Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemiddag!

Eveline, gefeliciteerd met je verjaardag!

Pienie wat leuk je weer te zien! En wat goed om te horen dat alles lekker loopt - behalve dan de peuterpuberteit van je dochter! :( Ik vind het wel interessant om te lezen, ook van Melanie, want wij krijgen er vast ook nog mee te maken.. :)

Tanya veel plezier vandaag! En wat fijn dat Marc gisteren ook vrij was! Het is prachtig weer hier, bij jullie ook? Dan wordt de hond uitlaten opeens weer leuk...

Hier heeft Sverre vannacht weer super geslapen! Van 22:00 tot 7:00! En daarna weer tot 10:15! Zometeen gaat hij met papa naar de stad en de supermarkt.
    Vanavond hebben we een buurtbarbecue - wel leuk, maar wat moet ik met Sverre?! Ik neem hem denk ik gewoon mee, want het begint om 17:00 en die periode is hij juist meestal wakker tot hij naar bed gaat.

Verder heb ik, in tegenstelling tot Melanie, een actieve dag: heb al gestofzuigd, was gedaan en andere opgevouwen, vaatwasser uitgeruimd, planten in de tuin geplant, hond uitgelaten.. ! :)

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Nu een hele serieuze vraag. Ik maak me (een beetje) zorgen. Let op: het is een beetje onsmakelijk verhaal.. :( :oops:

Ik heb 3 weken geleden (ong.) de Nuvaring weer ingedaan, omdat ik toen 1 dag bloed verloor. Daarna niets meer. Afgelopen weekend begon ik weer bruin/oud bloed te verliezen. Steeds meer. Woensdag moest de ring eruit, zit nu in de stopweek dus.

Ik bloed nu hevig; maar ik verlies ook grote stukken weefsel - donkerrood (bloedstolsels?) maar ook lichtroze, slijmerig. Het is geen slijm. Echt weefsel (kan het niet beter uitleggen).

Is dit normaal?! Voor een eerste menstruatie na de bevalling? Of heb ik zonder dat ik het weet een miskraam gehad? (Ik heb natuurlijk die stukjes zitten bestuderen en dacht dat ik een navelstreng zag.. :( )

Hoop dat iemand iets weet...

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam

:evil: nou heb ik een slecht geweten! bedankt hoor!
    Grapje... maar ben wel jaloers op je bedrijvigheid..

Kan je met je vraag helaas niet helpen. Heb geen ervaring met zo'n ding.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Maar hoe is jouw ongesteldheid nu dan? Ook zo hevig en met 'stukken'? (sorry :oops: )

5. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb na elke zwangerschap meer bloedverlies gekregen en moest dus steeds naar een grotere maat tampon. Vooral de eerste twee dagen zijn heel erg. Merk dat ik nu deze keer weer heviger bloedt. Mijn moeder heeft dat ook. Zij gebruikt inmiddels Super Plus en ik vrees dat ik dat ook moet gaan doen. Nu draag ik dus Super en voor de zekerheid ook maandverband ('s nachts) of inlegkruisjes (overdag). S
    Ik heb geen last van 'stukjes'.

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tegen mij had de VK bij de nacontrole gezegd dat de eerste menstruatie nogal heftig kon zijn. Dus dat lijkt me bij jou te kloppen? Toen ik in mijn tienerjaren zo heel erg ongesteld was altijd had ik ook hele stukken erbij zitten dus het kan best hoor.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik zou Sverre inderdaad lekker meenemen. Heb je geen draagzak? Daarmee voorkom je namelijk dat de hele buurt met hun gebarbecuede tengels in de wagen wil 'kijken' (toch hebben we allemaal geleerd dat je niet mag kijken met je handen he?). Als hij de rest van de dag goed geslapen heeft dan is het toch niet erg dat hij veel wakker is vanavond? Wij hadden een tijdje terug een feestje van Tante en toen was Elin ook veel wakker, na ja met een nachtje goed slapen was ze er weer overheen hoor.

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Wie had er nou nog meer last van verstopping? Devin? Ik heb net Kindicol van VSM gehaald. Ik geef Milyan nu elk uur 3 druppels. Kijken of het helpt. Ondanks Omneo voeding is het namelijk inmiddels alweer meer dan 40 uur geleden dat hij gepoept heeft. Wat ik alleen niet snap... zijn ontlasting is niet hard, maar toch krijgt hij het er niet uitgeperst?

9. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Na, nou verschoon ik Milyan net en terwijl ik zijn billetjes af veeg, begint hij dus te poepen... Het spoot eruit! Mijn hele broek zat onder! Lekker gevoel is dat *NOT*!

10. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hoi, niet echt bijgelezen...

Volgens mij zit Tica verstopt. :cry: Ze huilt veel, in heftige uithalen, brult! Ze kreunt ook en sabbelt op haar knuistjes... En sinds gisternacht heeft ze geen vieze luier meer gehad! En ik niet zien of ruiken of ze tenminste wel plast. Devin zat toen ook verstopt, en Demelza heeft er ook wel last van, toch? Maar hier hebben we haast nog nooit met krampjes of verstopping te maken gehad. In de draagdoek blijft ze redelijk kalm, maar in bed of box krijst ze de hele boel bij elkaar. :cry: Dus we hebben haar al met korte tussenpozen waarin we het bedje weer proberen sinds 13:00 in de doek...
    Wat kunnen we nog meer doen? :cry:

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij zitten jullie allemaal buiten van het mooie weer te genieten... en ik moet me steeds hier in mijn eentje vermaken *zucht*....

Ik ga maar eens de flessen uit koken. Hopelijk komt iemand vanavond nog hier op het forum kletsen, anders wordt het wel erg saai.....

en om nou steeds nutteloze feiten te posten die behalve Lexi toch niemand interessen....

(ik ben zielig, he? ;))

12. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Hey Irena.... nog een levend wezen op het forum :whistle:

Tja, wat kun je doen tegen verstopping... wist ik het maar..
    wat ik dus doe is buikje masseren, warm bad, warm kruikje tegen zijn buikje aan leggen, bij het verschonen met een doekje zijn poepgatje beetje masseren, en net heb ik dus druppels van vsm gegeven (kindicol) en voila!

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Maandag ga ik naar bureau, dan stuur ik je de gegevens door (als ik ut niet vergeet ;) )

laatste gegevens: 56 cm en 4160 gram

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Beebie: jouw Zwitsal zegeltjes komen eraan. Zijn er 14 :D

15. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hey Melanie, je zit nu met hetzelfde! Ik heb Erik direct maar om die Kindicol gestuurd. [-o<

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

EEF! Gefeliciteerd met je verjaardag

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    hoop dat het helpt! Denk dat het bij Milyan nu toeval was omdat hij natuurlijk al lang niet gepoept had. Maar als ik het hem nu regelmatig geef.....

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje, Jekkia, je bent al meer dan een kwartjaar boobymilkleverancier... Hoe lang wil je deze baan nog volhouden? Knap hoor!

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tis normaal, kan goed zijn dat er nog wat oude bloed (donkerrood, brokken donker slijm) zit wat er nu allemaal eruit komt. Teminste zo is het telkens bij mij gegaan als ik weer de eerste keer ongesteld werdt na een miskraam. Dat noemen ze een doorbraakbloeding.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha ha...ben ik teminste niet meer de enige die is ondergespoten :D
    Raven kan ook zo goed mikken

Share This Page