Wow, je hebt het idd druk gehad! En je hebt idd van die momenten dat alles samenkomt en je ff niet meer weet waar je hoofd staat Volgende keer iets overlaten voor Mario hoor, zo lijkt het idd een makkie!
Oké nu ik. Zondag zijn mijn schoonouders voor de 2e keer hier thuis langsgeweest. Ik heb het niet zo hoog zitten met die mensen. Komen nooit langs (ja 2x per jaar, met mijn en Marcs verjaardag) en ze bellen nooit om te vragen hoe het is. Tijdens mijn zwangerschap heb ik helemaal niets van hun gehad (niet dat ik zo hebberig ben, maar een blijk van waardering was leuk geweest), met de geboorte niet eens een kaartje of cadeautke, alleen een bedrag op een rekening (oké da's natuurlijk ook een cadeau, maar verder geen kleertjes, knuffels of speeltjes). Wel zat ze op te scheppen toen bij de bank over dat ze zo trots is op haar eerste kleinkind (mijn schoonmoeder dan, schoonpa is een heel ander verhaal, die interesseert zich werkelijk waar helemaal nergens voor, die vind zichzelf alleen maar heel erg zielig). Nou als ze zo trots is (wat ze misschien ook wel is), laat dat dan eens aan ons merken en niet alleen aan de buitenwereld! Ze belden zaterdag op, en ik ben er dan zoeen die dan de telefoon aan Marc geeft (lang leve de nummermelding HOERA), of ze gisteren langs mochten komen. Bij mij gaan dan meteen de alarmbellen rinkelen. Van wat is er aan de hand dat ze zomaar langs willen komen. Nou helemaal niets, want ze kwamen dus gewoon zomaar langs. Nadat ik gezegd had tegen schoonma dat ze Ruben uit de box mocht pakken heeft hij de hele middag bij haar op schoot gezeten. En heel af en toe bij schoonpa. Van het weekend ook nog last gehad van postnatale nesteldrang, dus het huis is weer lekker schoon. Ik ga een bekentenis doen... Ik ben echt heel erg bang voor de tandarts... . Ik ben 5 jaar geleden voor het laatst geweest. Dat was pure noodzaak, omdat ik van de kiespijn niet meer kon slapen. Kies bleek ontstoken te zijn en ze hebben hem moeten trekken. Daarvoor was ik ruim 9 jaar niet geweest, gewoon omdat ik zo ontzettend bang ben. Maar nu heb ik weer kiespijn, in de kies naast de getrokken kies. Als ik mijn tanden poets moet dat met lauwwarm water, anders zit ik tegen het plafond. Koud en warm drinken doet ook pijn, evenals harde dingen eten. Mijn tanden zijn heel erg gevoelig geworden sinds dat ik bevallen ben. Ik vrees met grote vrezen dat ik nu dus wel moet naar de tandarts, wil ik deze kies behouden. Want bij de vorige heb ik er te lang mee doorgelopen waardoor hij dus getrokken moest worden. Ik ben al op zoek geweest naar een angsttandarts hier in de buurt, maar het is bij zoeken gebleven. Ik durf gewoon echt niet! Ik moet me daar echt overheen gaan zetten, want straks gaat Ruben ook naar de tandarts en ik wil niet dat hij bang daarvoor wordt omdat hij ziet hoe bang ik er voor ben. Ik vrees ook dat ik meerdere gaatjes heb. Voor mijn part spuiten ze me helemaal plat of doen ze me onder narcose. Als ik er maar niets van mee krijg! Liefs, Tanya
Update Devin: Nog weinig nieuws/ verandering behalve dat ze wél lekker lang geslapen heeft. het heeft enorm veel moeite gekost om d'r in slapa te krijgen en ze huilde zó hysterisch dat ik op een gegeven moment mee zat te huilen terwijl ik stomme liedjes zong (wat een chaos moet dat geweest zijn) maar uiteindelijk is ze rond twaalf uur in slaap gevallen. Vanacht nog even voor voeding gekomen (want ze had rond 8 uur voor t laatst willen drinken ) en ik was erg bang dat de ellende dan opnieuw zou beginnen maar dat kwam pas vanochtend weer na de voeding. Ze ligt nu enorm te worstelen boven in d 'r wiegje, maar ze huilt niet. Ze klakt met de tong, spuugt veel (zure) melk, drinkt erg lastig, heeft kleine bultjes op d'r hoofdje, en vanochtend had ze niks gepoept op een heeeel klein prutje na. Dat prutje was echt donkergroen en heeeel erg 'sticky' in tegenstelling tot de gelige waterige poep van gister..Vreemd hoor. Vir gaat vanmiddag met haar naar de dokter, ik heb alles opgeschreven. Ik moet zelf dan naar de fysio dus ik kan niet met haar mee Woensdag voor het eerst naar het CB..ik denk dat ze dan toch wel die prikjes ook krijgt.. he bah wat een vervelende week dan voor haar
Grrrr, ik MOET Tygo uitlaten maar het regent hier weer eens! Ik ben amper opgedroogd van vanmorgen. Moest bloed laten prikken, dus hup Ruben in de wagen en lopen maar (is 5 minuten lopen hiervandaan). Maar het regende op de terugweg en het waaide ook nog eens hard. Ruben was beschermd dmv een regenhoes, maar ik dus niet... Vanmiddag komt er iemand van Felicitas, ben benieuwd. Ik kan nooit zo goed nee zeggen tegen dingen, dus ze kunnen me van alles aansmeren. Ik probeer altijd smoesjes te verzinnen, zoals ja eerst even met mijn man overleggen, of iets in die geest. Hetzelfde met mensen die me opbellen over 1 of andere lening of pensioenblabla. Vind het gewoon erg moeilijk om mensen af te wimpelen...
Nog effe een anekdote van leeuwin Niva: Vir en i waren met Devin op de braderie in een dorp verderop. mijn ouders stonden daar en die vonden het leuk als we even kwamen. Dus zo gezegd zo gedaan. Komt er ineens een jochie van jaar of 6 voor de kinderwagen staan (wij liepen nog op zoek naar mn ouders) KLein rattenkoppie was het. Dus ik zei: wat moeten we nou, mogen we er niet langs? hij: Nee dan moet je me eerst omver rijden" ik: nou dat vind ik niet leuk, dat doe ik niet hoor" Vervolgens geprobeerd af te leiden door wat te lullen over met wie hij hier was enzo. Maar ondertussen bleef ie voor de wagen staan. Toen ineens zei ïe: wat ligt daar in? ik: een baby, je mag wel even kijken! hij keek en riep vervolgns: Ooooh die ga ik wakker maken! en toen ging ie boven de wagen hangen en keihard in devin dr oortje brullen. Dus ik 'duwde'hem een stukje van de wagen en zei: ik wil niet dat je dat doet, dus stop daar mee! Hij ging door en deed het nogmaals en nu sloeg ie ook tegen de wagen. hem nogmaals opzij gezet en streng toehgesproken: stop daar mee, ik wil niet dat je dat doet (hihi net als op mijn werk) Maar geloof het of niet..t ventje rent keihard op de wagen af en geeft me er toch een mep tegenaan! Toen heb ik hem bij zn borst gepakt (jas) en ben ik voor hem gaan zitten, recht in zijn ogen gekeken en heel boos geroepen: "Ik had gezegd dat je dat NIET mag doen, dus je houdt NU op!" (stemverheffing) De halve braderie keek me aan, maar ik voelde alleen maar enorme woede tegen dat kleine ratje! Toen schrok ie en liep ie weg, maar hij mompelde nog wel even: stomme rotvrouw, ik schop je nog wel eens! ..Toch niet te geloven? Ik stond er versteld van.,..t was een kind..nét geen kleuter meer! (ik zag later trouwens de ouders en toen werd me een hoop duidelijk..en was ik blij dat die op dat moment niet hadden gezien wat ik deed haha, want dit zijn van die mensen die ongeacht hun gelijk een knuppel pakken en je knock out slaan haha)
Heb een handdoekje onder hoofdeinde van matrasje gelegd zodat ze met hoofdje iets hoger ligt. Anders lag ze telkens helemaal tegen hoofdeinde aan
You GO GIRRRRL! Wat een kutjong! Maar ja sommige ouders, preces zoals je zegt, dan weet je wel hoelaat het is met hun kinderen...
even reageren... Miep, fijn dat jij nu even aan de beurt bent. Maar idnerdaad zie het net al te veel als een goede daad van zijn kant. Het is gewoon normaal. Ik hoop voor je dat hij zelf al beseft dat er iets niet helemaal gaat zoals het zou moeten! Niva, Jeroen had gisteren een echte hele grote poepluier en stinken!!!! Niet normaal! Het was ook een andere substantie, dan we gewend waren..Hij had dan ook al 2 dagen niet gepoept. En hij krijgt nu tussendoor wel eens een 'gewone'fles'. Dus ik denk dat zijn poep ook veranderd daardoor. Hier is het flesje met vit K en d nog lang niet leeg. Hoeveel geven jullie daar dan van? 5 druppels per dag toch? En zit 25 ml in zo'n flesje... Melanie, jij hebt inderdaad een drukke dag gehad zeg! Knap hoor! verschonen, hier altijd lotiondoekjes. Nooit met water ofzo. Wordt wel iedere dag een keer gewassen of gaat in badje. Verder iedere keer een laagje Bepanthen zalf op de billetjes... Bij het badderen, de ene keer met zeepvrije wasgel en de andere keer een olie badje (Balneum) enne de haarlotion gebruik ik ook altijd, heerlijk! Twinny, jullie ook een drukken dag gehad, zo te horen? Fijn dat Zoë het zo goed heeft doorstaan. Eveline, hopelijk heb jij vandaag weer stroom, zo niet dan laat je wel even weten wanneer je op HvN te bewonderen bent hè? Tan, fijn dat het meeviel met je schoonouders! Wie wet heeft Ruben ze nu wel bekeerd? Niva, hè, vervelend meid. Ik hoop voor je dat de dokter er iets aan kan doen. En dat Devin snel opknapt. hihi, ik zie het al helemaal voor me, jij op de braderie met zo'n klein ventje in gevecht.
Vind Zeeuws echt wel een aparte taal. Een echte Zeeuw kan ik niet verstaan Enne, limburgs is toch ook geen echte taal Scheurkalender heb ik via felicitas gekregen. Je kunt hem ook bestellen via http://www.mijnwinkel.nl/servlets/doDepartmentArticleList;jsessionid=4982D5C2227AF6938C310AD1778E06FE lees net dat die van felicitas vandaag naar jou toe komt. pas maar op, ze hebben veel leuke dingen maar mag ook wat kosten. ik heb Dotje serie, abonnement kinderen en fotoalbum toen gekocht
Hier zijn we nog steeds aan het testen met flesjes en aanleggen. Het aanleggen is nog steeds een drama... Behalve de afgelopen 2 nachten. (dan zitten ze ook behoorlijk vol) dan drinkt hij een half uur lekker door en gaat dan weer braaf slapen. We hebben 2 keer de laatste voeding een fles gedaan en daar sliep hij weer veel langer op. Vanmorgen was het half 6! (van 2130 uur geleden) Dus dat gaat de goede kant op. Vanacht dronk hij dus geweldig goed, zonder mopperen. Vanmorgen weer zelf gegeven, maar dat was een drama. We zijn een uur bezig geweest en toen had hij wel genoeg op (vond ik). Om 12 uur heeft hij een fles gekregen, die was zo op. Ik heb nog niet gekolfd, hij krijgt de volgende voeding weer van mij, en dan kijk ik wel even hoe we het vanavond weer gaan doen. Ik heb nog 140 cc bv in de koelkast staan. Dus als hij bij mij echt niet wel, heb ik altijd nog wat achter de hand. Nu slaapt hij, (het duurde even maar goed) Dus ik ga nog even een wasje wegstrijken en koffie drinken tegelijk!
Haha, dan is het maar goed dat ik niet op z'n zeeuw schrijf... (dat doen wel eens met vrienden, mailtjes in het dialect. Lachu!)
Aha, goed om te weten (mams is nog van de oude stempel ) Dan stap ik maar weer snel op de sudocreme over
Ana-Lucia slaapt van 22u30 tot 7u, dan drinkt ze, slaapt ze weer tot rond een uur of 10 maar daarna doet ze alleen maar meer hazeslaapjes, meestal valt ze in slaap aan de borst en dat duurt dan zo'n tien minuutjes! Volgens de kinderarts is dat niet erg, tenminste als ze niet de hele tijd huilen, want dat kan toch aantonen dat ze moe zijn, maar niet kunnen/willen slapen.
Vervelend dat je niet mee kan naar de dokter. Wat betreft: klakken met de tong: doet Ana-Lucia ook, hoeft niks te betekenen, volgens die dame van het cb is ze haar tongetje aan het ontdekken, net zoals ze nu ook haar handjes aan het ontdekken is. het vele (zure) spugen: doet ze dit al lang? misschien toch wat last van reflux? of ze drinkt misschien teveel? die kleine bultjes heeft ANa-Lucia ook, zouden hormonen zijn... Hoop dat de dokter raad weet!
Milyan doet het super! En wat een heerlijk schema zeg! Ik heb af en toe dat gevoel al na een dag en dan heb ik alleen Nicci. Niet nog 3 kinderen, met vriendjes en ongelukjes! Als ik een petje op had deed ik hem voor je af! En zaterdagochtend sporten! I'm really impressed!