Hier ook een krappe maxicosi. Ga de verkleiner er vandaag maar eens uithalen en kijken of het dan beter past. De Roompot heeft ook leuke herfstaanbiedingen. Wij hebben geboekt in Zeeland voor 22-26 okt. Als er toch zoveel nog een (mid)weekje weggaan, waarom dan niet naar dezelfde , gezellig . Ik weet alleen niet of het ook goede huisjes en parken zijn, maar dat gaan we ontdekken! Niva; je hebt pb! Vissie: Lekker zo'n nacht! Geniet nog van je laatste weken, want het is zo voorbij. Tanya: Ik ga voor de duimen dat je idd vannacht weer een lange nacht hebt met veel slaap! Ach, is ook een ritme. Misschien nog niet zoals je het graag zou zien, maar het begin is er!
Jeroen had om 23.45 gisteravond na zijn fles wel de hik, maar ik ben zelf ook in slaap gevallen, dus ik ga er van uit dat hij dat ook heeft gedaan...
Hier hebben wij de maxi-cosi verkleiner er al heel snel uitgehaald. Ik vond het maar irritant klein, maar ja onze dame is ook best lang... (@Miep) Vanmorgen naar Cb geweest. Iris weegt nu 5290 en is 58 cm hoofdomtrek is 38,8 Dus ze groeit prima, ondanks ze nog altijd niet de minimale hoeveelheid drinkt die ze hoort te drinken...
Ook goede morgen! Ik weet nog zo net niet of ik ga bijlezen, ben sinds do. 6 sept niet meer online geweest... die vrijdag kwam Agustin terug van het congres, zaterdag zijn we terug gevlogen, zondags zijn we eindelijk thuis gekomen, hebben een chaotische week gehad (Anneke was helemaal de weg kwijt, de ziel), afgelopen weekend terug naar het dorp en sinds gisteren eindelijk weer thuis. Nu wil ik minstens een maand thuis blijven en een routine opbouwen, sinds Anneke geboren is hebben we nog geen 2 weken op de zelfde plek doorgebracht en de arme ziel heeft geen idee waar ze is en wat er morgen gaat gebeuren. Overdag slaapt ze ook nauwelijks, korte slaapjes en verder is ze voornamelijk allert en ben ik alleen druk haar rustig te houden en het huishouden te doen in de tussentijd. Dat betekent wel dat ze 's avonds goed slaapt (dan is ze ook gevloerd), vanaf 11-12 uur tot 7-8 uur ofzo, soms komt ze om 4 uur nog eventjes. Hier gaat dus alles goed, alleen moet er nu naast de reinheid ook eens rust en regelmaat komen. De regelmaat wordt aan gewerkt maar nu we eindelijk thuis zijn, komen ook alle colega's en vrienden op "kraam"visite want die hebben haar nog niet kunnen zien, dus de rust zal relatief zijn Ik hoop eind vd week weer wat te kunnen meelezen, al zal ik weinig posten ben ik bang, ik blijf het toch vervelend vinden om te posten en daarna weer dagen niet online te zijn, jullie reageren altijd zo lief en geinteresseerd en vragen lees ik soms pas de week erop. Goed, we zien wel. Heb trouwens die verwarm-zakjes gekocht, wel 3 paar! (hartje, sterretjes en beertjes), die komen hier van de winter perfect van pas... M'n prinsesje is wakker geworden, dus ga haar maar voeden, verschonen en aankleden, daarna zelf eens ontbijten, gisterenavond bezoek gehad tot 1 uur en Agustín heeft de luiken dicht gelaten vanochtend dus heb me vreselijk verslapen nu sliep ze nog zó lief dat ik snel vd gelegenheid gebruik heb gemaakt om even bij jullie te spieken (je ziet dat hier van regelmaat nog niks geen spraken is). Nu heb ik alleen tijd gehad om te posten en niet om te lezen, maar goed. Je moet ergens beginnen.
Ik ben bezig de kaartjes van het plafond te halen, snik snik... Morgen is Jarno 2 maanden oud, dus wordt wel tijd vind ik. Het lijkt nu wel erg kaal hoor!
Vissie: beetje late reactie, maar was druk bezig. Douchen met de baby, is handig als je dan met z'n 2-en bent, eentje die doucht, eentje, die aan- en uitkleed. Maar ik heb het ook wel eens alleen gedaan. eerst mezelf uitkleden, dan de baby, samen onder de douche, baby in handoek, zelf ff badjes aan, baby aankleden, mezelf aankleden. Milyan heeft er last van als ie meer dan 24 uur niet gepoept heeft, anders zou ik me er niet zo druk om maken. Dus als Jeroen er prima tegen kan, dan is het denk ik geen probleem. Diana: Huiluurtje is hier steevast als wij 's avonds aan tafel schuiven. Gelukkig hebben we dit al 3 keer eerder meegemaakt en zijn we getraind in hetr eten met één hand. Jekkia:Misschien moeten jij en Ivo nog een paar dagen samen voor Raven zorgen zodat Ivo er niet opeens alleen voor staat en jij hem het een en ander nog kan vertellen? Want als hij bij ieder huiltje eten gaat geven is dan wodt Raven zo'n klein rond mormeltje Miep:Wij hadden altijd de regel: wie het kind het laatste heeft aangeraakt, moet het ook verschonen. Anders knuffelen de vaders alleen maar en het onaangename werk mogen de moeders doen Irena:Gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Ben nog niet bij met lezen, nog 10 pagina's te gaan. Maar moet nu ff weg. Groetjes
Tanya, je hebt zeker wel het recht om te klagen en moe te zijn en daarvoor hoef je helemaal geen verantwoording te geven. Het 'probleem' is, dat je kind in de loop van tijd steeds makkelijk wordt met slapen, eten en poepen, lekker gaat lachen en spelen en dus de geniet-momenten steeds langer worden. Net als in de zwangerschap of bij de bevalling 'vergeet' je in de loop van tijd hoe zwaar het allemaal niet was en denk je achteraf dat het toch wel mee viel. Waarom anders krijgen vrouwen ondanks helse bevallingen en gebroken nachten toch nog een 2e, 3e, 4e.. kind. En ik vrees dat je buurvrouw dus ook niet meer weet hoe het toen was. Bovendien lijkt het van een afstand altijd leuker. Tuurlijk had ik het slechter kunnen treffen en doet Mario heel veel, meer dan mijn vader of schoonvader ooit gedaan hebben. Maar als je met iemad samen woont, dan is het toch anders en zie je dat iedereen zijn mankementen heeft. En soms zijn die voor de buitenwereld dus niet meteen zichtbaar.
Vissie: verschonen niet erg? wacht maar totdat Jeroen 2 is! Meallá's poepluiers dumo ik altijd metten buiten!
Wij (nou ja, ik dus) verschoon Jarno na het voeden. En hij krijgt de borst, dus ben ik alsnog elke keer de pineut..... Nou ja, ik vind het geen vies klusje ofzo hoor, maakt mij echt niet uit. Maar ik wil gewoon dat papa ook eens wat doet. Voeden hoeft hij niet, dat doe ik al, in bad doen vind hij teveel werk dus dan blijft het verschonen over. En ik wil hem ook alvast dingen laten doen omdat ik binnenkort weer moet werken en dan zal het hem anders vies tegenvallen denk ik. Groetjes Miep
MelanieM schreef: Vissie: beetje late reactie, maar was druk bezig. Douchen met de baby, is handig als je dan met z'n 2-en bent, eentje die doucht, eentje, die aan- en uitkleed. Maar ik heb het ook wel eens alleen gedaan. eerst mezelf uitkleden, dan de baby, samen onder de douche, baby in handoek, zelf ff badjes aan, baby aankleden, mezelf aankleden. Maar dan gebruik je geen zeep ofzo voor Mylian? Want dan krijg je hem toch amper ingesopt. En dan is hij zo glibberig. Hoe sta je er dan onder, ik bedoel laat je de stralen ook over zijn boletje lopen of alleen over zijn ruggetje. (ik wil me er graag een beetje een voorstelling bij maken) Vissie Ik ben zo vrij om ook even te reageren. Hier gaat Ruben ook mee onder de douche. En altijd met zijn 2-en bij ons. Ik ga alvast onder de douche en ga mezelf douchen. Ondertussen kleedt Marc Ruben uit op zijn kamer. In de badkamer is het ondertussen lekker warm aan het worden omdat ik aan het douchen ben. Marc wikkelt Ruben in een badcape en komt naar mij toe. Ik ga zitten op een krukje met mijn rug tegen de muur. Temperatuur van het water wat lager zodat het niet te warm is, hardheid van de straal een heel stuk naar beneden, evenals de hoogte van de douchekop. Marc geeft Ruben dan aan en ik hou hem tegen me aan (zodat hij zit op mijn arm=>water over zijn rug of ligt in mijn arm=>water over zijn buik) of leg hem op mijn knieën. Het water komt bij hem overal behalve in zijn gezicht. Dus wel over zijn ruggetje en bolletje. En als hij op mijn knieën ligt pak ik de douchekop en doe zo het water over hem heen. Voordat ik ging douchen had ik al een hydrofiel washandje, zeepvrije wasgel en zijn shampoo klaargezet. Als hij op mijn knieën ligt was ik hem. En dan met de losse douchekop weer afspoelen. Ondertussen heeft Marc het waskussen op de wasbak gelegd (met een plank eronder tegen het doorzakken) met daarop een badcape en daarop een hydrofiel luier. Marc pakt Ruben aan en droogt hem meteen af op het waskussen. Als Ruben droog is word hij in de badcape gewikkeld en gaat dan zo naar zijn slaapkamer. Ik hoop dat ons badritueel duidelijk is voor je. Succes! Het is echt zo leuk om met je kind te gaan douchen! Liefs, Tanya
Nou dan zal ik ook maar ff reageren: Als Jarno onder de douche gaat, gaat hij met papa. Papa gaat eerst zichzelf wassen en afspoelen. Ondertussen kleed ik Jarno uit en was hem alvast, dan geef ik Jarno aan papa en die spoelt hem dan af onder de douche. Jarno gaat trouwens wel gewoon met zijn hoofdje onder de straal, vind ie niet erg. Als hij uitgedoucht is pak ik Jarno weer aan en ga naar zijn slaapkamer, droog hem af en kleed hem aan. Groetjes Miep