Ik heb de problemen wel gedeeld hier.... De bv liep ontzettend goed maar ik voelde me zelf er totaal niet meer lekker bij. Dit is voor mij echt de perfecte oplossing, vind het voeden nu weer echt leuk. Ik heb ook geen termijn voor ogen wanneer ik het afgebouwd wil hebben, we zien wel.
Landa, hoef je toch geen toestemming te vragen! Post lekker een eind weg, gezellie! Niva: Thanks! We zijn ook trots op ons kamertje. En ja dat voeden... eerst had ik Tica's hoofdje op twee dikke kussens, op de foto is dat één grote en dan een klein rolletje. Op de oude manier kon ik achteruit leunen en dan ontlast je je onderrug toch wel een beetje, maar mijn rug is dan ook nooit het grootste probleem geweest. Met een verrot SI-gewricht is dit misschien inderdaad nog niet goed genoeg. De schouders ontlasten, dat was bij mij vooral een kwestie van ze lekker laten hangen zonder dat er gewicht van Tica op rust. En misschien heb jij op een andere manier last van je schouder. Jammer, dit is het dus ook niet voor jou. Trouwens, way to go Mommy Niva! Je had dus wel gelijk over Devins klachten. En als dat masseren helpt, hoop ik dat je het ook minder vervelend gaat vinden. Miep, sterkte! Ik hoop voor je dat geen borstontsteking hebt. Hoe was je vriends verjaardag?
Niva: Wat een plaatje is Devin! Irena: Ik bedoelde ook geen toestemming om te posten maar toestemming dat ik niet op voorgaande berichtjes meer ging reageren. Het was echt teveel om op te reageren vandaar..
Toevallig zat ik vandaag aan zo'n lijst te denken, om alles lekker in de gaten te houden van onze ukkies. En bijvoorbeeld 1 bijzonderheid erbij vermelden. Bijvoorbeeld: lacht sinds (datum) @ Jekkia, gaaf behang. Dat hebbie goed gedaan! @ lichaam weer van jezelf. Ik zit nog 1 kilo verwijderd van mijn startgewicht van de zwangerschap. Wil er dan nog wel 5 vanaf voor het mooie. Maar mijn buik is nog niet zo strak als het was. Ik was zo'n 27 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap... Ik heb wel besloten om met 6 maanden als het vaste voedsel wordt geïntroduceerd om dan ook over te gaan op flessenvoeding. Hoe goed de borstvoeding nog zou gaan... ik vind dat mijn lichaam dan weer van mij mag zijn. Want je kan allergieën dan toch niet meer tegengaan want dat kunnen ze dan ook uit vast voedsel halen. En na 9 maanden zwanger zijn en 6 maanden borstvoeding vind ik dat het ook wel tijd wordt om mijn lichaam terug te krijgen. @ Loltsje82, als de plek rood en pijnlijk is dan heb je 24 uur de kans om het weg te masseren. Daarna gaat het niet meer lukken en heb je echt antibiotica nodig. Probeer het eens onder een warme douche, in een warm bad of met warme lappen. @ Niva, als je antibiotica krijgt omdat je een borstontsteking hebt, dan krijg je in principe een antibiotica die geen kwaad kan voor je borstvoeding. Je kan dus gewoon door blijven voeden. Alleen loopt je melkproductie wel wat terug. @ Landa, leuk je hier weer te zien. Goed van je dat je voor jezelf opkwam en daarom hebt gekozen om te stoppen met borstvoeding. Hoe is het met je vriend? Over borstvoeding gesproken... Wie schreef dat ook al weer? Dat ie pas echt begon te genieten van borstvoeding geven sinds de 6e week? Ik heb dat dus ook. Vanaf dat moment zijn er geen problemen meer geweest en gaat het goed. Heb alleen op dit moment even wat minder productie. Dit door de hormonen (weer de eerste week met anti conceptie). Maar goed, flink drinken, goed eten en wat extra afkolven zodat je weer even wat extra aanmaakt.
En eentje om het af te leren..ons meisje vind t grappig om ergens in gepropt te worden en dan gefotografeerd te worden..dat zie je wel zeker?..Screw you Anne Geddes!
Ow, wil nog even melden dat op mijn hyves en op mijn baby weblog een filmpje van Demelza staat hoe ze aan het kletsen is. Erge is wel dat je ook Jerry en mij hoort. We proberen haar te stimuleren tot meer geluiden. Link staat in het knopje 'website'
Niva: WOW die laatste foto is echt geweldig. Eef: Met mijn vriend gaat het goed. Heeft lang geduurt maar hij is weer lekker aan het werk. Het bleek uiteindelijk een combinatie van vanalles te zijn (nierstenen, darmkoliek, te lange darm enz). Te lang verhaal. Jij hebt trouwens ook een heftige tijd achter de rug! hoop dat het vanaf nu weer lekker gaat.
Oww wat schattig zeg..Het valt me ook op dat Demelza een beetje ene 'hees' stemmetje heeft..echt heeel anders dan Devin (voor zover je het een stemmetje kan noemen) Verder herken ik wél heel veel..zelfde soort ónbeholpen' bewegingen en glimlach. Erg leuk zeg zo'n filmpje! En wat een scheetje is het die dochter van jullie.
Jeetje ook al zo'n plaatje! Heerlijk dat gebrabbel. Demelza lijkt steeds donkerder te worden of ligt dit gewoon aan de foto's?
Goed gezien, ze wordt inderdaad steeds donkerder. Haar ogen waren al donkerbruin, maar nu zijn ze zo donker dat het soms erg moeilijk is om er nog een pupil in te vinden. En haar koppie is een stuk donkerder dan de rest van haar lichaam. Alleen haar haren lijken iets minder donker te worden. Dat leek zwart. Maar nu haar koppetje groeit en de haartjes dus minder dik lijken ziet het er wat bruinig uit. Thanks voor de lieve woordjes about mijn schatje!
Raar idee, 2 maanden geleden lag ik nu in het ziekenhuis met een spuit in mijn been om te kunnen slapen. Omdat ik zo moe was van de voorweeën. Toen kon ik me nog niet voorstellen hoe het was met ons meisje... Aan de ene kant gaat het keihard... 2 maanden alweer. Maar als je ziet wat ze allemaal al kan dan denk ik... dat ze dat allemaal al heeft geleerd in 'maar' 2 maanden...
Twinny, wat balen dat jullie de schade niet vergoed krijgen. Kirby, Alweer 3 maanden, wat gaat het snel. Kar, ik begrijp wat je bedoeld. Dat je niets voor jezelf hebt, dat had ik ook na de geboorte van Pepijn. Ik ben toen gaan fotograferen dat wilde ik al een tijdje maar vond de aanschaf erg duur maar na de bevalling en de moeilijke periode vond ik dat ik het verdiend had. Even iets anders al is het maar een uurtje. Nu ben ik lekker gaan sporten en met fotograferen ga ik ook weer beginnen. Jody, jammer dat er een groot deel van het geld terug moet. En je lichaam, geef het toch maar een jaar. Bij sommige gaat het snel maar let maar eens op de meeste vrouwen die achter een kinderwagen lopen zien er niet super uit. Dan denk ik, gelukkig ik ben niet de enigste. Jekkia, Beebie heeft een hele mooie voedingsbh. Vertelde jij laatst nou dat je met korting bij rainbowbabies kon bestellen? Wat leuk dat wandje achter het ledikantje. Elma, laat je wel fotos zienals jullie huis klaar is? Niva, wat heerlijk voor je dat er nu meer tijd tussen de voedingen zit. En wat super foto dat Devin in dat mandje zit. Vissie, wel leuk dat er zoveel collegas komen. Bij mij is er geen 1 geweest, ik heb alleen een lullig kaartje gehad. Tweety, wat leuk die afdruk van het voetje, is je goed gelukt. Tanya, jij bent zo uitgeslapen dat je overal van schrikt. Eef, wat lekker dat je weer stroom hebt. Lekker thuis douchen en andere dingetjes doen, als je het niet hebt dan merk je pas hoe veel je het gebruikt. En wat heeft Demelza een mooi koppie, echte pinda oogjes, had Pepijn ook. Miep, hoe kan je dat rompertje bestellen? Probeer met voeden verschillende houdingen om zo alle kanaaltjes goed leeg te laten drinken. Beebie, ik vind het idee van een lijst wel erg leuk. Afdrogen, wij droogte Pepijn altijd met de föhn en dat vond ie heerlijk. Ik ben het wel weer van plan als het kouder wordt. Speelgoed, ik zet Lieve in de wipper voor de babygym dan kijkt ze rustig een kwartier naar 1 beestje en lekker zwaaien met haar armen. Van veel en verschillende dingen zijn ze sneller overprikkeld.
Overigens, zijn jullie ook bezig met het trainen en het ontwikkelen van jullie kleintje? Dus stimuleren om iets vast te pakken. Op zijn/haar buikje laten liggen. Klanken nabootsen en daar nieuwe aan toevoegen. Gekke gezichten trekken. Helpen met omrollen? Ik zit een beetje met het omrollen. Het lukt Demelza nu 7 van de 10 keer om van haar rug op haar zij te komen en zo stabiel te blijven liggen. Maar het doorrollen vind ik zelf nog moeilijk. Want als je haar helpt vanaf haar zij, waar moet ik dan heen met het armpje? Die ligt altijd in de weg om goed te helpen met doorrollen. Vind het zelf erg grappig hoe snel ze dingen oppikt als je ze helpt en stimuleert.