Hee, van dat fruit is me nieuw. Mijn kraamhulp zei dat ik juist heel veel fruit moest eten. Ook hier geen alcohol (is geen probleem want dat drink ik nooit), en ook geen sinaasappelsap. En ik merkte laatst dat Ruben niet zo goed reageerde op de kipkerriesalade die ik 's middags gegeten had. Koffie vind ik nog steeds niet lekker (jammer, want dat vond ik altijd wel). Over kraamhulp gesproken, ze belde vandaag even op om te horen of alles nog goed was met Ruben en mij. Dat vond ik zooooo lief!
Eef, bedankt voor je antwoord over de BV in diepvrieszakjes Ik ga het snel proberen, ik wil wel eens een hele voeding uit handen kunnen geven aan Erik! Melanie: wat voor kinderbijbel heb je voor Maura? En wanneer ben je daarmee begonnen? Ik heb zelf vanaf mijn kleutertijd veel christendom (èn yoga/boedhisme ) meegekregen, wil ook Tica zoveel mogelijk zienswijzen meegeven. Nu natuurlijk nog niet, ben al blij als ze een beetje een dag-nachtritme krijgt Kirby, ik had het verhaal van Caruli nooit zo in de gaten gehad, heb het gisteren allemaal eens bekeken... Wat erg! En dat jij iets soortgelijks hebt meegemaakt wist ik niet. Logisch dat Caruli's verhaal je aangrijpt... Ik wens je heel veel sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe erg het voor je moet zijn geweest om je kindjes op zo'n manier te moeten verliezen. Voel je echter niet verplicht om details te vertellen, het is jullie pijn. Alleen als je er ooit behoefte aan hebt! *hugs*
Over de naam: Wij vonden de naam Nikki meteen gaaf. Ik wilde alleen wel 2 namen, waar de roepnaam vanaf geleid zou worden. Omdat Nikki de roepnaam zou worden moest daar een naam bij komen en dat werd dus Nicole. Met het idee dat Nikki (of Nicci aangezien Nicole ook niet met een K geschreven wordt) niet 'geloofwaardig' overkomt als ze later bijvoorbeeld advocaat of arts wordt ( [-o< hahaha nee geintje). Maar goed, ze kan er dan voor kiezen om Nicole genoemd te worden. En Jayden kwam ik tegen in een namenboek en ik was meteen verkocht. En daar was dus: Jayden Nicole, roepnaam Nicci.
Niva schreef dat ze moest stoppen met roken. Vraag me af of dat was omdat je zwanger werd of heeft het een andere reden? En (nu alle kindjes 'gezond' geboren zijn durf ik het wel te vragen) zijn er nog mama's die gerookt hebben tijdens de zwangerschap? Of nu? ***begrijp me niet verkeerd, ik ben niet veroordelend, ik ben alleen nieuwsgierig. Ik heb zelf jaaaaaren gerookt en weet dat stoppen niet gemakkelijk is***
Jullie hebben het over de kat bij het voeden? Die van ons is er gisteren voor het eerst bij gaan zitten. Met grote ogen zat ze het tafereel te bestuderen. Na een tijdje begon Flaafje zelfs te spinnen. Kennelijk vond ze het wel schattig! Ik ben zo blij dat poesje niet helemaal van slag is van de komst van Tica en het nu zelfs interessant begint te vinden! Ik maakte me de eerste dag wat zorgen, want ze zat die hele dag supergespannen onder de box. En de dagen erna durfde ze niet eens om eten te zeuren. Karlijn: wat fijn dat het idee dat je actie gaat ondernemen je al rustiger maakt. En dat je blij kon zijn met Sverre. Zie je wel dat je zo op de goede weg bent! Twinny: dat je wel 2 uur met je kindje weg bent geweest! Lijkt me leuk, es met Tica weg. Ooit... En ja, oma's willen altijd tutten hè? Mijn moeder was er vandaag de hele dag, heeft heerlijk met Tica lopen sjouwen en zingen. Net als vroeger, toen liep ze ook altijd met mij of mijn broertjes/zusje op de heup. In een draagzoek of heel geroutineerd op één arm. Ik zag mezelf zonet in de spiegel met Tica, die armzwaai krijg ik ook al onder de knie! *trots* Nu dat supertalent om haar met huilen te laten ophouden nog BTW, Tica wil ook altijd met haar hoofdje naar één kant (naar rechts). Nog niet gezien of haar hoofdje al afgeplat raakt... brrr, ik zal er maar op gaan letten dan... Is het erg als dat een beetje gebeurt? Wanneer moeten ze zo'n helmpje op?
Ik rook al 6 jaar niet meer... ook totaal geen behoefte meer aan. Mijn man rookt nog wel en moet nu dus naar buiten
Van jou had ik dus niet verwacht dat je gerookt hebt! Zo zie je maar! Dat is precies waar ik nieuwsgierig naar ben. Vind het leuk om een beeld van mensen te vormen. En als we elkaar dan ooit treffen dan ontdekken of het beeld dat ik heb klopt of niet. (ben erg into dat soort dingen. Houd ook onwijs van real life soaps as Gouden Kooi en Big Brother: groepsdynamiek herkennen)
hihi, ik ga zo ff twee pesterige foto's hier plaatsen.... hoop dat de bv-mama's de humor ervan in kunnen zien...
Irena, ik heb een Duitse kinderbijbel. Mijn oude van vroeger dus... Ze stond hier al een poosje in de kast en toen ze een keer vroeg wat de bijbel eigenlijk is heb ik ze aan haar gegeven.
Ha ha Mel lache, lig hier helemaal in een deuk! Zegt Ivo heel droog, dus zo voelt borstvoeding geven dus (zeg soms wel eens dat raven mijn klein monstertje is als ze aan de borst ligt)
Hmm misschien moet ik dan toch maar eens van de frisdrank afblijven? Hebben alleen zo weinig anders in huis en water en thee gaan me ook zo vervelen...
Niva: Tica maakt ook veel kabaal in haar slaap. Gilletjes, brommen, pruttelen en veel uitrekken en met armpjes zwaaien. Dat armpjes zwaaien maakt haar soms wat wakker. Misschien ga ik haar toch es inzwachtelen... En ja, ik herinner me dat je hebt verteld waar Devin Danae vandaan komt en ik vind het mooi, je kind naar een dichteres en schilderij vernoemen. Babies en 's middags wakker blijven bij de voeding...wij zijn ook nog zoekende, sorry! We verschonen haar tussendoor, maar ook dan drinkt ze nog steeds minder goed dan 's nachts en 's morgens. Eef, wat een goed idee om lekker te stoppen met voeden zodat beeb zich kwaad moet maken. Bij onze diva zou dat moeten werken Ga ik straks direct proberen. Dat slaaptekort is idd lastig op den duur, maar dat beginnen we te snappen. Voor Tica in slaap krijgen overdag hebben we nu dus het badje+aansluitend lekker insmeren, in de avond kan even een half uurtje sucken op een speentje + knuffelen helpen. Kirby, nooit aan gedacht dat het wakker blijven een voorbode kan zijn van doorslapen in de avonden. Zou het? Wij proberen trouwens ook Flavia zoveel mogelijk aandacht te geven als Tica slaapt ofzo. En lokken haar erbij als we voeden of als ze stil in onze armen ligt, kan ze rustig snuffelen. Want idd, je wilt de kat niet laten denken dat-ie niet meer belangrijk is... Na 6 weken nog korstjes en stukjes die opengaan? O jee, dan ben ik dus nog lang niet hersteld... En doet het nog vaak pijn? Bij mij trekt het als ik iets gedaan heb waarbij ik meer dan een minuut of wat moest staan of lopen. Maar goed, is pas 2 week geleden...
ben in begin van de zwangerschap gestopt met roken vanwege Raven en omdat Ivo alweer in het ziekenhuis lag met een klaplong (hij is lang en smal dus hoort bij de risicogroep waarbij zoiets spontaan kan ontstaan) denk niet dat ik nu nog een sigaret lekker zou vinden, mis ze nog niet eens
Ehm... ik kwam tijdens de zwangerschap maar 4 kilo aan (heeeel veel overgeven), ben er nu al 7 kwijt. Ook door de BV en het me een vaatdoek voelen na de KS. Ik moet echt onder regime eten om niet teveel af te vallen! Voel me een skeletje, al heb ik nog wel een beetje marges qua BMI. Maar ik ben gewoon gewend om een beetje te dik te zijn (Antilliaanse genen, hè) en nu zijn mijn vetrolletjes weg! Nu, als het afvallen nu maar snel stopt is het eigenlijk maar handig... Ow Niva! Voel je je alleen! *hug* Anders PB je eens wat. Ik doe immers ook niets anders dan Tica's melkkoetje zijn. De rest doen ma en schoonma... En Erik moet nu weer werken. Gelukkig belt hij 2 keer per dag Kan Vir dat niet doen?
Ik heb nog nooit gerookt en was ook niet van plan om daarmee te beginnen, dus dat scheelt alweer. Mijn zwakte ligt vooral in de hoek van lekker eten, vooral chips en patatjes enzo, of sausjes over het eten. Vast net zo slecht als roken alleen voor een ander deel van je lichaam...
Niet achter willen komen denk ik! De eerste dat ik gestopt was met roken kwam doordat ik tegen een boom op reed met de auto en in het ziekenhius terecht kwam. Na een flink aantal weken waren mijn zusje en ik (zij zat naast me, toen 17 jaar) alleen thuis met vriendinnen en ik wilde even 'proeven'. Duurde niet lang voordat ik weer vaker rookte. Zeg maar iedere kans die ik kreeg! Gelukkig later weer gestopt.