Karlijn: fijn dat je je iets beter voelt, nu je weet dat jullie er wat aan gaan doen. Ik hoop dat het gesprek met de arts goed verloopt en het een goede uitkomst voor jullie biedt. Succes! En nee, het is echt geen falen...! Beebie: ik ben gestopt met BV omdat ik 2 compleet kapotte tepels had/heb. Nu ook nog eens een borstontsteking (door toch te lang BV met kapotte tepels ). We geven nu flesvoeding en ik kolf de druk van mijn borsten af en die borstvoeding geven we Brennan ook! Kirby: lekker hé, vrij tot januari... heb ik ook! Meiden bedankt voor het sterkte wensen met mijn borstontsteking en de 'goedkeuring' over het geven van de flesvoeding! Weltrusten en tot morgen! Liefs Elma
Probeer ik net de aandacht van mijn zoontje te trekken en roep dus "Milyna, Milyan"! Begint mijn moeder me toch te lachen... ze vind dus dat Milyan nog helemaal niet bij zo'n kleine baby past... En inderdaad, hier noemt iedereen hem 'Mimipi" (van Milyan Mijo Pierre). Dus nou vroeg ik me af, spreken jullie jullie kids met hun naam aan? Bijv. Ana-Lucia of gewoon Ana?
Nee, ik heb altijd wel gewerkt. Nu heb ik ouderschapsverlof tot 24 oktober, maar ik krijg de zomervakantie er nog bij. Dus tot en met de kerstvakantie heb ik gewoon verlof. Theoretisch zou ik dan dus in januari weer voor de klas moeten gaan staan. Ik heb nog nooit ouderschapsverlof opgenomen. Dus heb ik nog recht op ouderschapsverlof van Myron, Meallán en Milyan. Misschien neem ik dat dan op tot de zomervakantie 2008. Voordeel daarvan is namelijk, dat ik dan in augustus 2008 gewoon aan het begin van het schooljaar begin en Meallán ook al bijna naar school gaat omdat hij in oktober volgend jaar al 4 wordt. Aan de andere kant ben ik het thuiszitten misschien dan zo zat dat ik wel in januari weer aan de slag wil.... In oktober moet ik een beslissing nemen wat ik ga doen.. dit ook ivm met mijn loon. Ik heb namelijk nu een spaarloonregeling, maar voor ouderschapsverlof moet ik een levensloopregeling hebben, tenminste, als ik 75% van mijn oude loon wil behouden.
Ehm, ik was gisteren op pagina 16 gebleven met reageren. En nu zitten jullie al op pagina 32. Ik vond dat ik nog wel redelijk vaak op het forum zat, maar deze snelheid trek ik niet om bij te lezen, echt actief te reageren. Ik moest gisteren even in de stad zijn want ik had echt wat nodig. Was ik vergeten dat er op dinsdag in de zomer altijd juttersmarkt is. Dus... gevolg... met een maxicosi op de wagen door een tjokvolle stad. Gevolg... vanaf half 5 tot half 11 's avonds wilde Demelza alleen maar bij mama zijn, huilen en overstuur. Die was duidelijk alles aan het verwerken. Niet erg, ze was de hele dag al vreselijk lief geweest, maar het was goed te zien hoe weinig die kleintjes nog kunnen hebben. Verder gisteren met de kat naar de dierenarts geweest. Hij kan gewoon plassen, drinkt gewoon, maar heeft idd. een lichte blaasontsteking. Waar ik echt van te kijken was het volgende: volgens de dierenarts kan het komen door Demelza . Omdat er 'stress' in huis is. De kat moet opnieuw zijn plekje in het gezin veroveren en daardoor kan het zijn dat is stress heeft en dit heeft gekregen. En raar maar waar... sinds ze dat heeft gezegd betrek ik Tijger er meer bij. Dus als ik Demelza uit bed haal neem ik Tijger mee en die wacht dan netjes tot ze er is. Hij geeft haar nu kopjes, komt naast ons zitten als ik haar eten geef... en sindsdien lijkt ie een stuk geruster. Oke, hij heeft natuurlijk ook medicijnen, maar vond het wel heel toevallig dat ie gelijk naar mij een stuk liever weer is.
Ik schreef het je gisteren al via sms. Ik vind dit geen opgeven. Ik vind dit juist vechten. Je kan je kop in het zand steken, doen of het goed gaat en er zelf aan onderdoor gaan. Dan geef je het geluk met je kindje op. Nu vecht je voor het geluk van jou en Sverre. Want het is niet makkelijk om het toe te geven. Het is niet makkelijk om te zeggen dat je een hekel aan jezelf hebt en dat je niet 'verliefd' op je zoon bent. Dus ik vind het vreselijk dapper. Dus ik ben vreselijk trots op je. En blijf alsjeblieft zoveel mogelijk twijfels van je afschrijven. Mochten mensen het hier niet boeiend vinden (wat ik me niet kan voorstellen) dan mag je mij altijd stalken via pb, sms, msn, mail of telefoon. Want het is belangrijk dat je van je afschrijft. Ik zal niet altijd met mijn raad klaarstaan, het is ook heerlijk om gewoon je verhaal kwijt te kunnen. Iemand die luistert! KUS
Goede zakjes kopen Echte diepvrieszakjes. Ik gooi ze vol terwijl ik ze boven een ander bakje hou. Dan zie je gelijk of het lekt of niet. En als het lekt, dan heb je de melk toch opgevangen. Ik heb 2 voedingen in die Via Avent bekertjes ingevroren. Maar met zoveel melk had ik zoiets van 'ik doe het wel in zakjes, dat scheelt ruimte in de vriezer en anders ben ik binnen een paar dagen door al mijn bekertjes heen'.
Ik vind dat zo vreselijk warm en zweterig. Dus heb me voorgenomen om gewoon een nieuw matras te kopen als het einde borstvoeding tijdperk is... En nu gewoon ehm, vreselijk vaak mijn bed verschonen.
Nou... ehm... ik wacht gelukkig pas een week op antwoord van de distributeur. Ik vind het nog ondingen. Je kan ze afspoelen met water en zeep, dan horen ze weer goed te plakken en je kan ze steriliseren door ze uit te koken. Maar op de een of andere manier plakken ze bij mij alleen maar aan de bovenkant en niet aan de onderkant. Gevolg... als ik ga lekken dan heeft het aan de onderkant maar een klein randje wat plakt. Dus als het zwaar wordt dan plopt het open en heb ik gelijk veel melk in mijn bh en shirt zitten. En je zou ze kunnen gebruiken met slapen zonder bh. Maar dan moet je blijkbaar niet draaien in je slaap. Want dan komt je boob anders te liggen, kan je er met je laken langs gaan en is ook het plak effect weg en valt dat ding er gewoon af. Gewoon 29 euro voor betaald en ze liggen hier werkeloos. Ik heb nu 's nachts gewoon dat allergrootste en dikste kraamverband in mijn bh wat in mijn kraampakket zat. Dat werkt wel. Is niet sexy en charmant... maar werkt wel!
Kirby, bedankt voor je verhaaltje over je twin en je gestorven kindje. Jaaa, dan moet het Caruli verhaal je idd. heel veel doen herinneren aan je eigen ellende. Ik hoop dat je het allemaal een beetje een plekje hebt kunnen geven. Sorry dat ik ernaar vroeg en op die manier weer oud zeer naar boven haalde. KNUFFEL en KUS
Het lijkt hier wel of Demelza meer huilt als Jerry er is. En dan kan ik haar niet troosten. En dan voel ik me een slechte moeder. Terwijl ze het super doet als we alleen zijn...
Over het invriezen van moedermelk. Onze kraamhulp gaf ons de tip om moedermelk in ijsblokzakjes in te vriezen. Zo heb je porties van ongeveer 30 ml.
Hoi Melanie, Er wordt nioet gedoopt hier hoor! Maar mijn vriend is nog altijd ingeschreven. Ikke niet, nooit geweest. Dus ja omdat mijn officiëel nog lid is, komt de dominee met zijn vrouw langs..that's it! Het zou een beetje vreemd zijn om te dopen terwijl we zelf nooit gaan en ik er eigenlijk niks mee heb (en mijn vriend ook niet) Maar uitschrijven ligt toch nog wel een beetje gevoelig...
Meiden, ik ben zoooooooooo trots op mezelf! Toen ik vanochtend om 8 uur wakker werd, was Mario al naar zijn werk. Dus ik heb Milyan de fles gegeven, mezelf aangekleed, samen met Meallán ontbeten. Hem aangekleed en om kwart over 9 waren we op de creche! Allemaal prima gered dus binnen de tijd, want tot half tien mag je je kind brengen op de creche! Hoera!
oh, ok. dan heb ik dat dus verkeerd begrepen. Mario is ook katholiek, maar doet er niks mee... Weet eigenlijk niet eens of hij nog wel of niet is ingeschreven. Maura is wel erg geinteresserd in jezus en de kerk en de bijbel enz. Ze heeft ook een kinderbijbel. Maar ze moet later maar zelf beslissen wat ze wil. Geef natuurlijk wel gewoon antwoord op haar vragen, maar zeg ook tegen haar dat ik er zelf niet in geloof. Trouwens, gefeliciteerd met berichtje 1000 (had je niet in de gaten, he? )