Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Als Demezla een Engelse naam is, zeg je dan 'dimelza'? Ik zeg altijd Demelza met de klemtoon op de eerste lettergreep.

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik voed ook op aanvraag, maar haal jij voedingen en troostborstjes niet door elkaar?
    Raven vind het soms gewoon lekker om even aan de borst zonder dat ze veel drinkt (beetje friemelen, kusjes geven of als troost).
    Ik leg haar nu niet meer zo snel aan, probeer het wat te rekken door afleiding. Ik denk dat ze nu gemiddeld 6-7x per dag komt (hou het sinds een tijdje bij omdat ik het gevoel was dat ik de hele dag aan het voeden was, toen zat ze nog op 11x per dag).

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik hou het al vanaf het begin af aan bij hoevaak en wanneer ik voed. Ook om bij te houden welke boob aan de beurt is. Dus elke keer als ik ga voeden kijk ik op de lijst (ligt op Marcels nachtkastje) om te zien welke boob ik eerst moet nemen, en na elke voeding schrijf ik de tijd op. Daardoor kan ik nu ook zien dat wurm van 8 voedingen is terug gegaan naar 6, en dat ze nu dus echt een ritme heeft van 's morgens veel tijd tussen de voedingen en 's avonds minder. Ook handig voor de vragen van het CB. Elke zoveel tijd voer ik de data van het lijstje in in de excel sheet in mijn pc, want natuurlijk doet Lexi dat soort dingen óók digitaal ;)

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Voornamelijk goede nachten lees ik.
    Hier ook! Tot half 8 en gisteren ook al, misschien wordt het wel structureel ;) .
    Hij is weer onwijs lief, maar dat is ie eigenlijk altijd :D . Ik blijf erbij; weet niet waar we het aan verdiend hebben, maar blijkbaar is het ons gegunt!

Ik heb nog NIETS gekocht. Niet omdat ik niet wil, maar kan het gewoon niet vinden :( . We hebben we een mooie auto op het oog. Staat in Groningen, dus morgen gaan we die kant op. Komt er iemand uit Groningen eigenlijk?

Ik ga even mijn mail doen en een vakantie uitzoeken. We hebben besloten om in de herftsvakantie een (mid)weekje weg te gaan. Naar een bungalowpark ofiets. Iemand goede tips? Wil eigenlijk naar de zee. Dat vind ik fantastisch, word ik rustig van :rolleyes: , maar Apeldoorn ligt helaas niet dichtbij zee :( .

Oja, mijn vriendin is vannacht bevallen. Ze heet Anouk. Als het niets wordt met Devin kan Mick haar even checken :D !

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Zoooo ik ben er weer.. Het heeft gewerkt, Sverre slaapt weer. Laat hem nog maar even in de maxi-cosi zitten (slecht he?!) want hij moet het tot zeker 2 uur redden..

Was nog vergeten te vertellen dat we vorige week bij het KDV zijn wezen praten - de 'intake'. Heel fijne mensen, goed gevoel kreeg ik. Sverre zit in groep 'Het Egelhuisje'. Hij is de jongste; in de groep ernaast (open-deuren beleid) is een kindje van juni. Ze vonden het heel prettig dat hij géén vast ritme heeft. :( :) Ik moet zelf luiers en voeding meenemen.

Nu heb ik van de belastingdienst al geld ontvangen voor de hele maand september - terwijl hij pas de 25e voor het eerst gaat! Dat moet ik natuurlijk maar even terugstorten of niet? :( Wel ontzettend snel trouwens, ik dacht dat ze daar zo'n enorme achterstand hadden met die kinderopvangtoeslag.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Jody: heerlijk dat je het geld mag houden! :) Irena komt uit Groningen; ik uit Assen maar heb lang in Groningen gewoond en werk er nog, dus ken de stad op mijn duimpje. ;)
    Wat voor auto is het?

En tuurlijk heb je Mick verdiend! :) :)

7. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Heuj..ze hebben geen keus!Ik ben haar mama en als ik zeg dat het iets wordt tussen haar en mick dan doet ze haar best daar maar voor! :)

Och man ik zou willen dat het uwv bij mij zo'n blunder had gemaakt..Onze auto lijkt het te begeven een dezer dagen..en we moeten de wasmachine nog afbetalen vóór het einde van het jaar..en dan krijgen we pas in december de kinderbijslag dus het wordt deze maanden ook nog effe flink ploeteren voor de luiers en ik zie zooooveel leuke jurkjes die ik voor haar zou willen kopen (die stupid zus van me blijft me maar geweldige sites sturen maar coole jurkjes haha)
    Dus ik zou echt geen moment hoeven twijfelen waaraan ik die 4000 euro eens op zou gaan maken hihi..

He wrom gaan jullie niet lekker naar één van de eilanden? heb je ook zee, lekker op de boot en veel natuur om je heen..is maar een ideetje hoor.
    Ook hebben ze in zeeland errrug gave huisjes van Landal zag ik in het boekje..Dus er moet toch echt wel iets leuks te vinden zijn nog lijkt me ?

8. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    p.s. gefeliciteerd met je vriendin

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ehh... die krijg je zelfs pas in januari! :( :( En het is niet veel.. Maar wel genoeg voor heeeeeel veel leuke jurkjes gelukkig. Welke maat zouden ze in december/januari hebbben?

Ze moeten natuurlijk straks ook een (winter)jas aan.. :( Welke maat?!

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Die auto staat bij een garage, maar ik weet natuurlijk niet welke te vertrouwen zijn en welke niet (ben al blij dat ik het hier in Apeldoorn een beetje weet ;) ).

Dit is het adres;

Garage Helpman B.V.
    Koldingweg 30
    9723 HK Groningen

Zegt het je iets?

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Helpman zegt me wel iets; dat is in Zuid-Groningen. De garage zelf zegt me niets.. Sorry

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Hahaha, uithuwelijken!

Ja, de eilanden zouden ook nog kunnen.
    Ik dacht aan de Roompot, die heeft veel parken, maar ik ben er nog nooit geweest.

Ja, die 4000 euro krijg ik ook wel op, maar ben wel wat terughoudend, want ze komen er vast een keer om vragen.

Wat zal ik eens gaan doen?
    Moet eigenlijk even bij oma langs. Ze heeft te horen gekregen dat ze dementie heeft. Er schijnen grofweg 2 soorten te zijn. De een is te behandelen, de ander niet. Ze heeft ze allebei en dan mag ze geen medicijnen, dus er niets aan te doen.... wel zielig want ze was echt nog heel actief. Het ene jaar ging ze naar Zuid Afrika en het andere naar Amerika op vakantie (een maand bij familie). Verder was ze nooit thuis, want ze had altijd wel iets (zingen, dansen enz). En nu weet ze niet eens meer waar het brood ligt... :( .

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Oke, misschien dat Irena meer weet....

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Volgens mijn schoonmoeder hadden ze bij de Roompot in Zeeland nog aanbiedingen. Tis hier namelijk erg mooi en als het lekker weer is kan je fijn naar het strand, ander pak je een leuk stadje of ga je naar het zwembad in Domburg of zoiets.

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zeeland, dat zeg ik. Enne, kan de auto van Jody dan niet voor een leuk prijsje door naar jullie?

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nutteloos feitje: 14 september 1975 - In het Amsterdamse Rijksmuseum kerft een geestelijk gestoorde man met een tafelmes dertien keer in De Nachtwacht.

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    En Marga van Praag (van het jeugdjournaal) is vandaag jarig: 61 wordt ze alweer!

18. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Het kinderdagverblijf waar Iris heen gaat, (ook van de organisatie waar ik voor werk) hebben luiers en voeding zelf in huis. :) Ik hoef alleen maar te denken aan reserve kleding en speentje :)

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Helemaal vergeten...

EEF, gefeliciteerd met de 2-maanden vermaanddag van Demelza! :) :)

20. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Zal eens kijken!
    En wat betreft de auto: Natuurlijk zou dat kunnen, maar weet niet of ze er dan veel op vooruit gaat ;) , die van ons rijdt prima, maar is verder toch wel (bijna) op...
    en de wandelwagen kan alleen in de kofferbak als je de wielen eraf haalt en ik moet achterin omdat de gordels achterin korter zijn dan voorin en de maxicosi dus niet past. We hebben er echt heel veel lol van gehad, maar we zijn m een beetje ontgroeid. Met andere woorden; we worden burgelijk :) !

Share This Page