Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven nogsteeds niet, hoewel ik pas geleden hier heel hard riep dat het bijna zou gebeuren. Nu Ivo zoveel aan het werken is vind ik het wel fijn om haar dicht bij mij te hebben.

Ivo is vanavond ook pas weer ergens rond 23u thuis. Raven heeft hij de laatste dagen amper kunnen zien. Nog 6 dagen en dan is hij weer een paar dagen thuis. :D

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb Sverre bij laten schrijven in mijn paspoort, daarvoor hebben ze een handtekening van je nodig, en ook van je partner - als jullie allebei ouderlijk gezag hebben tenminste. En natuurlijk de pasfoto's.. Verder weten ze op het gemeentehuis wel dat je echt de ouders bent van Elin (staat als het goed is in hun computer). Maar neem voor de zekerheid ook jullie eigen identiteitsbewijs mee.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik was er even niet... (heeft niemand dat gemerkt?! ;) ) Maar ben er weer. Zal straks even reageren en updaten. Nu met Morris en Sverre wandelen. Tot later!

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Sorry, Kar, niet gemerkt. Maar ik ben er zelf van het weekend ook amper geweest. Ik ben al blij als ik kan bijlezen, laat staan bijhouden wie wanneer en hoevaak online is geweest... (wat niet inhoudt dat ik niet geïnteresseerd ben hoor...!)

Dus vertel es, hoe gaat het met jou en Sverre?

5. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Goh ja. Paspoorten en het gezag, dat moet ik ook nog regelen....!

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Niva: Ik speel al een tijdje volleybal en sinds vorige week ga ik dus samen met Sterrekind naar de sportschool.

En dat rotjoch.. daar had ik nog niet eens zoveel geduld mee gehad.. die had meteen na de eerste gil op zijn donder gekregen van mij!

Chantal: Lijkt me erg gezellig als jullie straks naar Amsterdam komen!!

Karlijn: Gezellig dat je er weere bent!

Tanya: Leuke foto van Ruben op zijn bord!!

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Was erg rustig hier op het forum afgelopen weekend, maar ik heb zo eindelijk weer alles bij kunnen lezen en reageren. Heb jullie wel een klein beetje gemist hoor. Was zo stil hier.

Wandel ze!

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Mijn paspoort is nog maar een jaar geldig, en bovendien kan Elin dan alleen met mij op stap. En kost 18 euro terwijl een eigen identiteitskaart 31 kost ofzo. Maar ja dan mag je weer niet naar landen buiten Europa en ik wil toch echt binnen nu en dat ze naar school gaat nog naar Australië dus misschien is een paspoort voor haar dan handiger.
    Nou ja, eerst maar even luieren en voeden, ga er zo wel eens verder over denken.
    En welkom terug hoor Kar!

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik ook :oops:
    en raven is al illegaal in het buitenland geweest toen we in de Duitse bossen zijn gaan wandelen (praktisch mijn moeders achtertuin)

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zwitsal zegels: wie wilde die hier ook alweer hebben?

Heb nog een paar zegels over. Heb net een warm waterbord en het Joupy boekje bij Zwitsal besteld.

Wordt tijd dat ik weer kan gaan werken, geef veels te veel geld uit nu ;) (net ookal een palm zire 71 navigatiesysteem op marktplaats gekocht)

11. Niet meer actief

Jawel, wel gemerkt maar durfde het niet goed te vragen. Ook omdat ik niemand anders voor het hoofd wilde stoten die hier ook al een paar dagen niet geweest zijn en mij dat niet opgevallen was :oops:. Maar ze hebben mij hier ook niet gemist hoor ;), ik had sinds vrijdagochtend ook niet meer gepost (ja gisteren een kleine reactie op vitamine K). GRMBL doos met Felicitas-doos zou hier om 15.30 zijn en ze is er nog niet!

12. Niet meer actief

Ja leuk hè? Vorige week de slingers en kaarten opgeruimd :cry: en van het weekend het geboortebord. Maar natuurlijk eerst een paar foto's gemaakt!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfff net op het nippertje weer binnen.. begint weer te regenen hier! Ik had gehoopt dat Sverre in slaap gevallen zou zijn, maar nee... :( Ligt nu wat te sputteren in de wagen.

Vitamine K hier ook niet meer sinds de flesvoeding. D ook niet maar die bewaar ik, schijnt dat ze dat later nog nodig hebben.

Tanden heb ik ook heel veel last van sinds de bevalling. Ik heb een slecht gebit en ga alleen in noodgevallen naar de tandarts - niet vanwege angst maar omdat het me anders te veel geld kost. Bij mij breken dus om de haverklap kiezen af en vallen er vullingen uit. En continu wel ergens pijn. Ik wil eigenlijk een andere tandarts maar alle praktijken in Assen nemen geen patiënten meer aan. :( Ik moet nodig een compleet renovatieplan krijgen anders vrees ik dat ik een kunstgebit heb op mijn 40e..

Omrollen heeft Sverre ook niet meer gedaan hoor, sinds die ene toevallige keer! Ik train hem ook, een paar keer per dag moet hij op zijn buik en rondkijken. En van het CB moet het dan net 1 minuut langer dan dat hij het nog leuk vindt. Dus dan ligt hij zielig en klagend huilend op zijn buikje.. :( ;)

Er was vast nog wel iets waar ik op wilde reageren.. Maar dat ben ik nu even kwijt. Komt misschien wel weer.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier gaat het super! Sverre's eczeem is weg - vaseline was echt een wondermiddel! We blijven gewoon smeren. Ik heb ook Balneum Jeukstillende badolie gekocht voor zijn badje, lekker vet.

Verder slaapt meneer opeens door! :confused: En niet zomaar, nee echt 9 uur of langer achter elkaar! :) We proberen hem nu rond 21 uur in bed te hebben liggen, omdat hij 's avonds enorm huilerig is de laatste week. Op den duur wordt dat dan 20 uur. En dan 's ochtends om half 7 of 7 uur de eerste fles.
    Ik hoor hem nog wel elke nacht rond 4 uur mompelen maar hij gaat niet huilen en valt weer in slaap. En ik ook (met 1 oordopje in).

Hij komt nu dus ook keurig op 5 voedingen uit: 4 X 150 en 's avonds eentje van 180 ml. Die schoon op gaat!

Verder slaapt hij sinds een week in een slaapzak en ik denk dat dat ook heeft geholpen met doorslapen. Hij wurmt zich nog wel naar boven, maar wordt niet wakker van de kou.

Kortom, alles gaat goed. Behalve dat ik echt zoooo op zie tegen werken. Gisteren was ik even iets aan het vertalen en dat verpest zo enorm mijn humeur - hele dag huilen. Dat is toch niet goed?

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ben dus niet de enige wiens gebit slechter is geworden sinds de bevalling.
    Tijdens de bevalling is er 2x een vulling eruit gevallen en 1 tand daarvan is de zenuw (pijnloos) van overleden. Na de bevalling nog eens een vulling verloren.

TIP: bel je verzekering en zeg dat je geen tandarts in de buurt kunt vinden. Toen wij net verhuisd waren heb ik dat ook gedaan (hier zat ook alles vol) en die hebben toen een tandarts en huisarts bij mij in de buurt geregeld. Die moeten dan namelijk plek maken als verzekering belt.

Mijn renovatie (3 vullingen herstellen, 1 zenuwbehandeling en 2 gaatjes en standsteen :oops: ) gaat 18 september beginnen. Voor het eerst bij mijn nieuwe tandarts...hopen dat ik nu geen last meer heb van mijn tandarts angst

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dat hoop ik ook voor je. Heb je hem/haar al eens ontmoet? Is het een zacht/vriendelijk persoon?

Bedankt voor de tip! Zal ik eens proberen ja.

Mijn gebit was al slecht maar nu dus nog erger lijkt het wel. Bij mij is het echt erosie: omdat mijn tanden zo dicht op elkaar staan (flossen gaat ook niet) ontstaan er gaatjes tussen de tanden en als die groot genoeg worden stort de boel dus in. :( Heb ook een aantal dode kiezen (wortelkanaal behandelingen) en 1 kies is getrokken. Mijn verstandskiezen zouden eruit moeten denk ik, dan komt er ruimte.

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    tanya: Zoë heeft voornamelijk veel stof tussen de tenen, hihi! Ik herken je tandarts angst wel, ga zelf altijd met mijn moeder! Afgelopen donderdag zijn we dus met zijn drietjes geweest. Heb tegen mezelf gezegd dat ik vanaf nu niet meer bang mag zijn, want anders met Zooke dat en ik wil niet dat zij dezelfde angst ontwikkelt. WEns je veel sterkte meid!

Meurende oortjes!: Kwam erachter dat de straaltjes melk die er tijdens het slapen wel eens uitlopen, zich achter het oor verzamelen...iek! Was nu ook elke dag ff achter het oortje!

Talkpoeder/natte billetjes: ik veeg het af met een lotiondoekje en laat haar dan ff in de blote billen rondspartelen, droogt het weer vanzelf!

Tweety: intersante cursus, wat doe je voor een werk?

EVelien: succes meid!

niva: wat een verdriet bij DEvin. Hopelijk heeft de dokter wat kunnen vinden. Enne denk niet dat je bij het cb de prikjes al krijgt hoor. Dat is pas met 8wkn en eigenlijk nooit op de eerste afspraak. Bel anders ff dan kun je je voorbereiden.... Tjee, wat een verhaal van dat jochie, weet niet of ik me zo netjes had kunnen beheersen als jij!

lexi: volgens mij moeten beide ouders ondertekenen. Je moet jezelf ook kunnen legitimeren.

kar: fijn dat je er weer bent en dat het zo goed met Sverre gaat.

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

gebruik je ook listerine? ik gebruik dat sinds mijn tandarts dat heeft geadviseert. Flossen gaat bij mij ook niet overal. Heb ook al een aantal overleden tanden. Onze gebitjes lijken denk ik nogal op elkaar...

tandarts is een hele aardige mevrouw die veel begrip had voor mijn "probleem". dus ik denk wel dat het goed zal komen. Anders ren ik waarschijnlijk gillend de behandelkamer uit of bijt ik haar in paniek in haar vingers...
    Heb mezelf de nieuwe Harry potter beloofd als ik me op die afspraak goed heb gedragen ;)

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Voor ik dit stukje las dacht ik: "ik had zoooo die ouders opgezocht! Maar nadat ik dit las dacht: "ja het verklaart een hoop". Ik heb in de crisisopvang en een observatiecentrum gewerkt en 'ken' het soort ratten! ;)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik leg een deken op de grond en laat haar op haar buik liggen voor de nek en rug spieren. En ik leg haar op haar rug om haar bewegingsvrijheid te geven en haar de kans te geven haar voetjes te ontdekken. Daarbij gebruik ik vaak een speeltje van de hema (de kikker op een bal die ik hier vaker voorbij heb zien komen). Als ze er tegenaan slaat of schopt hoor je een belletje (en een super enthousiaste mama) waardoor ze hopelijk haar bewegingen leert kennen. En hele gesprekken voeren door haar na te apen. :D Eigenlijk dus de kleine simpele dingen....

Deel Deze Pagina