Eveline Snapput! Ruben heeft tot nu toe geen reacties op zijn prikjes. Geen koorts, geen pijnlijke rode plekken. Hij kijkt alleen een beetje lodderig uit zijn ogen, alsof hij net wakker is. Ehm, over wat ik vanmorgen schreef. Allereerst thanks voor de reacties. Ergens weet ik wel dat hij niet iedere week veel aan hoeft te komen anders wordt hij een reus, maar juist doordat hij zoveel aangekomen is hiervoor viel die 70 gram nogal tegen. Ik betrek het meteen op mezelf, dat het aan mij ligt. Mijn melk is niet rijk genoeg denk ik dan, misschien toch maar beter voor mezelf zorgen? Ik leg hem niet vaak genoeg aan, misschien toch maar niet meer dan 4 uur ertussen laten zitten. Weetje, dat soort dingen. En Eef ik weeg hem juist niet vaak omdat me dat inderdaad heel erg onzeker maakt. Toevallig dus vorige week gewogen en dan vandaag weer. Daarvoor was het al weer een tijdje geleden. Ik ga nu Gordon Ramsey kijken en daarna tukken, slaap ze allemaal! Liefs, Tanya
Sverre had 37,8. Geen koorts dus. Krijgt nu de fles en zo lekker bedje in. En we zien morgen wel weer. (Ben stiekem wel trots op mijn mannetje! )
Hahaha, nee natuurlijk niet! Ik bedoelde ook meer dat hij vandaag zo vrolijk is geweest enzo... Wilde niemand beledigen...
Weet ik toch! Het is ook niet alsof die kiddoos het express doen! Enne... zo snel voel ik me niet beledigd!
Heb net Jarno even getempt: 38,6 Ik heb hem geen zetpil gegeven, dat hoefde pas als hij boven de 39,5 komt zei het CB. Of als ie veel huilt. We zien wel hoe het vannacht gaat, als het nodig is krijgt ie een zetpil. Ik vind hem zooo zielig vandaag. Met z'n twee kleine pleistertjes op de bovenbeentjes.... Mijn schatje! ik zou hem gewoon voor de nacht die zetpil geven dan kan hij lekker doorslapen en dat kan helemaal niet kwaad. tegen mij zijden ze boven de 38,5 al geven!
Het bezoekje aan de kinderarts was trouwens goed. Nicci woog 4400 gram, is 52 cm lang en heeft een hoofdomtrek 39 cm. Qua gewicht zit ze nu ook in het groene. Weliswaar net, maar toch! Haar hoofdomtrek zit net onder de meest gemiddelde lijn dus ook dikke prima. Alleen haar lengte zit nog een behoorlijk stuk onder de curve, maar de afstand is een stuk minder dan de vorige keer, dus de arts verwacht dat ze met een maand of 2 gewoon in het groene zit. Nice! Verder vond de arts dat Nicci erg sterk in haar nek was, kon ze zien dat ze regelmatig op haar buik ligt, was ze erg allert, volgde haar goed, gaf een mooie lach en mag gewoon op de 5 voedingen blijven. (had ze immers zelf al bepaald) We hoeven daar dus niet meer terug te komen! Mama helemaal trots! (was ze al, maar nu nog véél meer)
Ze mogen tot 39.5 oplopen zonder iets te geven, maar ik vind dat mijn moppie zich niet beroerd hoeft te voelen. Ik heb ook gegeven bij 38,7. Afgelopen weekend toen ze ziek was gaf ik ook 2 keer een halve terwijl ze geen koorts had.
Zeker kun je trots zijn! En voor haar gewicht heeft ze toch een goede lengte? Sverre was ook 'maar' 54 cm toen hij 4700 gram woog. (French and Saunders: 'You've got the perfect weight for your size')
mooi zeg dat julloie niet meer terug hoeven....en die lengte ach als ze 1 jaar is zijn ze allemaal weer binnen de curve denk ik.. chedella zit ook elke keer overal onder...maak me er niet druk om, zal allemaal wel goed komen
Zag net bij de juni-mama's een leuke link: goedgemerkt.nl Kun je labels maken voor op bijv. flesjes (voor het KDV) en instrijklabels voor de favoriete knuffels en de kleertjes!
Vraagje voor degenen die flesvoeding geven: Koken jullie nog het water voor de voeding? Of gebruiken jullie gewoon kraanwater dat jullie dan opwarmen?
Nou schijnbaar qua curve niet. Boeit mij ook echt niet hoor, ze doet het geweldig! Ik zei al tegen de arts dat ze net als haar moeder het juiste gewicht maar de verkeerde lengte heeft!
Staat er niet op het pak dat je ook gewoon kraanwater mag gebruiken? Op het dagverblijf gebruiken we dat wel. De 'gekookt' water regel geldt al een tijd niet meer.
Onze kraamverpleegkundige zei dat het wel moest. Maar hij is inmiddels 10 weken dus het lijkt me dat het nu toch niet meer hoeft. Ga het denk ik maar gewoon niet meer doen (het koken dus).
Ik kende de site al en zei gisteren nog dat ik even labels moest bestellen. Thanks for reminding me! Heb ze net besteld!