He, dat hebben ze overlegd. Dat doet mijn kat vanmorgen ook! Ja daaaaag, ik weiger. Ik word niet betaald als portier dus ga ik het niet spelen ook. Veel plezier buiten!
Nu al bijgelezen, valt mee wat jullie hebben gekletst. Hoe ging het hier... Ik ben dus van mening dat baby's geen pijn hoeven te lijden. Ik wilde dus niet wachten tot ze pijn zou krijgen. Dus gisteren om 4 uur prikje gekregen en om 6 uur werd ze wat jengelig. Dus heb er een paracetamol ingedaan. Mocht van mevrouw van het CB een hele erin gooien. Ze heeft na het zetpilletje gedronken en daarna sliep ze. Ze wilde wel bij papa of mama zijn, dus ze sliep bij ons in de armen. Om 22.00 wilde ze weer eten en daarna hebben we haar in bed gelegd. En toen kwam ze om 4 uur pas weer. En ze was vrolijk. Een grote glimlach en een kletsverhaal tegen mijn linkertiet. Dus we zijn het redelijk ongeschonden doorgekomen. Klinkt misschien stom dat ik er gelijk bij het eerste jengelige een paracetamolletje in heb gedaan, maar ik vind het niet nodig dat een baby pijn lijdt. En 1 zo'n pilletje is echt zo slecht niet. Dus waarom wachten tot ze pijn heeft en dan pas geven? Ik twijfel wel over haar volgende prikje. Die heeft ze 11 oktober. Maar 12 oktober gaan wij naar Parijs. Stel dat ze dan wel ziek is? Dus ik denk dat ik die afspraak wil verzetten. Van 11 naar 9 oktober. Dan kunnen we er toch voor haar zijn. Ow, en omdraaien was echt geen toeval. Net deed ze het weer. En omdat ik dan heeeeel enthousiast ben dan krijg ik de grootste lach die er is met een fantastisch geluidje. Zal het Jer dit weekend laten filmen.
Jody èn al veel geshopt? Jekkia en Tanya Heerlijk dat Raven en Ruben hebben doorgeslapen! Katten Geen ervaring mee maar wel een hond die telkens van buiten-naar-binnen-naar-buiten etz wil. Eef Ik deel je mening over het pijn lijden van baby's. Heb hier precies hetzelfde gedaan met Bente. Trouwens Eef wat is Demelza ontzettend snel in haar ontwikkeling.. echt bewust omdraaien! Jemig wat knap. Ikke Bente heeft vanmorgen geslapen tot 09.30u Ik maak me nu een beetje zorgen of ze niet teveel slaapt? Ze heeft nu 13u aan een stuk geslapen. Moeten we haar maar voortaan 's morgens wakker maken?
zo, Ruben slaapt ook al tot bijna half zeven. Hebben we dan eigenlijk nog echt baby's die midden in de nacht honger krijgen? Demelza is dus ook al over haar eerste prikjes heen. Fijn! Ik heb felicitas vanochtend hier gehad. De inhoud van de doos is idd niet spectaculair. Ik heb wel het computertoetsenbord besteld. Krijgt Meallán voor zijn verjaardag. Hij is er nu echt aan toe om computer te spelen. We hebben al een paar cd-rom's van bob de bouwer en zo, maar hij snapt de muis nog niet.
Landa, uiteindelijk slapen baby's wel de klok rond, maar ik zou Bente wel wakker maken 's morgens en dan liever 's avonds eerder erin leggen.
Nog eerder? Ze ligt er nu iedere avond toch echt wel om 20.30u in, krijgt de laatste fles rond 19.30u. Mocht ze het morgen weer doen dan ga ik haar denk ik toch maar rond half 8 wakker maken.. loopt in ieder geval ons schema niet in de soep.
Het was maar een toevalstreffer hoor, gisteren was het bijvoorbeeld weer 4 uur. Dit is het langste wat hij ooit geslapen heeft! Lijstje Wilde ik in eerder berichtje zetten maar toen begon Ruben tioch wel heel erg hard te huilen. Maar ik had een idee/vraag. Is het ook geen idee om een lijst te maken met de CB-data, duis wanneer iedereen voor de prikjes moet en geweest is? Ik wil dat best wel doen, zo'n lijst als wat Lma gemaakt heeft die ik steeds moet posten. PB me de gegevens maar door (dus data prikjes, ook als je al geweest bent, of ze er veel last van hadden, of je preventief paracentamol hebt gegeven, dat soort dingen). Tis maar een idee hè? Liefs, Tanya
Goedemorgen! Hier ook een goede slaper; van 22:00 tot 6:30! Geen idee waarom, we hebben niets anders gedaan gisteren dan normaal. Dus maar weer afwachten hoe lang dit gaat duren.. Alex heeft die voeding gedaan en is daarna gaan werken, dus ik hoefde pas om 9:15 mijn bed uit. (Was natuurlijk al vanaf 4:00 elk half uur wakker, maar goed. ) Hij slaapt nu weer. Had na de fles van 10:30 veel buikpijn, meestal moet hij dan poepen maar dat lukte nu niet. Zielig... Eef, fijn dat Demelza over die prikjes heen is nu! En je hebt gelijk, ze hoeven geen pijn te hebben en die kinder-paracetamol is niet voor niets te koop in de winkel lijkt me. Kan geen kwaad. Ik ga ze ook aanschaffen. Wietske, hoe is het met Quinty gegaan vannacht? Is zij ook over de prikjes heen? Landa, jeetje, die Bente! Ik zou haar ook wakker maken; ook wat je zelf zei, voor je schema. Melanie, lekker dat Milyan het ook zo goed deed! Hopelijk is het een nieuwe trend voor hem. Grappig dat hij ook 50 cc laat staan..!
Quinty is ook goed gegaan, ze had voor de nacht ietsie pietsie verhoging heb zetpil gegeven ook omdat beentjes wat pijnlijk waren en toen slapen om half 5 wakker maar uiteindelijk weer gaan slapen tot goed 6 uur. ik moet met Quinty 25 oktober weer naar cb en dan krijgt ze 2e prik. Eva moet 24 oktober naar cb waarom kunnen ze dat niet ineens doen:S
Pfff, gisteren op het CB vroeg mevrouw hoeveel voedingen we nu op een dag hebben. Ehm... ik zou het niet weten, voed echt op aanvraag. Dus ik ben het eens gaan opschrijven. Als ik even begin met 4 uur vannacht, daarna wilde ze om 7 uur even aan de borst, met de nadruk op even. Denk zo'n 3 minuten. Toen om 9 uur, toen zo'n 5 minuten. Om 10 uur had ze echt honger, heeft ze zo'n 15 minuten gegeten. En net had ik afgekolfd omdat ik toch moet sparen voor Parijs... komt ze omdat ze honger heeft. En maar 40 ml drinken tevreden zijn, gapen en wegkijken. Dus ze ligt alweer in bed. Zit dus nu al op 5 voedingen. Terwijl flessekinderen vanaf deze leeftijd minimaal 5 voedingen mogen. Sja... daar komen wij nog lang niet aan. Of ze moet vanaf nu tot 4 uur morgenochtend niet willen eten Karlijn vroeg me net via sms hoe ik aan de naam Demelza ben gekomen. Weet eigenlijk niet of ik dat hier weleens verteld heb. Giulietta komt door Feyenoord. Door Romeo van Castelen (Feyenoord). Het is Julietta in het Italiaans. Demelza zagen we bij een aftiteling van een film en we vonden dat wel een mooie naam die niet vaak voorkomt! Giulietta heeft 2 betekenissen. "gewijd aan jupiter" en "boven haar schoonheid verheven". Demelza is Engels en staat voor "fort op een heuvel".
Eef, thanks voor de uitleg! Mooie betekenissen allebei. Sverre is Noors, en het betekent 'druktemaker' en dat klopt ook wel.. Hij is echt continu iets aan zijn lichaampje aan het bewegen. Was al in mijn buik een drukke.
Eef, nog een vraagje: hoe heb je dat met Demelza geoefend, van buik naar rug? Hoe doe je dan haar armpjes?
Dat heb ik niet geoefend! Ik oefende van rug naar buik. Terwijl ik gisteren hoorde dat de meeste baby's dat pas met 9 maanden kunnen! Maar ik leg haar wel regelmatig op haar buik en dan net langer dan ze leuk vind. Omdat ze dan zoveel kracht krijgt om me wat duidelijk te maken. Dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Ze is dus gewoon een natuurtalent! Knap hoor. Sverre moet ook regelmatig op zijn buik van mij. Ook langer dan hij leuk vindt. Ik ga zo eens even naar het tuincentrum met hem. Hij is weer wakker en hij krijgt nog lang geen eten, dus afleiding zoeken...
Zeker weten hebben ze dat overlegd. Katten zijn namelijk telepatisch. Wel knap dat ze dat over zulke lange afstanden kunnen! Snertbeest ligt nu dus in de box te maffen. Na ja er ligt een handdoek onder en hij maakt zich altijd snel uit de voeten als wurm erin moet, dus het kon nog erger.
Quinty heeft dus ook goed gereageerd op de prikjes zie ik. Wel balen dat je in oktober 2 keer achter elkaar moet. Kun je niet bellen en proberen de afspraak zo te verzetten dat je maar 1 keer hoeft te gaan?
Eveline: Wanneer leg je Demezla dan aan? Gewoon als ze huilt? Want als ze maar zo kort drinkt dan kan ze toch nog niet echt veeeeel honger hebben? Kun je niet proberen het te rekken zodat je om de 3 uur en dan wel 15 minuten of zo voedt?