Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ff een vraagje voor de andere bv-mama's: hebben jullie ook aldoor zo'n honger? Ik heb nu al 5 boterhammen op vandaag en zou nog wel zo door kunnen eten...

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hmmm, herken het wel een beetje. Ik heb eigenlijk altijd honger, ook voordat ik bv gaf en voordat ik zwanger was, hihi. Maar nu lust ik ook eigenlijk de hele dag door wel wat. Alleen brood komt me de oren uit de laatste tijd... Dus ik neem dan wat anders, schaaltje vla of yoghurt. Of restje warm eten van de vorige dag (net restje boerenkool gehad van gisteren).
    Groetjes Miep

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Ja goed hè? Ik heb echt helemaal niks aan hem gemerkt, alleen dat hij gisteravond om 6 uur, na de voeding als een blok ging slapen.

Ja, over het gewicht maak ik me ook geen zorgen hoor. Ik ben wel blij dat we zelf een weegschaal hebben, zodat ik inderdaad zie dat hij iedere week groeit. Verder is hij heel tevreden. Op dat drinken af en toe na dan. Maar hij slaapt goed, en als hij wakker is, en in de box ligt dan 'speelt' hij ook echt. (kijken, bewegen en geluidjes maken enzo).

Het mooiste is dat hij al een hele week geen krampjes meer heeft! Dat is echt heerlijk! Dan is het bezoek ontvangen zelfs in je eentje peanuts! En ik heb ook veel meer rust.

Wat ik nu doe is alles in een vaste volgorde. Dus als hij wakker wordt, eerst verschonen. Dan drinken, even knuffelen en nog bij mama zitten, dan in de box, mobiel aan. Totdat hij wat begint te mopperen of begint te geeuwen of in zijn oogjes wrijven en dan hup de wagen in (daar slaap hij overdag in). Meestal moet ik dan wel 1 of 2 keer zijn teutje geven, maar valt hij vanzelf in slaap! En het werkt echt goed. Ik ben zo trots op mijn mannetje! (en stiekem ook een beetje op mezelf!)

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Ik heb een keer een documontaire gezien over een jongen die werd opgevoed als een meisje (of was het nu andersom?)

Eén of andere wazige dokter had dat bedacht, dat geslacht er niet toe deed, en dat je een jongen dus gewoon als meisje kon opvoeden. Hij wilde zelfs zover gaan dat hij geopereerd werd (geslachtsoperatie). Alles in het kader van zijn onderzoek. Hij had zelfs al gepubliceerd dat het experiment geslaagd was, maar het tegendeel was waar. (natuurlijk) Die jongen kwam zelf in die documontaire ook aan het woord, hij was al rond de 20 (geloof ik). Het bleek inderdaad een hele rare en foute dokter! Ik weet niet precies meer hoe dat nu met die ouders zat. Want je moet toch behoorlik geschift zijn wil je daar aan meedoen?!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tuuuuuurlijk ben je trots! En dat hoeft helemaal niet stiekem hoor!

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    haha, ja. Ik heb net 4 overheerlijke bammetjes op en ik heb geen fruit meer. Anders eet ik nog een hele lading fruit erna. Ik heb nog wel ijsjes in de diepvries.

Ja juli-mama's: IJSJES!!!!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Goedzo! Je moet ook trots zijn op zo'n lief ventje, die het zooo goed doet. En dat je trots bent op jezelf is ook goed van je! Jij bent wel de mama en dus diegene die ervoor zorgt dat Jeroen het zo goed doet. (samen met je mannetje natuurlijk)

Groetjes Miep

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wat zijn bammetjes? Is dat lekker?

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja inderdaad geschift!
    Jongens en meisjes kunnen nog zo sekse-neutraal worden opgevoed, maar tegen de tijd dat de hormonen hun ding gaan doen (en zelfs daarvoor al trouwens) zijn jongens toch echt jongens en meisjes meisjes, en dat weten ze zelf ook heus wel!
    Kijk maar naar mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren, die weten dat vaak ook al voordat ze zelfs in de pubertijd zitten.

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Goed punt. Ga straks toch naar de lidl dus dan koop ik nog wel wat mini-magnums :D

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Boterhammen. Heten die anders dan in Friesland?

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Haha, wij noemen boterhammetjes ook wel bammetjes!

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Voor degenen die pampers van Pampers gebruiken: Bij verschillende winkels zijn ze in de aanbieding. Bij de Poiesz (maar die zit volgens mij alleen maar in Friesland) en bij de trekpleister (ja die was het toch? laatst al bij kruidvat en nu trekpleister)

3 pakken halen, 2 betalen.

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    En Lexi, is Elin al wakker? Of slaapt ze nog.

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    oh zijn bammetjes boterhammen? Weer wat geleerd. Wij noemen dat in Friesland: bole (met een dakje op de o) spreek uit: bohle.

16. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0

Ja ook bij de C1000!

Ik heb daar eergisteren het pakket opgehaald. Ik vond dat er best veel in zat!

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik zeg het enorm veel :) Ze mag het weten dat ik overgelukkig ben met haar en haar enorm graag zie!

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja ik vond het ook een leuk pakket! Vooral omdat het gratis is he. :)

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Het is toch ook niet zo dat kleine baby's, kleine volwassenen worden? En grote baby's, grote volwassenen?

Wij zijn met z'n zevenen en we zijn met z'n vijven groter dan onze ouders, een zus is kleiner dan beide ouders en m'n andere zusje is 14 dus die kan nog groeien. Broer van bijna 13 is overigens al groter dan onze ouders, is nu al 1m80 of zo.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare

Share This Page