Het is beide leren via links gegaan Dr billetjes zijn dan praktisch wel droog, dijbeentje klam...dus ik denk dan toch te groot..dat er een kier zit ofzo. (als ze een jongetje geweest was, dan was het vast linksdragend ) Dat poep-probleem heb ik hier niet, wel dat Iris niet stil ligt, en dat we ervoor moeten waken dat ze haar voeten/sokken er niet doorheen slingert... Of dat ze haar benen hoog optrekt en dat het op dr buik komt... Miep ik denk dat je er weinig aan kunt doen inderdaad, zo hoog mogelijk de luier omdoen lijkt me het beste.
Ik moest hier de achtergrond wat aanpassen. En idd, de kleuren. Soms wat met de scherpte, plekjes wegwerken. Met volwassenen moet je meer bewerken. Die willen vetrollen, straie, onderkinnen etc. weg hebben. En dan zwijg ik nog over wallen en rimpels Maar op deze foto's zag je nog wat achtergrondtroep en dat moest ik dus weghalen. Loltsje, tnx voor het compliment over die foto!
Zou inderdaad best kunnen dat de pamper toch te groot is voor haar. Jarno heeft nog steeds die van Pampers 3-6 kilo aan en hij is al dik boven de 6 kilo. Maar het past nog steeds prima. De kraamhulp zei dat de pamper beter wat te klein dan te groot kan zijn. Ik hou Jarno zijn voetjes vast en laat ze niet meer los als ie gepoept heeft, anders zitten zijn sokjes er ook onder.... Groetjes Miep
Over die luiers: bij mijn dochter gebruikte ik ook altijd Kruidvatluiers en zij lekte regelmatig door. Nu gebruik ik pampers en hij lekt echt minder door! Nu krijgt hij BV en is het een jongetje dus datzal ook wel verschil uitmaken. Hij poept minder vaak dan zij (doorbv) en de plas komt er toch anders uit! Toch merk ik dat de pasvorm een stuk beter is bij pampers, die van Kruidvat zijn stijf van vorm en sluiten minder goed aan. Dat het iets duurder is is het mij meer dan waard (scheelt een heleboel wasjes, waarvan ik er toch al veel te veel moet draaien). En Etos heeft 3 halen 2 betalen al een hele tijd, dus dat scheelt weer!
AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH ik kom net van de badkamer: Wie van jullie geeft BV en weet of je dan je haar mag verven. Ik heb het de hele zwangerschap niet gedaan aangezien mijn VK zei dat het niet helemaal zeker is dat het veilig is. Nu tijdens de BV neem ik het risico dus ook maar niet, maar ik haat die grijze haren. Ik ben potverdikkie pas 27! Voorheen trok ik ze eruit, maar eigenlijk wil ik gewoon een mooi kleurtje. Wie verft er wel/niet zijn haar tijdens BV?
IKKE! Jammer dat je niet bijgelezen had maar dan had je kunnen lezen dat ik gisteren naar de kapper geweest ben voor nieuwe krullen en verf! Enne, ik heb mijn haar tijdens de zwangerschap ook gewoon laten verven, volgens mijn kapster kan deat echt absoluut geen kwaad, omdat er in de verf van tegenwoordig geen schadelijke stoffen zitten die via je hoofdhuid bij ons naar binnen komt. Dus ik heb het gewoon gedaan en ik zit nu te genieten van mijn bijgewerkte krullen en mijn opgefriste kleur! Want ik had al grijze haren vanaf mijn 23e... Verder, mijn ouders zijn er nu. Mijn pa is Marc aan het helpen in de tuin met het terras en mijn moeder en ik gaan straks shoppen in Oosterhout. Dus ik kan nu niet zo heel uitgebreid reageren, sorry. Maar ik zag de dringende vraag van Pienie en moest even reageren, zodat ze vanmiddag d'r haar nog kan verven ! Liefs, Tanya
Oh daar zeg je me wat.... Heb net een afspraak bij de kapper gemaakt voor dinsdag: knippen en verven. En ik geef ook borstvoeding. Tijdens de zwangerschap heb ik mijn haar ook nooit geverfd, maar nu wil ik het dus wel weer eens (laten) doen. Ik heb er trouwens nog nooit iets over gehoord dat het schadelijk kan zijn zolang je BV geeft. Ik laat de afspraak dus maar gewoon staan. Groetjes Miep
Ben ik weer even snel tussen door . Hele mooie foto's gezien! Onder de douche, in badjas en 'gewoon' met kleren aan. En wat zijn ze allemaal mooi, die kleintjes van jullie! Nieuwtje: We hebben de auto gekocht gisteren! Helemaal blij natuurlijk. Nog even wachten en vanaf zaterdag is ie echt van ons! Nou meiden, Fijne zondag en tot dinsdag. Oja, mijn verlof zit er nu echt op .....
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Moeten jullie een week wachten? Das best wel lang toch, ik zou er zo snel mogelijk in willen rijden geloof ik. Wanneer moet je weer werken dan? Maandag al? Succes dan maar!
Etos ook? Wist ik niet! Wij zijn ook helemaal over op pampers. AH had laatst wel die aanbieding en die heb ik niet gemist. Bij Etos heb ik nu de Zwitsal doekjes in de aanbieding gekocht. Nicci is eigenlijk ook nooit nat!
Ik heb het bij de kapper laten verven. Tijdens de zwangerschap werd het afgeraden ivm de geur waarvan niet zeker is of je er dan tegen kunt. De kapper zei dat er niets schadelijks 'in' mij komt. Wel een goede vraag, had ik nog niet over nagedacht.
Goedemiddag, Eveline: wat een mooie foto's. Ik heb ook echt zin in de fotoshoot. Heb mijn mannetje nog niets verteld, is het een mooie verrassing! Heb je trouwens tips qua kleding e.d. die ik mee moet nemen? Pienie: ik heb mijn haar ook gewoon tijdens de zwangerschap geverfd hoor, kan geen kwaad mee vandaag de dag (volgens mijn zwangere kapster!) Jody: gefeliciteerd met de nieuwe auto!!! Tan: hele fijne middag vandaag; lekker shoppen. Hier weer weinig spectaculairs te melden. Brennan slaapt nog steeds goed, vooral 's nachts en 's ochtends. Hierdoor is hij 's middags en 's avonds wel veel wakker en kan zich lang niet altijd zelf vermaken. Hubbie is alweer druk aan het 'structuren' en Brennan ligt nu nog steeds te slapen, zal hem zometeen toch voorzichtig wakker gaan maken anders is het hele ritme er weer uit. Fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer (hier wel tenminste!). Tot snel. Liefs Elma
hoi dames Lag alweer paginga's achter en kom maar niet bijgelezen! Dus ff een ego-berichtje van mijn kant! Vrijdag voor de eerste keer wezen werken. Het was super druk, dus veel tijd om me mutsie te missen had ik niet. Wel meteen na mijn werk weer op gaan halen. Lag mevr. lekker te slapen en heb ik nog 20min. gewacht, hihi! Ze doet het volgens mij wel goed op het kdv, geeft een prettig gevoel.... Van de prikjes heeft ze dus 0,0 last gehad, dat was ook wel prettig. Verder slaapt ze nog altijd keurig etc etc en worden de krampjes nu echt wel wat minder en minder heftig. Al met al, hier dus twee heel te vreden mama's! twinny
Neen, het boek gaat niet alleen over de kraamtijd, er is ook een hoofdstuk over wat te doen na de kraamtijd...
Ja hoor, ze ligt de hele dag te lachen en verhaaltjes te vertellen tegen haar beer of tegen ons als we bezig zijn met haar
Niet druk hier vandaag! Ouders zijn weg, terras is bijna klaar (nog 6 tegels dus 1½ m2 meter), Ruben slaapt eindelijk. Had volgens mij een regeldag vandaag, kwam om de 2 a 3 uur, behalve toen we aan het shoppen waren, toen was hij lekker aan het slapen. Hij was half uurtje geleden in de box in zijn wipstoel in slaap gevallen met zijn duim in zijn mond. Na overleg tussen Marc en mij net in zijn bedje gelegd, en het lijkt erop dat hij stil blijft. Fingers crossed. Heb me aardig kunnen inhouden in de stad. Wat broeken voor mezelf gekocht bij de M&S, was in de uitverkoop (15,- voor een broek, koopje). Nog wat rompers in maat 62, wat leuke schoentjes bij de zeeman voor als Ruben in de draagzak zit. Bij de HEMA ook nog even gesnuffeld. Lexi, ben helemaal vergeten om te kijken of ze nog nappy liners hadden, sorry! Ruben zijn oogje is lichtjes ontstoken, we maken het nu steeds schoon met afgekoeld gekookt water, maar ik vind het zo sneu om te zien dat er steeds troep in zijn oogje zit. Hoe lang duurt zo'n ontsteking eigenlijk? Weet iemand dat? Melanie? Twinny Gelukkig is je eerste werkdag meegevallen en deed Zoë het goed op het kdv! Pienie heb je al een afspraak gemaakt omje haar te laten verven of zelf inmiddels al gedaan? Jody Yeah, een nieuwe auto! Wel jammer dat je nog een weekje moet wachten... Ik maak uit je berichtje op dat je maandag weer moet gaan werken? Succes meid! Miep Foto komt nog wel, ben nu even te moe om nog iets te doen vandaag waarbij ik van de bank af moet komen Ene over die ijsblokzakjes, als je het blokje eruit haalt moet je dat zakje waar dat desbetreffende blokje inzit kapot maken, dan druk je ze er zo uit. Ik vries trouwens mijn melk in in gewone diepvrieszakjes, en schrijf daar de datum op, de hoeveelheid en of ik het 's ochtends of 's avonds gekolfd heb. Want de melk van 's ochtends is rijker qua voeding dan die van 's avonds. Eveline Wat een geweldige foto's! Zoeist had ik ook in gedachten toen ik je vorige maand boekte! Kommaar gauw richting het zuiden dan ! Pienie Ruben krijgt ook borstvoeding maar poept toch elke dag een keer of 2! Karlijn Lijkt me leuk omte zien hoe ze dat dan doen met die vuistjes, geweldig! Vissie Lijkt me inderdaad een heel raar idee dat Jeroen niet meer aan de borst zal drinken. Tis toch een hoofdstuk wat je afsluit. Maar als het niet gaat dan gaat het niet, en flesvoeding is ook heel erg goed. Maar snap goed dat je het even moeilijk vind. *knuffel* Tweety Wij gebruiken nu Pampers Newborn maat 2, maar hebben een tijdje maat 1 én 2 door elkaar gebruikt. Maat 2 toen voor overdag en maat 1 voor 's nachts, totdat maat 1 op was. Ik ga dat ook weer zo doen met de volgende maat, zodat als blijkt dat de nieuwe maat nog niet goed past dat we dan nog even de oude maat kunnen gebruiken. En wij doen Rubens sokjes altijd uit als hij een poepbroek heeft, hij heeft al iets te vaak in de poep geroerd . En wat we ook doen is een billendoekje over de vieze luier heenleggen, mocht ik zijn voetjes losgelaten hebben dan komen ze alsnog niet in de poep maar op het luierdoekje wat erop ligt. Heb je nog ergens luiers kunnen scoren vandaag? Mona *ZWAAI* Zoooo er ligt er hier 1 te snurken en dat is niet Marc of Ruben, maar Tygo (de labrador waar Pienie het over had, wij zijn dus ook nét niet burgelijk want we hebben geen caravan en geen 2 kids, alleen de labrador en 1 kind ). Ik heb er al een paar een paar dagen niet gezien? Karlijn, Irena, Lexi, Melanie en vast nog veel meer (niet boos worden als je naam er niet tussen staat). Ik begin nu keelpijn te krijgen, volgens mij heeft Marc mij aangestoken... , zal wel zien of het doorzet of niet. Toedeloe!