Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Is daar niets over te vinden online?

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik kook nog steed het water, vind dat gewoon een fijner idee.

3. sonya one love

ze rekenen vanaf de werkelijke datum maar zeggen dan steeds maarja het is niet erg ze is ook 11 weken tevroeg :oops:
    erg lastig
    maar zoals het fruit hapje vanaf 4 maanden dat mag ze weer niet omdat ze te jong is, maar ze moet zich wel al gaan omdraaien :confused:

ah ja ik laat het er maar bij , mijn meisje heeft zich al genoeg bewezen dat ze oer en oer sterk is!

4. sonya one love

heel erg handig...maar welke zou ik dan moeten nemen...ik denk die kleine plak labels toch?

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ARGH heb het gehad met regeldagen.
    Ben nu echt klaarwakker. 's nachts om de 2 uur komen is niet grappig.
    En ik vroeg net of Jerry haar weer op bed wilde leggen omdat ik me slaperig voelde. Ik denk... dan hoef ik de kou niet in en kan ik weer in slaap vallen...
    Sja... geen probleem, doet ie wel even.

Maar dan ligt ze in bed, bakert hij haar in en gaat ze spugen. Pfff, dat commentaar, die irritatie... dus spontaan begint Demelza keihard te janken. Irritatie werd nog duidelijker...
    Dus ik heb Jerry maar met een kwaad hoofd naar bed geschopt en ik heb het zelf wel weer gedaan. En ze was gelijk stil en rustig.

Het is verdomme niet eerlijk. Ze komt de hele dag door om de 2 uur. Tot 's avonds half 8. Dan drinkt ze, boert ze en valt in slaap... en komt pas rond 1.30 weer. En tussendoor wakker maken om te laten drinken... leuk geprobeerd. Ze wordt wakker en valt in je armen weer in slaap.
    Dus zijn avonden zijn een makkie en ik heb loeizware dagen en nachten. Maar denk maar niet dat ie er begrip voor heeft!

Fuckzooi! Heb het nu gruwelijk gehad met hem.
    Heb net dus het huis opgeruimd, beetje afwas gedaan, was gedraaid en opgehangen.
    Ik kan best EN voor Demelza zorgen, EN werken EN het huishouden doen. Heb hem niet meer nodig en zal hem er de komende dagen niet bij betrekken. Flikker maar op met hem!

Zo... hehe, die frustratie is er even uit!

6. Niet meer actief

Môgge,

Eveline Tjee meid, wat een gedoe allemaal. En wat lullig van Jerry dat ie zo doet! Sterkte meid!

Irena Ook een dikke knuffel vanuit Roosendaal voor jou! Ik hoop dat je je snel niet meer zo moe voelt.

Karlijn Gelukkig is je menstruatie nu bijna over. Heb je eigenlijk toen je die 'rotzooi' verloor ook meer last gehad van buikpijn?

Vanmorgen heb ik Ruben om half 7 gevoed. En ook hier waren irritaties tussen Marc en ik, net as bij Eef. Marc werd om half 7 wakker van zijn wekker en Ruben sliep nog steeds. Marc maakte mij wakker met de mededeling dat Ruben nog steeds sliep en dat hij wakker gemaakt moest worden voor een voeding, want het was alweer 7 uur geleden dat Ruben gegeten had en op het CB hadden ze gezegd dat er niet meer dan 6 uur tussen mocht zitten. Ik nog van Ja schat dat geldt voor overdag niet 's nachts. Hij bleef erbij dat ik hem wakker moest maken en hem aan moest leggen. Ik werd met de minuut sjachrijniger want ik had me ingesteld dat ik nog wel even kon blijven liggen. Hij zei ook nog als je klaar bent met voeden verschoon je hem dan ook nog even, kan ik daarna met hem kroelen. Hij vond het gek dat hij daar niet zo'n heel lief antwoord op terug kreeg en dat ik sjachrijnig was. Ik had zoiets van laat Ruben lekker slapen, hij komt vanzelf wel 's nachts. We kunnen Ruben toch niet altijd 's nachts na 6 uur wakker maken, hij moet toch ook leren om door te slapen. Maar Marc hield vol dat we dat wel moesten doen. Zucht...voor hem is het makkelijk, hij stoot mij wakker of ik word zelf wakker en dan mag ik gaan voeden en verschonen om vervolgens daarna klaarwakker te zijn. Hij draait zich om en gaat verder slapen :evil: . Kortom ook in huize Huijssen was het heel gezellig vanmorgen. Ik ben nu dus klaarwakker, Marc is naar zijn werk, Ruben ligt weer op bed. Mijn sjachrijnigheid is al wel wat gezakt en zal nog wel verder zakken.
    Eigenlijk hè Eef, moeten we de mannen eens laten opdraaien voor alle voedingen vanaf 18 uur tot de volgende ochtend 10 uur ofzo, en dat een paar dagen achter elkaar, kijken of ze dan nog zo doen en misschien eens wat meer begrip gaan tonen voor ons.
    Vandaag is de laatste dag van de zomer! (welke zomer?)

7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Ik heb geleerd dat je water voor voeding moet koken als je voor meerdere voedingen tegelijk maakt. Ik maak bijv in een kan voeding voor 24 uur klaar, dan is gekookt water het beste. is mij verteld. En als je per fles maakt dan mag kraanwater gewoon.
    Ach water koken in de waterkoker (met kalkfilter) is zo gebeurd, dus ik blijf het denk wel gewoon doen.

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen, alhoewel goed? De eerste 2 berichten van vandaag zijn niet echt vrolijk!

Tanya:Sorry, hoor, maar je man spoort niet!! Maakt hij je 's ochtends wakker dat je Ruben moet wakker maken? Ik had hem waarschijnlijk de ogen uitgekrabd!! In plaats van dat ie je je slaap gunt!!

Eveline:Irritant is dat, he, dat die mannen zo zijn als het ff niet lekker loopt. Mario kan ook zo lelijk tegen de kids doen als hij chaggie en/of moe is. Dinsdag was ik met Sterrekind sporten, kwam ik thuis zat Mario op de bank, Milyan naast hem maar huilen terwijl hij foldertjes bekeek en af en toe de speen er weer in propte. Ik kan dan wel janken van frustratie. Laat hij dat arme wurmpje gewoon huilen!! Dus ik heb Milyan natuurlijk meteen opgepakt en met hem gekletst en hem tegen mee aangehouden. Werd hij natuurlijk meteen rustig en begon zelfs te lachen. Ja, hij wil natuurlijk ook een beetje vermaakt worden en slaapt niet meer 24 uur.
    Gisteren zorgde ik 's avonds voor Milyan en hij was gewoon heel lief en sliep ook een hele poos. Kon het niet laten om steeds Mario te laten merken dat het ook anders kan.

En over mannen gesproken: Heb net Meallán naar de creche gebracht, kom ik terug heeft Mario de tafel afgeruimd en in de vaatwasser gezet........ja, maar tussen de schone vaat :evil: :evil: :evil:

9. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Allereerst bedankt voor de lieve woorden, Evelien, Miep, Karlijn en Tanya. En wat jammer dat jullie mannen niet veel nut waren bij de nachtvoedingen!

Water koken voor de flesvoeding doe ik hier ook, maar zoals Tweety zegt, met een waterkoker is het dan ook zó gebeurd.

10. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Hier was het wederom een rustig nachtje.
    Gisteravond was Iris voor geen mogelijkheid wakker te krijgen, ze viel om 22.00 als een blok in slaap na wat geworstel met haar darmkrampjes. Om half 12 wilden we haar laatste fles geven, maar mevrouw wilde echt niet meer dan 40cc... ik stelde me al in op een kort nachtje.. Maar nee 8) Vanmorgen ging de wekker om half 8 en madame lag ook nog heerlijk te pitten. Knap hoor, op 40cc zo'n lange ruk maken.

Gisteren een super moment met haar meegemaakt:
    ze kreeg de fles smiddags, en lag op mn schouder bij te komen en bijna in slaap te vallen. Moe en voldaan. ik lag er ook half bij, lag Oprah te kijken op tv, en ik dacht als ik nu nog heel ff zo blijf liggen dan is ze ver in dromenland en kan ik haar zo overleggen in dr bedje. Ik helemaal geconcentreerd in die tv... hoor ik ineens gekletst in mijn oor. :) Ik kijk opzij: een hele grote glimlach van Iris! Zovan: "hahaha jij dacht dat ik ging slapen he!" Mooi niet! Ik heb er hard om gelachen!
    Het klopt wat mensen zeggen hoor over kinderen hebben: t wordt steeds leuker! :) (tot de puberteit dan denk ik ;) )

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Die zijn er wel, die camera's!

12. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    oja, over die zetpillen: ik zal het volgende week eens vragen op het CB als we aan voor de prikken. Ik heb nog 3 zetpillen van 60 mg in huis, die kregen we van het ziekenhuis voor Iris voor tegen de pijn van haar armpje. Dus ik ga eerst die wel gebruiken, als het nodig is.

Miep; hoe giing de nacht met Jarno? Nog zetpil gegeven?

13. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb gisteren ook iets mee gemaakt.. of eigenlijk vannacht.

Milyan moest om half twaalf zijn laatste fles krijgen. Dus rond 11 uur ging ik vast met hem naar boven. Hij lag nog lekker op mijn buik. Dus ik zette de tv aan en dacht dat ie dan zo wakker zou worden. Om half drie werd ik wakker omdat Mario de afstandsbediening zocht om de tv uit te zetten...
    Milyan heeft vervolgens nog tot kwart over 6 in mijn armen geslapen. Hij heeft dus zijn laatste voeding om half 8 gehad en pas weer vanochtend!

Tanya, vertel dat maar aan Marc!

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Nuttig feit:

Vandaag is het Dag van de leidsters!

Voor iedereen die in de kinderopvang werkt: Petje af voor wat jullie voor de kids doen!

15. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Even ego...

Ik ben nog steeds erg moe en heb overal pijn, maar ben gewoon snel na mijn post van gisteren maar vast gaan liggen. Ik heb zowaar even echt geslapen voordat ze weer kwam om half twee. En is ook nog haar nachtritme van slag, ze kwam om half vijf weer en is daarna niet weer gaan slapen. En door de pijn duurt het vaak uren voor ik in slaap val. Dus 'slapen als het kind slaapt' lukt vaak niet, meestal is Tica alweer wakker tegen de tijd dat ik net inslaap. :( Heb 3 uur geslapen.

En Tica is dus steeds méér wakker. Nu ligt ze dus ook te kletsen in haar ledikant en huilt wat om aandacht. Die krijgt ze ook wel, maar mijn armen en heupen doen pijn en ben moe, dus geen ronddragen of erbij blijven staan, kan alleen even wat aaien. :cry:

Straks maar mijn vader bellen of hij een paar uur haar kan vermaken, kan ik misschien slapen... Ik wil eigenlijk vloeken nu, ik ben nog geen dag van 's morgens tot 's avonds met haar alleen geweest omdat ik dat niet trek, zo zwak ben ik dus! :(

16. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    dag vd leidster

ohh dan zal er vast wel een kadootje voor mij op werk achterblijven...hoop ik :)

17. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    jeetje irena; dat valt ook niet mee! Knuff!

18. Niet meer actief

Jamaarhepiknie...

Sterkte met Mario vandaag! Ja Marc maakte mij wakker omdat ik Ruben moest gaan voeden van hem. Nadat ik geprobeerd had hem ervan te overtuigen dat dat niet hoefde omdat hij nog zo lekker sliep, was ik ondertussen al zo sjachrijnig en Ruben was ook wat wakker geworden van alles dat ik er toch maar uitgegaan ben. Maar het laatste woord is hier nog niet over gezegd, ga ik vanavond eens over praten! Marc zei toen Ruben vanmorgen dus wat wakker werd, nou hij was toch wel wakker geworden dus die 5 minuten maakt niet uit. Nee schat, denk ik dan, als jij wat rustiger had gedaan, mij niet wakker gemaakt had zodat we die discussie niet hadden gehad zou hij gewoon door geslapen hebben! :evil: . Nadat we die discussie hadden en ik Ruben gevoed en verschoond had ben ik maar even buiten gaan zitten met een kopje koffie en een sigaretje, even afkoelen (letterlijk want het was KOUD buiten! :confused: )

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Irena, wat erg dat je zoveel pijn lijdt. Is het misschien een idee om zo'n hangmat voor in de box aan te schaffen zodat je Tica een beetje heen en weer kunt wiegen?

We hebben zo'n stoel die je ophangt aan het plafond waar je dus ook in kunt zitten met je kind op je arm en een beetje kunt schommelen. Zat er laatst aan te denken om hem weer eens op te hangen.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik heb bij de drogisterij zetpilletjes van 60 mg gehaald. Die mag ze helemaal hebben.
    Overal adviseerden ze mij juist geen halve zetpilletjes te gebruiken omdat je dan niet goed kunt doseren,

Deel Deze Pagina