Wij hebben de melk ook in ijsblokzakjes ingevroren, maar is niet altijd handig om er weer uit te krijgen...of ik ben gewoon niet zo handig... Ben gister bij de huisarts geweest ivm hechtigen. Wel 2 pogingen voor nodig gehad haha. Eerste poging eindige toen m'n auto niet wilde starten. Zat ik dan, met baby en al, klaar om te vertrekken Gelukkig kon ik later op de middag nog terecht, husband was op tijd thuis dus konden we met z'n allen. Er zijn weer een paar hechtingen verwijderd, dus zit weer wat lekkerder nu
De doopvoorbereiding hield veel minder in dan ik had verwacht. Even boekje doorlezen en vertellen wat er gaat gebeuren. Vragen stellen en binnen 20 min stonden we weer buiten.We hebben zelfs een leuke pastoor uit India met een heel erg grappig accent. Mooie vind ik dat we tijdens het doopsel nog naar het maria altaar gaan. Tijdens mijn laatste mk's heb ik daar een kaarsje aangestoken en gevraagd of ze goed op mijn 5 sterretjes wilde passen en dat het volgend kindje gezond zou zijn. Nu raven er is vind ik een doopsel een mooie manier om te bedanken dat we een gezonde meid hebben gekregen (en het is traditie binnen de familie). Dopen is inderdaad feest, wij gaan na het doopsel lekker uitgebreid bbq& met z'n allen (nu maar hopen dat het droog blijft)
Super van je dat je actie onderneemt! Er is vaak heel wat meer lef voor nodig om toe te geven dat iets niet helemaal lekker gaat dan om maar door te blijven gaan alsof er niets aan de hand is. Kan me wel voorstellen dat het voor jezelf voelt als opgeven, maar je kan het ook zien als een bewuste keuze om weer happy te zijn en lekker in je vel te zitten. Niet alleen voor jezelf maar ook voor de mensen om je heen, en sverre natuurlijk!
Sterker nog; Nicci drinkt nu iedere keer gemiddeld 40 cc aan de borst, zonder tepelhoedje en ik heb 360 ml op voorraad in de koelkast! Oooooh als je me zou kunnen zien glunderen![/quote]
Goedemiddag! Allereerst: bedankt voor alle lieve reacties.. Ik voelde me alweer een zeurpiet maar blijkbaar hoeft dat niet. Hier een goede nacht gehad; Sverre kwam pas om kwart over 5. En daarna weer om 9 uur. Ik ga morgenmiddag bij de huisarts praten over alles. Heb wel vanochtend urine weggebracht en inderdaad: een blaasontsteking. Straks een kuur ophalen - alweer. En ze hebben de urine op kweek gezet omdat de vorige antibioticakuur dus blijkbaar niet heeft geholpen. 't Kan zijn dat ik me daardoor dus ook niet lekker voel.. Ik heb pas 1 keer geplast vandaag en dat voel ik nog steeds branden! Verder heeft de beslissing op zich me al zoveel rustiger gemaakt, dat ik vandaag vrij positief ben. Sverre doet het ook zo goed. Hij is zoooo schattig! Hij maakt tegenwoordig van die vreugdekreetjes als we hem verschonen of als hij in de box ligt. Heb ook al een heel stuk met hem en Morris gewandeld en hij ligt nu te slapen in de wagen.
Ik dacht dat je een bortstontsteking kreeg doordat er klonten melk achterbleven. Jammer van die kapotte tepels? Deed je iets niet goed? Mijn tepels gingen stuk na massa kolven en verkeerd aanleggen.
Hmm..Liefkozend noem ik Devin toch vooral: Devin of wyfke of famke. Virgil zegt voornamelijk meissie tegen d'r . Dan zie je dat je ' roots' toch weer erg sterk je gedrag beinvloeden he. (ik zeg famke, da's fries. Vir zegt meissie, da's rotterdams) Voor de grap noem ik d'r wel es Def P (da's een heeele slechte rapper) of Defke En Vir noemt d'r dan vaak Devil Devil (van "Duvel Duvel"da's dan weer een betere rap groep)
Ik heb ook altijd minimaal 1 kat bij ons liggen als ik aan het voeden ben. Gezellig en zo te lezen ook nuttig dus!
Ik kan niet overweg met de avent handkolf! Vanochtend flink stuwing, dus proberen. Nou ik heb er amper 20ml uitgeperst! En met de electrische kolf ik nu zo 150ml, per borst! Eef, heb jij een truc? Ik vind de handkolf wel makkelijk vor on the road eigenlijk.
Even blijven proberen. Ene kolf is de andere gewoon niet. Mij lukte het electrisch niet, voelde me zo'n koe. Probeer het eventueel door je borsten eerst wat te masseren of met wat warme lappen er overheen. Overigens... kreeg vandaag pas je mailtje met het fototje erin. Maar geloof dat het al niet meer nodig was?
Fijn om te lezen dat je jezelf al rustiger voelt. Weet dat ik aan je denk! Wel klote dat je een blaasontsteking hebt. Doe je nog wel even rustig aan? Is pas 4 weken geleden hoor, dat je bevallen bent!
goede middag Vanmorgen naar de osteopaat geweest voor mezelf. MOest te voet gaan dus wilde voor de afspraak van 830u om 800u de deur uit! HElaas werkte mevr. niet helemaal mee en vertrokken we pas om 815u. Heb flink door moeten stappen! Ze was wel voorbeeldig, heeft lekker liggen slapen en ben achteraf nog in de supermarkt geweest enzo. Al met al 2 uur buiten de deur geweest! Gister heb ik haar voor de eerste keer half uur alleen gelaten met mijn moeder. Tjee dat was vreemd. EErst nauwlettend in de gate gehouden of ze haar wel goed verschoonde en de fles op de juiste manier gaf, goed liet boeren etc. Daarna heeft ze haar in bedje gelegd. TOen ik ging was Zoë aan het huilen en heb mijn ma gezegd dat ze gerust 15 min. mocht huilen eer ze haar weer uit bed plukte! Oma's willen liefs de hele tijd tutten! Twas allemaal goed gegaan gelukkig! Heeft jullie kindje ook een voorkeurshouding? Zoë ligt bijna altijd met haar hoofdje over haar rechterschouder, die kant kijkt ze ook het liefst op. DE zijkant van haar hoofdje is al beetje platter dan de andere kant. Pobeer haar wel steeds te draaien etc. maar mevr. draait gewoon weer terug! kriss: wat een schatje is Iris, vooral in dat hele witte pakje met muts! bos haar: ons muppie heeft bijna geen haar, ja wat op het achterhoofd, hihi! En tis ook niet donker... jekkia: Fijn dat het gesprekje zo snel ging. Heel mooi met dat maria altaar en de achterliggende emotie! vissie: waarom moet je gewicht in de gaten houden? Grappig dat jou vent ook zo'n rare dingen doet het 's nachts! kirby: leuke foto's van Ana-Lucia in haar jurkje en wipper. Guitig koppie hoor! Fijn dat jullie meid ook als kool groeit en ze daar niet moeilijk over doen. Zoë was in 5 wkn ook 1400gr aangekomen, dat vonden ze minder! slaapzakje: geloof dat wel mag, maar dan moet het goed onder de armen sluiten. Omdraaien als ze dat kunnen, doen ze ook onder de dekentjes hoor, want zo strak kan je ze echt niet instoppen. Zoë krijgt straks ook een slaapzakje, want die trapt ook alles af! Tis inderdaad wel een goed idee om de dekens dwarsover te leggen! temperatuur: ik heb Zoë wel vaker getempt toen het zo warm was. En gewoon in rompertje in bedje gelegd, dekentjes trapt ze toch af.. Elma: Zoë drinkt ook niet altijd leeg hoor. Ze regelen zich zelf wel wat ze willen en wanneer ze dan weer komen. Hij krijgt heus genoeg binnen als het maar tussen de 150-200ml mper kilo lichaamsgewicht per 24 uur is. Niva: griezelig hoor met een veiligheidsspelt! keizersnee: mijn 6 wkn zijn om.Heb vandaag mega stuk gewandeld. Over 2 wkn naar de gyno en dan wil ik eindelijk weer gaan sporten! Heb alleen nog wat last van mijn buikspieren, de wond is mooi genezen. Heb het gevoel helemaal terug rondom, maar voel wel nog wat knobbeltjes onder het lidteken, hebben jullie dat ook? Tanya: geniet maar lekker van je ventje! Die blokjes niet stiekem in de cola doen hè! Tomenjerry: fijn dat je weer een beetje in je ritme begint te komen. Ik droomde in het begin altijd dat ik met ZOë in me arm in bed lag! DAn schrok ik wakker en was het mijn teddybeer! Kar: hoeveel weegt sverre dan nu en hoeveel voedingen krijgt hij? Medicijnen nemen is niet opgeven is zorgen voor jezelf EN je kindje! Irena: vervelend dat trappen lopen nog niet lekker gaat. Iedereen geneest in zijn eigen tempe, dus neem de tijd! Beebie: op de aventflessen sluit Zoë niet goed aan, de difrax dus wel. GElukkig hebben we nog geen lekkage gehad! Heb Zoë max. 20cc water gegeven met warme weer. Durfde niet meer. 10 minuten daarna heb ik haar moeten voeden, want ze bleef schreeuwen van de honger en wilde vervroegd de fles, hihi! Wanneer geef je dan water, echt tussen door? Melanie: leuk weer ff wat van je te lezen. Hoe gaat het verder met jou en de kleine? WErken: ik begin weer 21 sept. Voorlopig alleen op vrijdag, want maandagmorgen was nog geen plek op het dagverblijf. Tis vrijwilligerswerk dus kan gerust ff dagje schrappen! Evelie: tja die kleintjes kunnen nog niet veel hebben, dat klopt. Zoë wordt al dol als haar mobiel speelt en de tv (ernaast) staat aan! Fijn dat weer beter gaat met de kat en dat ie het kindje nu geaccepteerd heeft. Pino (11jaar) doet net alsof ze er niet is, loopt op schoot zelfs over haar beentjes heen en Choco (1jaar) vindt het machtig interessant en doet soms alsof het haar kitten is, zo bezorgd! Zoë is ook huiliger als San er is, maar dat is dan ook meestal in de avonduren en dan heeft ze al een hele dag achter zich! Voel me zekerder als ik alleen met haar ben! Naampjes: ik zeg vaker zooke...... en verder allerlei benamingen die me zo te binnenschieten op het moment! Dadelijk komt de mevr. van felicitas, ben benieuwd wat ze me allemaal wil aansmeren. Ach heb ik tenminste weer ff aanspraak, hihi! twinny
Welke elektrische kolf heb jij? Ik heb de Ameda Elite, ofwel ligt het aan dat masjien ofwel aan mij maar ik kan dus echt niet zoveel kolven, terwijl er echt wel veel in zit. Borsten leegkolven is hier nog NOOIT gelukt.
euhm..rekening gehouden met de prijs van een nieuw matras ?[/quote] Ja... is niet goedkoop. Maar ik koop eigenlijk om de zoveel jaar een nieuw matras. Vind ik gewoon schoner, frisser etc. En het is eind van dit jaar alweer 5 jaar geleden. Dus ik vind dat het best mag