80 liter al? Hoeveel zou ik dan ongeveer zitten, 50 liter ofzo? Voel me steeds meer een melkkoe, hihihi.
Goedemorgen meiden, Ja, ben ik ook maar weer eens... Ik lees alles wel, maar kan steeds de tijd niet vinden om ff te reageren! Ben druk met shoppen en orienteren voor het nieuwe huis; hier willen we over 8 weken toch wel in en aangezien man-lief alleen maar in het weekend thuis is, moet ik door de week al het voorwerk doen! Leuk maar wel druk. Sorry dus dat ik wat minder online ben en ff een tijdje niet reageer; maar ik hou jullie (verhalen) zeker in de gaten En geen nieuws = goed nieuws Tot snel! Liefs Elma
Hey meiden, Ik ben helemaal bij gelezen en gekeken, hele mooie koppies gezien. Reageren doe ik een andere keer. Lieve is heel erg verkouden, ze huilt heel zielig en brabbelt in klaagvorm.
Elma: Maakt niet uit hoor. We gaan er gewoon vanuit dat geen nieuws goed nieuws is (zoals je zelf al aangeeft). Je hebt het druk genoeg. Als je later weer tijd over hebt, zien we je vanzelf weer verschijnen. Jullie huisje is nu even belangrijker dan ons. Sterrekind: Oh wat sneu dat Lieve zo verkouden is.... Geef haar maar lekker veel aandacht en knuffels en kusjes enzo, dan is ze er vast snel weer bovenop. Groetjes Miep
Zo, ben weer terug van de gyn. Ze had dit keer maar een half uur uitloop. Bij de gyn was alles goed, heb weer een inwendig onderzoek gehad en alles voelde mooi gesloten en soepel aan. Over die buikpijn zei ze dat dat bij ontzwangeren hoort (Niva, wat zeiden ze bij jou gisteren?). Als ik het over een paar maanden nog had dan kreeg ik een echo. Ook hebben we het gehad over de miscommunicaties in het ziekenhuis, en dan met name dat bloedverdunner-gezeik wat zich afspeelde tijdens mijn bevalling. Ze vertelde dat iedere gyn weer een ander beleid had en dat zelfs de literatuur elkaar tegenspreekt. Ook hebben we het gehad over een volgende zwangerschap. Van te voren worden Marc en ik weer gechecked omdat ik van te voren moet beginnen met Fragmin. En ik zei dat ik niet weer ingeleid wilde worden, tenzij het natuurlijk medisch noodzakelijk is. Ze zei dat ze alles vast wilde leggen zodat we niet hetzelfde zouden meemaken als deze zwangerschap. Je kon echt merken dat ze het er niet mee eens was hoe het tijdens mijn bevalling eraan toe gegaan was (toen was ze op vakantie) en dat er gewoon duidelijke afspraken moeten zijn tussen de gynaecologen onderling. Ik vond dat heel prettig om te horen, dat ze het dus eigenlijk met me eens was. Miep Ik moet die druppels blijven geven 2 dagen nadat de spruw verdwenen is, de huisarts zei dat dat ongeveer een week was. Geen idee wat er gebeurt als je spruw niet behandelt, wel weet ik dat dat het drinken kan bemoeilijken. En volgens mij hangt idd je melkproduktie samen met je lichamelijke toestand. Immers als je niet genoeg rust neemt loopt je melkproduktie ook terug. Liefs, Tanya
Geeft toch niet dat je er minder bent? Focus jij maar lekker op je huis hoor, da's toch veel belangrijker?!
Lekker handig dat die literatuur elkaar tegenspreekt zeg! En als de verschillende gyns dat dan ook nog eens gaan doen! Ik denk wel dat het goed is dat je dingen kan opschrijven voor en afspreken mt de gyns voor een volgende zwangerschap. En dan moet je die maar gewoon 'plannen' (zei degene die zelf haar zwangerschap ook een ruim een jaar eerder 'gepland' had en nu dus heus wel weet dat die dingen niet te plannen zijn) in het voor- of najaar - de bevalling dan in elk geval.
Gefeliciflapstaart! 2 is toevallig mijn geluksnummer. Dus dat moet wel een goeie dag worden voor Elin
ah wat een lieve lach! Tis mij nogsteeds niet gelukt om Ravens lach een beetje mooi op de foto te krijgen, alleen met 3 onderkinnen en kwijl langs haar mondje
Nog geen stroom en ik heb geen zin meer om er boos om te worden. Demelza ligt nu heerlijk in de box te spelen en te kletsen tegen haar mobiel. En dat klinkt erg leuk en maakt me vrolijk. Ga vanavond de batterij weer opladen van mijn laptop en dan kan ik de foto's bewerken en versturen. Heb van Ana, tanya en beebie nog wel ff mailadressen nodig. Kus, Eefje
Wat een k*tzooi van die stroom zeg! Maar wel fijn dat Demelza vrolijk is en ik zou daar ook veel meer waarde aan hechten. Geniet ze!
Eef, je hebt PB! Ikke ontaarde moeder! Ruben lag een beetje te jengelen dus heb ik hem zijn speen gegeven en ging even naar buiten om de container binnen te halen. Kwam daar de buurman tegen die gaat emigreren naar Indonesië en heb daar gewoon 10 minuten mee staan praten! Op een gegeven moment maar weer snel naar binnen, niets aan de hand want meneer lag gewoon vrolijk rond te kijken (zonder speen!). Maar oké, buurman gaat ud naar Indonesië samen met zijn indonesische vrouw. En wijhebben er een vakantie-adresje bij, want we hoeven alleen de tickets te betalen en mogen dan bij hem in huis komen vakantie-vieren!. Da's mooi meegenomen toch? Hmmm, Ruben begint nu weer te jengelen, maar ja het is dan ook weer voedertijd, dus ik ga mijn bertha's maar eens van stal halen. Liefs, Tanya
Kan er nergens iets over vinden, behalve dit: Wat is spruw? Spruw is een infectie van het mondslijmvlies en wordt veroorzaakt door een gist. Spruw komt bij ongeveer 4% van de zuigelingen voor, meestal bij kinderen jonger dan zes weken. Spruw is onschuldig en gaat vaak vanzelf weer over. De veroorzaker van spruw, Candida, komt bij bijna de helft van de volwassenen voor, maar geeft bij hen meestal geen klachten. Kinderen kunnen besmet worden door bijvoorbeeld spenen of tepels waar de gist op voorkomt. Als pasgeborenen met Candida in aanraking komen, krijgen zij gemakkelijk een infectie omdat hun afweersysteem nog niet goed werkt. Zelden ontstaat spruw bij volwassenen door een verlaagde weerstand of medicijnen die de afweer aantasten. Hoe kunt u spruw herkennen? Witte plekjes in de mond van de baby kunnen wijzen op spruw. De plekjes zitten meestal tegen de wangen, op de tong en het gehemelte en kunnen moeilijk worden weggeveegd. Meestal heeft uw kindje nergens last van, maar soms drinkt uw kind onrustig en laat vaak los. Wat kunt u zelf doen bij spruw? Als u denkt dat uw baby spruw heeft, is hygiëne belangrijk. Spenen van flesjes kunt u het beste elke dag uitkoken en op een droge en schone plaats bewaren. Bij borstvoeding wast u uw handen voor de voeding en maakt u uw tepels schoon met lauw water.
Maakt niet uit meid, daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Geniet jij nou maar lekker van het shoppen voor je huisje en het inrichten en probeer af en toe toch wat rust te nemen. Veel plezier en succes met je huisje!
Wat fijn om alsnog bevestiging te krijgen. Volgende keer gaat het vast beter, zeker als alles deze keer goed wordt vastgelegd.