Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

pssst....Raven is vandaag alweer 100 dagen oud

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland

Jeetje 100 dagen al! Weet nog wel dat we allemaal zwanger waren en dat we toen de grens van 'nog 100 dagen' haalden.... Dat is ondertussen alweer 200 dagen voorbij dus! (ongeveer dan he, sommigen zijn eerder bevallen en sommigen later)

Wat gaat de tijd toch snel!

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

tijd gaat veels te snel

Heb vanochtend alle kleertjes van maat 50 opgeborgen :(
    Haar sokken passen nu al niet meer dus moet straks een paar nieuwe halen (ze heeft de grote voeten vast van haar pa, die heeft maat 48,5!)

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb trouwens gelezen dat ingevroren boobjuice in de vriezer (-18 graden) maximaal 6 maanden houdbaar is. Dat is best lang vind ik.....

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    :confused: 48,5 :confused:
    Hij leeft op grote voeten dus!

Niet leuk he, dat ukkie bepaalde kleertjes niet meer past. Ik heb ook een stapel kleertjes die te klein zijn en als ik ze dan zie liggen zie ik het weer voor me dat Jarno die kleertjes aan had.... (toen was ie nog klein....)

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven is zo snel gegroeid. Met geboorte was ze 44 cm en nu alweer 56 cm!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh dat is inderdaad supersnel! In 3 maanden tijd 12 centimer!

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Bij het hielprikje heeft hij helemaal NIET gehuild en nu dus wel even. Moet wel zeggen dat na het slapen zijn beentjes helemaal stijf waren en zodra hij die strekte hij moest huilen. Dus op de arm, met de andere hand een beetje tegen zijn voetjes drukken (zodat z'n benen gebogen bleven) en een klein beetje sinaspril in de melk. Was wel zielig hoor. Hij voelde ook wel duidelijk warmer.
    Ze krijgen de eerste prikjes bij 2 maanden. En aangezien de eerste keer cb bij 1 maand is, zal het t tweede bezoek zijn. In het groeiboekje zetten ze bij de datum dan ook 1e vacc (bij ons tenminste).

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0

WAT? Jullíe staan bekent bij kindermishandeling :confused: . Niet normaal......NUON mogen ze daar registeren. Wat een onzin. Jullie dan alles voor je meisje, maar NUON loopt het jullie onmogelijk te maken. Aanpakken die gasten en niet makkelijk van af laten maken! Sterkte meissie!

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    JUIST! Mannen kunnen dat zelf niet bedenken. Dat moeten ze ondervinden. Ik doe ook niet meer zachtjes en met de lamp uit. Laat het ze maar weten!
    Ik kom zo nog even terug op Tweety en Miep (eerst even verder lezen).

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Jody, gefeliciteerd met Mick! 2 maanden oud alweer

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0

=D> You go girl! Strak plan! En waarschijnlijk redt hij het wel, maar is hij een hele ervaring rijker ;) .
    Hoe is het vannacht gegaan? Heb je een beetje kunnen slapen?
    En hoe gaat het met het huilen?
    Ik las vanmorgen je post en had echt met je te doen. En alle berichtjes daarna nog...balen hoor, dat je zo'n slechte dag had. Ik hoop dat jij gisterenavond een beetje lief voor je was en dat je vandaag kunt doen wat je in gedachten hebt. Veel plezier in de stad! Verwen jezelf met iets nieuws en ga even lekker een bakkie met iets lekkers doen, dat heb je wel verdient!

***knuffel***

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Dank je, dank je! Het gaat zo snel.

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jaaa Jody, gefeliciteerd met Mick! Hij is alweer 2 maanden!

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ik ben inmiddels helemaal bij. Aan bovenstaande berichten te zien heb ik al wat gereageerd en ik ben ook een aantal vergeten, maar mag daar geen sorry voor zeggen :) ....

Miep, ik vind dat je te lief bent geweest. 's avonds een vent, 's morgens een vent. Ik had niet zó lief kunnen zijn.
    Nu heb je weer je nachtrust opgeofferd. Zou je niet zoals Tweety vandaag (of morgen) eens wat aandacht aan jezelf gaan besteden en Jarno en papa (even) alleen laten. Ik vond het echt een strak plan van haar (complimenten alleen al voor het idee en als je het uitvoert ben je echt een topwijf Tweety!)!
    Ik snap wel dat je wat traantjes hebt moeten laten, maar je bent geen slechte moeder hoor! Moeders horen ook dingen voor hunzelf te doen, want daar worden ze gelukkiger van en ik weet zeker dat Jarno het liefste een gelukkige (uitgeruste) moeder heeft!
    Heb je al met hem gepraat? En wat zegt ie?
    Ik weet dat het bij Ruud echt eye-openers zijn als hij alleen is met Mick. En wat ik ook al las over de voeding 's morgens; ik vind het ook verschrikkelijk om hem te laten liggen, terwijl ik weet dat hij honger heeft, omdat papa zijn ogen niet open krijgt. Soms doe ik het dan maar zelf, maar ik wil ook wel eens met heel veel moeite (hoorbaar voor papa), heel langzaam het bed uitgaan, zodat het lampje gaat branden bij hem en hij het toch niet vind kunnen dat ik nu alweer ga, terwijl hij het heeft aangeboden, en dus dan wel wat sneller in de benen komt (ben ik nog duidelijk :) ?). Het kost wel heeeeeel veeeeeel geduld hoor.

Wbt badderen/douchen: Ik laat ze alleen tijdens het badderen, zodat papa doorheeft hoeveel erbij komt kijken, maar blijf wel in de buurt (de kamer ernaast ofzo) om het een beetje in de gaten te houden (zou niet willen dat ie iets doms doet). Vanmorgen ook zo. Komt ie daarna met Mick naar ons bed gelopen, zegt ie: "ik heb iets doms gedaan". :confused: Wat nu dan?
    Ja, ik had het verkeerde flesje gepakt toen ik hem wilde insmeren met wat babyolie. Dus ik in mijn hoofd afgaan wat er allemaal op het plankje staat en wat kwaad zou kunnen :( . Bleek hij hem ingesmeerd te hebben met haarlotion. Dus het viel nog mee, maar dat zie/merk je toch?

Wat ik ook soms doe is dat ik zeg dat er 2 dingen moeten gebeuren en dan laat ik hem kiezen. Ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik het beiden niet zo erg vind (en als ik hem niet laat kiezen kan ik het allebei doen :( ). Zoals vanmorgen: Zal ik hem het flesje geven, dat jij ontbijt maakt of geef jij hem de fles en zal ik ontbijt maken? Ik maakte dus het ontbijt, maar hij gaf hem de fles ;) .

Hoop alleen maar dat de papa's gaan inzien dat het idd niet oppassen is op je eigen kind. Maar ik denk wel dat de meeste papa's daar wel wat hulp bij nodig hebben. Ze moeten het ondervinden, dan pas maakt het indruk en snappen ze het ook.

Goed, ik moet opschieten. Ik moet nog douchen en dan met Mick naar oma lopen, want mijn broetje verhuisd vandaag en om daar die kleine bij te hebben lijkt me niet verstandig.
    Ruud is naar een crematie. Afgelopen zondag zat ik nog naast die man en maandagochtend is ie dood :confused: . Raar hoor!

Kort:
    Mooie foto's Sterrekind!
    Sterkte Twinny!
    Fijn weekend iedereen!

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hopen maar dat ze straks niet ook die maat heeft als ze 15 is ;)

17. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    k*t Devin heeft spruw ..damnit!

Ik twijfelde al steeds, maar bleef gewoon denken dat t van de melk kwam. Nu begonnen mn tepels te prikekn en het viel vir op dat ze bijna 'wit'waren...Dus toch maar es Devin d'r tongetje 'gepoetst'(met moeite) en het gaat niet weg :(
    Ook drinkt ze irritant, met dr tong spelen met de tepel enzo..

Kan ik nu wel tot maandag wachten voor de huisarts?

18. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    we gaan zometeen' heittie' aanmoedigen..die doet met een groepje vrienden mee aan de zeskamp een dorp verderop..Dus ik ga heeeel zenuwachtig mn meisje in de draagzak hijsen en papa aanmoedigen..

:p

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

goh, toevallig net dat programma van Irene Moors gezien? :D

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nee, waar ging dat over dan? (laat me raden: meisjes met extreem grote voeten? ;) )

Share This Page