Sohee doe jij elke nacht de babyfoon aan? Wij slapen op dezelfde verdieping als Elin dus we horen haar wel als ze hard genoeg blert. Of als ze gewoon uh of eh zegt. De babyfoon staat alleen aan als we beneden zijn en de tv ook aan is, dan kan het zijn dat we haar niet horen. Maar dan staat hij altijd op geluid uit, we zien dan wel de lampjes branden als er wat is, anders worden we gek. Dan gaan we als het ding langer achter elkaar uitslaat wel even onderaan de trap luisteren. Maar ja, ieder zo haar methode he? En misschien hebben wij ook een veel kleiner huis dan jullie? En natuurlijk ben ik ontaard he, dat scheelt ook.
ehm nou...wij wonen in een appartement van 80 m2...dus ik denk dat jij groter behuist bent dan wij Tja tzal wel psychisch zijn joh...stel dat ik haar niet hoor.... Op Arthur hoef ik snachts niet te rekenen, die wordt niet wakker van gekreun/of zachtjes gehuil, die wordt eerder wakker van mij als ik hem wakker duw/tik/schudt...tenzij Iris het echt op een brullen zet...maar dat heeft ze eigenlijk alleen de eerste 2 weken snachts gedaan. hahaha jij ontaardt....welnee!
Ik heb ook zo'n neusballonetje van de HEMA, maar krijg daar niets mee opgezogen, Waarschijnlijk omdat het vooraan te hard is en achteraan omdat het te diep zit. Hij kan nog net een beetje ademhalen door zijn neus, maar je hoort hem wel heel goed ademhalen als hij bijv drinkt, beetje raspend geluid, weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Drinken gaat nog wel steeds goed, hij laat wel iets vaker los als anders, maar krijgt waarschijnlijk wel genoeg binnen.
Ehm , ehm , ehm , ook ik heb hier iedere nacht de babyfoon aan terwijl Ruben in de kamer naast ons slaapt. Theoretisch gezien hoor ik hem natuurlijk huilen als hij hard genoeg krijst. Denk bij mij dat het inderdaad meer psychisch is, een soort van geruststelling ofzo. Maar ik heb hem niet voluit staan qua volume (had ik de 1e nacht al door dat ik dat beter niet kon doen ter bescherming van mijn trommelvliezen hihihi). Ik heb hem net hard genoeg staan dat ik de klok hoor tikken, dan weet ik dat de babyfoon het nog goed doet. Ook als ik beneden ben heb ik de babyfoon aan staan. Ik hoor hem alleen als het heel stil is en als hij heel hard huilt.
Ja, over 6 uur is het precies 6 jaar geleden. Ik weet nog heel goed het moment dat ik erachter kwam. Was toen opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. We hadden een aparte TV-kamer die alleen 's avonds open mocht, maar toen voor die gelegenheid wel 's middags open was. Heb toen met open mond naar die beelden zitten kijken... Heeft iemand die film van gisteren gezien, 9/11 van die twee fransmannen? Die had ik een paar jaar geleden al gezien en toen vond ik hem heel indrukwekkend...
ZoZo het was druk hier gisteravond! Jeroen heeft gisteravond om 2300 uur een fles gekregen en werd pas om 6.30 weer wakker! Jippie! Dat is lang hè? Ik wil eigenlijk alleen proberen om hem straks de borst te geven 's avonds laat, maar ik ben bang dat hij dan snachts weer zo vroeg wakker wordt... Maar als we nu een gewone fles blijven geven dan is het misschien helemaal moeilijk om nog terug te schakelen. Momenteel krijgt Jeroen per 24 uur nog 4 borstvoedingen (of gekolfde melk) en 2 flesvoedingen. 's morgens (of 's nachts) drinkt hij dus heel goed aan de borst. De rest van de dag erg slecht...
vraagje: wij hebben kadobonnen gekregen, VVV bonnen, en nu weet ik niet zo goed hoe ik dat zal uitgeven..waaraan bedoel ik Welk speelgoed vinden jullie helemaal het einde?
Tan. leuke foto hoor, van jullie gezinnetje! Sonya, heeft Chedella nog veel last van haar prikjes gehad? Ochik lees he nu, haar beentje...zielig hoor! Niva, haha ik zie het al helemaal voor me, dat Devin de doker versierde! Wat vervelend va de spruw! Miep, fijn dat HET weer is gelukt! Lexi, heeftelin al gepoept ondertussen?? Oeps, hier wil er eentje gewassen worden en eten! Tot straks...
Goedemorgen, volgens mij leest mijn mannetje hier ook mee... Kwam gisteren thuis van volleybal en alles was opgeruimd en afgewassen, Milyan lag in bed en alles voor de nacht stond klaar. En vanmorgen heeft hij ook nog eens de vaatwasser aan gezet ! Meallán kwam gisteren met koorts uit de creche, maar tot nu toe schijnt hij alweer beter te zijn, al is ie nog niet 100 %. Maar ik klaag niet *klop klop klop* mijn kids zijn bijna nooit ziek. Verder krijgt Milyan sinds gisteren Nutrilon Omneo. Hij heeft nog steeds zo enorm veel last van verstopping. Ik heb trouwens ook speen 2 van Avent gepreobeerd, maar dat gaat er dan veel te snel erin en hij verslikt zich dan. Dus ik hou het voorlopig nog op 1. Groetjes
Goedemorgen, Nou, het doorslapen is weer voorbij... 't Was van korte duur vrees ik. Gisteren lag hij er om 21:15 in en om 3:15 was hij aan het huilen. En vanochtend om 7:30 weer. Heb de voeding kunnen rekken tot 8:30. Pfff... Er is echt geen touw aan vast te knopen, dit mannetje. Schijnt dat ik ook geen ritme had als kind. Dus we moeten maar per dag bekijken hoe hij het doet. Het is meer dat ik zo moe wordt bij het idee alleen al dat ik straks moet werken en dan ook nog elke nacht eruit moet. En ook veel avonden de zorg alleen heb. Maar misschien moet ik niet klagen. En me niet nu al zorgen maken voor iets wat pas over 3 weken gaat spelen. Ik ga nu even teruglezen en reageren.
Ja, die heb ik ook al een paar keer gezien. Wat ik vooral zo naar vond is die bonken, als ze in de Twin Towers zijn; dat zijn mensen die naar beneden springen. Brrr..
Verkouden is Sverre ook wel een beetje; tenminste, ik hoor zijn neusje piepen. Maar ik laat het maar zo, ga er niet in peuteren. Als het erger wordt onderneem ik wel actie. Het komt en gaat ook, is de ene keer erger dan de andere. TanyaMisschien kun je van die zalf gebruiken waar Melanie het laatst over had? Op zijn borstkas smeren? (Baby-luuf ofzo?) Babyfoon we hebben er wel een, maar nog nooit gebruikt. Hij ligt in de kamer naast ons, ik hoor werkelijk alles. Zelfs als hij de hik heeft. Daarom doe ik af en toe zelfs 1 oordop in, om ook wat rust te hebben. En hier beneden hoor ik hem ook wel. Melanie soms zijn die mannen toch wel verrassend he?! Ik hoop dat de Omneo Milyan zal helpen, misschien ook voor zijn krampjes. Tweety Jouw meisje is ook wel een goede slaper zeg! Heerlijk hoor. Ik heb dat niet trouwens, ik slaap eigenlijk beter als ik alleen in bed lig. Erg he? Alex kan zo snurken..
Lexi:wij hebben voor de kids een id-kaart én ze staan bij mario in het paspoort. Dus ik kan met ze naar Duitsland en reizen verder weg doen we toch met z'n allen. Tanden:Elk kind een tand, he? Komt omdat de beeb kalk aan je lichaam onttrekt voor zijn botten. Ik ga trouw 2x per jaar. Niet dat ik het zo leuk vind, maar anders betaald de verzekering niet als er iets is. Karlijn: wat voor vertaalwerk doe je? en doe je dat thuis? Kon je niks meer regelen met ouderschyapsverlof? Niva: 3 keer waarschuwen doe ik bij mijn eigen kids... maar bij zoiets wordt ik een leeuwin. DON'T TOUCH MY KIDS OR.... Wat een tr*t die van de apotheek. Leuk dat Devin zoveel lacht en gezellig is. Sonya: Kinderen krijgen niet altijd last van de prikjes. en soms bij de eerste prikjes wel en bij de tweede niet. Maak je maar geen zorgen! Miep:Fijn dat het gelukt is...... Die streep heb ik ook nog op mijn buik. Gaat wel weer weg, maar duurt ff. Navelpiercing zit er bij mij allang niet meer in. Was bij Myron al zo dik dat je nauwelijks nog van een navel kunt spreken. Lijkt meer op een vulkankrater. Helaas, de tijd van buikvrije topjes is voor mij verleden tijd. Sterrekind:Lieve gaat echt met sprongen vooruit, he? wat knap hoe goed ze al haar hoofdje omhoog houdt. Beterschap voor Pepijn. En je weet me te vinden, als je een schouder nodig hebt. Je mag de kids ook altijd bij mij brengen als je ff een time-out nodig hebt. Zit nu op pag. 323, maar Milyan heeft honger dus de rest komt later wel.
Ik heb die film niet gezien, was zingen. Maar weet nog goed hoe dat was 6 jaar geleden; ik kwam terug van een uitputtende werkdag (was net in het onderwijs begonnen) en wilde lui voor de tv hangen, maar het enige dat ik op alle zenders tegen kwam was dat brandende gebouw (toren 1). Dus ik mijn moeder bellen (want dat doe je als je er even niks van snapt) om te vragen wat er aan de hand was, en net toen ze dat had uitgelegd vloog dat vliegtuig in toren 2. De rillingen lopen me nog over de rug als ik eraan terugdenk...
Hahah ja daar had ik gister mijn vermoedens over gepost he? En jawel: als gebruikelijk, eigenlijk al sinds ik weer ben gaan zingen, was maandag weer schijtdag. Arme Marcel want natuurlijk was het gebeurd tijdens dat ik zingen was dus stond hij er alleen voor. Ze lag in de box en was vreselijk gaan meuren dus hij had haar eerst maar even laten liggen om de hulpmiddelen klaar te leggen (teiltje, washandje, zeep, pamper). Gelukkig zat de stront nog net lekker binnen haar luier, dus het had erger gekund.
Melanie: dat vertaalwerk is mijn eigen proefschrift; er wordt (blijkbaar) een Nederlands hoofdstuk geschreven en of ik mijn Engelstalige artikel wilde vertalen. Ik kan het echt niet meer zíen!
Mel jij gebruikte toch friso? ik ben nu sinds vrijdag over op frso comfort en dat gaat super. this dikker waardoor ik nu wel speen 2 van avent gebruik en poepen dat ze doet gisteren wel 5 luiers. en krampjes bijna niet meer. donderdag krijgt Quinty haar eerste prik. zou 27 sept. maar dan zijn we op vakantie met gevolg dat ik pas weer 24 okt naar cb moet en dus te laat voor 1e prik. zodoende donderdag. Quinty heeft nu 2 nachten geen voeding gehad. van doorslapen kan ik nog niet spreken aangezien ze 22.30 laatste fles krijgt en na 5 uur wel murmelt maar met de speen dut ze verder met tussen pozen van speen uitvallen en dan weer murmelen maar ze houdt het wel tot 6 uur vol. hopelijk leert ze nu ook om dor te slapen zolangzamerhand. zou wel lekker zijn. ben nu dus al 2 nachten vanaf half 4 bezig om mevrouw speen te geven om het half uur.
Neusfrutjes verwijderen doe ik altijd met een opgerold stukje nat papieren zakdoekje. En dan vlak voor ik ga voeden zodat wanneer ze gaat huilen de boob haar weer kalmeert. Ze heeft nu ook in beide neusgaten een frutje dus kan straks weer 'lekker' aan de slag. Ik slaap zelfs met 2 oordoppen in, na jaren onder de buitenveldertbaan te hebben gewoond kan ik niet meer zonder die dingen slapen. En wurm huilt echt wel hard genoeg als ze wat van me wil, en zo niet dan krijg ik vanzelf een duw van Marcel zodat ik eruit ga.