miep....Ik kan er niet over uit wat je verteld over je vriend..Ik zit echt met open mond te lezen. Je hebt wel vaker zoiets verteld over je vriend, maar vaak zei je later dat het toch ook wel wat meeviel enzo..maar dit vind ik écht niet meevallen hoor. Wat ontzettend idioot ouderwets en seksistisch en lomp en egoistisch is je vriend (sorry..ik ben nu effe heeel loyaal naar jou hihi) Je hebt verdorie sámen een kindje, niet jkij alleen! Ik sluit me compleet aan bij wat vissie zegt..had het niet beter kunnen verwoorden! Ik zou écht serieus je vriend eens goed vertellen hoe je erover denkt..Het is niet zo dat je nu jullie een kindje hebben totaal afhankelijk van hem bent natuurlijk he..Het maakt het allemaal wat lastiger om op je strepen te staan of een nacht weg te gaan ofzo..Maar er zijn grenzen! Je MOET echt voor jezelf kiezen uiteindleijk meid, dit hou je echt niet lang vol zo..en straks stort je helemaal in. Btw misschien klun je dat je vriend eens voor de voeten gooien..hoe hij denkt het te willen redden straks als jij overspannen bent en niets meer kunt doen... pas goed op jezelf meisje, je hoort ook te kunnen genieten van je kind, het liefst samen met je man, maar desnoods alleen.. ...
Ja die 12 weken 'vakantie' zijn zwangerschapsverlof, dus die zijn om voor je kind te zorgen. Doet hij dan de rest van de boel? Zou hij het snappen als je dan (al is het maar een week) het huishouden en de was en de afwas en alle andere dingen niet meer zou doen? Oei sorry ik zie dat ik wel erg veel opruiende en stokende ideeën zit te posten Niet de bedoeling om rellen te creëren in de nieuwe gezinnen hoor (al hou ik wel van een rel, maar niet in huis), dus neem het met een korreltje zout?
Precies, vaders passen niet op, die VADEREN!!! Oppassen is als je er een ander bij haalt die niet bij je gezin hoort die dan op je kind let!
WTF... Kindermishandeling? Waar zit dat kantoor van de Nuon? Stuur ze een bombrief, verdorie! Klotemaatschappij! Goed wel van de maatschappelijk werkster, maar ja jullie zitten er maar mee en het staat nu bij jullie ook in jullie dossier. Ik ben plaatsvervangend boos voor je hoor! Niet dat het helpt maar toch...
Nouhou... dit is wat de consultatiearts en de mevrouw van maatschappelijk werk mij vertelde. Dat als je afgesloten bent van stroom en gas dat je dan bij het meldpunt wordt aangegeven als je kinderen hebt jonger dan 12 jaar. Sja.. ze doen hun best maar. Ze krijgt lekker verse booby juice, ze kan in bad, ze heeft schone kleertjes, warm bedje, heb van alles in huis om de krampjes te bestrijden etc. Maar als ze er gelukkig van worden... Waarschijnlijk vinden ze de melding over een jaar of 2 wel en dan komen ze langs. Prima... tegen die tijd weet ik niet eens meer waar het over gaat.
Hey Diana, even mopperen is goed voor je. Ik herken het wel hoor. Toevallig hadden we hier vanochtend ook dat Erik Tica wilde laten wachten tot ze huilde om eten, terwijl ik haar uiteindelijk alvast pakte. Vroeger liet ik haar wel huilen, maar ze wacht soms zo lang met eten dat ik soms maar even doordruk nu. Geen ruzie over gehad trouwens, maar papa's zijn soms idd wat losser in die dingen. Dat zie je ook een beetje bij dat sporten en dan maar oppas regelen waar je het over had. Toch denk ik dat verse mama's wel eens iets van de papa's kunnen leren, want zij hoeven dus nìet te mopperen dat ze ook wel weer es iets voor zichzelf willen. Ze némen wel iets voor zichzelf! Misschien moeten wij dat ook maar eens doen... Maar dan ook echt hè, dus hem een avondje met de baby laten, zoals zij ook met de mama doen! Want het is geven en nemen en oppas hoeft toch ook niet voor elke wissewas te komen, dat ben ik met je eens.
Ben ik een ontaarde moeder (haha ja kom ik weer ) als ik mijn laptop afstof met een spuugdoekje van wurm?
Even een snelle korte reactie want ik zit nog steeds met een zwaar snotterend en hoestend kind, ze heeft gelijk een andere naam gekregen, Knorretje. Maar ik moet even reageren op een paar dingetjes. Miep, ik vind het niet normaal dat je vent jou alles laat doen. Trek hem van die bank af en ga met hem praten. Eef, bel naar Hart van Nederland en vertel hun het verhaal. Ik denk dat Nuon niet blij zal zijn als ze negatief in het nieuws komen.
Kirby: wat een bolle lieve Ana-Lucia! Miep: ik lees je verhaal met verbazing. Je bent helemaaal niet gemeen als je er al naar uitkijkt dat hij moet oppassen als je weer aan het werk bent gegaan. Maar waarom tot dan wachten? Doe Jarno nu vast enkele uren/hele dag bij hem. Serieus, anders zitten jullie misschien tegen de tijd dat je gaat werken al helemaal in een - voor jou zeer onbevredigend - patroon... Want is er nu zoveel verschil als je nu zegt 'ik ben moe en wil douchen, let jij nu op Jarno' vergeleken met straks 'ik heb de hele dag gewerkt, let jij nu op Jarno'. Misschien in zijn ogen, maar dat verschil is er he-le-maal niet!! Het is 2007, niet de fifties! Bottom-line: zo gaat het echt niet goed! Ga flink met hem praten, hij moet echt nu al meer helpen. Desnoods fiks ruzie maken, zo is het niet gezond voor jou en Jarno! Je was zelfs al ziek en toen liep de melk terug.... Sterkte Miep en een dikke knuf... Evelien: ook jouw verhaal zet hier grote ogen op! Die Nuon is echt heel erg fout bezig, maar dat jullie dan voor kindermishandeling vermeld worden? Ik vind, net als Elma, dat hier meer werk van gemaakt moet worden door de overheid. De gemeente, de rechter... Wat zegt jullie advocaat? Die maatschappelijk werkster is een goede zet, en dat het CB druk zet is ook mooi. Je blijft er wel goed onder zeg, petje af!
Nou ik vind het idioot! Vir zei ook dat het tegenwoordig zo is dat er melding wordt gedaan als je geens troom hebt en kinderen onder de 12 hebt omdat je dan zgn niet voor je kind kan zorgen. Nou zal dat dus in veel gevallen ook wel zo zijn enzo, maar ik blijf erbij dat ze zoiets per 'geval' moeten bekijken... Maar goed..nóg iets erbij waar je nuon voor aansprakelijk kunt stellen! (dat wordt een flinke schadeclaim)
Haha zo stoffig was laptoppie ook weer niet... Maar kzal een nieuwe pakken hoor! (doekje dan, niet laptop )
Dankje Vissie, voor je reactie! Het komt vast dit weekend nog wel even ter sprake, tenminste ik ben er nog niet klaar mee! Maar hoe bedoel je dat ik mijn verwachtingen moet bijstellen? Is het dan echt teveel gevraagd of hij even voor Jarno zorgt als ik wil douchen of wil slapen? Wat ik net bij Tweety lees (dat haar vriend al 2 keer gebeld heeft om te vragen of het al gezakt is, daar ben ik gewoon jaloers op. Dat zou mijn vriend nou nooooit doen en ook al weet hij dat ie fout zit dan zou ie nooooit zijn excuses aanbieden o.i.d.) Ik lees net verder en zie dat er heel veel op mijn bericht hebben gereageerd. Enorm bedankt allemaal! Ik kan er wel wat mee en ik ga zeker nog met mijn vriend erover praten. Jarno staat nu buiten in de kinderwagen, ik heb hem bij papa neergezet die met de auto bezig is en ik ben gaan douchen..... Jammer dat ie nu net slaapt.... Dit weekend heeft papa vrij en kan ie wel eens wat meer van me over nemen. Moet nog ff snel 1 dingetje kwijt: Vorige week zei ik dat papa Jarno wel even in bad kon doen. Dat heeft papa gedaan, maar op de volgende manier: Ik moest de spullen klaarzetten, shampoo, washandje, luiers etc etc. Papa vulde het badje. Ik moest Jarno uitkleden en wassen, hij deed Jarno in bad en nadat Jarno weer op de commode lag en hij afgedroogd was mocht ik Jarno insmeren met bodylotion en hem aankleden en de troep opruimen... Groetjes Miep
Ow..nah jah als ik naar mijn toetsenbord kijk....daar leeft volgens mij een heel subwereldje aan bacterien en ander gespuis..dus ik vergeleek het daar mee
Ik denk dat vissie met die verwachtingen bijstellen bedoelde: dat je uitspreekt naar je vriend wat je verwacht c.q. eist..En dat hij waarschijnlijk niet aan álles zal kunnen voldoen maar wel aan heel veel..en dat je dan dus moet proberen te accepteren dat ie nét niet aan alles voldoet (maar dat is pas aan de orde alstie veeeeeel beter zijn best zou doen dan nu) ..Maar dat had vissie ook zelf uit kunnen leggen dan hoef ik me er niet mee te bemoeien haha. Ik zou voortaan duidelijker en strenger en misschien zelfs maar eisender naar je vriend zijn..blijkbaar moet dat even ( ik hoop namelijk niet dat het blijvend is) Als hij Jarno gaat badderen en jij moet alles klaarzetten, vertik het gewoon..Leg hem uit dat hij dat zelf best kan doen als Jarno ondertussen in zijn wiegje ligt en dat jij nu even "dit gaat doen"of "dat gaat doen" Ik denk trouwens dat als jarno wakker is kun jij best douchen ofzo toch? Zolang ie niet moord en brand schreeuwt (of huilt dus gewoon) kun je toch gewoon lekker vanalles voor jezelf doen? desnoods ..als je het echt niet vertrouwd...neem je jarno mee in het wipstoeltje en zet je hem in de deuropening als jij gaat douchen. Breng Jarno eens bij je moeder of een vriendin en ga zelf lekker twee uurtjes shoppen (gewoon voor jezelf) Of zet hem lekker in de kinderwagen buiten voor het raam (raam open zodat je hem hoort, horretje eroverheen zodat e rgeen vliegen in komen) en ga zelf lekker een tijdschrift lezen binnen aan de andere kant van het raam. Ik snap namelijk wel heel goed dat je niet zómaar een avond wegblijft en het je vriend 'maar uit laat zoeken"aangezien je dan dus niet weet hoe Jarno er vanaf komt..Maar een beetje meer eisen voor jezelf..daar is niks mis mee!
Misschien moet je het doen zoals ik pas bij Ivo heb gedaan. Weigeren hem mee te helpen en lekker beneden tv gaan kijken. Hij heeft tenslotte in ziekenhuis geleerd hoe hij haar in bad moest doen (Ivo teminste dan). De troep heb ik voor hem laten liggen en dag erna! heeft hij het alsnog opgeruimd.
Toch heb ik het ergens wel goed gedaan. Want van Anneke heb ik echt heel wat foto's. En dat is maar goed ook, want daar ga ik niet zo snel langs om opnieuw foto's te maken. Dus ergens heb ik het goed gedaan!