Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    $

Dat doet ons meisje niet... ik kan wel hele gesprekken met haar voeren. Ik zeg iets en dan zegt zij iets en zo kunnen we wel een hele tijd doorgaan :)

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wat ik me afvroeg: is het eigenlijk erg als je beebje niet huilt? Soms gaan er hier wel enkele dagen zonder ook maar een huiltje voorbij. Baby's moeten toch af en toe eens huilen? Of toch niet?

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mjah..Devin doet dat ook soms dágen niet..Ik denk niet dat het erg is.
    Ik denk dat ze dingen anders verwerken dan dmv huilen..
    Misschien in hun dromen?

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja, misschien wel, soms ligt ze idd te kreunen in haar slaap...

5. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Hier ook weer even een update:
    huilen Gisteravond was het weer feest hier. Iris hebben we rond 19.30 in badje gedaan, daarna fles, en toen dacht ik van nou nu zal ze wel moe zijn...ze lag op mn schouder bijna te slapen, nog beetje vechten tegen dr slaap, mopperend. In no-time wordt ze klaarwakker (net nadat papa wegging om te sporten...) huilen...huilen...nee schreeuwen! Ik heb haar 10 minuten kunnen laten vermaken door haar in wipstoel voor de tv te zetten, kon ik tenminste ff ongestoord naar wc ;) Op schoot vond ze het niet leuk, dus ik met haar hobbelen in de kamer, wanneer ik merkte dat ze rustiger werd, ging ik voorzichtig 'hobbelend' zitten...maar nee hoor dit wilde mevrouwtje ook niet.. Ik heb haar toen in bedje gelegd, nou t huis was TE klein hoor...pff wat zullen de buren wel niet gedacht hebben. Dit hield ik ook maar 10 minuten vol, ik bleef er wel al die 10-lange minuten naast staan, ging ook de telefoon nog eens (mijn moeder...keb dr soort van afgebekt..ja ik zat er dus bijna doorheen...)
    toen heb ik Iris weer bij me genomen, nu werd ze wel eindelijk rustig en mocht ik ook zitten. :) Op schoot viel ze bijna in slaap steeds, ik zag haar vechten...(gelijk het moment aangegrepen toen ze stil was, ff mn moeder terug gebeld...) Het was inmiddels 22.45, en mevrouw was nog altijd wakker, maar wel zichtbaar moe en veel gapen. Ik heb haar toen een fles gegeven, want ja ik d8 om half 12 is het eigenlijk pas weer tijd op zn vroegst, maar zal je net zien dan ligt ze net kwartier diep te slapen, geven we de fles en dan drinkt ze nauwelijks. Nu dronk ze ruim 110 cc. Om 23.15 kon ik haar slaperig in bed leggen, nog ff kreunend en toen viel ze in diepe slaap. Arthur kwam toen 5 minuten later thuis en vond mij uitgeblust op de bank :) Ik heb het weer doorstaan...
    Iris sliep door tot vanmorgen half 8. Arthur gaf haar de fles, ik kreeg de kans om verder te slapen, maar waarom kan ik dat dan nooit...frustrerend bijna ;)

Joepieee...ik heb mail over een sprongetje gekregen vandaag!

enneh..sinds gister drinkt ze duidelijk meer:) Ze krijgt nu 150 cc per keer, 5x per dag :)ja ok, ze neemt er wel meer de tijd voor, maar drinkt het wel op.

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Prachtige foto's! Echt waar! Die mooie glanzende bos krullen van Ruben....
    En erg leuke kleertjes heeft ie aan, dat bruine tuinbroekje met truitje.

Groetjes Miep

7. Niet meer actief

Is van de V&D, staat ook een uil op de voorkant van dat broekje en dat shirtje, van Owl-city! Hier een foto van de voorkant (is wel beetje een wazige foto)

Over waar we het gisterlaat nog over hadden (voeden-spelen-slapen). Ik denk dat iedereen het doet zoals hij zelf denkt dat het goed is. En of dat nou veel spelen is, of dat je je beeb meteen terug in zijn bedje legt. Toen ik gisteren de berichtjes las dat sommige het helemaal niet zo deden als ik (max 10 minuten spelen 's avonds) voelde ik me ook meteen schuldig. Zo van speel ik dan toch wel genoeg met Ruben? Let ik wel goed op zijn signalen? Lag daar in bed aan te denken. Maar Marc zei ook dat Ruben aangegeven had dat hij dit prettiger vind. En dat klopt, want ik merk als ik té lang met hem kroel en/of speel dat hij dus niet meer wil gaan slapen. Je hebt gewoon baby's die wakkerder zijn als de ander, en dus meer kunnen spelen. En je hebt beebs die zichzelf beter kunnen vermaken als de andere, en ook dat scheelt per dag. Dus wijze raad vanuit Roosendaal, doe gewoon wat jij vind dat het het beste is voor je beeb, we merken toch wel of ze tevreden zijn of niet, toch? (zegt de muts die ook over alles onzeker is...)

Ruben kwam vanochtend weer pas om 7.30, het lijkt er dus nu op dat hij gewoon echt doorslaapt! Het is al een ruime week geleden dat hij voor het laatst om 4 uur kwam. Over een uurtje naar de kapper en heeft Marc zijn halve papa-dag. Ik wilde eerst alles gaan klaarzetten en Marc vertellen hoe alles moet. Later dacht ik, hij zoekt het zelf maar uit. En dan niet in negatieve zin, maar dat hij het ook moet leren. Wel heb ik hem er gister aan herinnert dat hij melk uit de vriezer moest halen. Voor de rest laat ik alles aan hem over, ik weet zeker dat alles goed komt! En ach, mocht Ruben nog steeds niet gewassen zijn of in zijn nachtkleding zitten als ik terugkom is dat ook geen ramp, toch?

Liefs, Tanya

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Tanya, na de laatste voeding speel ik niet meer met Ana-Lucia, dan is ze echt in een diepe slaap en maak ik haar niet meer wakker, ze drinkt zelfs half slapend.

Fijn dat Ruben nu echt doorslaapt! Kun je ook weer bijtanken :) Laat Marc maar alles uitozken, het is idd geen ramp als Ruben nog niet is gewassen en aangekleed :) Veel plezier bij de kapper!

Oja, hele mooie foto's hoor :)

9. Niet meer actief

Ik kwam dit gedichtje tegen op internet en vond het zo'n mooi gedichtje dat ik het even met jullie wilde delen.

Lieve kleine vent
    fijn dat jij er bent
    We zien een lach om je gezicht
    als je in je mooie wiegje ligt
    En als je dan zo heel verwonderd kijkt
    is alsof de wereled mooier lijkt
    Jij bent nu een bijzonder kind
    dat iedereen het mooiste vind
    Alle mensen zijn vrolijk om je heen
    want van iemand zoals jij is er maar één!

Lief hè?

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Superlief zeg :)

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Gefeliciteerd trouwens met de twee maand vandaag :)

12. Niet meer actief

Thanks! Was het eerste wat ik vanmorgen tegen Marc zei, dat Ruben vandaag precies 2 maanden is. Zucht...2 maanden alweer...

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Joehoee! Tanya, gefeliciteerd! Ruben is ook alweer 2 maanden!

Leuk gedicht ja, kreeg er kippevel van. Komen dan allerlei herinneringen weer boven...

Ik zal zo even nieuwe foto's in mijn album plaatsen, jullie zijn vast ook nieuwsgierig naar nieuwe pictures van mijn mannetje.... :)

Groetjes Miep

14. Niet meer actief

Ik ben nog erg onzeker of ik wel genoeg met Ruben doe overdag, of ik hem niet te snel weer terug in zijn bed/box doe, dat ik meer met hem moet doen. Had ik vooral ook na die berichtjes die gingen over het oefenen met je beeb, qua omdraaien enzo. Maar Ruben geeft het eigenlijk zelf aan, wil hij echt niet slapen dan zet hij wel een keel op. En Ruben kan zichzelf ook wel vermaken (zoals nu, hij mept tegen alles aan wat in de box ligt hihihi)

Liefs, Tanya

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik speel ook niet erg veel met Jarno hoor. Na een voeding is ie nog wel een tijd wakker. Op het aankleedkussen speel ik dan wat met hem als ik hem aan het verschonen ben. Daarna leg ik hem dan in de box of zet hem in zijn wipstoeltje. Hij kan zichzelf zo een half uur of langer vermaken. Als ie moe is, geeft ie dat wel aan. Hij maakt dan bepaalde geluidjes en dan doe ik hem in de kinderwagen en slaapt ie binnen 5 min. (zonder gemopper of gehuil).
    Meestal slaapt ie dan een uurtje ofzo en wordt dan weer wakker en wil weer spelen. Dus weer in de box of in het wipstoeltje of even bij mama zitten. En als ie honger heeft geeft ie dat wel aan.

Ik snap zijn geluidjes nu (meestal) wel. Dat geeft je als moeder wel een goed gevoel. Als Jarno moe is maakt ie geluidjes en dan denkt papa: huh, wat zou er toch met hem zijn, hij ligt zo leuk te spelen in de box, zou ie honger hebben? Haha, maar dan leg ik hem in de kinderwagen en gaat ie meteen slapen.

5 NIEUWE FOTO'S IN MIJN ALBUM! (zegt ze trots, en ook het bewijs dat ik samen met Jarno gedoucht heb)

Groetjes Miep

16. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, wou nog even (met trots) vertellen dat Jarno gisteravond om 22:45 zijn laatste voeding heeft gehad (120 ml. afgekolfde melk en daarna nog 10 min. aan de tiet hangen) en dat hij pas vanochtend om 6:45 weer kwam!
    Hij lag wel vanaf 5:30 te uh-en en oh-en, maar heb hem mooi laten liggen en toen ik merkte dat mijn hele bed nat was van de boobjuice heb ik hem gepakt en heeft Jarno me verlost van een bijna ontplofte rechtertiet.

Daarna heeft ie niet meer geslapen, dat is wel jammer want zo krijg ik nog steeds niet genoeg slaap (van 23:45 tot 5:30 geslapen), maar ik hoop dat Jarno er steeds wat meer tijd tussen laat zodat mijn nachten ook steeds wat langer worden.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ie wel kán doorslapen!

Groetjes Miep

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Niva,

Ik moet eerljk bekennen dat ik dat ook wel een beetje op die manier doe. Na het drinken nog even bij mama op schoot en kletsen enzo en daarna even in de box totdat ik zie dat hij moe wordt (mopperen, in oogjes wrijven, geeuwen etc) en dan leg ik hem wakker in zijn wagen (daar slaapt hij overdag altijd in) Meestal moet ik dan nog wel een paar keer zijn teutje geven, maar dalt hij wel in slaap... En hij slaapt ook overdag goed!

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen, dat dat bij Devin de oplossing is. Maar je kan het allicht proberen. Niet geschoten is altijd mis...

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Leuk zeg! Heerlijk hè? Als je zo je visite kan ontvangen!

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, gisterochtend heb ik mijn rechtertiet gekolfd (in plaats van een voeding) en er kwam binnen no-time 230 ml. uit! :confused: :confused:

En dat uit 1 tiet! Vond ik toch wel een topprestatie van mijn Bertha.

Hoeveel melkvoorraad hebben jullie (de BV-mama's) in de vriezer? Wat is handig? Wil wel wat op voorraad hebben voor als ik straks weer ga werken. Dan neemt de prductie waarschijnlijk ook wat af.

Ik heb het trouwens ingevroren in ijsblok-zakjes. Maar krijg die ijsblokjes er niet op een fatsoenlijke manier uit :(
    Als ik ze er uiteindelijk uitgepulkt heb zijn ze al half ontdooid :(

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Miep

20. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Miep ik heb er geen ervaring mee, maar kan de BV ook niet gewoon in die voorgevormde-plastik-ijsblokjes-dingen (hopelijk weet je wat ik bedoel..hahaha) dan kun je die gemakkelijker er uit drukken denk..

Ik kan (wil) natuurlijk niet achterblijven, en heb ook een douche foto in mn album hier geplaatst ! 8)

Deel Deze Pagina