Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Geen idee, zelfs als ze met de laatste voeding de borst krijgt is ze binnen 3-4 uurtjes wakker. Met de flesvoeding krijgt ze 180ml. Misschien toch maar de voeding verhogen?

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

wie had ook alweer zo'n leuke spiegel voor in de auto zodat je de baby achterin kunt zien?

waar kun je die halen?

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Jekkia, hoeveel krijgt Raven nu?

Wij zitten op 5 flessen (jeroen slaapt sinds anderhalve week door) .

Maar nu vanacht was het 5 uur, en gister was hij ook hangerig enzo, ik denk dat hij behoefte heeft aan meer. Dus sinds vandaag doe ik 180-6. Hiervoor nog 150-5. (Jeroen woog zondag 4830.)

Het zal wel goed zijn, maar ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is...?

En wanneer moeten we nu speen 2 gaan gebruiken (avent) Hij doet over deze fles van 180-6 ongeveer 25 minuten en drinkt dan voor mijn gevoel lekker rustig...

Hoe is dat bij jullie?

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Ow wacht Raven krijgt ook nog borst, dat is waar. helemaal vergeten...

Misschien kunnen andere flessenmoeders me helpen?

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Helaas, Raven krijgt inderdaad de borst en komt nu ergens tussen de 5-7x per dag.
    Met de fles krijgt ze 180ml.

6. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Zo'n spiegel kun je bij prenatal kopen maar ik geloof ook bij de bouwmarkt/halfords oid. Opletten, want wij hadden er eentje voor onder je spiegel te bevestigen en eentje voor op je raam te plakken met een zuignap. Even kijken wat het handigst is voor jou.

Wat noemen jullie doorslapen? Ik hoor jullie er steeds over en mijn zoon slaapt totaal nog niet door. Hij krijgt een late voeding, soms eentje middenin de nacht en dan weer 1 rond 5 of 6 uur. Wanneer hij die middenin de nacht overslaat vind ik dat hij 'doorslaapt' maar op het CB zei ze dat hij al wel kon gaan wennen aan pas rond 7u een voeding! Persoonlijk ben ik al tevre als hij rond 3 uur niet meer komt (dat gaat ie nu een beetje leren). Hoe gaat dat bij jullie kleintjes? Wanneer spreken jullie van doorslapen?

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Ik heb het over doorslapen vanaf 6 uur...

de eerste dagen was het bij jeroen 6 uur, half 7 en kwart over 6 en na 5 dagen was het plots half 8 en kwart over 7...

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Pienie, Wat ik er nog aan toe wilde voegen...
    Ik heb niks speciaals gedaan en ineens sliep hij door. Steeds iets later, ik denk dat hij het wel vanzelf doet hoor als hij er aan toe is. Niet te druk over maken...

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Zit bij ons ingebouwd! :D

10. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ow fijn dat iemand het eens zegt! Ik word helemaal onzeker van al die 'doorslapende' babies... Ik gun het al hun mama's van harte, maar dan denk ik dat ik eigenlij ergens op moet gaan zitten wachten, of nog erger, haar iets moet gaan leren. Ik denk liever 'dat het wel komt'...:(

11. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hoi Femke! *zwaai*

Niva, je beschrijft de impact van zo'n eerste enting op moeder en kind juist prachtig. Flex those writing muscles en voel je niet opgelaten! Ik lees het graag. :)

Hi Karlijn, hoe is Sverre nu van zijn 2e dagje op het kdv? En kwam je goed door de avondspits heen vanuit Grunn? ;)

Evelien, succes met je bedrijfje opzetten. Slim idee om dat met Google uit te zoeken.

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Tuurlijk! bij de één komt het wat eerder. omdat Nic een dysmatuur is had ik verwacht dat ze lang op nachtvoeding zou zitten, maar nee! Gewoon mazzel want wij hebben er niets voor gedaan.

13. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik maak me er gelukkig totaal niet druk over hoor. Mijn dochter sliep de eerste 10 weken NIET. Ik ben meer dan tevreden dat hij 1x per nacht komt en daarna gewoon zelfstandig goed doordlaapt. Ook 5u vind ik niet zo'n probleem, als ik daarna nog maar even mijn oogjes dicht kan doen voor mijn dochter weer komt. Ik voel me fitter dan na de geboorte van mijn dochter en dan na de afgelopen maanden zwanger, dus mij hoor je niet klagen. Ik hoor jullie alleen steeds over doorslapen en vroeg me dus gewoon af of hij daar nou zo erg van afwijkt. Zo nu en dan slaapt hij van 11 of 12 uur door tot een uurtje of 5. Dit is dus een beetje te vergelijken met jullie kindjes. Wat het CB me aanraadde is om hem maar heel weinig te voeden 's nachts zodat hij leert om dan minder te drinken. Klinkt op zich erg logisch, maar vind het wel erg sneu als hij zo heerlijk tegen me aangekruld ligt te lurken! Ik stop gewoon wanneer hij zelf voor het eerst loslaat, en bied hem dan niks extra aan, zoals ik eerst misschien deed. Maar na 5 minuten gedwongen stoppen vind ik sneu. Vooral omdat ik zelf geen moeite heb met die nachtvoedingen. Wat is een paar maandjes op een mensenleven?!

14. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Leuke uitdrukking: 'de hond van Tanya ging hier weer tekeer'. Eerst ging het om het weer waarin hij wordt uitgelaten, maar het begint iets te schuiven, aan de uitdrukking te zien. Zoals-tie nu is weet ik niet of ik Tygo wel eens in het echt wil tegenkomen! :)

Bevallingsverhalen...het is erg interessant om die van jullie weer eens te lezen. Brengt echt de herinneringen terug aan juli, toen de één na de ander beviel, soms zowat live hier op het forum. Ik herinner me in dat opzicht bijvoorbeeld nog hoe Melanie opeens poste dat dat ze zowaar weeën had en gewoon nog een tijdje door bleef posten, zo nu en dan meldend om de hoeveel minuten ze kwamen...:( Het was die weken net of er een heleboel zwangeren op een bankje zaten te kletsen en er telkens weer eentje werd opgehaald met een busje richting 'mama-land'.
    En Tica was pas uitgerekend voor de 30e en ik maar wachten, samen met die mama's die langzaam overtijd gingen...

Mijn eigen bevallingsverhaal is niet echt interessant, een geplande keizersnede vanwege een dwarsligging, tja... Ook in dat opzicht kan ik niet geloven dat ik bevallen ben.

*edit: 'Oninteressant bevallingsverhaal', zoals Twinny het noemde. Maarre Twinny, heb jij dan ook dat het soms wat onwerkelijk is of doe ik weer gek? *

Ik heb nu opeens wèl een baby! :confused: :confused:

15. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Heee, mijn zoon is nu 2 maanden, 2 weken en 2 dagen oud... Zie ik ineens. Is dat nou niet leuk?

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Irena, toevallig moest ik er laatst ook aan terugdenken. Nav die opmerkingen over mensen (zoals ik) die een tijdje weg waren geweest van het forum. Ik vond het ook zo bijzonder om met allemaal hoogzwangeren 'samen'te wachten op de bevalling. Ik heb ook tot een uur of 23.oou jullie op de hoogte gehouden en na mijn familie ontving mijn smsbuddy (Melanie) als 1 van de eersten een berichjte van mij. Zat er laatst aan te denken hoe bijzonder het was om jullie op de hoogte te houden en op de hoogte te zijn terwijl mijn belangrijkste vrienden dat nog niet eens waren bijvoorbeeld. Ik weet niet wat ik deed/dacht, maar inene was dat gevoel van die bevallingsvond er weer. Leuk toch?!

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Pienie,

Inderdaad. Bij mij braken mijn vliezen opwoensdagochtend, en natuurlijk was mijn vriend, en de huisarts en mijn schoonzus (die bij de bevalling is geweest en hier heeft gekraamd) op de hoogte. Maar verder wist niemand het, behalve jullie. Ik heb de hele woensdag op mijn weeën gewacht samen met jullie. Want iets anders kreeg ik toch niet voor elkaar... Ik ben de hele dag on line geweest geloof ik, zelfs snachts nog...Toch wel speciaal!

En over dat doorslapen, dat is hier dus ook nog maar een ruime week. alhoewel Jeroentje vanacht ineens om 5 uur wakker werd...

Maar zeker als je dochter NIET sliep, moet dit heerlijk zijn!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja dat is zielig! Ik heb ook altijd gewoon zoveel gegeven als ze wilde.

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Is inderdaad leuk om zo te zien hè?!

20. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    '

Da's leuk ja! :) Gefeliciteerd!

Tanya, kop op! Mislukt ben je niet! Alleen veranderd ten opzichte van het 'pre-Ruben tijdperk'! Maar hoe je veranderd bent en in hoeverre dat zo blijft, dat is nog niet te zeggen! Het is nog niet eens 3 maanden later nu...

Melanie, tof van al die data. Volgens mij prachtig voor nummer-fetisjisten. ;)

Twinny, hopelijk hoef je niet lang op de advocaat te wachten.

Tica is vanochtend ingeënt en is tot nu toe niet erg 'aangetast' geloof ik... Bij de eerste prik gaf ze een harde kreet en werd weer stil. Bij de tweede brulde ze keihard. Een langaangehouden hele boze huil. Ikke trots, ik heb liever dat ze boos is dan zielig. Tijdens het aankleden bleef ze mopperen, maar in de maxi-cosi naar huis soesde ze wat. Thuis bleef ze wakker en wilde veel aandacht. Niet op een vervelende manier, maar ik deed haar op een gegeven moment toch maar in de draagdoek. Ze sliep zowat direct, toch Karlijn?
    Op het moment gaat het prima, ze eet en slaapt prima op schema, en de 0,5 'verhoging' die ze had gaat nu naar beneden. Als ze nu ook nog de nacht goed doorkomt, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand, of juich ik nu te vroeg? Enne, zoveel hier zeggen dat ze het prikken zèlf zo erg vonden, maar het was zo snel voorbij dat ik daar helemaal geen tijd voor had. :(

Share This Page