Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ja ik moet m ook vaak nog weer terug afkoelen..
    Vir vroeg al om het hier even te vragen hoe jullie dat doen, en of er meer zijn die hem te warm vinden enzo..Dus thanks voor jullie reacties. wat een crap-dingen zijn het dan..als je je vinger in dat water doet is het gewoon heet..dat is dan toch nooit 37 graden? Belachelijk, dan kan ik net zo goed de waterkoker gebruiken..stom ding!

2. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Oeps..fout berichtje..

stom feitje opzoeken dus:

Een flippo is de benaming voor een schijfje dat gratis bij de chips van Smiths zat. Op de flippo werden verschillende stripfiguren afgebeeld, waaronder ook de karakters uit de Looney Tunes. In Nederland werd de flippo voor het eerst geïntroduceerd in 1995, waarna er een ware rage ontstond. Vooral bij kinderen van de basisschoolleeftijd was de flippo om te verzamelen en onderling te ruilen erg populair. Ook werden met de flippo verschillende spelletjes gespeeld, deze werden zowel door de fabrikant als de kinderen zelf verzonnen en meestal was het doel hiervan het winnen van andermans flippo's.

3. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    op mijn werk gebruikte we ook vaak een flessenwarmer..ik vind ze ook onbetrouwbaar hoor....ik doe net zo liever een beker met gekookt water erin...keb dan nog het idee dat het sneller gaat ook:)

4. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    @Miep
    Spreekt jouw russische vriend goed nederlands? of is lichaamstaal voldoende? ;)

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Geschiedenis
    Het is heel goed mogelijk dat de bedenkers van de flippo geïnspireerd zijn door een spel genaamd Menko, hetgeen gedurende de Edoperiode (1600-1867) erg populair was in Japan. Zowel de objecten die werden gebruikt bij Menko als het spel zelf vertonen veel overeenkomsten met de flipporage.

De flippo zelf werd in 1995 op de Nederlandse markt uitgebracht en was gratis te vinden in verschillende zakken chips waaronder Wokkels, Hamka's, Chipito, Spookfeest en Cheetos Frites. Naast de flippo werden door Smiths ook verschillende verzamelmappen uitgegeven; voor deze mappen waren ook aanvullingen verkrijgbaar, dit betrof voornamelijk nieuwe voorbeeld/verzamelbladen. Na meer dan 2 jaar kwam er echter in 1997 een einde aan de flipporage. Het zou zo'n 4 jaar duren voordat de flippo een comeback zou maken met de Pokémon-flippo's.

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Droom je de volgende keer wat leukers dan?

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja dat is ook zo. Nu is het bij ons zo dat ik bijna altijd eerder naar bed ga. Vooral nu Jarno er is. Zodra Jarno zijn nacht begint ga ik ook op bed om op deze manier zoveel mogelijk slaap te kunnen pakken.
    Nu ben ik ietsje beter uitgerust dan de eerste 6-7 weken, dus binnenkort kan ik misschien wel iets later op bed. Nu mijn vriend in de vroege dienst zit (5 uur opstaan) gaat hij redelijk vroeg op bed (voor zijn doen dan he), maar als hij vrij is of late dienst heeft is het zo 2 uur voordat ie ligt. Dat kan ik dus echt niet he. Dus meestal ga ik eerst op bed en komt hij veel later.

Groetjes Miep

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    haha hij spreekt Russisch, Nederlands en Fries.

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik zei een half uur geleden dat ik toch echt wat nuttigs moest gaan doen, en zie: Hier ben ik alweer. Heb aardappelen geschild! Dus nu mag ik weer ff forummen.

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Nee, dat water is idd geen 37 graden, maar dat klopt hoor! Anders zou het helemaal een eeuwigheid duren eer de melk op temperatuur is. Hoe doe jij het dan, want ik deed het eerst fout nl: water erin, wachten tot het lampje uit ging dan flesje erin en 4 of 5 minuten later eruit halen. Toen was de melk echt te heet. Maar je moet dus koud water erin doen, fles er ook meteen in zetten en dan 4 of 5 minuten later eruit halen. Dat water erom heen is veel warmer (staat wel in deo mschrijving hoe warm precies.) Alleen haal ik nog steeds het flesje er iets eerder uit om te voelen. Ik vertrouw hem nog steeds niet helemaal... En inderdaad in dat geval had je net zo goed de waterkoker kunnen gebruiken, gewoon flesje in heet water houden en net zo lang voelen of het goed is van temp...

11. Niet meer actief

Ik ga niet op iedereen reageren (zoals jullie wel van mij gewend zijn( excuus daarvoor. Ik heb een rotdag dus dit word vooral een ego-bericht.

Kolven Ik kolf ongeveer 150 a 200 ml uit 1 boob, nadat ik de andere gegeven heb. Ruben drinkt ongeveer 175 ml afgekolfde melk (ene keer iets meer, andere keer iets minder). Ik haal meestal 200ml uit de vriezer.

Huiluurtjes Heeft Ruben niet echt. Hij is vrij rustig. Wel wil hij vaak na ons avondeten niet gaan slapen. Als we hem dan toch in bed leggen is het vaak protest.

Marc leren kennen Ik ken Marc al een jaar of 20. We zaten allebei in de harmonievereniging in Terneuzen. Het duurde echter nog 3½ jaar voordat we verkering kregen. Onze 1e date was op het Schelde Jazz festival in Terneuzen. Dat was 27 mei 1991 en op 31 mei 1991 hebben we pas voor het eerst gezoend. In 1997 zijn we gaan samenwonen, in 2000 een huisje gekocht en ik 2005 zijn we getrouwd. We zijn nu bijna 16,5 jaar samen. Hij was mijn 1e liefde en die heb ik meteen gehouden

Ikke Liep net Tygo uit te laten en kwam de achterbuurvrouw tegen. Ze vroeg hoe het ging en toen ik zei dat ik moe was vroeg ze waarom ik nu nog steeds moe was. Want:
    a) Ruben slaapt tegenwoordig toch door (ehm ja en nee, de ene nacht wel andere nacht niet. Vanmorgen was het half 7, dag ervoor 4 uur, dag daarvoor 7 uur en dag daarvoor 3 uur)
    b) borstvoeding loopt toch goed (ja, té goed zelfs, de melk word letterlijk door zijn strot gedouwd waardoor hij veel last heeft van krampjes)
    c) Marc helpt toch veel mee ( :-# )
    d) ik werk toch niet (klopt, ik ben een thuisblijfmoeder maar daar heb ik niet bewust voor gekozen. Krijg ik straks dat gezeik, dat ik me moet verantwoorden dat ik geen werkende moeder ben? En dat ik daarom minder ben?)
    e) Ik ben toch al gewend aan het nieuwe ritme (wélk ritme??? En ben je ook vergeten dat ik 1½ liter bloed heb verloren en ik van die stomme ijzertabletjes moest slikken die maar heel langzaam hun werk doen?)
    Kortom, ik mocht niet meer moe zijn. Mocht ook niet meer klagen over Marc, want hij werkt er ook nog bij en ik ben de hele dag thuis. Ik moet het mijn ene oor in en andere oor uit laten gaan maar het blijft er ergens tussenin hangen. Mág ik echt niet meer moe zijn? Mag ik niet klagen over Marc? Zij is zelf ook moeder van een dochter van 18 dus ergens 18 jaar geleden moet zij zich toch ook zo gevoeld hebben? Ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken, maar doe het toch. Het brengt me heel erg aan het twijfelen, ben bang dat ik mezelf aanstel, dat ik inderdaad niet zo moet zeuren. Ze vergeten ook nog dat mijn psychische toestand ook veel energie vraagt. Alles zit vandaag eigenlijk tegen. Liep ik gisteren al met mijn ziel onder mijn arm, zo ook vandaag. Vanmorgen trok ik de veter kapot van mijn enige waterdichte wandelschoenen. Ben ik natgeregend toen ik om boodschappen moest, ben de helft van de boodschappen vergeten, heb veel last van hoofd- buik- en rugpijn, ben ik nog steeds ongesteld, de vloer hier ziet er niet uit (hondenpootafdrukken, modder, kattenpoten), katten die steeds naar binnen en buiten willen (ben portier vandaag, ze maken me helemaal krankjorum met hun gemauw dat ze naar buiten willen, zijn ze buiten gaan ze aan de deur krabben omdat ze weer naar binnen willen, zijn ze weer binnen gaan ze weer mauwen...). De tuin ligt helemaal overhoop, overal zand. En door het fijne weer is dat dus allemaal modder en dat ligt op de tegels hier... het is zo'n dag om in bed te kruipen en de dekens over je hoofd te trekken en je niets aan te trekken van de wereld om je heen. Helaas kan ik dat niet, psychisch dan, ik moet van alles doen van mezelf...

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Heel saai hoor. We kenden elkaar al langer en gingen met dezelfde groep vrienden op stap en tijdens een optreden van Rowwen Heze, is (samen met liters bier, haha) de vonk overgeslagen... Op 1 oktober is dat precies 12 en een half jaar geleden...

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ook via een datingsite (zoals velen hier trouwens) ongeveer 5 jaar geleden.

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Tan, dikke knuffel !

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hehehe ik PB Tanya net hetzelfde voorstel... :D Maar ik ben Dé spuit 11 tegenwoordig!

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ben ik helemaal voor! Leuk!

17. Niet meer actief

OPGEPAST! ! !
    Ik ga weer tuinfoto's plaatsen (misschien dat een goede rel mijn humeur kan opvrolijken ;))

Genomen vanaf het huis
    Het plan is (als je de foto aanhoudt) links een grasveld, rechts een verhoogde bloembak met die vijver erin (en ja we letten erop dat die kindveilig word voordat we daar de zoveelste vraag/opmerking over krijgen ;)), daartussen een pad naar de schuur, bij de schuur tegels en bij het huis een terras in L-vorm (die vorm is te zien op de laatste foto)

18. Niet meer actief

Genomen vanaf de schuur

19. Niet meer actief

Ons "terras"
    (wordt zaterdag opnieuw betegeld, eerst nog "even" de rest van de tegels eruit en een zandbed erin)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nee ik werk niet op de babygroep. Ik zit in het management en doe daarnaast BSO taken zoals kinderen van school halen en misschien hier en daar eens een dienst opvangen. Ik sta dus niet op haar groep. En als ik om 6u de toko open dan brengt Chris Nicci later en neem ik haar om 16u mee naar huis. :D

Share This Page