Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Prachtig verwoord, Niva!

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    En nog een hele mooie tekst, waarin een voorwaarde van een goeie relatie prachtig wordt omschreven (niet van mezelf overigens)

Ik hoop dat het beter met je gaat en dat je een beetje zal kunnen slapen en geen ruzie meer voor of zelfs in de nacht zult hebben met Ruud.
    Morgen, bij daglicht, als de zon zachtjes schijnt ..zal alles er iets minder onoverwinnelijk uit zien en zul je mogelijkheden kunnen zien die je nu misschien uit het oog verloren bent.

Jij bent een heel bijzonder mens, een ontzettend lieve zorgzame en stoere mama en van wat ik begrijp en 'hoe ik je ken'ben je ook een enorm leuke vriendin voor je vent. Je hebt zoveel respect voor hem en je loyaliteit jegens hem is zó groot..dat moet wel liefde zijn..en dat is niet zómaar stuk te krijgen. Dat zal Ruud ook inzien..Laat je niet door hem van je stuk brengen, je doet het allemaal hardstikke goed en inderdaad HIJ is momenteel onredelijk en een &*(^%$^% ..Dat ligt aan hem en bij hem!

Take care,
    knuffel en doe rustig aan.

Bij deze :

LUISTEREN

Als ik je vraag naar mij te luisteren
    en jij begint mij adviezen te geven,
    dan doe je niet wat ik je vraag.

en jij begint mij te vertellen,
    waarom ik iets niet zo moet voelen
    als ik het voel
    dan neem jij mijn gevoelens niet serieus.

en jij denkt dat jij iets moet doen
    om mijn problemen op te lossen,
    dan laat je mij in de steek,
    hoe vreemd dat ook mag lijken.
    Misschien is dat de reden
    waarom voor sommige mensen bidden werkt;
    omdat God niets terugzegt
    en hij geen adviezen geeft,
    of probeert de dingen voor je te regelen.
    Hij luistert alleen en vertrouwt erop
    dat je er zelf wel uitkomt.

Dus alsjeblieft, luister alleen maar naar me
    en probeer me te begrijpen.
    En als je wilt praten,
    wacht dan even en ik beloof je
    dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren.

AUTEUR: UIT: 'LOVING EACH OTHER' VAN LEO BUSCAGLIA

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hmmm..

Ik kijk er zó tegenop :(

Ik moet slapen nu..welterusten y'all
    kusssss voor de nacht

4. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    slaap lekker, Niva!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wow, heb jij dat zelf geschreven? Echt vet mooi onder woorden gebracht!

6. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Jody ik hoop dat je nog met je partner hebt kunnen praten erover, toen die eenmaal thuis kwam. Was hij laat thuis?
    Vreselijk als iemand dan wegloopt terwijl het niet uitgesproken is...
    *hug*
    :idea: De zon schijnt, een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Miep: al wat meer nieuws gehoord?

Sorrie voor de rest maar dat waren ff de 2 die zijn blijven hangen na het lezen van véééélen pagina's.

Ikke:
    Ik heb gisteravond Iris gepest... Ja erg he...hihi
    Om half 11 begon ik met haar laatste fles, en hoopte dat ze nu eens meer zou drinken, en dan toch gewoon netjes tot 7.00 blijft tukken zoals ze de afgelopen 3 weken ook gedaan had, behalve gisterennacht dus niet. (5.00 vind ik te vroeg...)
    Na 10 cc drinken stortte mevrouw weer in slaap...nee dat wil mama niet! Mama wil dat je goed drinkt... Dus ik heb haar moeten prikkelen om meer te drinken...met een washandje... :oops:
    Ze schrok daar steeds van, en dronk uit reflex dan stevig door. Ik ben natuurlijk niet zo erg dat ik een koud washandje gebruikte hoor, hij was lekker warm...met nadruk op 'was' ...op den duur koelt zo'n ding natuurlijk af..tja...maar ok, ik had wel mijn zin, ze had 100cc gedronken. Mama is weer blij. Dus ik ging er stiekem wel vanuit dat ze nu weer de ruk tot 7.00 zou halen...
    hmm mis gedacht...mevrouw vond half 6 een mooie tijd :rolleyes:
    potverdikkie!
    De speen-truc werkte ook niet. het leek wel of ze die speen opvrat, oke...dan maar fles erin. Na 100cc ging ze gelukkig weer slapen en nu slaapt mevrouw dus nog steeds. Maarja..ikke is klaarwakker :evil:

Ik ga het donderdag eens vragen op CB, hoe ik haar savonds het beste genoeg kan laten drinken...zonder al teveel gepest van mij..hihi 8)
    En als ze nu maar echt hel weinig blijft drinken , de laatste fles, dan vraag ik zelfs of die laatste fles gewoon niet mag vervallen , en dan zie ik wel hoe laat ze komt. Ik hou er dan wel rekening mee dat ze echt midden in de nacht zal komen dan...
    Wat zouden jullie doen?

7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Niva: Inderdaad erg mooi omschreven...enneh..t klopt nog ook :)
    Ik krijg er wel een gevoel bij dat ik erbij moet 'rappen'...hahaha :) :whistle:

8. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ff heel iets anders:
    ik heb toch zo'n gave (lieve) winterjas gezien bij de C&A voor Iris...maar ja is 2 winterjassen teveel van het goede?

De winterjas die ik al heb, heb ik gekregen...maar die van c&a vind ik leuker... hmmz...
    (tis een spierwitte, met capuchon, binnenvoering en sjaaltje is met roze kleine bloemetjes....zooo schattig)

offeh...welke maat zal ze hebben winter 2008/2009? hihi...dan is ze anderhalf..,80?
    Melanie misschien heb jij hier meer kijk op...ervaring

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hele mooie teksten hoor Niva...

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gaat het alweer een beetje meid?

Boys will be boys...
    Hoop dat je vriend gisteren bij zijn maat stoom heeft kunnen afblazen en dat jullie er vandaag in alle redelijkheid over kunnen praten.
    Misschien moet je vriend nog wennen aan het feit dat hij nu ook papa is en dat jullie relatie toch "wat" veranderd is. Daarbij snappen mannen onze subtiele hints nooit. Die hebben alles in duidelijke/directe kindertaal nodig ;). Die willen er liever niet lang over praten maar liever gelijk een oplossing hebben. Zo van dit is het en verder er niet omheen praten en moeilijk doen want dan lopen ze weg.

Misschien is het een fase, want ik denk dat bijna iedereen hier wel zo'n heftige discussie/ruzie heeft gehad

Maar leuk is het niet...

dikke knuffel voor jou (en iedereen die zijn vent wel eens achter het behang kan plakken)

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha maar ikke wel
    zal die eens onthouden als Ivo weer eens bezig is :D

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ivo had vannacht het geweldige idee om Raven voortaan om middernacht en om 2 uur te gaan voeden.
    Meneer dacht dat ze dan wel langer zou doorslapen. Yeah right, geen wonder dat ze de laatste nachten als hij de laatste voeding had overgenomen steeds rond de 3 uur kwam, dat kind dacht tuurlijk dat het al ochtend was;)) Tuurlijk dacht meneer er niet aan dat we al diverse keren er over hebben gehad dat we haar nu steeds meer gaan sturen richting een nachtritme.

Af en toe vraag ik mij af of we wel dezelfde taal spreken.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jody hoe is het nu met je? Heb je nog met Ruud kunnen praten gisteren? Ik hoop dat je een beetje rustige nacht gehad hebt.

Niva wat een mooi gedicht! Echt zelf geschreven? WOW! Het is ook echt zo he.. Dat piekeren, dat kennen mannen volgens mij gewoon niet. :(

Tweety ik zou ook niet weten hoe je Iris meer kunt laten drinken. Misschien in bad doen voor de laatste fles? Daar wordt ze wel goed wakker van misschien. Ik zou hem nog niet laten vervallen, dan kom je toch op 4 voedingen? Dat is te weinig. Maar misschien mag je al wat rijstebloem (nutrix) in de laatste fles gaan doen.

Hier is het heeeeel stil en heeeeel raar zonder Sverre... :( :( :( Echt niet leuk! Hij moest huilen toen ik wegging, had net een krampje. En hij was helemaal verbaasd van alle drukte. Ik denk ook dat hij snotverkouden zal worden, want bijna alle kindjes daar zijn verkouden. :(

Mijn pc doet ook nog vervelend, dus zit nu op het draadloze netwerk van iemand uit de buurt vlug even dit te typen. Stomme Vista! :evil:

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Rustig hier vanochtend :)

Ja dat gedicht had ik zelf geschreven..Het is niet echt de stijl waarin ik normaal schrijf (dit is veel 'rauwer'dan normaal) maar ik vond het wel passen hier ;) Fijn om te lezen dat 't gewaardeerd wordt, nu nog hopen dat Jody er wat mee kon/kan
    Hihi Tweety ik hoop toch echt niet dat 't als een rap-tekst overkomt...Dan heb ik iets verkeerd gedaan hihi

Ik denk trouwens met anderhalf dat je kindje wel groter dan 80 heeft hoor. Mijn nichtje is nu 14 maanden en 80 past haar nu, maar geen drie maanden meer..ik zou dan toch voor een maatje groter gaan.
    Weet je zeker dat je een spierwitte jas wilt? Erg mooi natuurlijk, maar hoe practisch?
    Of dat die jas voor zondag is, als ze naar oma gaat? hihi

Kar,moeilijk he om je ventje achter te laten? helemaal alstie net ene krampje heeft..bah
    Maar ze weten daar wat ze doen dus het zal wel goed komen, I keep my fingers crossed :)

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond het altijd prettig om twee jassen te hebben voor als er eentje vies of nat wordt. Mijn kinderen knoeien namelijk nogal veel en zelfs met een krentebol kun je een jas vies krijgen.... :(
    Tja en welke maat ze volgend jaar zullen hebben is altijd moelijk te schatten. Meallán is vrij klein voor zijn leeftijd en had met 2 jaar nog maat 80, Myron is wat groter en forser en had dus al eerder maat 80 nodig. Nu ze wat groter zijn koop ik nogmaar één winterjas en die koop ik op dr groei zodat ze er 2 winters gebruik van kunnen maken.

16. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0
    Jody: jee wat vervelend allemaal zeg! Hoop dat jullie het erover hebben kunnen hebben.

Miep: veel sterkte!

Karlijn: lastig om Sverre achter te moeten laten als hij net krampjes heeft. Maar ga er maar vanuit dat ze je bellen als het echt niet gaat.

Niva: mooi gedicht zeg!

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn de nacht goed doorgekomen. Milyan had geen last meer van zijn prikjes. Hij werd om half 7 wakker, maar hield het met speen nog vol tot half 8 ;).

Hij heeft trouwens twee nieuwe koosnaampjes:

Krümmelchen (kruimeltje) omdat ie zo klein is.
    Frédéric omdat hij hetzelfde kapsel heeft als Frédéric Chopin :) (en dat zonder gel!)

18. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    mja, ik ben al aan het twijfelen gegaan hoor...tis inderdaad niet praktisch...kan ze net lopen, tenminste dat mag ik hopen met anderhalf jaar toch wel... :p, dan zul je net zien, banjert ze heerlijk door plassen, graait ze in aarde, valt ze in de sneeuw, veegt ze dr snottebel aan dr mouw af, of speelt ze met stoepkrijt... hahaha
    Ik leg me dr maar bij neer dat ik het beter gewoon tegen die tijd kan kopen, dan weet ik de maat ook zeker en kan ik voor alle kleuren nog kiezen :)
    Ik heb nog overwogen om het voor deze winter te kopen maar ja dan ligt ze toch meeste keren nog in de wagen/of maxicosi, dan boeit het me niet zo dat het een minder leuk jasje dan ik eigenlijk gewild zou hebben is.
    Als ze loopt, wil ik wel een stoere lieve meid :) (en dan is misschien 2 jassen wel handig om te hebben ook..)

De regen buiten was voor mij doorslaggevend :eek: . Geen zin om in de regen de stad in te gaan voor een jasje waarvan ik A niet weet welke maten er zijn, B niet weet hoe duur die jas is, en C twijfel over de kleur...

Ik ben altijd lekker wispelturig daarin (Arthur wordt wel eens moe van mij :) )

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Diana, je moet het maar zo zien: weer wat centjes bespaard...;)

20. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Nou idd , daar zeg je wat...
    Ik beter werken joh, dan heb ik geen tijd om geld uit te geven...t vliegt de deur uit momenteel...
    En waaraan.... :rolleyes:

Deel Deze Pagina