Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Irena Tjee meid, dat lijkt me echt klote dat je wel wil maar eigenlijk niet kan!

Melanie Ja ik ga dat tegen Marc vertellen! Enne GEFELICITEERD met de ver2maanddag van Milyan!

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Gekookt water: Dat gebruiken wij ook nog steeds. Wist eigenlijk niet eens dat je na een poosje mag overstappen op ongekookt kraanwater...
    Mannen: Ze herkenbaar wat jullie allemaal schrijven. Soms denk ik echt hoe kan je dat nou doen en het volgende moment is ie weer een schatje. Ruud is nu ziek :( , voelt zich niet slecht genoeg om thuis te blijven, maar als ie thuis is is alles te veel ("lief he dat ik help met het huishouden terwijl ik ziek ben?"). Aha, dus de bordjes op het aanrecht zetten is helpen met het huishouden (kan ook de vaatwasser in hoor, hier staat geen schone vaat meer in zoals bij Melanie ;) ). Wat mannen ziek noemen is bij ons niet meer dat een verkoudheidje of 'ik voel me niet zo lekker-maar doe alles nog-en zeur er niet over'.
    Irena: Wat vervelend dat je zo moe bent. Kan me goed voorstellen dat je daardoor een beetje vaag bent. Ben je al langs de ha geweest? Misschien ook een tekort aan bepaalde vitamines (bovenop het drukke leven wat je nu hebt). Hoop echt dat je je snel beter voelt. In elk geval komt er een knuffel jouw kant op.

*****KNUFFEL*****

Niva: Hoe is het met jouw lichamelijke klachten? Gaat het al wat beter of zit er nog geen vooruitgang in?
    Auto: Zaterdag gaan we een proefrit maken in Emmen. IK WIL HEM. IK WIL HEM. IK WIL HEM :) .

Mijn ouders gaan vandaag stoppen met roken. Heel knap als ze het volhouden, maar ik heb zo mijn twijfels (ze zijn wel eerder gestopt). Aan de ex-rokers onder ons: Kan ik iets voor ze doen om ze te helpen? Ik zat al te denken aan een etentje als ze een half jaar gestopt zijn. Maar misschien hebben jullie een beter idee. Waar hadden of hebben mensen jou mee geholpen?

Mick is sinds een paar dagen echt aan het duimen. Zo schattig! Duim in de mond en 3 vingers in zijn oog :) . En hij maakt nu ook geluid als hij niet aan het lachen is. En hard :confused: ! Hoop niet dat hij zo hard gaat praten, want dan moet ie het leger in :D . Hij is zo schetig! Veel slapen en als ie niet slaapt of een fles in zijn mond heeft is ie allemaal geluiden aan het maken en aan het lachen! Ik ben zoooo trots!

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Gelukkig zie ik Mario vandaag weer nauwelijks. Hij is nu naar zijn werk en heeft tot 6 uur een vergadering. Dus dan is ie rond 7 uur thuis en om 8 uur heb ik weer met Sterrekind af gesproken om te gaan sporten!

Ik moet de eerste man nog tegen komen die 's ochtends rustig kan doen hoor! Ik word ook altijd van Mario wakker. Ten eerste staat zijn wekker keihard, dan is ie niet in staat om een kastdeur zachtjes open te doen. Vervolgens laat hij de slaapkamerdeur ver open staan en gaat naar de badkamer (ernaast). Bij voorkeur roept ie vanuit daar naar boven wat Maura en Myron aan moeten doen met aan het eind van het ochtendritueel als gevolg dat ik klaarwakker ben en als het ff kan ook de rest van het gezin *GRMBL*

Wat ik trouwens ook niet snap is dat Marc je gisteren nog gerust stelde over het feit dat Ruben maar 70 gram was aangekomen en vandaag is ie bang dat Ruben tekort komt als ie langer dan 6 uur niet gegeten heeft :eek:
    Ik zit met Milyan nu op 5 voedingen om de 4 uur en dat betekent dat tussen de laatste en de eerste voeding 8 uur zitten (minimaal).

4. Niet meer actief

Ja, en owee als wij het doen in het weekend. Als de mannen willen blijven liggen en ik er uitga vanwege Tygo of Ruben of gewoon omdat ik niet meer kan slapen. Dan maak ik altijd teveel geluid volgens Marc en wordt hij daar sjaggie van!. De enige die hier 's ochtends lacht is Ruben, soms vraag ik me toch wel eens af van wie die dat heeft, want ook ik ben niet altijd een fris en fruitig engeltje 's ochtends ;)

Ja nu je het zo zegt! Snap ik ook niet helemaal...

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Gooi het er maar uit hoor! Kan het me best voorstellen dat je het even gehad hebt met hem.
    Hoelang heeft Demelza al regeldagen nu? Hoop dat het snel afgelopen is want dit is ook niks natuurlijk...

6. Niet meer actief

Ja ook een optie want onze nieuwe laptop heeft een geïntegreerde webcam, ben ik alleen mijn pc even kwijt dan :(

Schoot me net te binnen tijdens het strijken (jaja, ik maak me nuttig vandaag :) ;) ), niet dat jullie gaan denken dat ik alleen maar loop te klagen over Marc. Ik hou echt zielsveel van hem, maar af en toe denk ik ... :-# ! Ook al zijn we bijna 16½ bij elkaar, soms kan ik echt zijn gedachtengang nog steeds niet volgen. Ik kan hier lekker mijn ei kwijt omdat veel van jullie bepaalde dingen herkennen, vandaar mijn 'geklaag' over Marc.
    Oké, ga weer verder met strijken!

Liefs, Tanya

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tjemig die mannen ook!

@Melanie: Wat een domme actie om de vuile vaat bij de schone te zetten... En fijn van hem dat hij zo lekker veel herrie maakt in de morgen, in plaats van dat je nog even door kan slapen. Dat ze dat niet snappen he?

@Tan: Geen idee hoe je Marc dat aan het verstand moet brengen dat hij Ruben beter zelf kan laten wakker worden... Help het je hopen dat je het hem aan zijn verstand kan brengen.

@Mijn vent: Die valt eigenlijk nog reuze mee als ik dit zo lees. Hij denkt echt mee en kan zelfs intussen haar huiltjes al een beetje herkennen, vooral die van het boertje want daar heeft ze 's avonds nogal eens last van. In elk geval maakt hij me alleen wakker als wurm ligt te huilen 's morgens zodat ik kan voeden, maar niet zomaar hoor!

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de hoop allang opgegeven dat me dat ooit nog gaat lukken... :(

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    @Irena: misschien geen gek idee inderdaad als iemand Tica even mee kan nemen een dagje (je vader ofzo) zodat jij kan slapen. Zo gaat het natuurlijk niet zo heel veel langer he?

Ik ga douchen en aankleden en hopelijk kan dat allemaal voordat wurm wakker wordt.

Duim voor me dat ik vandaag nog wat kan schrijven? Ben eergisteren en gisteren weer wat begonnen, op een kladblokje zodat ik in bed kon schrijven, en nu ik dat over zit te typen wil ik eigenlijk verder. Dus moet ik me straks niet laten afleiden door huishouden, forum, zeurende kat en huilend kind - hoop ik dan toch (voor wurm ga ik wel rennen hoor!).

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ach meid, we klagen bijna allemaal net zo hard over onze partners ;)
    Kan Ivo soms echt achter het behang plakken en soms snap ik echt helemaal niks van hem maar ik geloofd dat het wel wederzijds is :D

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Blehhhhhhhhhhhh it's raining cats and dogs here :( :( :( :(

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ehm... :oops:
    eigenlijk valt het nog wel mee.
    Zondag en maandag was ze gewoon 'lastig'.
    Maar was het nog niet dat ze steeds wilde eten.
    Sinds de nacht van maandag op dinsdag is ze echt aan het regelen. Dus nu 3 nachten en 2 volle dagen.

Overigens, waar ik even over nadenk... is het wel regelen?
    Mijn borst is als ze klaar is met drinken nog niet eens leeg. Dus te kort komt ze echt niet. En ze hoeft maar 1 borst.
    Ik weet het even niet meer...

13. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zijn het mooie honden? Ik wil op zich nog wel een hond ;)

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    van mij mag je ze allemaal hebben! ;)

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dat is ze zeker! Ik vroeg me namelijk af hoe ze binnen de curve zou vallen als ze wel rekenen vanaf de uitgerekende datum. Ik ken iemand bij wie ze dat namelijk doen en die zit helemaal goed en hoeft niet meer bij de kinderarts te komen. En zij is met 32 weken geboren. Zo zie je maar dat ze het ook overal anders doen.

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Lekker he!? Gewoon ff lekker spuien! Nou vind ik ook dat mannen het best mogen weten dat het zwaar kan zijn!

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik denk dat ik Chris dan meteen een week kwijt ben aan migraine! :D

18. Amle

Amle Niet meer actief

Hé ladies,

Ik ben nu eindelijk weer bijgelezen... en kan nu dus ook weer eens reageren zonder 'spuit 11' te zijn ;)

Zetpillen: op het CB hebben ze tegen mij gezegd dat ik gewoon een zetpil van 120 mg. mocht geven. Nu is het niet nodig geweest, maar beetje vreemd dat de adviezen hierin verschillen.
    Sonya: heerlijk zo'n geslaagd weekend weg.
    Miep: Brennan was ook heel erg moe na zijn prikjes, heeft dus de hele dag heerlijk geslapen. De dag erna was het alweer over! Dus Jarno zal zich vandaag vast een stuk beter voelen!
    Karlijn: ik kook het water nog wel steeds. Maar volgens mij is het inderdaad niet persé meer nodig.
    Eef: eerst een hele dikke *knuffel* voor je meid. Wat naar dat Jerry zo handeld. als ik zulke verhalen lees ben ik soms blij dat Bas door de week niet thuis is... Heel veel sterkte! (ik wil me opzich graag aanmelden voor de foto's, maar ik denk dat je al veel aanmeldingen binnen hebt gekregen. Zo niet, dan kom ik graag naar je toe!)
    Tanya: laat jij max. 6 uur tussen de voedingen?? Ik geef Brennan vaak rond 23.00 uur de laatste fles en ik laat hem doorslapen totdat hij wakker wordt; dit is meestal rond 08.00 uur. Dit zijn dus 9 uren zonder voeding, maar het gaat prima!
    Tweety: wat kun je daar van genieten hé, die lach momentjes van je kleintje!!
    Melanie: heerlijk zeg, zo'n 'extra' lange nacht!
    Irena: een hele dikke *knuffel* voor je!!!!

Hier: mogen we niet klagen. Brennan doet het goed en met mij gaat het op zich ook prima. Mis mijn mannetje wel regelmatig, vooral omdat nu in de weekenden we ook niet zoveel tijd hebben voor elkaar i.v.m. het klussen. Kan niet wachten totdat we (weer) zijn verhuisd!
    Ben deze week ook weer naar de kaakchirurg geweest en het zag er goed uit, dus de operatie kan doorgaan. Ik moet namelijk aan mijn kaken geopereerd worden, want mijn onderkaak staat te ver naar achteren! Deze operatie is vrij ingrijpend, maar wel nodig om problemen in de toekomst te voorkomen! Ik moet nu alleen nog bedenken wanneer ik me wil laten opereren: dec./jan. of feb. En elke maand heeft wel wat waarom ik niet wil. Ik moet dan een kleine week in het ziekenhuis blijven en mag de eerste 4 weken alleen maar vloeibaar voedsel (wel goed om van de zwangerschapskilo's af te komen ;) ). Ik moet zeggen dat ik nu wel steeds enger vindt worden, naarmate het dichterbij komt. Zeker omdat ik Brennan dan een paar dagen moet missen en daarna veel hulp in huis nodig heb, omdat je niet veel mag doen in de eerste weken. Het is een pittige operatie :(

Krijg vanmiddag nog kraamvisite van mijn collega's, dus waarschijnlijk tot morgen!

Liefs Elma

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Tuurlijk laat je dat dan merken! Duh!

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid