Hou op, schei uit! Nog lang niet! Ik ben een dikke vette pad! De verloskundige deed vanmiddag nog 1 keer alle controles maar op mijn verzoek hoefde ik niet te wegen! [-o<
same here, het is echt nog ff zoeken naar een evenwicht. probeer zoveel mogelijk te genieten van de momenten dat het wel lekker gaat, en niet teveel te piekeren over wat nog komt. Dat laatste ben ik erg goed in helaas.
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar nee, en ik hoop het ook niet meer te komen . Zit er 30 kilo onder nu...
BV-mama's: Eten jullie gewoon weer alles? Of letten jullie erop dat je niet teveel pittig en kruidig eten neemt? En niet te laxerend? Groetjes Miep
Ik heb alles wel bijgelezen vandaag maar er is weinig blijven hangen. Ruben heeft naar alle waarschijnlijkheid zijn 1e regeldag en dat in combinatie met krampjes => . Hij ligt nu ein-de-lijk te slapen op mijn schoot (bad mama ben ik maar in zijn wagen of bed wil hij echt niet slapen! dan maar even zo). Wat is er blijven hangen, ehm... Karlijn Goed van je dat je morgen naar je huisarts gaat en ik ben blij voor je dat je dát alleen al wat rust geeft! Loltsje Dat heb ik dus ook. Ik word geleefd door een ventje van net 2 weken oud. Soms is het heerlijk, maar af en toe ook niet (en ook ik hou zielsveel van mijn manneke, is vanavond weer bewezen, kom ik zo op terug) Dromen Ja hier ook! Heel af en toe gaan de oogjes even open en dan zie ik de ogen zelf wegdraaien. Ik vond dat heel eng op het begin. Koosnaampje Ik zeg altijd manneke tegen hem. Ik vind het nog steeds raar om hem Ruben te noemen, ik noemde hem vlak na de bevalling nog steeds ukkie. Net of ik hem nog geen Ruben mocht noemen, ik moest even omschakelen.Wij hadden allebei een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden. We waren het er allebei over eens dat het een hollandse naam moest worden, zonder dat hij later steeds zijn naam moest spellen. Dat moet ik zelf ook en dat ik vrij irritant kan ik je wel zeggen! Toen beide lijstjes naast elkaar gelegd, wat gestreept, wat gecombineerd en zo kwamen we op Ruben Yannick uit. Isse simpel, dus geen speciale betekenis of vernoeming hier. Krampjes Hoe vaak moet ik venkelthee drinken voordat het effect heeft bij Ruben? Is 1x per dag een kop voldoende, of meerdere? Water Nog niet geprobeerd hier... Alleen zijn/voelen Marc heeft deze week nog vakantie en begint maandag weer met werken. Ik zie daar erg tegenop, vooral na een dag als vandaag dat hij zoveel huilt en vaak komt en niet wil slapen... Maar ik kan me ook alleen voelen in gezelschap! Ikke Vlak voor het eten ging Marc Ruben verschonen. Wij doen altijd zijn sokjes uit omdat meneer nog wel eens wil poepen en/of plassen als net zijn luier uit is. Dus de hele boel verschoond en Marc kleedt hem weer aan. Dus rompertje dicht, broekje aan, en toen begon Ruben echt heel hard en hoog te huilen! Echt hartverscheurend en anders als anders. Marc dacht dat er iets met zijn heupje was omdat Ruben zijn beentje niet meer kon strekken. Ik vloog op hun af (het gebeurde beneden) om te kijken wat er aan de hand was. Bleek dat zo'n lusje van het broekje (om hem mee op te hangen) achter Rubens kleine teentje was blijven hangen en dat deed dus zeer. Ikke ook huilen, want het ging me recht door mijn hart, om Ruben zo te zien en horen huilen omdat hij dus pijn had. Teentje bevrijd en gecheckt (alles oké) en toen Ruben opgepakt en getroost. En ik bleef maar huilen, het deed mij zo'n zeer en ik vond het zo erg! Pfff, dat wordt nog wat in de toekomst, als hij gaat kruipen/staan/lopen en dus ook vallen... Ruben ligt nu even bij Marc, heb ik even mijn handen vrij. Is het normaal dat op een regeldag Ruben om het uur komt? Soms zit er 1½ uur tussen, en heel af en toe 2. Ik geef hem maar 1 borst per keer, omdat er 2 uur tussen 1 borst in moet zitten omdat het anders niet goed zou zijn voor mijn bertha's. Maar ik word er wel heel onzeker van, ik denk meteen dat het aan mijn melk ligt, dat die niet meer genoeg is. Mijn borsten voelen ook minder vol aan, maar dat is eigenlijk niet gek als ze ieder uur leeggezogen worden. Dus dames, help mij deze regeldag door te komen en zeg alsjeblieft dat dit normaal is... Liefs, Tanya
Ik let zeker op wat ik eet. Volgens de kraamhulp moest ik erg oppassen met knoflook, uien en paprika. Langzaam aan proberen. Idem dito met koolzuurhoudende dranken en kruiden
eet geen spinazie, kruiden zeker pittige niet. zo is op dit moment me ook alles veelste zout. terwijl ik normaal gek ben op zout. verder is het nog beetje uitproberen
Ohhh Tanya, volgens mij zou ik ook janken als dat hier zou gebeuren.... Dat junior zooo'n pijn zou hebben dat hij alles bij elkaar krijst.... Dat gaat je door merg en been. (Ik kan junior dus ook nog geen 5 min. laten huilen... ik loop er altijd meteen heen en probeer hem te troosten en als dat niet lukt haal ik hem uit de bak van de kinderwagen. Slecht he....) En over die regeldag: Ik heb dat ook gehad dat junior elk uur wilde drinken, niet een hele dag maar wel 4-5 uren achter elkaar. En inderdaad ga je dan aan jezelf en aan je melkproductie twijfelen. Dat had ik ook. Maar volgens mij kan ik je geruststellen hoor en is het normaal, af en toe zo'n dagje ertussen. En het ligt niet aan jou! Je kunt toch ook goed horen of Ruben 'slikt'. Als dit het geval is komt er in ieder geval wel melk uit je Bertha's en is het dus echt gewoon een regeldag. Morgen is alles vast weer 'normaal'. Dikke tut! (kus) Groetjes Miep
Bedankt BV-mama's voor jullie reacties. Ik let ook wel op wat ik eet, niet te pittig, geen uien, geen knoflook etc.
Tan, tis heel normaal hoor. Raven kwam ook soms om het uur voor de volgende voeding, had soms het gevoel dat ik haar constant aan de borst had. Hoort er bij he (bah, heb eigenlijk hekel aan die woorden gekregen door de zwangerschap na al die kwaaltjes) als ze vaker aan de borst komen gaat de melkproductie omhoog en zo krijgen ze dan weer voldoende binnen. Raven heeft trouwens besloten dat ze vandaag om de 2-2,5 uur gevoed wilt worden, dus vandaag ben ik weer officieel Bertha 23 Na uur aan de borst is ze nogsteeds niet uitgedronken... leg ik haar in bed begint ze weer lekker te krijsen totdat ik haar oppak, troost en het hele ritueel weer opnieuw begint. Met wat geluk valt ze uiteindelijk in slaap en na klein uurtje is ze weer wakker en heeft ze honger. Slapen doet ze vandaag dus veels te weinig, behalve toen we even de stad in zijn gegaan (babybox prenatal gehaald, was niet erg veel soeps ), toen sliep ze als een roosje... Vervelende is dat telkens als ik moe begint te worden Raven zich weer voor een voeding meldt en ik ben al vanaf 5 uur wakker! Mag de laatste tijd blij zijn als ik op een dag 5 uur slaap krijg (en dan doet Ivo al de laatste avondvoeding overnemen) gewicht we hebben thuis geen weegschaal dus ik heb geen flauw idee hoeveel ik nu weeg... als ik julie zo lees begin ik ook wel een beetje nieuwsgierig te worden of ik ben afgevallen of niet. Maar ik was dan ook maar zo'n 8 kilo aangekomen werken ik mag 21 september weer beginnen op part-timebasis met een jaar contract (hiervoor werkte ik daar op uitzendbasis). Alleen heb ik nog geen contract gezien en weet ik nogsteeds niet hoeveel ik straks ga verdienen (al 3x om gevraagd, zucht krijg je als je bij de sociale woningbouw werkt ) niet zo handig voor het aanvragen van de toeslag kinderopvang... heb trouwens nogsteeds mijn zwnagerschapsuitkering niet ontvangen. UWV heeft weers een fout gemaakt die dachten dat het uitzendbureau mij zou betalen maar daar werk ik niet meer voor sinds de bevalling. Voordeel is dat ik nu nog voor zo'n 3 maanden uitkering van hun tegoed heb Vind wel dat het verlof omvliegt, hopelijk hou ik het vol om tijdens werken borstvoeding te blijven geven...wil proberen om 6 maanden borstvoeding te geven
Hihi, wij zeggen ook wel vaak 'Tiekje' of 'Madam' of 'meisjemeis'. Maar 'Tica' kan op zich niet veel korter, dus ook vaak gewoon dat. Beebie, Kirby en Melanie: toevallig dat jullie het over 'weer gaan werken' hebben. Ingewikkeld al die verlofregelingen... Ik werk nog maar een paar jaar en had me er nog niet zo in verdiept toen ik 'al' zwanger werd. Mijn situatie lijkt denk ik wel op die van Melanie (tja, ook middelbaar onderwijs...) Dat ouderschapsverlof kan ik echter niet opnemen, want dan krijg je maar 70% van je loon, toch? Dan redden we het niet hier, dus... Maar ik ben wèl heel blij met mijn CAO , want daardoor kan ik mijn gemiste zomervakantie en (moet nog komen) de herfstvakantie aansluitend opnemen. Net als Melanie dus eigenlijk. Gister kreeg ik een brief met wanneer ik moet terugkomen: 4 december. Da's 2 week voor de kerstvakantie, dan zijn ze alleen nog maar bezig met excursies en projecten bij ons (we zijn een cultuurprofiel-school). Ik hoef dus pas in januari weer 'echt' les te geven! \/ Ik vind die pubers harstikke leuk, maar ik moet er nu nog niet aan denken om met iets anders dan Tica bezig te zijn... Zo, even dit posten en dan weer verder bijlezen Pffff, ben ik eens een dag niet online zijn jullie zo 10 pagina's verder. Wel gezellig!
Ik drink maar 1 kop koffie per dag, niet te gekruid, maar zeker wel iets, niet teveel fruit, geen alcohol (duh) uhm... dat was het volgens mij. En ik hou me aan de regels van 3 liter drinken (2 voor mij, 1 voor mini me) en 3 porties zuivel per dag.
Nee, helaas nog niet. Ik ben zo'n 15 kilo aangekomen en ben na de bevalling 8 kwijt geraakt. Ondertussen is er alweer een beetje af, maar ik moet toch zeker nog 6 of 7 kilo afvallen. Over 3 weken ga ik weer beginnen met sporten... ik moet zeker terug naar mijn startgewicht; 66 kilo en liever zelfs nog een beetje minder Koosnaampjes: meestal toch gewoon Brennan of Bren, al 'betrap' ik mezelf ook regelmatig op schatje, popje, lieverd etc. Hier: kolven gaat nog steeds redelijk, wordt al iets minder pijnlijk. Ook met de borstontsteking(en) gaat het de goede kant op. De medicijnen doen goed hun werk en pijn heb ik niet echt meer. Brennan doet het ook nog steeds goed, ook op de flesvoeding. Hij heeft vannacht om 11.45 uur de laatste voeding gehad en kwam pas om 06.15 uur weer! Lekker bij kunnen slapen dus. Bas moet maandag ook weer aan het werk en zie er ook erg tegenop om weer alleen te zijn (snap precies hoe je je voelt Tanya!). Ik hoop dat ik het alleen ook allemaal goed doe