Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Meestal 's avonds even. (Als hij geen late dienst heeft tenminste.) Dan mag Jarno even bij papa zitten en dan praat hij wel wat tegen Jarno. Echt spelen kan ik het niet noemen, maar hij maakt wel 'contact' zeg maar.

Groetjes Miep

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oooh wat romantisch! (of was het eigenbelang van hem ;) ) Hihi, dat lijkt me echt een heel vreemde gewaarwording, staat je vent daar ineens in zn zwembroekkie lekker te douchen hahaha. Was je niet ook een beetje boos dat ie iris had 'weggebracht' zonder overleg (sterker nog: in de wetenschap dat jij vond dat dat niet kan) of viel dat wel mee? Mjah, het is natuurlijk wel leuk dat je dan ineens lekker effe samen kan zwemmen..leuke actie zeg!

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    haha ik dacht van maatje 56 van jezelf hahaha...ja herkenbaar, maar dan met 50...Shit zeg, Devin wordt grooot!voel je je al wat beter dan gister ..
    ik tik trouwens kolvend, dus geen leestekens e.d.
    sorry

ik heb vanach gedroomd over devin en elin

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Zonet tussen de buien door zijn we weer even wezen wandelen. Even naar de winkel geweest. We waren net op tijd thuis, het begon net wat te sputteren maar ook had Jarno weer enorme honger toen we thuis waren. Ik snap niet hoe het kan dat hij soms na 2 uur al weer honger heeft en soms na 4 uur.
    Als het nou zo was dat hij slecht heeft gedronken dan kan ik het me voorstellen dat hij eerder honger heeft.....
    Dus hier nog steeds geen ritme te pakken. Vanmorgen om 4 uur heeft ie voeding gehad, toen om 7:15, 9:30, 11:45. Dus we zitten nu al op de 4 voedingen....

Groetjes Miep

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    devin huilt heel vaak niet hoor..

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ennuh, waar ging die droom over?

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    man wat herkenbaar..
    vir roept ook meteen dat ze Of krampjes heeft óf honger heeft..
    en dan te bedenken dat Devin alleen de eerste week krampjes had..hihi
    Maar hij bedoelt dan inderdaad dat ze probeert te poohpen. Maar dan nog.
    Wij hadden gister/ vanacht ook vette ruzie trouwens daarover. Ik kolf me een ongeluk, zodat Devin een flesje kan als er visite is of wij ergens zijn. Maar dat moet hij geven ivm de tepel-speenverwarring (van mij wil ze ook geen fles)
    Maar na drie slokjes weigert Devin vaak omdat er dan: een boer dwars zit, ze niet lekker ligt, ze haar tong schraapt langs te 'tepel', een scheet moet laten of aan het poepen is of ze effe op adem moet komen..redenen zat dus.
    Hj zegt standaart: oh ze wil iet meer.
    Aangezien ik me er niet stééds mee wil bemoeien laat ik t dan aan hem over en geef wat hints. Die komen niet echt aan. na 5 minuten gaat mevrouw huilen wantze wil weer voeden..maar t flesje is afgekoeld inmiddels -> of ik haar dan effe aan wil leggen.
    En zo gaat het élke keer..*zucht*
    Dus ik zei: volgende keer als je dr de fles geeft leg ik haar niet aan hoor, je moet maar naar een oorzaak zoeken want als ik straks werk zal ze toch écht moeten flessen.
    hij: ja maar ze wil de fles gewoon niet.

Natuurlijk wil ze die wel..hij moet gewoon even ontdekken wat er aan de hand is wrom ze stopt met drinken, maar daar issie te ongeduldig voor(of onzeker) Ja hallo, ik oefen ook al 7 weken lang 8 keer per dag met voeden...Majah als ik er iets over zeg dan "moet alles op mijn manier, of denk ik alles beter te weten"
    Tja zoek het dan lekker uit, maar ga er dan niet vanuit dat ik haar na 5 minuten alsnog wel aanleg.. *zucht*

(btw vinden jullie de temp van de melk alstie uit de flessenwarmer komt ook zo warm? veeel warmer als wanneer t uit mn boob komt..klopt dat wel? En hoeveel afgekolfde melk geven jullie ong per voeding?)

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Oh en hoeveel kolven jullie per borst>?

9. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    nee ik was niet boos:) Hij had geregeld dat oma ff bij ons in huis was. En oma vond het totaal geen probleem :), sterker nog, volgens mij wil oma juist wel vaker hier zijn 8)

10. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Goedemorgen! Oh nee, middag... Tica heeft ons vannacht goed wakkergehouden, ze kon moeilijk in slaap komen. Uiteindelijk heb ik mannie naar het logeerbed gestuurd, want hij moest vroeg op naar zijn werk. Ook na de 5:30-voeding sliep ze erg moeilijk in :s. En tussendoor moest ze ook in bad en had ze wéér krampen... Gelukkig wel een poepluiertje om 12 uur! :) Ik had het zelfs te druk om te eten en douchen, doe ik allemaal nu pas!
    Ik heb een beetje snel bijgelezen en reageer ff meer op punten dan op personen.

Huiluurtjes: Tica heeft meer aandacht nodig in de vroege middag en daarna rond etenstijd, maar ik zou het geen huiluurtje noemen want ze zet geen keel op. Ze is dan alleen erg onrustig en komt moeilijk in slaap en kan zich niet vermaken met naar speeltjes kijken en grijpen. Op andere momenten in de dag gaat dat veel makkelijker. 's Avonds gaat ze mede daarom vaak in de draagdoek, vindt ze ook erg gezellig.

BV vs KV: ik heb niet het gevoel dat de BV-gevende mama's een soort subgroep zijn hier. Wel zijn het er wat meer dan de mama's die vanaf het begin KV geven. Echter, steeds meer mama's zijn ondertussen om allerlei redenen overgestapt naar KV of geven een combi van BV en KV. Dus de verhalen over zoveel ml en zoveel schepjes komen steeds vaker langs. Merken jullie ook niet op hoe in het begin alles ging over toeschietreflex, aanleggen en borstontstekingen? Op het moment gaat het steeds vaker over flesjes uitkoken, flesjes aanmaken, ritme in de voedingen krijgen... ;)

Moedergevoel: Lexi en Tweety verwoordden het mooi, je bent meerdere personen en nu je moeder bent overheerst die nieuwe persoonlijkheid wel heel erg. Hier net zo, maar ik begin me door de KV langzaam weer mezelf te voelen; ik sta niet meer de hele dag op standby! En zonder baby weggaan helpt ook. :)

Flessenwarmer: ja de fles is dan wel een tikje warm, maar wel lekker toch? Bij afgekolfde BV snap ik er trouwens niks van. De ene keer dronk ze net 70, een andere keer 250! :rolleyes: Ik ben nu de voorraden afgekolfde BV aan het opmaken en geef dus maar 250 per keer. Gemiddeld drinkt ze zo'n 175 dan...

Zonder baby weg: ik heb er ondertussen weinig problemen mee om Tica bij haar papa achter te laten, wel wil ik dan nooit langer dan een paar uurtjes wegblijven... Bij anderen achterlaten (=onze ouders), daar ben ik nog erg gierig mee. Heb ik eigenlijk nog maar twee keer gedaan, uit noodzaak want ik moest nu eenmaal naar fysio. Diep in mijn hart vertrouw ik er nog niet op dat Tica door hun goed getroost/gevoed/verzorgd kan worden, al weet ik dat dat best goed zou komen. :oops:

Verder...zijn wij morgen 5 jaar getrouwd! :D En dus heb ik toch maar mijn ouders gevraagd of ze een paar uurtjes hier kunnen komen. Ze passen op haar van 14 tot 20, dan kunnen wij naar het museum (net als op onze eerste date 10 (! :confused: ) jaar geleden) en daarna naar een restaurantje. Yay, voor het eerst samen weg na de geboorte van Tiekje!

*Edit! Jemig wat een spelfouten als ik ff snel een post typ! Daar ben ik te perfectionistisch voor hoor...*

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Niva: Wat voor flessenwarmer hebben jullie dan? Wij hebben eentje van Avent, maar bij deze moet je zo nu en dan het flesje even schudden en dan er weer in zetten. Het is niet zo dat wanneer het lichtje uit is, de melk warm genoeg is. Mijn vriend heeft ook de neiging om de melk te warm te laten worden, maar dat is dus gewoon een kwestie van het flesje er te lang in laten zitten.
    Ik heb hem al een paar keer de temp. van afgekolfde melk laten voelen, dat is dus ook niet zo warm. Gewoon lichaamstemperatuur. Het is niet goed dat de melk warmer wordt gegeven. Dit kan krampjes veroorzaken maar ook gaan bepaalde voedingsstoffen uit de melk verloren heb ik gelezen. Dus geef de melk liever te koud dan te warm!
    Als Jarno afgekolfde melk krijgt, drinkt ie maximaal 130 ml. op. Dus meer doe ik ook niet in het flesje, sonde als je het weg moet gooien.
    Als ik kolf doe ik dat in plaats van een voeding en dan kolf ik in totaal vaak 220-240 uit beide borsten samen (rechterboob geeft meer melk dan links bij mij)
    Ik kolf eigenlijk alleen maar 's ochtends. De laatste week kolf ik niet eens meer, zoveel melk heb ik niet meer, en wát ik heb bewaar ik voor mijn hongerige junior.
    Laatst heb ik op een avond gekolfd, kreeg met moeite 40 ml. uit mijn linkerborst waar Jarno 3 uur geleden aan had gedronken.

Ik heb geen melk teveel, Jarno drinkt me helemaal leeg en dus kan ik niet kolven want dan zijn mijn boobs te leeg als Junior honger heeft.

Groetjes Miep

12. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Grappig! Is bij mij ook zo, ook als Tiekje drinkt krijgt ze meer uit rechts. Toen ik nog kolfde kreeg ik ook zoiets uit beide boobs bij één sessie.

Nou Niva, je hebt gelijk dat je vriend maar gewoon door het te doen moet leren hoe dat voeden in zijn werk gaat. En idd hem dan ook niet helpen door Devin uiteindelijk maar aan te leggen...

13. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    welk museum?
    serieuze eerste date hadden jullie dan ;)

onze eerste (internet)date was druifjes eten op het strand, met de nodige gevolgen vandien (ik beet in Arthur 's lip... :oops: ) vandaar dat ik dus ook trots ben op de foto's van gister; de druiven horen bij ons. Ik heb ze trouwens net in mn album hiero gezet :)

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    hahaha, druifjes eten op het strand....

Leuke foto's op je website!

15. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    We waren ook hele erge nerds toen! ;) We kenden elkaar dan ook uit de schoolbieb... :rolleyes: En toen bleek dat we allebei dezelfde toentertijd controversiële foto-expositie in het Groninger Museum wilden zien.

Internetdate, als in 'virtueel druifjes eten'? Of internetdate als in, via Internet voor in RL iets afgesproken? Ik en mannie zijn later nog heel vaak virtueel in het bos gaan paardrijden namelijk :) Jarenlang UO gespeeld... :rolleyes:

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Die droom over Elin en Devin was niet leuk, die ga ik maar niet vertellen..Ik heb verschrikkelijk gedroomd (over ontvoerde baby's en waterputten, en drijfzand etc etc)

Wij hebben de philips flessenwarmer. Ik vind het echt té warm. Vir vertrouwd dan volledig op zo'n apparaat terwijl ik het bijna heet vond, laat staan hoe Devin dat dan vindt. Hij heeft t haar toen wel gegeven, maar volgens mij moet het 'lauw' zijn toch?

Loltsje, thnxx voor je antwoord. Devin en Jarno lijken wel wat op elkaar wat voedingen betreft. Hier ook totaal geen structuur. Dacht ik vorige week dat ze er ineens minimaal drie uren tussen had zitten, dat is alweer helemala teruggedraait. Zouden we dan iets 'verkeerd'doen dat ze zo snel alweer echt honger hebben? Hoe kan Devin nou een uur na een volledige voeding alweer honger hebben? En dat zijn geen troost-voedingen ze drinkt dan gerust weer een half uur.
    mijn boobs kunnen het ook niet bijhouden. ik kolf ook maximaal 120 per borst en dan ook nog s ochtends. 's avonds komt er idd veeeel minder. maar we hebben één keer gehad dat ze met afgelofde melk meer dan 240 dronk...Dus ja, dan heeft ze nooit genoeg aan twee boobs die s avonds in totaal hooguit 100 geven..
    Ik durf ook overdag niet te kolven, omdat mn boobs dan idd leeg zijn als ze komt voor voeding..

hoe kun je dit nou oplossen zonder bijvoeding te geven?

En om die reden durf ik ook nog niemand te laten oppassen en ben ik heel de dag in dienst als melkkoe van Devin..

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Irena: Wil je ook op de lijst?
    PB dan je gegevens naar mij.
    Geboortedatum, geboortegewicht en lengte
    CB gegevens
    wanneer eerste/tweede/derde prikjes
    bijzonderheden
    etc.

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Irena gefeliciteerd met jullie eerste officiele huwelijksjubileum (2,5 jaar telt nog niet als jubileum toch?) Wat een leuk dagje staat jullie te wachten! Lekker genieten samen van die uurtjes met zijn twee'en..en dan kom je thuis en dan zie je daar de bezegeling van jullie liefde: Tica!

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Doen jullie dan niet een drupje melk op de pols voordat je het geeft? Als je het drupje niet voelt is het op lichaamstemperatuur. Voel je een warm drupje dan is het te heet.
    De rest van je verhaal herken ik dus ook helemaal.
    Ik heb geen idee hoe we dit op kunnen lossen. Toch kolven om je boobs te stimuleren meer melk te produceren? Ik heb nu ongeveer 700 ml aan melk-ijsblokjes in de vriezer, dus een klein beetje reserve, maar meer komt er niet bij vrees ik. Ik weet niet hoe ik dit straks moet hebben als ik aan het werk ben. Dan gaat de productie waarschijnlijk ook naar beneden, dus heb ik nooit genoeg melk....
    Ook ik ben de hele dag melkkoe voor Jarno.....

Groetjes Miep

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb de lijst klaar, hoe krijg ik hem onder mijn banner? Zodat iedereen er op kan klikken om te kijken?

Deel Deze Pagina