Bij ons raade ze het niet aan. De kans is groot dat ze er helemaal geen last van heeft, en dan heeft ze wel al een paracetamolletje (maar ik ben dan ook niet zo van de pillen...) De prikjes deden even pijn en toen was het even brullen, maar bij het aankleden ws Jeroen al weer stil. Succes! En denk maar zo, het kan ook héél veel meevallen hoor!
Het klinkt wel veel maar als hij het hebben wil?! Krijgt hij het makkelijk binnen? Misschien kun je een speen 1 gebruiken zodat hij harder moet werken en daardoor eerder voldaan/moe is? En met bv ga ik juist twijfelen ze wel voldoende krijgt. Ik weeg weer iedre voeding omdat ze op een hele dag na 6 voedingen rond de 650 ml uitkomt, waar ik dan hard voor heb gewerkt door haar wakker te houden en toch nog eens aanleggen
Erna als het nodig is. Kijk gewoon hoe ze het doet. Nicci heeft geen pijn gehad, maar kreeg koorts. Als je van tevoren geeft weet je niet of en hoe Demelza reageert. En heb je al besloten of je je verjaardag gaat vieren?
Ja dat had ik ook al gedacht.. Probleem is dat ze bij het CB hebben gezegd, toen Sverre zoveel last van eczeem had 2 weken geleden, dat ik meteen moest stoppen met voeding voor hongerige baby's (dat gaf ik als nachtvoeding toen, net 3 dagen ofzo). Want dat dat het misschien veroorzaakte. Ik kan het natuurlijk uittesten; als ik het geef en hij krijgt weer last van uitslag, weet ik het.
Babyfoon: ik snap Tanya wel. Als er echt wat is hoor je je kindje heus wel, maar anders ga je misschien naar elk piepje in huis luisteren. "Is dat de baby?" Voornamelijk voor mijn gemoedsrust heb ik dus de babyfoon aan als ik in de PC-kamer zit of als ik aan het afwassen ben. En, Erik vindt het een harstikke cool ding, met 5 polyfone muziekjes en een talk-back functie en etc... Boys will be boys! Jody: Wow, jij hebt alweer gewerkt! Ook al onderwijs? Wat voor school zit je op? Ik geef Engels VO. En hoezo zijn jullie gepromoveerd? Jullie school of jullie gezin? En waarom dan? Snapputnie... CB: hier hebben we ook pas laat onze eerste afspraak op het CB. 18 september, dan is Tica al zowat 2 maanden! Dus ik neem aan dat ze dan ook direct geprikt wordt, vooral omdat hier in de buurt veel kinkhoest is, brrrr. Dit ook omdat ze dan direct de kinderarts ziet. Ik ben al wel een paar keer wezen wegen of naar het inloopspreekuur geweest en toen ze 4 weken was en ik nog immobiel, is de verpleegkundige bij ons thuis geweest. Maar toch vind ik 18/9 wel laat voor haar eerste officiële checkup. Huilen in de slaap: zielig hè Tanya! Dit heeft Tica héél vaak. En ook paniek-gillen en schrikreflexen komen veel voor. Ik aai haar dan maar even over haar bolletje en voel me om de één of andere reden dan schuldig. Zo van: "Sorry dat je nu al zulke enge dingen moet meemaken dat je er naar van droomt..." Uitkoken: wil je dan het pannetje naspoelen of de spulletjes? Volgens kan beide vast wel, het is immers nu alweer gesteriliseerd? Moet er wel bij zeggen dat ik het met die pannetjes zo eng vind dat we sinds een aantal weken een magnetronsterilisator hebben. Twinny: wat jammer dat de verzekering de schade van de schimmel niet dekt want jullie moeten zoveel gaan doen om alles te herstellen! Slapen jullie nog steeds op zolder? Melanie: dat van 11/9/1609 was nou een interessant weetje. Wat een toeval! En weer OK. BTW, Tica slaapt nog steeds!
Wij doen hier al vanaf het begin cakejes met muisjes. Je weet wel in van die ronde papieren vormpjes. Mijn moeder bakt er een heleboel en die gaan hier in de diepvries. Als er dan bezoek komt dat halen we het juiste aantal eruit, abrikozenjam er op en even in de muisjes doppen. Als onze vriezer leeg raakt, brengt mijn moeder nieuwe uit haar eigen diepvries mee en bakt ze weer een lading oor in har diepvries! Handig hè?
Ik denk altijd aan jou en Elin Nee grapje, maar ja hoor ik denk ook wel eens aan jou..bedacht me eergister namelijk dat Elin al zo 'oud'was en dat Devin ook voordat we het weten zo 'oud'is en dat voor jou dat new-born er helemáál al op zit ..Dus ja..Ik denk ook aan jullie
Evelien, ik ben héél blij dat jullie weer stroom hebben! Geniet ervan! Tweety, wat een leuk idee om een spiegel aan de muur bij de commode te zetten! Wij hebben veel speeltjes aan het plafond hangen daar, vindt Tica helemaal da bomb! Tica ligt hier nu trouwens altijd op de rug. En op de buik of op de zij liggen háát ze. Maar als ze op ònze buik ligt vindt ze het wel weer leuk, dus wij 'trainen' (eigenlijk nooit bewust gedaan, gewoon leuk spellie) altijd buik-tegen-buik. Karlijn: ik weet nog niet veel van FV, maar als Sverre echt honger heeft moet hij eten, toch? Probeer idd anders uit wat er gebeurt als je weer zijn oude voeding geeft. Of is switchen moeilijk voor zijn darmpjes? Enne, BV is juist irritant, want ik moet Tica na het boeren vaak wel 5 keer weer aanleggen voordat ik zeker weet dat ze genoeg heeft gehad. Dat is killing voor mijn schouders en polsen. Fles is een stuk makkelijker wat dat betreft, èn ik weet hoeveel ze gehad heeft. We zijn nu langzaam aan het afbouwen en het is héérlijk. Wat een rust voor mijn lijf en eindelijk duidelijkheid! Congrats met Sverre's 2e vermaanddag! Well, Tica huilt nu om aandacht en dat krijgt ze dus. En ik moet nog meer doen vandaag. Vanavond kijk ik wel weer!
Ik heb het gedaan toen ze een paar uurtjes na de inenting wat huilerig werd. Ze sliep er prima op en de ochtend erna leek alles weer vergeten.
Ben ik de enige die het eigenlijk wel fijn vindt dat dat 'pasgeborene' er een beetje af is? Ik vind het veel 'makkelijker' worden nu ik hem beter snap, en er meer communicatie mogelijk is. Nou ja, hij lacht.. Maar dat is toch al heel wat!
Volgens het boek Oei ik Groei gaan er in een baby's hersenen stukje bij beetje allerlei delen 'aan', zeg maar alsof er een knop omgeschakeld wordt waardoor ze ineens iets kunnen. Dus niet geleidelijk maar met sprongetjes. En dan worden ze eerst wat hangerig en huilerig en willen ze dicht bij mama zijn omdat ze niet snappen wat er met ze gebeurt. Daar wordt je dus met die sprongenwekker voor gewaarschuwd zodat je het een beetje kan zien aankomen.
Phew ze denkt wel aan mij! (Lexi is weer blij). Tja da wurm groeit inderdaad als kool. Ergens volgende week is ze alweer drie maanden! Kan het me bijna niet voorstellen...
Nee je bent niet de enige! Ik vind het ook geweldig dat ik wat meer contact heb met haar, en dat ze uit haar kleren groeit vind ik eigenlijk ook wel leuk, want dat betekent dat ze groot wordt. Ga in elk geval niet zitten huilen omdat ik maatje 50 in de kast heb moeten doen.
Als je eerst een beetje fysiologisch serum in haar neusje spuit (je hebt zo van die kleine tubetjes waar je zelf op moet drukken zodat de druk niet te hard is) dan krijg je ze wel weg met zo'n balonnetje.
Ja ik vind het ook heel laat hoor..bah, iedereen weet al vanalles over gewicht, lengte etc etc en wij weten nog niks ( oke we schatten zelf wel wat maar da's toch anders) en inderdaad..die prikjes in het vooruitzicht Je hebt alweer gewerkt jody! Wat ongelooflijk..de eerste juli mama die echt officieel weer aan het werk is (behalve eef die was ook al wat begonnen) Ik kan me voorstellen dat je doodop was..des te liever van Ruud dat ie alles heeft gedaan! Pas wel goed op jezelf he, dat je niet straks over twee maanden ineens merkt dat je echt té moe bent..Je sport al een tijdje weer, je werkt alweer, je hebt net een kindje gekregen. Dus daarnaast moet je lekker veel rusten zodra het kan..dan maar eens een dag niet de vaatwasser leegruimen ! Met mij gaat het fysiek nog steeds hetzelfde... De fysio zei dat het vooral kwam doordat mn spieren de boel niet opvangen en er dus teveel gevraagd wordt van mn s.i. ..ofzo..En knie en enkel kijkt ie volgende week naar, maar hij vermoedde dat dat wel eens uit mn rug zou kunnen komen..Ben benieuwd. Ik heb nu oefeningen voor de diepe buikspieren meegekregen (moet een corset opbouwen ofzo) en hij gaat vooral losschudden, masseren en dat soort dingen..Ik mocht eigenlijk liever nog niet traplopen enzo..Ja daaaag ik slaap boven en Devin ook en daar is mn badkamer enz enz..Dus dat ga ik wel gewoon doen. Maar vond het wel een teken dat ie 't serieus nam..dat is fijn.