; nog eentje... :p

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Is geen standaardtest, is ook niet omdat ze te vroeg kwam, is gewoon omdat ik heel erg bang ben om nog een beebje te verliezen.

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    :oops: wat ben ik tock ook een muts. he? ;)

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb nog bevallingsverlof tot 24 oktober, maar ik heb natuurlijk tot 4 weken voor de uitgerekende datum gewerkt en ben 11 dagen eerder bevallen.
    En dan doet de zomervakantie in het onderwijs niet mee, bus officieel moet ik pas de week voor kerst weer beginnen.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Omlaag? Tsss!

Deel Deze Pagina