Twinny, wat vind ik jouw reacties altijd heerlijk om te lezen! Jee, alweer 6 weken geleden, super hoor. Ik heb nog 1 korstje op mijn keizersnede wond die openspringt zodra ik teveel heb gedaan. Verder gaat het de goede kant op. Geen knobbeltjes, wel iets minder gevoelig net boven de 'wond'. Voorkeurshouding heeft Demelza ook. Meestal met haar hoofdje naar links (voor de kijkers rechts)gedraaid. En als ik haar andersom leg dan draait ze ook vaak terug. Nu leg ik haar tegenwoordig op haar rechterzij, dan valt ze in slaap en dan draai ik haar op haar rug terwijl ze slaapt. Dan blijft het hoofdje naar rechts (voor de kijkers links). Over namen... ik ben ook even benieuwd hoe iedereen aan de echte naam van ukkie is gekomen. Vooral omdat er zoveel bijzondere namen hier zijn...
maakt jullie uk ook zo'n herrie in zijn/haar slaap? Devin schreeuwt soms echt..of maakt kleine gilletjes en ze kreunt ook heel veel valse lucht. (meestal droomt ze dan volgens mij want ze schokt soms ook wat met de oogjes of slaat ineens wild met de armpjes als ze slaapt) Vanacht maakte ze gewoon écht lawaai..en ik maar denken dat ze wakker was, maar ze lag telkens gewoon te maffen..
Ja... is niet goedkoop. Maar ik koop eigenlijk om de zoveel jaar een nieuw matras. Vind ik gewoon schoner, frisser etc. En het is eind van dit jaar alweer 5 jaar geleden. Dus ik vind dat het best mag [/quote] zit wat in Hoe wij aan Devin Danae komen: (had ik dit niet al verteld?) Devin vinden we beide al erg mooi zolang we elkaar kennen (ik daarvoor al, maar Vir was ook meteen verliefd) Ik las het eens als een godinnennaam ofzo geloof ik. Het is Latijn en betekend "dichteres" Vir en ik dichten en schrijven ook beide, en vonden dat een leuke bijkomstigheid..maar daar issie niet op uitgekozen, maar gewoon puur omdat we beide op slag verliefd waren op die naam. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik Danae zelf bedacht had, maar blijkbaar niet want laatst wees iemand me erop dat er zelfs een schilderij is wat zo heet..Dus ik zal het dan toch ergens onbewust hebben meegekregen. Over die voorkeurshouding..zelfde verhaal als bij eef
Yeps... ben nu ook met plezier naar Demelza aan het luisteren. REM slaap hebben ze nodig om dingen te verwerken. Vaak worden ze na de REMslaap ook even in paniek wakker. Een gilletje, een huiltje en slapen dan weer verder. Daarom hoef je ook niet na iedere kik naast het bedje te staan.
Beebie... weet niet of jij je hyves mail leest... Maar ik heb zowel jou als je vent een berichtje gestuurd. Met een oneerbiedig voorstel
Ow, de 'slaapgilletjes' van Demelza zijn echte gilletjes geworden. Kan wel kloppen... mevrouw heeft eten nodig!
ow en eef over je kat: lijkt me heeel verstandig om tijger er goed bij te betrekken. Toen Inca zo ziek was (weet niet of je het nog weet, anderhalve maand terug ofzo) is dit ook ontstaan door stress. daardoor zijn ze heel gevoelig en kwetsbaar en kunnen dan ziek worden van de kleinste bacterie/virus/infectie.. Die niesziekte van Inca was voortgekomen uit stress en dus slechte weerstand enzo.. Daarkomt bij dat t voor tijger ook belangrijk is om te weten dat ie nog steeds mee telt
Ik heb nog een vraag.. Heeft een van jullie misschien een idee hoe ik het voor elkaar krijg dat devin 'es een normale héle voeding neemt en niet steeds in slaap pleurt tijdens het voeden? 's nachts is het geen prbleem, s ochtends ook niet..maar s middags ben ik de laatste dagen echt continu met haar bezig en ook begin van de avond omdat ze dan maar steeds halve voedingen neemt. dan loop ik rond, verschoon d'r luier, wrijf onder de voetjes etc etc..dan is ze er weer eventjes om vervolgens weer in slaap te vallen... hoe kan het dan dat ze s nachts gewoon in éen teug 20 minuten goed suckt, in slaap valt en vier uren verder kan? dan heeft ze geen krampjes, geen dwars zittende boeren..helemaal niks.. Nu heeft ze weer allemaal dwarszittende boeren en poepluiers en valt ze in slaap als ik voed, maar leg ik haar terug dan wordt ze wakker.. lastig hoor.. tips any one?
p.s. ik las namelijk ook dat baby's van twee weken tot 6 weken ongeveer een uur wakker mogen zijn en dan weer moeten maffen. Bij Devin worden dit s middags al snel drie of vier uren waardoor ze door slaaptekort weer wakker blijft enzo (vicieuze cirkel..)
Niva, blaas eens in het gezichtje. En masseer haar handpalm, daar zit een punt wat haar slikreflex bevordert. Stop steeds zelf met voeden voor ze in slaap valt. Dan krijgt ze niets en kan ze boos worden, dan is ze in ieder geval weer wakker en gaat daarna weer echt drinken. Dit hielp bij Demelza heel erg. En Demelza heeft 's middags ook altijd haar wakkere uurtjes. Daarom voed ik haar verder zo kort mogelijk. Dus luier verschonen, voeden, boeren even knuffelen en dan slapen. Dan duurt het zoals nu maar een half uur tot 3 kwartier. Tijdens haar wakkere uren voed ik haar en ook nog opnieuw voor ik haar echt op bed smijt. En dan kijk ik haar ook niet meer aan in haar oogjes. Omdat ze het dan weer als een spelletje ziet. Dan krijgt ze eten en verbreek ik het contact verder.
Overigens, ik las heel veel over water. HELP... leg uit. Ik volg dit niet. Geven jullie met het warme weer gewoon flesjes met water aan jullie kids? Of lengen jullie de borstvoeding aan met water? Het viel mij wel op dat Demelza met het warme weer meer wilde drinken/eten. Nog een vraag... mama's van meisjes... hoe maken jullie haar vagina goed schoon? Ik zie er vaak wat 'prut'. Moet ik dat met gewoon water doen, met van die doekjes? HELP...
evelien: korstjes? Heb ik praktisch niet gehad! De naam Zoë heeft San ooit eens in haar jeugd gehoord in de serie Flying Docters! We hadden veel moeite met een meidennaam verzinnen en opeens kwam ze hiermee... Het schoonmaken van haar vagina doe ik gewoon voorzichig met het puntje van het was handje. Duw haar binnenste lipjes iets uit elkaar en dep dan, niet wrijven! Gewoon met water, zekers niet met zeep heb ik begrepen. Niva: ben net nog naar boven gelopen, omdat ik dacht dat mevrouw wakker was...... ze kreunt, steunt, gilt, huilt en schokt af en toe in haar slaap......lijkt me dus redelijk normaal, hihi! Zoë is over het algemeen heel veel wakker, ze pakt haar slaap heus wel, zoals vandaag bijvoorbeeld, zou ik bijna vergeten dat ik een kind heb!
En wat wordt het na zes weken? Geef jij nog bv Niva? Dan denk ik dat je beeb clustert in de namiddag. Waarschijnlijk zal ze binnenkort een poging tot doorslapen doen. Ana-Lucia doet het ook hoor. Loop meestal de hele namiddag en avond met haar op de arm dan wil ze weer drinken, doet ze een hazeslaapje en dan weer drinken. Helaas slaapt ze nog niet door... Maar het schijnt dus heel normaal te zijn bij bvkindjes.
Ik leg ze meestal een keer extra aan maar met die hitte van afgelopen weekend, of als ze krampjes heeft, heb ik haar een beetje venkelthee gegeven. Ook al omdat ze reflux heeft in erge mate en dat al die melk dat nog verergert...
Ik ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig... Vooral gezien het werk dat Eef ook doet! Wat is dit voor oneerbiedig voorstel?
Kirby: Wat een verhaal. Als je het van je af wilt schrijven dan kan je hier altijd terecht. Maar dat heb je al vaker gehoord, denk ik. Kar: Goed bezig meissie! Je weet dat je de juiste beslissing hebt genomen als je alleen bij het idee al rustiger wordt. Heel verstandig dat je aan jezelf denkt. Daar heeft iedereen baad bij en is dus niet egoïstisch of falen. Bedankt voor al jullie reacties over het te veel of te weinig eten geven. Ik voel me er al weer een stuk geruster op. Ook goed om te lezen dat er meer baby's zijn die naarmate de avond vordert vaker komen. Dat doet Mick ook en ik dacht al dat wij iets fout deden. Waarschijnlijk is het dus een voorbereiding op de nacht waarin ze dus minder vaak komen. Wij geven hem nu 3 schepjes en 120 water. Bij de laatste voeding krijgt hij 4 schepjes. Wordt het niet eens tijd dat er nu wat regelmaat inkomt? Ik vind het niet zo erg (zie wel wanneer hij komt en dan krijgt hij ook), maar voor hem? Of maakt dat niet zoveel uit? Ik let er alleen op dat er niet te lang tussen zit. Heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de sportschool en a.s. maandag ga ik weer beginnen. De eigenaar gaat een mooi schema'tje voor me opstellen zodat alle spiergroepen weer aangepakt worden en dat de vetjes gaan verdwijnen, jippy! Het gaat niet vanzelf natuurlijk, maar ik heb er wel weer zin in!
Go San! (Had vast al wel eens gezegd dat FD vroeger mijn favo serie was en in de herhaling weer leuk! Zoe ken ik zeker wel daaruit, leuk dat jullie dat zo gekozen hebben!)