Als ik dit allemaal lees krijg ik heel sterk het gevoel dat jij degene bent die jullie altijd weer op het goede spoor krijgt en daar ook alles voor doet. Dat jij consessies doet om het hem naar zijn zin te maken zodat jullie het weer goed en leuk hebben. Besef wel dat jij het ook goed moet hebben en dat hij ook moeite voor jou moet doen. Wat Melanie ook al schreef: zeggen dat er iets moet veranderen omdat het anders niet meer te redden is, vind ik gruwelijk onredelijk en eigenlijk dreigend/chanterend. Ik vind het niet eerlijk dat hij dat zegt. Kom vooral voor jezelf op meid! De wereld draait niet om hem! Ervoor vechten en eraan werken doe je samen, dat is niet alleen aan jou.
Dank je. Tja, als Ruud niet concreet is, ligt de bal toch eerst bij hem? Maar goed, jullie hebben nu toch al ruzie, dus dan kun je hem dit net zo goed voor de voeten gooien...
Ik denk niet dat de computer belangrijker is dan jij. Denk eerder dat hij nu ook stoom aan het afblazen is bij zijn vriend, net als jij hier. Mannen hebben dat ook wel eens nodig. En hopelijk komt hij dan een beetje tot inzicht.
Als een dagje met z'n 2-en ook al niet goed is dan vraag ik me toch echt af hoeveel aandacht hij dan nog meer nodig heft? Misschien moet je een spotlight kopen en in de achtertuin zetten. Kan ie in de schijnwerpers gaan staan als hij aandacht tekort komt!
Tja, ik gooi hem ook echt wel e.e.a. voor de voeten en dan zegt ie altijd; zie je wel dat het altijd aan mij ligt. , daar kan ie mij zo boos mee krijgen. Natuurlijk ligt het niet alleen maar aan hem... Maar op dat moment dus even wel en ik ben ook eerlijk dat ik mijn aandeel er in benoem. Wie heeft er nou oogkleppen op en wat kan ik er aan doen dat het een gelijkwaardig gesprek wordt en dat hij niet gelijk in de slachtofferrol schiet?
Hahaha, hoef ik niet te kopen. Hij heeft spotjes in het tuinhuisje gemaakt en is daar erg trots op (ze werken op afstandbediening, poe, poe), mag ie onder zijn eigen spotjes gaan staan (dan doe ik ze wel aan vanuit mijn lekkere warme bedje ).
't ligt niet aan de oogkleppen, maar mannen kunnen selectief luisteren en horen alleen wat ze willen horen. Ze horen bijvoorbeeld wel: Schat wil je nog een biertje? Maar niet: Wil je de vuilnis ff buiten zetten? En zo horen ze bij een discussie ook alleen wat ze willen horen om idd als slachtoffer eruit te komen.
Helaas is het nou net de verkeerde 'vriend' bij wie hij is. Hoop echt dat ie de vuile was niet buiten gaat hangen. Deze jongen verwaarloosd zijn vriendin ontzettend. Kan gewoon 2 dagen wegblijven, zonder wat te zeggen of wat van zich te laten horen. En gaat aan de lopende band vreemd. Tja, het zijn mijn vrienden niet Ben bang dat ie Ruud er in mee gaat (proberen) te slepen).
Grrrr, als ze het woordje 'altijd' gaan gebruiken is dat héél flauw! Gelijkwaardigheid, daar moet hij toch voor beseffen dat het van twee kanten moet komen. Dat zal hij gewoon vaak moeten horen. Misschien heb je een voorbeeld van een situatie in jullie gezinsleven voor hem waarin het wèl geven en nemen is, en waar dat goed uitpakt! Dan kun je zeggen; "Zoiets bedoel ik dus, dat moeten we vaker zo doen!" Wat nou als hij geen slachtoffer kan gaan spelen door hem te vragen in jouw huid te kruipen? Rollenspel dus: jij bent Ruud en zegt precies wat hij jou zei, maar dan moet hij zich inleven in jou en zeggen wat hij gaat doen om jou (als Ruud) weer blij te maken. Hij zal zien dat niet kan zo omdat het te vaag is nog. Oeh beetje lastig op te schrijven. Het punt is natuurlijk dat hij ziet dat hij ook iets doet en niet alleen maar de situatie ondergaat. Hij wordt niet alleen 'verwaarloosd' (voor zijn gevoel dan hè), hij láát zich verwaarlozen (door niet duidelijk aan te geven wat er schort).
Ja, dat klopt echt! Maar ik vind dat de laatste tijd nog erger geworden. Ik zie gewoon al aan hem wanneer het niet op slaat. Hij vind het niet interessant genoeg, maar ik vind het wel belangrijk dat ie hoort wanneer Mick zijn laatste fles heeft gehad (zodat ie weet wanneer hij hem weer ongeveer kan verwachten), bijvoorbeeld. Dan zeg ik dat hij het helemaal niet hoort en dan krijg je zo'n schaapachtig lachje. Hoe lachen schapen eigenlijk? :-k
Ik ga het morgen zeker nog een keer lezen Irena. Ben nu geloof ik al wat te moe om het in me op te slaan. Ik wil alles proberen. Zou zo fijn zijn als hij mij zou begrijpen (en andersom ook wel geloof ik). Meestal gaat dat heel goed en hebben we aan een half woord genoeg, maar waarom in dit soort situaties niet dan ?
Het vervelende aan dit soort situatie is altijd dat je kind er de dupe van wordt als je het die kerels zelf laat uitzoeken.
Misschien omdat er een soort fantasie voor nodig is om je als man te kunnen voorstellen dat je een vrouw bent die 2 maanden geleden een kind gebaard heeft? En dat soort voorstellingsvermogen is moeilijk aan te leren... Ow, Eri vraagt wat ik hier doe en ik zei dat er hier op het forum mannen zijn die ruzie maken omdat ze zich verwaarloosd voelen. Hij heel nuchter: "Ze zijn gewoon gespannen en moeten toch èrgens ruzie over maken." Zou het zo 'simpel' kunnen zijn? Dàn waait het wel weer over en gaat het morgen vast alweer beter...
Hey, Jody, ik moet off-line gaan. Gezinstaken hè... Ik weet dat ik ingewikkelde dingen opgeschreven heb. Als het onzin is, gewoon negeren! Enne, sterkte en ik hoop dat je een beetje kan slapen. In de ochtend ziet alles er altijd weer heel anders uit! *hug*
Hmmm, daar zit wat in. Het zijn toch tot op heden ook altijd mannen geweest die een oorlog begonnen zijn? Misschien moeten we het vaker aan een een op dat moment neutrale man vragen?
Ja, zou het zo makkelijk zijn? Zal er eens goed over nadenken. Ik heb het een tijdje terug wel eens gedacht en dan ging het idd vrij snel over, hoor je er weken niets meer van en dan ineens, BOEM, krijg je het voor je voeten; Ja, maar ik had het een paar weken geleden al aangegeven en dan doe je er niets mee (terwijl ik het dan echt geprobeerd heb anders te doen). En dat maakt het zo oneerlijk. Als ik nou niet die moeite nam, dan had ie gewoon gelijk. Maar je doet het wel en dan helpt het ook nog niet eens (is niet genoeg of wordt niet gezien, wie zal het zeggen?).
Dank je wel Irena voor je tijd! Succes met je gezinszaken! Melanie en Chantal natuurlijk ook bedankt! Ik ben een stuk rustiger geworden (huil niet meer) en heb wel een beetje een idee wat ik nu kan gaan doen om het 'beter' te maken. Hopelijk kan ik jullie een keer helpen zoals ik nu geholpen ben! Ik ga mijn bedje in, wachten op Ruud (tot ie thuis komt) en Mick (voor zijn laatste flesje). Nogmaals Thanx Ladies! Jullie zijn schatten, smak! Oh ja, en voor allen die morgen online komen en ineens 20 pagina's ofzo moeten bijlezen: Sorry, maar het was echt even nodig. Weltruste!