Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Leuke foto's! :)

Vissie, die vieze, stinkende groene poep komt inderdaad van de flesvoeding! Yuk! :(

Sverre drinkt nog niet zijn hele fles 180 leeg, maar wel bijna. Hij ligt nu te jammeren in zijn wipstoel, ik denk een beetje moe dus hij mag op schoot proberen in te dutten. Net heeft hij uitgebreid gelachen en gepraat naar opa en oma, zij weer helemaal blij! :)
    Alleen heeft mijn moeder nu het idee dat hij een lui oogje heeft. :( Omdat zijn ene oogje veel verder naar de hoek draait dan het andere en hij 'erg scheel' kijkt. Ik moet zeggen, ik heb Sverre nog niet echt scheel zien kijken..

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Eveline: Leuk filmpje van Demelza en papa's benen. Leuk die geluidjes die ze maakt. En wat heeft ze een bos donkere haartjes!
    Ik gebruik doekjes van C1000. Bevallen me wel. Ik heb ook die van bumblies gehad maar die kun je niet met 1 hand eruit trekken, want dan trek je ze allemaal achter elkaar aan. Die van zwitsal ruiken heeeerlijk maar vind ik zo duur.

Twinny: Pffff, Zoë nu al naar het kdv geweest, wat groeien onze ukkies toch snel he... Oh ja, dat rompertje met Jarno erop is van Friso kindervoeding. Ik kreeg wat via de post en dat heb ik ingestuurd, dus zodoende. Maar hoe ik aan die post kom? Weet ik niet meer.

Lexi: Haaruitval heb ik een beetje, net zoals voor de zwangerschap zeg maar. Hoop ook niet dat het erger gaat worden. Vreselijk irritant al die haren overal en nergens.

Kar: he jakkes meid, dat je steeds van die rotdagen ertussen hebt.... Ben je al bij de huisarts geweest? Hoe vaak en hoe laat komt Sverre 's nachts nog?
    Jarno slaapt ook (nog) niet door hoor, laatste 2 dagen om ongeveer 22:00 uur de laatste voeding gehad en dan komt ie tussen 3:30 en 4:00 weer. En dan rond 7:00 uur weer.... Vannacht na de voeding om 4 uur wilde hij dus niet meer slapen. Dus mijn dag is vandaag al om 4:00 uur begonnen! (baal baal) En dat terwijl ik nog steeds zo ontzettend moe ben, ze kunnen me bijna bij elkaar vegen. Ik heb dus ook nog steeds hoofdpijn en kan geen daglicht verdragen, dat doet gewoon pijn aan mijn ogen/hoofd.

Pfff, ik lees verder en zie dat Raven en Ruben vannacht doorgeslapen hebben en Bente heeft zelfs 13 uren geslapen! *jaloers*
    Melanie: Hier dus een hongerige baby 's nachts!

Bedankt voor de felicitaties allemaal! Er zijn woensdag een paar buren geweest, we hebben het niet écht gevierd zeg maar, dat komt nog. Op de verjaardag van mijn vriend begon dus mijn borst pijn te doen en kreeg ik koorts. Ik heb junior steeds aan de rechterkant aangelegd (de pijnlijke borst dus) en hij heeft deze een paar keer leeggedronken terwijl ik mijn boob blauw aan het knijpen/masseren was. Ik heb een paracetamol ingenomen en ben op bed gegaan (terwijl de buren nog bij ons aan het feesten waren.....) ik voelde me echt niet goed. De volgende ochtend voelde ik dat ik geen koorts meer had en ook mijn borst was minder gevoelig geworden, ik was zo blij! Junior heeft mij geholpen om een borstontsteking te voorkomen!

Vissie: Vreselijk zulke visite! Ze zou beter moeten weten als ze zelf ook moeder is....

Jekkia: Jouw schoonmoeder klinkt ook vreselijk! Je gaat toch niet zomaar andermans kind uit bed halen zonder toestemming?!?!?! Je mag wel een slot op Ravens deur doen.... moet ze jou eerst om de sleutel vragen, hihi.

Tweety: Volgens mij kun je best tevreden zijn hoor, Iris haar armpje 'doet het weer goed' en ook haar afgeplatte hoofdje is weg. Dat is toch super! En antwoord op jouw 'situatie-vragen':
    situatie 1: Geen idee, ik til Jarno nooit op als hij op zijn zij ligt, dan laat ik hem eerst op de rug rollen..... Ik ga het binnenkort wel even proberen.
    situatie 2: Jarno tilt zelf zijn hoofdje wel wat op, maar toch hangt zijn hoofdje nog wel wat achterover hoor. Hij moest huilen toen ik dan vanmiddag bij hem deed, die luilak... hihihi.
    situatie 3: Jarno kan zijn hoofdje wel goed rechtop houden als ie bij me zit, soms wiebelt zijn hoofdje wel wat maar hij houdt hem goed omhoog.
    Trwouwens, wat voor duur kussen hebben jullie gekocht voor Iris' platte achterhoofd? Jarno zijn hoofdje is ook wat plat aan de ene kant namelijk.

Tanya: Die opmerkingen van Marc, hahaha! Mooi dat hij de ring goedgekeurd heeft! Ik vond het ook wel een origineel cadeau moet ik zeggen!

Jody: Gefeliciteerd met je vriendin haar dochtertje! Alles goed met hun?

Tomenjerry: Leuke foto's en ook een erg leuk filmpje. Die geluidjes die Quinty erbij maakt, leuk!

Groetjes Miep

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb trouwens nog maar 1 PB'tje gekregen met gegevens zoals lengte en gewicht. Ik wil de lijst wel bijhouden als jullie me PB'en.

Hoe zou het trouwens met Gummetje en haar 2 zoontjes zijn?

Groetjes Miep

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Eveline: Als ik je van te voren niet meer spreek: Alvast een heeeele fijne verjaardag morgen!

Groetjes Miep

5. Niet meer actief

Joehoe!

:(: :(: :(:

6. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ik heb het rompertje helaas nog niet binnen. had hem mee op vakantie willen nemen.

7. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Yeah goed idee hoor...Ik heb die gegevens al naar loltsje/miep gestuurd samen met lengte en gewicht en vaccinatiedatum ..misschien het handigst om dat op één lijstje te houden en dat jij dan een lijstje maakt met wanneer ze konden lachen/omrollen/zitten/lopen/whatever? Of is dat niet handig?

8. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    loltsje ik heb je ge- pb't
    Jody jou ook

blegh nu moet ik kotsen..see ya'll

9. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    p.s. tomenjerry: leuke fotoooo's ! Cool zeg, wat is jullie meisje mooi!
    en waar ga je heen op vakantie, wanneer en welk rompertje? ;)

Eef alvast heeeeeeel erg gefeliciteerd, *smak* *smak* *smak* en heb een hele fijne dag morgen met je gezinnetje!
    (p.s. de zegels zijn binnen..thanks heb m op de post gedaan!)

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Shit, betrapt... Ja ik zat me te vervelen en wilde jullie even informeren.

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    waarom moet je kotsen?

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Eef alvast gefeli he!

13. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    rompertje van friso wij gaan naar Weerterbergen.
    Eef vanuit hier ook alvast gefeliciteerd en dikke knuffel

thanx Niva jij hebt zelf ook een super mooi meisje

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Eef, vast een fijne verjaardag! :)

Niva, waarom kotsen?!

Miep, ik PB je zometeen even, maar de gegevens zijn niet helemaal up to date. Woensdag krijg je dus de rest!

Ik ben weer single mother vanavond.. Gelukkig is Sverre heel lief. Heeft net al even liggen tukken bij me, nu ga ik koffie drinken en mag hij weer bij me (ik heb hem in de wagen gelegd en hij was meteen wakker!). Ga de computer uitzetten dus tot morgen!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ja, dat rompertje is van Friso, ik had ook post gekregen maar moet het nog weer eens uit de grote stapel vissen en insturen.

En tot wanneer kon je die C1000 doos ophalen? 3 maanden na de geboorte? Want ik weet nu eindelijk waar er eentje zit hier in Assen!

En ik wil ook wel weten welk kussen Tweety gebruikte (hetzelfde als Jody, dat met die twee driehoeken?) en waar je dat kan kopen! Want Sverre's 'afplatting' wordt ook erger vrees ik.. :(

16. Niet meer actief

C1000-doos tot 2 maanden na de geboorte nadat je het geboortekaartke hebt ingeleverd

Friso-rompertje Ik had tijdens de zwangerschap het Groeidagboek aangevraagd via www.frisokindervoeding.nl . Na de geboorte kreeg ik zo'n zelfde dagboekje maar dan voor de ontwikkerling. Daar zat ook die aanvraagbon bij voor dat rompertje (ligt hier ook ergens in de stapel)

Drie-hoekskussen Had dit al eens eerder geplaatst. Dat wordt ook wel genoemd Babysleep EZ, Easysleep, Back to sleep, Bebcal en Zewi babysafe. Te koop bij de betere babyzaken (zoek effe op Google anders). Zie hier een plaatje van dat kussen:

17. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hallo, even meegluren hier. Via hyves heb ik wel contact met een aantal van jullie. Hier gaat het vaak zo snel dat ik amper kan bijlezen.
    Hoe gaat het met iedereen hier? De eersten zijn zeker alweer aan het werk?
    Bij mij gaat het erg goed. Mijn zoontje is erg makkelijk, tevreden en goedlachs. Mijn dochter sliep eigenlijk nooit (de eerste 10 weken) en dat kostte me toen veel tijd en energie. Met hem valt het me dus ook echt mee. Mijn dochter is heel lief voor haar broertje, maar zoekt bij mij soms erg de grens. De geboorte van haar broertje, daarna de ziekenhuisopname en nu het andere ritme zijn haar soms iets teveel.
    Verder heb ik nog zo nu en dan kraamvisite (gek hoe laat mensen komen, nu bij de tweede).
    Ik ga proberen meer bij te blijven, maar merk dat dat soms wel lastig gaat...

Groetjes!

18. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    lastig he pienie hier ook 1 die de grens op zoekt pfff niet fijn

19. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ja, ikke! :) Dus je mag het geld echt houden? Waaaauw... :confused:

20. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ik heb geen auto, dus de garage zegt me niets, sorry! De Koldingweg is eerder onder de wijk Lewenborg, in het oosten van de stad. Een rustig industrieterrein aan de rand van de stad...

Share This Page