Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Goeiemorgen!

Een topdag tot nu toe vandaag. Ik werd om 7.15 uit mezelf wakker! En Jeroen sliep nog! Even geluisterd of hij het nog deed en ja hoor, hij ademde nog! Om 7.30 werd hij wakker. Hij heeft bij mij gedronken, ik vrees voor de laatste keer. Hij kreeg er voor het eerst niet meer genoeg uit (en dat na een hele nacht!) Dus we hebben de bv die ik gisteravond had afgekolfd bijgegeven. (nog 100CC) En toen was hij wel tevreden. Het loopt nu héél snel terug. Tja, ik was ook al bewust aan het afbouwen, maar het is toch wel even een raar idee, dat hij waarschijnlijk helemaal niet meer (of misschien nog 1 keer) bij mij zal drinken...
    Daarna ben ik onder de douche gegaan en heeft papa Jeroen gewassen en aangegeven en heb ik met Jeroen gedouched. Ik heb hem dus zeg maar afgespoeld. Hij vond het even gek, maar daarna heerlijk! papa heeft hem verder afgedroogd, aangekleed en mee naar beneden genomen. Nu ligt hij heerlijk in zijn wagen te slapen! Een hele leuke nieuwe ervaring!

Vanmiddag gaan we weer naar het korfbalveld (papa aanmoedigen) Dan krijgt hij in de kantine een flesje. gezellig. Dit hebben we vorige week ook gedaan en dat ging supergoed! Hopelijk is hij vandaag weer zo'n modelbaby!

Zo, nu eerst maar eens om de boodschapjes.

Fijne dag iedereen!

2. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    O ja en nog bedankt allemaal voor de complimenten over de foto van mijn mannetje!

Kar, Sverre kijkt inderdaad ook heel wijs! Doet hij dat ook al vanaf het begin? Jeroen wel, die is vanaf dag 1 al zo nieuwsgierig.

Tan, Ruben is echt om op te vreten met zijn bos krullen!

Miep, leuke foto van jullie saampjes onder de douche. Zo te zien vind hij het heerlijk. Dus ik zou het maar vaker doen als ik jou was!

Tweety, wat ligt Iris ook heerlijk bij jou zeg onder de douche! Ze geniet er ook echt van hè?

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ben tot 422 gekomen. Gaan nu naar Emmen.
    Lees di verder!

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    wat een rust hier..... GAAAAAP....

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heb eens ergens gelezen (in een Kinderen of OUders van Nu of een of ander opvoedboek of zo :) ) dat het niet nodig is om je beeb veel te vermaken, tien minuutjes of zo na de voeding is genoeg, ze moeten immers ook leren hoe ze zichzelf moeten bezig houden. Denk dus niet dat je je zorgen moet maken.

In het boek, "Veilig door de kraamtijd" van Beatrijs Smulders, staat er zelfs dat je niet met je beeb moet spelen, enkel tijdens de zorgmomenten, voeden, verschonen, badderen enz... ff spelen en vertellen enz.

6. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hi! Beetje spuit 11, maar laat ik me toch even bij Kirby aansluiten, dan voelen jij en Vir jullie hopelijk nòg zekerder. Niet elk kindje heeft idd evenveel slaap nodig. Ook Tica is overdag erg wakker. Altijd geweest ook, ik heb het ook gevraagd bij kraamzorg, HA en kinderarts. Een wakker kindje dat maar een páár keer per dag komt... :( Maar het was dus op zich OK.
    Wèl let ik goed op de slaapsignalen. Erg subtiel bij haar, ze heeft dan wat rode wenkbrauwtjes en doet juist extra druk. Hyper zeg maar. Vaak geen gapen of in de oogjes wrijven. Als ze zo begint gaat ze in haar ledikant en daar blijft ze desnoods tot de volgende voeding want daar krijgt ze iig niet veel prikkels. Soms soest ze wat, soms dreint ze wat, als ze huilt kijk ik elke vijf tot tien minuten. En 's middags wil het vaak echt niet, dan ga ik even met haar naar buiten en dan slaapt ze nog wel in de wagen.
    Sinds ze zo toch wel een paar uurtjes overdag meepakt is ze veel meer ontspannen.
    Let wel, dit is als ze niet net in een sprongetje zit of erge krampjes heeft, zoals al sinds de afgelopen week het geval is.... :(

7. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Knap trouwens dat Devin en Ana-Lucia soms dagen niet huilen. :confused: De familie vindt dat Tica weinig huilt, maar àls ze huilt is het niet mis! Ze heeft een flinke sirene die ze dan altijd helemaal open zet. Dan moet ze een truitje aan --> Waaaah! Dan krijgt ze niet binnen een minuut fles/borst --> Waaaah! Dan moet ze in de maxi-cosi --> Waaaah! Bepaalde dingen vindt ze gewoon vervelend...
    Maar het is altijd na een paar seconden weer over. :(
    En anders pak ik haar op of aai haar in ieder geval, dan is het snel klaar.

En ze kan erg lang zichzelf vermaken in ledikant of box, lacht héél veel de laatste tijd en vindt het heerlijk om tegen je aan te liggen. Fijn, want we dachten de eerste weken dat Tica altijd boos was. Ontevreden over waar ze geboren was. :( Maar we moesten haar gewoon leren kennen, nu huilt ze bij ons dus alleen in bepaalde situatie keihard. Andere mensen krijgen haar maar moeilijk rustig en schrikken van hoe hard ze brult. Zijn wij nog trots ook dat ze bij ons wèl rustig wordt. :evil: Alleen mijn ma en pa kunnen haar verder ook wel aardig kalmeren. Bij anderen wordt ze, als ze eenmaal begonnen is, niet meer echt rustig totdat ze zichzelf uitput... We hebben een pittige tante... :rolleyes:

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Is dat niet alleen zo tijdens de kraamtijd? Zoals de titel van het boek al aangeeft?

Ik vind het zo leuk om zo nu en dan even met Jarno te spelen. Hij speelt trouwens meer zelf dan dat ie met mij speelt. Ik ben er wel blij mee dat ie zichzelf goed kan vermaken.

Groetjes Miep

9. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Het bovenstaande geldt echter de afgelopen dagen niet meer...:( Ze zit dus in een sprong denk ik. Èn ze had krampen èn ze is zwaar verkouden. En ik dus moe en met pijn. En Eri heeft het zwaar op het werk en is doodmoe van zoveel mogelijk van me overnemen :(

Afgelopen nacht was dus rampzalig. Tica zowat in shock van het urenlange krijsen, ik en Eri ernaast, allebei zowat éven hard aan het meehuilen. Niks hielp meer... We zaten er allebei helemaal doorheen. :cry: Voor vandaag zitten we dus maar gewoon in ons hol met ons jong. Eten, slapen, rusten en haar bijstaan.

Ze was wel een halfuurtje heel vrolijk in de box vanmorgen, maar daarna begon het weer. Gelukkig heeft ze net anderhalf uur geslapen in haar ledikant, ingebakerd en wel. Maar daar ging me toch een huilbui aan vooraf toen we haar na veel wiegen eindelijk in bed legden... 5 minuten lang zowat één langgerekte kreet, heel hard en diep. Ze werd vuurrood! :confused: En toen, was het net of ze terugkeerde op aarde en weer naar mijn stem luisterde en op mijn aaien reageerde, toen viel ze in een minuut in slaap. Pfffffff.

Ze wordt nu weer wakker, dus ik zal een fles voor haar gaan opwarmen.

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hij heeft net een nieuw speeltje in de box en probeert er steeds tegenaan te tikken met zijn linkerhandje. Zoooo mooi is dat! Het is zo'n, eh, tsja hoe heet het, zo'n soort tunneltje waar ie onder ligt en daar hangen dan wat dingetjes aan die geluid maken als je het aanraakt.
    Ik heb het op de camera opgenomen, hij lacht er steeds bij en heeft echt net een nieuwe ontdekking gedaan, grappig hoor!

Groetjes Miep

11. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    En verder...

Tanya, je hebt echt een prachtige zoon.

Miep, jij ook al!

Evelien, hopelijk gaat het nu beter.

Chantal, heerlijk zo'n verwenmiddag. Fijn voor je!

Diana, wat een vervelende nacht had je. Ik kan ook niet in slaap komen in zo'n situatie. Hopelijk wordt komende nacht beter.

*edit, nu pas gezien* Karlijn, wat kijkt Sverre grappig op je laatst geplaatste foto!

Wat een mooie douchefoto's allemaal!

En nu is de fles warm. Etenstijd!

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh jakkes Irena, dat zijn even wat minder mooie momenten.
    Op het laatst ben je inderdaad allebei doodop. Goed dat jullie een dagje rustig aan doen! En hopelijk is Tica snel weer terug in haar oude ritme.

Groetjes Miep

13. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Even kort... we hebben hier sinds vannacht een goed ritme. Geloof dat ze door haar dipje heen is.
    Heb net mooie foto's van haar gemaakt.
    Dus die ga ik even bekijken, bewerken en dan de voorbeeldfoto's versturen naar de mensjes voor de fotoshoot!

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Gelukkig maar!

Ik zit met smart te wachten op je voorbeeldfoto's! :D

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ga er NU 1 in mijn album zetten...

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    En nog 1, deze staat niet in mijn album!

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Die is echt heel erg mooi Eveline! Wat een mooi donker koppie heeft Demelza.
    En leuk hoe dat licht van beneden schijnt (dat heb jij vast gedaan met foto bewerken of niet?)

18. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Mooie foto's inderdaad :)

ik ben zo brutaal geweest :oops: om je site op te zoeken; (goede opgebouwde site trouwens)
    je hebt nog niet eerder kinderen gefotografeerd ?(behalve dan natuurlijk mega veel foto's van Demelza mag ik hopen) Nieuw item voor in je portfolio?

19. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Je mag zo brutaal zijn hoor ;)

Heb wel eerder kids gefotografeerd, maar heb bij die foto's geen toestemming om ze op mijn site te zetten.
    Heb nu wel een paar shoots gehad die ik op mijn site mag zetten, maar wil dus nog wat meer hebben om erop te zetten!

Dat licht... dat heb ik met een bouwlamp gedaan!

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow... en tnx voor de complimenten!

Ga nu eerst even eten maken... (denk ik... wil er eigenlijk nog meer bewerken)

Deel Deze Pagina