Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Sorry dat ik nog niet op iedereen reageer hoor. Maar dat gaat spoedig goedkomen.

We krijgen inderdaad compensatie. 3 maanden gratis stroom. Maar ja... dan moeten ze ons wel eerst aansluiten.

Zodra ik de foto's af heb krijgen de betreffende mama's een berichtje dat ik hun mailadres nodig heb. Van sommige heb ik dat al.

KUS

2. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Stoere foto van Ruben! 8)

3. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Ik ga zo maar eens alle cadeaus die Iris heeft gekregen een plekje geven.
    Ze is goed verwend :D
    Er zitten geen dingen tussen waar ik écht niks aan vind, gelukkig maar, anders zou t ook zo zonde zijn van de centen. Veel speelgoed , ook voor als ze als weer wat ouder is. Een speelgoedkist had nu handig geweest.

Wel heb ik van kleertjes dat ik denk..mwoa...niet mijn keus. Dan is het wel weer mooi dat ukkies hard groeien, hoeft ze het ook niet veel aan..hehe..onaardig he van me...
    hebben jullie dat ook? Gekregen kleding die je niet mooi genoeg vind voor je uk? :)

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

De kinderarts was heel te vreden over haar. Ze was inderdaad weer gegroeid. In 2 wkn 400gr en 1 cm. Ze was heel lief en heeft niet gehuild tijdens het onderzoeken. ALleen haar hoofdje opmeten vond ze niet leuk, maar was zo weer over.
    Nu ligt ze boven in bed. Heb haar in het zijlig kussen gelegd, zodat ze op de andere kant van haar hoofdje ligt, maar waarschijnlijk heeft ze zich inmiddels alweer zo geduwd dat haar hoofdje toch die kant op ligt! Ze is namelijk stil na een heleboel drifitg gekrijs!

jody: hihi, ik geef geen les. Ik ben roosterplanner en chauffeur/verzorgingsassistent bij de dierenambulance.Denk dat je je gewicht gewoon ff wat tijd moet geven. Als je gezond eet en sport, gaat het wel vanzelf. Daarbij spieren wegen ook hè!

jekkia: vervelend hoor dat ochtendhumeur. MOet bekennen dat San en ik 's morgens ook niet door 1 deur heen kunnen, haha! Enne wat je baarmoeder betreft....tis inderdaad soort van russisch roulette, maar als jij je er oke bij voelt moet je er strakkies zeker voor gaan..

tweety: poeh, kan me voorstellen dat je mannetje het benauwd heeft gehad. GElukkig dat alles is goed gekomen! Wat een leuke foto's van iris. Enne, ik zou er gewoon een traantje over laten hoor, dat de bevalling zo heftig was en wat er had kunnen gebeuren, tis niet erg daar emo over te worden. Ik zeg vaak dat ik van haar hou en ze krijgt ook heel veel kusjes.

Kirby: fijn dat ze dan die test gedaan hebben, zodat je wat rust kunt vinden.

lexi: geef je haar dan alleen bv rechtstreeks? Misschien kun je wat bijgeven met de fles, zodat ze wat meer binnenkrijgt ofzo..... tja, sorri heb er geen verstand van! Knuffie voor jou

tomenjerry: dan is ze zeker lekker gegroeid! Enne, leuk is dat hè las ze hun koppie zo optillen als ze op de buik liggen...... Hoe is het nu met de krampjes?

melanie: jammer dan milyan en jou slaap nog zo vaak verstoord wordt 's nachts. Tja en vind ook altijd zielig als ik ergens heen moet en zo ligt net lekker te pitten.... En toen jij hier vanmorgen begon, hadden Zoë en ik al 25 minuten gewandeld en lag ik op de tafel bij de osteopaat, hihi.

vlinder: dat herken ik wel met die verdunde fles om 5u en dan om 730 weer komen. Wij hebben op een gegeven moment geen verdunde fles meer gegeven om 5u maar de gewone en dan gewacht totdat ze weer kwam, maar geprobeerd min. 3 uur ertussen. OP een gegeven moment verlegde het zich vanzelf. En Zoë wilde ook altijd de hele fles drinken hoor het 's nachts

vissie: fijn dat jullie de prikjes goed doorstaan hebben. Als ze geen temp. verhoging krijgen is er vaak ook geen verandering in het andere gedrag. Misschien had hij gewoon eens geen zin om te poepen, haha. Enne ach, mini's kunnen ook heel groot worden hoor! Hij was toch aangekomen?

miep: hoe was het gegaan?

evelien: enne is het gelukt met de stroom!

tanya: fijn dat je shrink je zo goed aanvult. Maak je maar niet druk over die herkeuring dan. Wat een mooie foto's, hij is echt om op te vreten!

twinny

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Dan ben ik er ook een hoor! Want ik zeg ook zo'n 100x per dag dat ze 'mama's lieve meisje' is en nog zo allerlei dingen.

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja precies! Daarom zeg ik ook tegen Tan dat Ruben nu misschien wel groter mag zijn, maar dat we nog wel eens zien tegen de tijd dat Elin en Ruben in de brugklas zitten. Als ze net zo lang wordt als ik dan is zij vast groter tegen dat ze twaalf zijn!

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahahahaha dat zeg ik dan wel niet, maar wel ongeveer dezelfde strekking :)

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja daarom was de eerste helft van mijn antwoord wél serieus en de tweede helft niet ;)

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Eef wat een dikke ellende dat je nu NOG bij je vriendin moet gaan badderen... Sukkels van de Nuon staan nu zeker op de stoep bij die andere mensen met dat klantnummer dat jullie ook hadden?

10. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Nou weet je... dat zal me niet eens verbazen.
    Ben inmiddels zo ver dat ik er niet eens meer boos om kan worden. Moet eigenlijk wel lachen om zoveel onkunde van zo'n miljoenenbedrijf!

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Miep al terug?

Oh Twinny, sorry. Dus je werkt bij de dierenambulance. Dan zul je wel wat mee maken af en toe.

De was is gedaan, ga nu douchen en dan lekker wandelen met Mick.

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
  13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Jody heel veel sterkte morgen..ik zal voor je duimen en effe aan jullie denken!

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Tweety: Jeetje, het had inderdaad heel anders af kunnen lopen zeg! Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt als je dat hoort en er nog eens over nadenkt. Gelukkig gaat het nu heel goed met jullie kleine meid! Ik vertel Jarno regelmatig dat ik zo blij met hem ben en zulk soort dingen. Ik gebruik niet altijd specifiek de woorden 'ik hou van jou'. Soms wel hoor, maar vaker leg ik hem uit dat ie zo lief is en dat papa en mama zo trots op hem zijn etc. Leuk zeg, die foto waar Iris een jurkje aan heeft! Zooo schattig.
    De meeste kleding die we hebben gekregen vind ik wel heel leuk. Er zitten een paar dingetjes bij waarvan ik zeg, mwoahh niet super. Maar ook die krijgt Jarno wel een paar keer aan hoor. Of als reservekleertjes meenemen als we ergens naartoe gaan en hij de boel onder poept.

Kar: Sneu hoor dat jullie ukkie exceem heeft. Hmm, hormoonzalf? Klinkt alsof je dat beter niet bij die kleintjes kunt gebruiken. Maar als het echt zo goed helpt als dat Sonya zegt, dan moet het maar he.

Melanie: Dat is toch al positief dat Milyan 8 uur verder kan met zijn laatste fles. Ok, hij is dan nog wel eens wakker, maar niet omdat ie een fles wil. Dus wie weet slaapt ie straks écht een hele nacht door (en jullie dus ook!).

Vlinder: Gelukkig dat het nog wel gelukt is om die 2 vaste vrije dagen op je werk te regelen. Pfff, denk je dat je een afspraak hebt gemaakt waar je op kunt rekenen, heb je dit weer. Nou ja, diegene die een andere baan heeft gekregen had vast genoeg drukte en dat ze het daarom vergeten is door te geven. Het is nu in ieder geval wel weer goed gekomen. 27 September alweer? Das al best snel ja..... Ik wil ook nog niet aan mijn werk denken hoor! Ik wil alleen nog maar genieten van mijn wondertje....

Vissie: Goed van Jeroen dat ie zo goed zijn best heeft gedaan tijdens en na de prikjes! Even huilen mag best, prikjes zijn niet fijn. Maar dat ie na de tijd zo sterk was en niet meer hoefde te huilen maar lekker is gaan slapen is toch flink van zo'n ventje! Kon je er zelf wel tegen dat ie geprikt werd?
    Haha, Jeroen zijn papa is 2 meter? Ach, misschien maakt Jeroen straks nog een groeispurt door.... Is Jeroen aan de kleine kant of aan de lichte kant? Of beide? Maar maak je geen zorgen meid, zolang Jeroen tevreden is zal alles wel goed zitten. Ook wel weer leuk dat ie klein is, dan blijft ie nog wat langer een echte baby.

Eveline: Sjongejonge.... nog geen stroom dus! Wat een eikels dat ze niet op kwamen dagen gisteren. 'Met wat goede wil van Nuon moeten jullie vandaag weer stroom hebben'? Goede wil? Stelletje sukkels daar! Ohh 3 maanden gratis stroom? Dat is wel mooi meegenomen.

Hihi Melanie. Ik heb er nog nooit van gehoord dat 'ze' zeggen dat kinderen groter worden dan hun ouders. Gelukkig klopt dit dus ook niet altijd, want als het wel zo zou zijn zou dat betekenen dat over een x aantal jaren alle mensen boven de 3 meter (of zelfs nog groter) zullen zijn. Want een stel krijgt kinderen, die kinderen zijn groter dan hun ouders. Die kinderen krijgen later ook weer kinderen en ook die zijn groter dan hun ouders. En zo gaat het dan nog even door.

En ja, die vraag was serieus bedoelt.... Over wat ik moest meenemen naar de vk. Maar ben inmiddels alweer terug. Vertel ik zo wat over.... Eerst ff verder reageren.

Tanya: Hoe kan het dan dat Ruben gisteren zo onrustig werd van die druppels tegen spruw? Ik vind het zo knap van je dat je je 'problemen' (zoals van dat wassen) zo goed met je psychiater durft te bespreken. Ja ik weet het, die psychiater ga je niet voor niets heen en hij of zij is er om over zulke dingen te praten. Maar ik zou het heel moeilijk vinden om er met zo iemand over te praten. Dan zou ik nog liever wat meer 'anoniem' met iemand er over willen praten. Zoals bijvoorbeeld hier op dit forum.
    Ohh die foto's! Echt lief hoor! Wat me opvalt (naast de enorme bos haar die Ruben heeft) is dat hij geen platte neus heeft. Dat hebben de meeste baby's, maar Ruben heeft al een grappig puntneusje. (niet negatief bedoelt hoor!) Oh die vierde foto is ook zooo lief! Die oogjes, daar smelt ik zo bij weg..... En die wimpertjes! Oh nu zie ik foto 5 en smelt ik echt helemaal. Die is NOG mooier! Prachtig hoor!

Jody: Jakkes, morgen prikjes.... Ik wens jou en Mick nu alvast veel succes!

Jekkia: Ja hier in huis (en buiten natuurlijk) is het ook al zo fris, in huis is het nu 18,5 graden (zonder verwarming). Heb een dikke trui aangedaan en Jarno ligt lekker onder de wol (nou ja, fleecedeken met lakentje) in de kinderwagen. Ik denk dat de verwarming vanavond wel aan kan hier.....

Twinny: Mooi dat Zoë het zo goed doet! Tsja, die voorkeurshouding is wel wat he, daar hebben zoveel ukkies last van... Ik probeer er ook van alles aan te doen om een nog platter hoofdje te voorkomen.

Nu ik: Ben net bij de VK geweest en heb het probleem aangegeven. Ze heeft even gekeken en gevoeld en ze zei dat het geen hechting was die in de weg zat, maar dat het w.s. littekenweefsel is, maar dat gaat vanzelf weer weg. Misschien 'past' het ondertussen al wel, we hebben het een paar weken geleden geprobeerd en daarna niet weer. Dus hopelijk valt het allemaal mee en lost het probleem zichzelf op. Ik had Jarno meegenomen (voor de vk is het ook leuk om hem weer eens te zien, zij heeft hem op de wereld geholpen he) en ze vond hem er heel goed uitzien en hij was goed gegroeid zei ze en hij lijkt op zijn papa. Haha, leuk die complimentjes. Vind het ook altijd zo leuk als mensen zeggen dat Jarno op mij of juist op papa lijkt.

Jarno slaapt meestal wel een uur 7 of 8 's nachts, maar zoals afgelopen nacht had ie om 20:15 uur de laatste voeding gehad (lukt me niet om die op te schuiven helaas) en had toen om 00:30 uur de hik. Daar slaapt hij nooit doorheen en toen de hik voorbij was lukte het mij niet om hem weer in slaap te laten vallen.... Dus om 1:00 uur moest ie aan de borst. Daarna sliep ie wel weer en kwam om 5:30 weer. Toen om 9:00 weer. Als ie de hik niet had gehad, had ie vast langer doorgeslapen.... Gebeurd dit bij jullie ook wel? Dat de hik je ukkie (en jullie dus) wakker maakt?

Ik ga nu even wat eten hoor, dan ben ik er straks wel weer.
    Groetjes Miep

15. Niet meer actief

Ja hebben we. Van sommige pakjes dat ik denk die trek ik hem niet aan als het nog licht is. Dan krijgt hij dat 's nachts aan (hier zijn het namelijk 2 boxpakjes), kan ik toch nog zeggen dat hij het vaak gedragen heeft hahaha

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tan: Vet coole foto's! Met zo'n knulletje wil ik wel kamperen hoor!

Tan en Vissie en Jody: jawel het gaat al beter, met mij (lang geslapen dus de hoofdpijn is weg) en met Elin ook (niet meer zo'n last geloof ik van haar sprongetje, maar dat weet ik nog niet zeker want de twee uur sinds de vorige voeding zijn nog niet voorbij). Lief dat jullie het vroegen!

Tweety: Wij hebben 1 jurkje wat we absoluut niet mooi vinden, veel te truttig en meisjesachtig met kantjes. Maar ach, het was wel lief dat ze het gaf, de vriendin van Marcels neef.

Twinny: fijn dat Zoë weer helemaal goedgekeurd is! En ik geef inderdaad alleen bv rechtstreeks, ben er nog niet in geslaagd om genoeg te kolven dat de moeite van het bewaren is. Maar we geven haar soms wel een flesje erbij, gewoon van de friso.

Eef: ik zou anders eens langsgaan bij het Nuon-kantoor, net als Demelza een mega poepluier heeft. Dan schieten ze misschien wat harder op met het teruggeven van stroom en warm water!

Ikke: zo ik heb al twee wassen gedaan (na ja 1 zit er nog in) en zelfs al gesolliciteerd!
    Werd net even bang dat Elin weer wakker werd voor het haar tijd was, maar gelukkig nieste ze alleen maar. Wil namelijk nu eerst lunchen en de was processen dus ze mag nog eventjes wachten. Hoop dat ze dat ook wil ;)
    Als ze dan wakker is gaan we maar eens boodschappen doen, hebben namelijk niks meer in huis. Even nog beslissen of we naar de c1000 gaan (meer selectie maar verder lopen) of naar de lidl (minder selectie maar dichtbij huis) want het is hier nogal grijs...

Ow en Melanie: Elin heeft vandaag dat blauwe pakje aan dat Milyan maandag aan had. Vorige keer was het haar veel te groot, nu past het perfect!

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Ja, dat zeg ik ook altijd! (alleen geen meisje maar jongen dan hè?!)

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Whahaaha dat is ook een leuke manier ja! Lachu man. 'ja hij draagt het heel vaak' (als niemand kijkt...)

Ik zat te denken om dat foute jurkje wat wij hebben gehad maar te bewaren en dat het dan straks 'per ongeluk' te klein is geworden... Maar goed dat ik toch al ontaard was ;)

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha beter wel idd, je wil toch niet dat hij later een complex krijgt he?

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    hihi, das ook een manier ja... ;)

Trouwens, de grootte van de kleertjes verschilt wel erg vind ik. Ik heb laatst een boxpakje gekocht, maatje 68. Ik hiel dat bij Jarno zijn lichaampje langs en zag dat het echt wel aan moest omdat het anders al te krap wordt.... Terwijl hij eigenlijk nog maar in maatje 62 zit nu. Zou wel sneu zijn dat je op deze manier kleertjes hebt die hij dus helemaal niet aan krijgt omdat ze al te klein zijn....

Groetjes Miep

Deel Deze Pagina