Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dit is maar een voorbeeld hoor, maar ik heb veel meer berichtjes van jou gelezen waarvan ik dacht: Wowie...... Het lijkt alsof je al 14 kinderen hebt grootgebracht! :)

2. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    haha devin houdt zich er ook niet aan hoor..
    Die tijd is dan ook nog incl voeden en verschonen...da's toch veel te weinig? Moet wel zeggen dat Devin hooguit 3/4 uren wakker is, maar dan is ze eigenlijk al over haar slaap heen en zó moe dat ze niks anders doet dan huilen en met de armpjes slaan. Ik probeer haar dus nu na drie uren echt wel te laten slapen. (dus dan maar naar boven, in het donker, strak in de dekentjes en half uur liedjeszingen..soms werkt het)

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Danaë (Gr.: Δαναη) is een figuur uit de Griekse mythologie. Ze is de dochter van Eurydike (zie Orpheus) en Akrisios, koning van Argos. Ze is de moeder van de heros Perseus.

Wanneer een orakel Akrisios voorspelt dat hij eens door een kleinzoon zal worden vermoord, sluit hij zijn enige dochter Danaë op in een bronzen toren totdat ze te oud is geworden om nog kinderen te krijgen. Gedurende haar gevangenschap echter wordt Danaë bevrucht door de oppergod Zeus, die in de gedaante van een gouden regen door het tralievenster de toren binnendringt. Er wordt een jongen geboren: Perseus. Zodra de oude koning van het bestaan van een kleinzoon afweet, laat hij Perseus en zijn moeder in een houten kist opsluiten, die vervolgens in zee geworpen wordt. Maar de houten kist zinkt niet en drijft naar het eiland Seriphos, waar de twee worden bevrijd door de vriendelijke visser Diktys.

Polydektes, de broer van Diktys en koning van het eiland, eist Danaë op en wil haar als zijn vrouw. Perseus zweert de gorgo Medusa te vinden en haar hoofd mee te brengen, om de slechte Polydektes te verstenen en zo de bruiloft te verhinderen.

Danae had ik al jaren op mijn lijstje staan voor een meisjesnaam maar mijn vriend vond het helemaal niks dus is het Raven geworden

Raven noem ik ook vaker maedje (limburgs), tutteke of liefje

Haar naam heb ik uit het boek "de nevelen van avalon", daarin heet een priesteres van avalon Raven.

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Kan ik me voorstellen ja.... Mijn mannetje heeft nog een paar dagen vrij. Dan moet hij ook weer werken... Zie er nu al tegenop. En al helemaal als hij nachtdienst heeft of vroege dienst (5 uur opstaan). Dan moet ik 's nachts alles alleen doen. Doe ik nu soms ook wel, maar gewoon het idee dat ik er alleen voor sta.

Kan Vir je niet een keer bellen ofzo? Of een sms sturen o.i.d. Gewoon dat jij weet dat hij aan je denkt en toch een beetje bij je is?
    Ja ik weet het, je hebt er niet veel aan. Maar anders zou ik het ook niet weten, ik kan je mannetje ook niet 'thuis' toveren....
    *knuffel*
    Groetjes Miep

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Owwww jekkia wat gaaf! dank je daarvoor, jij was het inderdaad die me op dat schilderij wees destijds! Dan moet ik het dus daarvandaan hebben meegekregen, want ik ken natuurlijk =Perseus wel en ook zeus en medusa ken ik wel. was vroeger erg geinterresseerd in griekse mythologie..dus waarschijnlijk heb ik dan dáár Danae al gehoord/opgepikt.
    Thanks voor je verhaaltje..Ik ben blij dat het geen naar figuur was die Danae uit dit verhaal, anders had ik vanaf nu een stupid associatie bij de naam gehad!

Jody: Solly, wilde je niet laten janken :) Maar ik emende het wel, 't is dat ik het gister al had bedacht en het vandaag dus toevallig ter sprake kwam ..dus ik loop niet te slijmen of te vlijen! Ik vind je dus echt oprecht heel erg mooi!

p.s. ik post vandaag wel écht heel veel he? sorry all..zoals ik al zei..ik voel me alleen..

6. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Lief van je.... :( Dank je!
    Tja ach ik probeer het te relativeren..
    Jullie moeten allemaal immers inmiddels zo ongeveer al wel je man/ partner missen overdag..

Het gaat op zich ook wel goed zo 'zonder hem" maar damn ik mis hem gewoon zo verschrikkelijk..

Het is zo stil om me heen, die enorme verantwoordelijkheid voor Devin, álles zelf op moeten lossen mbt Devin, zijn geur, zijn aanwezigheid..en dat terwijl ie gewoon elke dag thuiskomt.

Maar dan gaan we eten, doet ie Devin in bad, kan ik Devin voeden en gaat hij eventjes ontspannen
    ( lees: pampers opruimen, badje legen, schone kleertjes klaarleggen, peuk roken buiten, douchen) en tegen de tijd dat ik hem weer zie is het vaak half elf en heeft Devin zo haar huilmoment.
    Dan zitten we een uur Devin te sussen (als we mazzel hebben..soms twee uren) en dan val ik als een blok in slaap.

Ik mis hem gewoon als vriendje. Lekker knuffelen samen, het vrijen, samen douchen, voor de tv hangen, erop uit trekken om foto's te maken en 'schatten te zoeken"..gewoon alles..
    Ik mis zijn glimlach, zijn 'stomme' grapjes en z'n energie
    (die zijn namelijk erg ver te zoeken bij 'm momenteel..hij is voornamelijk moe)

Ik wil niet alleen de visite ontvangen en koffie zetten en dan achterblijven als ze vertrekken met een huilende baby die ik voor de duizendste keer aan moet leggen..
    Ik kan niet zomaar effe weglopen om 'een peuk te doen"
    Sterker nog, ik moest stoppen met roken.
    Ik kan geen beerenburg nemen vorodat ik ga slapen.
    ik kan niet doorslapen als Devin huilt
    Ik kan niet een middagje shoppen..
    of een blow roken..

Dus ik mis hem niet eens alleen..ik ben ook jaloers.

Erg he?

...Is nog een heel verhaal geworden,
    is er ook maar iémand die dit herkent?
    Ik merk dat hierdoor mijn 'dip' zich inmiddels toch aankondigt..

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Jazeker, ik herken heel veel.
    Ik mis mijn mannetje ook! En dan heb ik nog de mazzel dat Ruud op maandag vrij is. Dat betekent lang weekend en nog belangrijker: de week duurt een dag korter hihi.
    Dus ik hoef maar 4 dagen alleen door te komen.

Je moet echt tijd maken voor elkaar en voor jezelf. Ik ga gewoon shoppen en dan de kinderwagen mee het pashokje in (je zou me moeten zien..) en vanavond gaan we echt weer even lekker sexen! Mick in zijn bedje en deur van de slaapkamer dicht.
    Waar ik wel van baal zijn die condooms. Wat een vervelende dingen (om het maar even netjes te zeggen).

Zeg Niva, waar woon je ook al weer? Staat me iets bij dat het een eind van Apeldoorn af is, maar mocht dat niet het geval zijn dan is het misschien leuk om eens af te spreken? Ben je even wat minder alleen...

Moet nu echt even aandacht aan mijn mannen gaan besteden. Spreek jullie morgen weer!

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Het is toch apart: als ik jou iets stuur, stuur ik het naar het verkeerde huis of het zweeft dagen in cyberspace! :rolleyes: Maar het was niet meer nodig inderdaad!

9. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Ja ik woon nogal ver van apeldoorn :) Friesland en dan ook nog heeeelemaal bovenin! Mijn beste vriend is trouwens wel twee jaar geleden in apeldoorn gaan wonen. Dus we zouden eventueel wel eens twee vliegen in één klap kunnen euhm..vangen? doodslaan? :)

Jammer, ik zou het heel leuk vinden om eens iets met je af te spreken..
    Ik zie het trouwens wel voor me hoor hoe je staat te klooien in zo'n pashokje.
    Valt me wel op dat je al zo bezig bent om je 'leven'weer op te pakken en door te gaan. Winkelen, sexen, sporten..
    Ik zit nog steeds zoals Irena al beschreef in mijn hol met mijn jong..
    Was fijn geweest als je om de hoek had gewoond, dan was ik gewoon bij jou gaan zitten met Devin als ik het niet meer zou weten haha (wees maar blij dus dat Friesland zo ver weg is )

Maar we gaan alsnog eens een meeting houden met de forum meiden toch? (in augustus kom ik nog niet, maar ik neem aan dat er later nog wel eentje komt..)

By the way..sexen..echt met condoom enzo..dus je bedoelt gewoon echt all the way? Hmm, dat gaat hier nog niet gebeuren hoor..ben nog een grote wond daar beneden...Ben jij al zo goed 'hersteld' ?

Vir is thuis nu, dus ik ga effe proberen gezellig te eten samen ;)

Jody en loltsje thankssssss en een dikke knuffel voor jullie!

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ook ik herken dit wel hoor. Mijn vriend is nu nog niet eens aan het werk, maar toch mis ik het 'samen zijn'. We zitten nu nooit meer samen gezellig voor de t.v. Als we wel samen t.v. kijken (zelden) dan is het met Jarno erbij die we moeten troosten....
    Knuffelen of sexen hebben we niet weer gedaan sinds de bevalling. (en ook toen ik zwanger was de laatste maanden al niet meer)

Gewoon het idee dat ik om de 3 uur moet voeden. Ik heb dus maar 2-2,5 uurtjes 'pauze' (als Jarno tenminste doorslaapt) en daarna moet ik weer voeden en verschonen. Wat kun je nu voor leuke dingen in die 2 uren doen? :cry: Ik zou zo graag weer eens willen winkelen.... Maar dan moet ik eerst een half uur rijden en een half uur terug, dus blijft er nog een uur over..... (ik noem maar een voorbeeld)

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    About de blokjes: :-&

Als ik water geef let ik eigenlijk niet op de tijd. Ik geef het als ik denk dat ze een droge mond heeft van of het schreeuwen (ons draakje huilt niet maar schreeuwt en krijst :) )

Felicitas: heb ik toevallig vanochtend ook gehad.

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik heb de Medela Swing en dat gaat als een tiet!

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik moet gewoon enorm wennen aan de 'verplichting' dat je om de zoveel tijd moet voeden/verschonen. En dat Jarno alles bepaalt, dus wanneer hij wil drinken, wanneer hij wakker is en aandacht wil etc.
    Vroeger kon ik zelf mijn tijd indelen, maar nu wordt dit door zo'n piepklein mensje gedaan....

(Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben enoooorm verliefd op mijn kleine ventje! Het moet alleen nog wennen.)

Groetjes Miep

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik ken ook een Danae. Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar hoe spreek je Danae uit?

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Spannend! Ik zal eens ff checken

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gewoon een beetje water uit de fles,

Ik haal de prut uit haar frut (hahaha ik heb heel sneu zelf lol om deze zin!) weg met een natte hydrofiel luier vlak voor ze in de tobbe gaat. Dus zonder zeep of olie.

17. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    als: Da-na-ie
    Danaj wordt het dan (ongeveer..want da a en de e aan elkaar klinken toch nét iets anders, maar dit komt t meest in de buurt)

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wist niet dat ze reflux heeft. Moet ze dan ook in trendellenburg slapen?

19. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    jups same here..en precies wat je zegt: wat kun je nou voor leuks doen in twee uren? (moest erg lachen om die vraag..)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hahaha! Ik ben hier nog aan het bijlezen en weet het zelf nog niet eens! Maar jullie zijn welkom op mijn hyves! ;)

Share This Page