Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Tanya ik sluit me helemaal aan bij Lexi en bij Jody! Echt meid, je doet het super! Je zegt zelf dat hij prima op de curves ligt dus NO WORRIES! Sverre groeit ook minder hard nu dan een paar weken geleden. Ze maken denk ik spurtjes door en dan weer mindere groei-perioden.

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Miep hoe is het met jou en Jarno gegaan vandaag?

Was er nou nog iemand die moest voor prikjes? Niva?

Hier is alles goed gegaan. Krijsen natuurlijk, van pijn en woede maar ook moeheid. Hij was eigenlijk om 9:45 aan de beurt maar we konden pas om 10:15 naar binnen. Dus lang wachten, en hij was al vanaf 7:45 wakker. Hij begon al te huilen bij het algemene onderzoek dus bij de eerste prik ging hij loos... Nu ligt hij alweer een uurtje vrolijk te praten en spelen na zijn voeding, dus so far so good. Afwachten maar.

Hij weegt nu 5794 gram, en is 59 cm lang. Zijn hoofdomtrek is 40,7. Hij ligt net een beetje boven het gemiddelde op de curves. En volgens de wijkverpleegkundige kon het niet beter! :) :)

Hij wilde haar alleen niet volgen (nee, moe!) en al helemaal niet naar rechts - voorkeurskant is links.

Sverre past trouwens de meeste broekjes maat 56 nog wel; maar shirtjes bijna niet meer, die heeft hij al 62 aan. Dus zo ook maar even naar de Hema denk ik! :)

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Heb net zowat 30 pagina's bij gelezen. Zag mooie foto's. Las dat boel kindjes prikjes hebben gehad. Kledingkasten die uitgeruimd moeten worden. Goed gegroeide kindjes. Twijfels over slapen en voeden.
    Tweety die zich soms buiten de boot voelt vallen, vanwege het niet geven van borstvoeding. ik ook niet hoor!. Kar die zich af en toe boos maakt als sverre huilt, herken ik zelf ook erg goed! Evelien die jarig was. Nog iemand die 5 jaar getrouwd was. Tan die zich slechte moeder voelt, wat nergens voor nodig is.

reflux: bij zoë komt de voeding ook niet eruit maar wel terug. KAn verborgen refleux zijn. We geven haar nu een beetje AR-voeding bij de omneo, die dikt meer in in het maagje.

Verder heeft Zoë gister ook haar 2e prikjes gehad. Tot nu toe heeft ze nog geen reactie getoond. Ze huilde ook minder dan de eerste keer.
    Verder heeft ze weer flink gesprongen. 3 dagen niet fatsoenlijk gegeten en huilerig/hangerig. Ze kijkt nu naar haar handjes, probeert te grijpen en kijkt ook wijzer de wereld in.
    ZE slaapt nog altijd keurig door......
    Probeer vanaf nu weer wat beter mee telezen.......voordat jullie me echt gaan missen O:)

twinny

4. Niet meer actief

Karlijn Hoe is het nu met je menstruatie en die dikke klonten erin? Daar had je het een tijdje geleden over. Ik zou niet weten wat het geweest zou kunnen zijn, ik zou denken aan oud rotzooi van de bevalling ofzo. Hieris gelukkig mijn mnestruatie weer voorbij. Was niet heftig, maar toch genoeg om het menstruatie te noemen.

Twinny Hoe is het nu met jullie lekkage?

Liefs, Tanya

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    *zwaai*
    Weer niet bijgelezen en ik ga ook geen poging doen.
    Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Vorige week heeft mijn dame haar prikjes gehad. De dag daarna was ze hangerig, knuffelig, en huilerig.
    Zaterdag ging het redelijk en sinds zondag hebben we regeldagen!
    Ik word er doodmoe van. Dit is echt het moment dat ik denk 'ik stap over op flessenvoeding'.

Maar goed, ik zet door, ik geef het niet op.
    Maar dat is dus de reden dat ik hier amper aanwezig was.

Ga nu de was ophangen, hoor haar alweer pruttelen. Dus ik gok dat de Bertha's straks weer aan de beurt zijn. *zucht*
    Kom zo weer hier gluren hoor!

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Even een paar reacties:

Tanya: Dat Ruben maar 70 gram aangekomen is, hoef je je geen zorgen over te maken. Misschien heeft hij net geplast/gepoept en had hij de vorige keer net een voeding gehad? En hij is 70 gram gegroeid in 5 dagen tijd, dat komt toch neer op ongeveer 100 gram per week? Dat is goed toch? Er kan een keer een wat mindere week tussen zitten, als ie dan straks maar weer goed groeit.

Kar: Lief dat je het vraagt! Jarno is gewogen: 6335! gram en gemeten: 61 cm! Zijn hoofdomtrek is 40,2 cm. Hij doet het echt supergoed! De prikjes...... ohhh zo zielig! De tranen stonden in mijn ogen, echt hartverscheurend! Bij de eerste prik huilde hij al en toen kreeg hij meteen de tweede prik, schreeeeeuwen! Vreselijk om als moeder mee te maken. De bijwerkingen kunnen vanavond komen. Ik heb zetpilletjes in huis. Nu ligt hij lekker te slapen in de kinderwagen, ik heb net gehuild en begin nu al weer te huilen. Als ik hem zo zie liggen, zo'n onschuldig klein jongetje.... Er staat hem misschien nog heel wat pijn en ongemak te wachten vandaag.... Waar heeft ie dat aan verdiend! Hij is zooo lief en doet zooo goed zijn best met alles.
    Ze vond trouwens dat Jarno erg sterk is in zijn nek. Dat is ie ook, hij houdt zijn hoofd erg goed recht en houdt dit ook heel lang vast.
    Mooi dat Sverre ook goed gegroeid is! En hopelijk krijgt hij (net als alle andere geprikte beebs) geen last van de bijwerkingen!

Eveline: Kan me voorstellen dat je er doodmoe van wordt. Hopen dat de regeldagen snel voorbij zijn. Als ze zondag al zijn begonnen, lijkt mij dat het niet lang meer kan duren voordat de melkproductie weer goed op Demelza haar behoefte is ingesteld.

Groetjes Miep

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Beebie/Nicci:
    geb. 20-06-07 40cm. 1860 gram.
    28 Aug. 50 cm. 3860 gram
    17 Sept. 4330 gram.
    Volgende afspraak: 19 Sept. naar de kinderarts (hopelijk de laatste keer)
    25 Sept. naar CB
    Bijzonderheden: 25 Sept. tweede inenting
    Nicci was in het weekend van 15/16 Sept. voor het eerst ziek: enorm verkouden.

Tomenjerry/Quinty:
    geb. 52 cm. 3380 gram.
    4 Sept. 54 cm. 4650 gram.
    Volgende afspraak: 25 Okt.
    Bijzonderheden: 13 Sept. eerste inenting

Niva/Devin:
    geb. 50 cm. 3340 gram.
    12 Sept. 55,5 cm. 4960 gram.
    Volgende afspraak: 19 Sept.
    Bijzonderheden: 19 Sept. eerste inenting

Kar76/Sverre:
    geb. 48 cm. 3655 gram.
    15 Aug. 54 cm.
    7 Sept. 5426 gram.
    19 Sept. 59 cm. 5794 gram. Hoofdomtrek: 40,7 cm.
    Volgende afspraak: 17 Okt. 10:15 uur
    Bijzonderheden: 19 Sept. eerste inenting
    17 Okt. tweede inenting

Tanya/Ruben:
    geb. 22-07-07 52,5 cm. 3720 gram. Hoofdomtrek: 36 cm.
    2 Aug. 56 cm. 4220 gram.
    9 Aug. 4550 gram.
    23 Aug. 57 cm. 5175 gram.
    28 Aug. 58 cm. 5320 gram. Hoofdomtrek: 39 cm.
    13 Sept. 5625 gram.
    19 Sept. 61 cm. 5695 gram. Hoofdomtrek: 40,6 cm.
    Volgende afspraak:
    Bijzonderheden: 19 Sept. 9:00 uur eerste inenting (geen preventieve maatregelen)
    29 Okt. 10:30 uur tweede inenting
    22 Nov. 10:00 uur derde inenting
    Ruben is geboren met lang haar en krulletjes.

Lexi/Elin:
    geb. 21-06-07 47 cm. 2815 gram.
    30 Juli: 53 cm. 3700 gram.
    21 Aug. 56 cm. 4250 gram.
    18 Sept. 58 cm. 4780 gram. Hoofdomtrek: 39 cm.
    Bijzonderheden: 21 Aug. eerste inentingen
    18 Sept. tweede inenting
    Elin is de mooiste beeb van de wereld!

Landa/Bente:
    geb. 13-07-07 +/-48 cm. 3180 gram
    10 Sept. 54 cm. 4795 gram
    Volgende afspraak: 09-10-07
    Bijzonderheden: 10 Sept. eerste inenting
    09-10-07 tweede inenting

Jekkia/Raven:
    geb. 31-05-07 44 cm. 1850 gram.
    17 Sept. 5080 gram.
    Bijzonderheden: 12-08-07 eerste inenting
    06-09-07 tweede inenting
    11-10-07 derde inenting
    Spoedkeizersnede vanwege loslatende placenta en gescheurde baarmoeder, 7 weken te vroeg.
    Raven zit net onderin de curve, maar groeit erg goed.

Vissie/Jeroen:
    geb. 05-07-07 48 cm. 3330 gram.
    7 Aug. 52 cm. 3590 gram.
    4 Sept. 54,5 gram 4050 gram.
    Volgende afspraak: 02-10-07
    Bijzonderheden: 04-09-07 eerste inenting
    02-10-07 tweede inenting
    Jeroen heeft tot 8 weken volledige borstvoeding gehad, nu krijgt hij zowel FV en BV.

Loltsje82/Jarno:
    geb. 19-07-07 54 cm. 3930 gram.
    15 Aug. 56 cm. 5000 gram.
    19-09-07 61 cm. 6335 gram.
    Volgende afspraak: 24-10-07
    Bijzonderheden: 19-09-07 eerste inenting
    24-10-07 tweede inenting
    Jarno groeit als kool en doet het echt supergoed!

Irena/Tica:
    geb. 25-07-07 w.s. 48 cm. 3975 gram.
    18 Sept. 57 cm. 5015 gram. Hoofdomtrek: 32,5 cm.
    Volgende afspraak: 26-09-07
    Bijzonderheden: 26-09-07 eerste inenting
    Tica lag 'dwars' en is met een keizersnede geboren.
    Tica krijgt zowel BV als FV.

Tweety/Iris:
    geb. 27-07-07 4160 gram.
    28 Aug. 56 cm. 4860 gram. Hoofdomtrek: 37,2 cm.
    18 Sept. 58 cm. 5290 gram. Hoofdomtrek: 38,8 cm.
    Volgende afspraak: 27-09-07
    Bijzonderheden: 27-09-07 eerste inenting
    Iris heeft blonde haren en blauwe ogen.

Lma/Brennan:
    geb. 18-07-07 52 cm. 3560 gram.
    28 Aug. 58,5 cm. 4780 gram.
    Volgende afspraak:
    Bijzonderheden: 18-09-07 eerste inenting

Sterrekind/Lieve:
    geb. 04-07-07 52 cm. 3970 gram.
    9 Aug. (5 wk) 56,5 cm. 4885 gram.
    17 Sept. (10 wk) 60,3 cm. 5470 gram. eerste inentingen gehad
    Bijzonderheden: Lieve had de eerste 8 dagen een lage bloedsuikerspiegel

Jody79/Mick:
    geb. 08-07-07 51 cm. 3480 gram.
    21 Aug. 55,5 cm. 4870 gram.
    6 Sept. 57 cm. 5375 gram.
    Volgende afspraak: 16-10-07
    Bijzonderheden: 06-09-07 eerste inenting gehad
    Mick doet het supergoed, is zeer tevreden en heeft een mooi ritme op basis van 5 flesjes.

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Welnee, die postzegel meer of minder... Ik heb hem alleen nog niet op de bus gedaan...

Ik had via via een heel pakket met zwitsalproducten gekregen en daar zaten ook allemaal koppies op zag ik. Dus die heb ik er ook afgepeuterd.

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Wij gaan met mijn moeder en broer + gezin naar de erperheide, 2e weekend van nov... Mijn moeder neemt ons ieder jaar mee. Lief hè?

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo, ben ik ook weer even. Mijn humeur is weer in orde, dat van Elin gelukkig ook. Mijn pc moet af en toe gemept worden als de O en de punt er weer mee uitscheidt, maar goed, er is mee te werken so far.

Net rondje naar de stad geweest, twee broeken gescoord bij de Hema en twee bij de C&A (aanbieding daar: 1 broek voor 7,50 en 2 voor 12,95). Dit keer ben ik (hoera, hoera!) wél bekenden tegen gekomen in de stad, die wel bewonderende blikken in de wagen wilden werpen: een collega van school die Elin een ontzettend mooi kind vond, en een vriendin van koor met haar dochtertje die allebei ook direct de wagen 'indoken' en die vriendin vond wel dat Elin enorm wakker uit haar mooie grote ogen keek. Ik ben weer blij!

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oooh heerlijk! Geniet ervan! Wat een lekker vooruitzicht!

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Leuk is dat he Lexi, als mensen complimentjes geven over je ukkie! Heeeerlijk.

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Meid niet druk om maken! Nicci is de afgelopen week ook maar 50 gram gegroeid! Nou so what!? Ze groeit! Niet druk om maken. Het is wat je zegt; had je vlak na een voeding gewogen zat hij waarschijnlijk over de 100. Anders weeg je hem toch nog een keer op het CB op hetzelfde moment van de dag als de vorige keer. Ik houd de gewichten aan van thuis, niet van het CB of het ziekenhuis. Hoop voor jullie dat hij niet veel last van zijn shots heeft.

En wat een prachtige foto! Een krachtige mannetje is het!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Lief!

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Tan, fijn dat Ruben vanmmorgen weer om 6.15 kwam. Tja het is ook een ritme natuurlijk..

Irena, alsnog gefeliciteerd! Fijn dat alles bij het cb weer goed was!

Kirby, gelukkig dat Ana-Lucia niet al te heftig op de pries heeft gereageerd. Die zijn ook weer achter de rug!

Lexi, gelukkig dat Elin niet veel last heeft gehad van de prikjes! Fijn dat je toetsenbord ook weer beter is..

Sterrekind
    , Jammer hoor dat Lieve er wat last van had. Ja het gaat hard hè? Jeroen heeft nu voor het eerst 62 aan. Het zit nog een klein beetje ruim, maar het kan best goed. Ineens kunnen ze daar dan in hè? De ene dag is het nog te groot en de andere dag passen ze een maatje groter!

Tan, Wat jammer dat Ruben zoveel moest huilen. Enne af en toe eens niet zoveel groeien kan toch heus geen kwaad. Jeroen is tot 2 weken geleden iedere week maar 120 gram bijgekomen, en als je daar een dag vanaf had gehaald, dan was het misschien ook maar 80 gram. Probeer je er overheen te zetten want als hij over 80 jaar nog steeds bv 200 gram per week zou groeien dan weegt hij meer dan 8000 kilo, en dat wil je ook niet! Zolang ze er op het cb niks van zegen zal het wel goed zijn hoor! En toen ik volledige bv gaf liet ik Jeroen ook wel eens 4,5 à 5 uur liggen hoor! Na 4,5 uur haalde ik zijn dekentje weg, dan kon hij op het gemakje wakker worden.

Kar, met Sverre nog steeds alles goed? Geen last meer gehad? Leuk nieuwe shirtjes kopen! Ik heb er op internet besteld. Eentje met een tractor er op (cadeautje voor zijn papa, die in de landbouw werkt).

Twinny, 2e prikjes alweer, phew, time flies! Gelukkig geen last gehad. Het lijkt me erg leuk als ze gaan grijpen.. Jeroen inspecteerd zijun vuistjes ook vaak grondig, en als het even kan zitten er vingers in zijn mond...

Eef, sterkte! Kun je haar ook niet even tevreden houden met een speentje? (ik roep ook maar wat hoor, je hebt dat ongetwijfeld al lang geprobeerd.

Miep, ja zielig hè? Die prikjes, het is te hopen voor jou en Jarno dat hij er weinig last van gaat habben.

16. Amle

Amle Niet meer actief

oooo, dames. Wat gaat het hier snel...!
    Ik heb helaas steeds meer moeite om het bij te houden.

Mini-update van hier: Brennan groeit goed en heeft zijn 1e prikjes goed doorstaan. Ff flink huilen tijdens de prik, daarna geen kik meer een veel geslapen. Volgens de arts is het een vrolijk en alert jongetje. Hij past eigenlijk niet meer in maatje 56 en we gaan dan dus ook over op maat 62, in ieder geval de broeken (met z'n lange benen!).

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Mooi dat Brennan het goed doet en fijn dat ie verder geen last van de bijwerkingen heeft gehad.
    Ga je me de gegevens PB'en?

Groetjes Miep

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zijn er eigenlijk meer babes die na de prikjes regeldagen kregen?
    Ik begreep net van mijn vriendin dat dit vaak het gevolg is van de prikjes.
    Ik zit nu echt heel erg met de prikjes van 11 oktober in mijn maag. De dag erna gaan we naar Parijs. Dus dat is geen optie.
    En als ik het verplaats naar 9 oktober dan heeft ze precies de regeldagen als we weg zijn of het is dan net over.

Op borstvoeding.com vond ik het volgende:
    Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

En ik vind dat heel logisch klinken. Ze krijgen in principe een afgezwakt virus in hun lichaam gespoten en waarschijnlijk vragen ze om antistoffen om zich weer lekker te voelen.
    De eerste dagen kon Demelza alleen maar huilen, drinken en slapen. En nu kan ze gelukkig weer kletsen en lachen. Dus ik denk dat het eind in zicht is.

@ Tanya: weet je... het cb en het ziekenhuis vertellen toch echt overal wat anders. Volgens mijn cb moeten ze met borstvoeding in een maand 600 gram aankomen, minimaal. Maar dat is in 1 maand. Dus als ze de ene week minder aankomen dan de andere dan is het geen probleem.
    En volgens de kinderarts in het ziekenhuis is het minimaal 400 gram per maand.
    Sja... zit toch 200 gram verschil tussen.
    Dus maak je er niet druk om. Hij is gegroeid, niet afgevallen! En de volgende keer groeit hij weer meer. En precies wat ze hier zeggen... je weet niet hoe het met het plassen etc. zat!

Te vaak wegen kan je dus ook gek maken.

19. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Paracetamol zetpillen: ehm..ik heb net bij kruitvat gekeken en zag alleen zetpillen voor vanaf 3 maanden...hebben jullie andere of gebruiken jullie ook die? hoeveel mg per zetpil?

ik wil ze alvast in huis hebben mocht Iris er last van krijgen volgende week... (en Arthur nog overtuigen dat als ze er last van heeft, dat ik weldegelijk medicijnen wil geven...hij is niet dol op medicijnen...)

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Deze hoor je in principe door de midden te doen en dan te geven bij een baby jonger dan 3 maanden.
    Maar ook daarover verschillen de meningen.

Deel Deze Pagina