Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hans Teeuwen(cabaretier), dat zijn stukjes uit zijn show! Enne WTF heb JIJ het over? (ik kan niet zo goed duits, heb een wiskundeknobbel...)

Zo weer terug thuis. Eerst ben ik naar het inloopspreekuur geweest van het CB, omdat Ruben vorige week maar 70 gram zwaarder woog als die week ervoor. Nou, dat heeft hij ruimschoots goedgemaakt! Hij woog nu 6030 gram, en dat is een toename van 335 gram op 8 dagen tijd :confused: ! Helemaal geweldig vond ik dat, neemt meteen weer een hoop onzekerheid weg bij mij. Ook heb ik gezegd dat ik vond dat hij zo kort dronk (hooguit 20 minuten, waarvan dikke 10 aan de ene tiet en de rest aan de andere, en als we hem eens een fles met bv geven dan drinkt hij maar 120 ml ofzo). Ze zei dat ik waarschijnlijk écht slagroom in mijn bertha's heb (ze heeft het woord bertha's niet genoemd maar zei heel netjes borsten...), oftwel dat ik hele calorierijke voeding heb en waarschijnlijk weinig voormelk (of voorvocht zoals mijn moeder het noemde, ja hoor mam :rolleyes: ) omdat hij dus wel genoeg aankomt en vrolijk en alert is en netjes 4 uur tussen 2 voedingen laat zitten en 's nachts lekker doorslaapt.
    Daarna naar Rosada geweest voor wat cadeautjes bij een speelgoedwinkel waar ook mijn buuf annex vriendin werkt. En dus nog 'even' staan beppen (1 uur en 1 kwartier... :oops:) tussen de klanten door. En daarna naar huis, Ruben overtjoppen in de wandelwagen en dan weer gaan lopen met Tygo (in de zon!), en nu zit ik net. En er moet hier nog van alles gedaan worden, beneden en boven stofzuigen, afstoffen, 2 wassen strijken (Rubens kleren en onze kleren), en eigenlijk ook nog de WC en de badkamer. Ik ga Marc maar eens lief aankijken vanavond... Want morgen heb ik 's middags geen tijd want ga dan naar zeeuwenland. Maar eerst maar even mijn kanjer voeden!

Liefs, Tanya

2. Niet meer actief

ehm, ehm, iedereen van schrik van de stoel gevallen ? ;) :)

(oja, zou gaan voeden. Niet meteen denken dat ik een ontaarde moeder ben, maar Ruben slaapt nog steeds. Had al zijn deken eraf getrokken maar hij tukt gewoon door. Tijd voor fase 2 => luier verschonen. En het is echt etens-tijd want het is 4½ uur geleden. Fase 3 is denk ik koud water ofzo, de vijver buiten is wel koud zat... GEINTJE!)

3. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Ik zal ook even een kort verslagje doen van de prikken (mocht iemand daar geinteresseerd in zijn ;) )
    hartverscheurend heeft ze gehuild tijdens de prikken, tijdens het aankleden ook nog af en toe, toen we thuis kwamen dronk ze dr fles goed, en viel als een blok in slaap, heeft ruim 2 uur geslapen, en werd toen huilend wakker, pijnkreetjes waren het. Ik herkende ze , ze klonken net zo toen ze net ter wereld was na de bevalling en pijn had van dr schouder)...super zielig :cry:
    Voor de zekerheid maar even getempt, 36,5 . Omdat ze die pijnkreten bleef geven heb ik haar toch een zetpil gegeven. 60 mg. De zetpillen met een mes in de lengte doorsnijden is geen probleem.
    Ik wil niet dat iris onnodig pijn lijdt, dus ik hoop dat de zetpil zijn werking prima zal doen.
    Ze wilde alleen maar bij mij, en rondhobbelen...
    Ik heb haar 3 kwartier geleden in dr bedje gekregen, na even flink mopperen is ze nu in diepe slaap.
    CB zei dat ik haar niet wakker hoef te maken voor een voeding... dus ik laat haar maar even...

Over de avondvoeding nog gehad: ze raden mij aan om haar rond 22.00 laatste fles te geven, rond die tijd is ze nog wel wakker voordat ze in diepe slaap raakt en dan nauwelijks meer drinkt tegen half 12.
    Nutrix/joh.broodpitmeel daar vinden ze haar nog te jong voor.

laat ik vanavond eens gaan zwemmen :p ...

Iemand nog iets van Miep gehoord?
    Miep: hoe is het met jullie? Hoe staan de zaken ervoor voor je schoonvader?

4. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    oja nog even de gegevens van Iris:
    geboortegewicht op 27 juli : 4165 en 54 cm
    27 sept: 5550 gram en 59 cm, hoofdomtrek 39,0
    volgende inenting gepland op 2 nov.

Iris is trouwens 2 maanden vandaag...t was nog niemand opgevallen...
    (boehoeeeh...ik wil ook felicitaties...)

5. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Tanya: Ruben is een halve kilo zwaarder dan Iris, hoe lang is hij?

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Uitgepraat via de mail en nu is het weer goed.
    Hoop dat het niet te vaak gaat gebeuren, want het put je uit. De werkweek zit er nu weer op en zaterdag gaan we onze nieuwe auto ophalen!

Hoe waren jouw werkdagen?
    Kan je er een beetje aan wennen?

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam

nee, met Milyan op de bank in slaap gevallen totdat een paar stomme ***-kinderen aanbelden om van die stomme kinderpostzegels te verkopen :evil:

9. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Hiep hiep hoera :whistle:!

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Gefeliciteerd met Iris haar ver2maanddag!

Ja, zielig als ze zo'n pijn hebben en moeten huilen. Hoe was het na haar slaapje?

Tanya: Mooi dat Ruben zo goed is aangekomen. Zie je wel: nergens zorgen overmaken, je Bertha's doen het prima! En jij ook!

Zeg meiden; hoe zeer ik jullie ook je verlof gun, het wordt echt tijd dat jullie ALLEMAAL weer aan het werk gaan, want ik kan het niet meer bijhouden :rolleyes: .

Nee hoor, ben blij dat jullie zo lekker doorgaan en het feit dat ik me een beetje een buitenstaander voel (zo langzaam aan) moet jullie daar zeker niet van weerhouden. Straks werken er vast meer en dan gaat het niet zo snel meer misschien. Mocht dat niet het geval zijn dan durf ik straks niets meer te zeggen :-# , omdat het dan niet up-to-date is of omdat ik niet op veel dingen kan reageren :( .

Goed, nu heb ik weekend en hoop dat ik de tijd krijg om af en toe bij te lezen.
    Ondanks dat ik er minder ben nu betekent niet dat ik minder aan jullie denk :) !

11. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hallo zijn we weer even...iemand had het over doorslapen..ik durf het bijna niet te zeggen maar chedella slaapt al bijna 2 weken lang s,avonds van 0.00 uur tot s, morgens 8.00uur ;)
    en als ik haar dan niet zelf wakker maak, slaapt ze tot half 10 door!
    deze week heeft mijn mannetje nachtdienst en geeft dan als hij s, morgens thuiskomt haar eerste flesje om 8 uur en dan kan ik nog doorslapen tot 11 uur :oops:

Ben nu heerlijk uitgerust, had het ook even hard nodig!

12. Niet meer actief

ongeveer 61 cm (vorige week gemeten)

13. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    Zo, de eerste werkdag zit erop. Allemaal prima gegaan natuurlijk. Moet de komende drie dagen ook nog dus na het weekend zit ik er waarschijnlijk weer helemaal in!

14. sonya one love

pfffffff knap hoor. helaas zit je er inderdaad zo weer in.. denk dat het na een maandje net weer is of je nooit bent weggeweest.

15. sonya one love

even een vraagje.hoe slapen jullie babytjes het liefst?
    hier wil ze nog steeds in de kikkertjeshouding liggen :confused:
    zie mijn album.
    ze valt anders niet in slaapmaak me nu al zorgen hoe dat straks in het kdv moet gaan!

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Sorry meis! Alsnog gefeliciteerd :)

17. Niet meer actief

Ohhh, wat zou ik dat eng vinden! Ruben slaapt gewoon op zijn rug. De 1e week sliep hij op zijn zij, en nu dus alleen op zijn rug.

18. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Gefeliciteerd Tweety!

Die 'kikkertjeshouding' vind ik altijd erg lief, maar mijn kinderen heb ik nooit zo neergelegd. Vind ik ook eng. Mijn dochter sliep de eerste 10 weken niet in haar bedje en sliep dus altijd op die manier op onze borst (niet ideaal, maar van de alternatieven die we hadden de veiligste variant omdat we wakker bleven). Zo lief, billetjes omhoog, zo 'pasgeboren' nog.

19. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    Maar geniet er maar van hoor, wie heeft er ooit gezegd dat je dodelijk vermoeid hoort te zijn wanneer je een baby hebt ;)
    Overigens heb ik er nog totaal geen moeite mee. Sinds mijn zoon in het ziekenhuis is geweest waar het niet erg op prijs werd gesteld als ik ging slapen 's middags, slaap ik echt nooit meer overdag (fijn dat mijn dochter uitgerekend nú haar middagslaapje opgeeft). 's Avonds ga ik na de laatste voeding slapen, rond 12 uur en ondanks dit alles voel ik me super! Soms vraag ik me weleens af waar al deze energie vandaan komt. Nu ook, de hele dag naar Ikea geweest met een vriendin en haar 2 kids, thuiskomen even met de hamakralen pielen met mijn dochter, eten, manlief weer weg om bij neefjes op te passen en ik de kids alleen op bed gelegd. Voorheen zou ik direct mijn bed inrollen, maar dat valt me reuze mee! Niks ontzwangeren, voel me fitter dan ooit! Haha (misschien nog maar afwachten hoe het is als ik weer werk)

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

lexi zal ook voor je duimen. Hoop dat de uitslag goed zal zijn en dat ze zo'n gipsbroekje niet aan hoeft

beebie heb altijd gezegd dat ik er maar eentje wilde en hoe vaak ik het wel niet tijdens de zwangerschap heb geroepen als ik weer eens doodziek om de wc-pot heen hing. Maar nu Raven er is wil ik dolgraag nog een broertje of zusje voor haar. Ook wil ik nog graag 1x zwanger worden zodat ik deze keer wel bewust kan genieten van de zwangerschap. Deze was voorbij voordat ik er echt van kon genieten (vanwege eerdere miskramen) en mis nogsteeds dat zwangere gevoel wat ik de laatste 3 weken had. Hoewel het wel een risico zwangerschap zal gaan worden hebben we er gisteren over gehad om er toch stiekum langzaam voor te gaan :p dus september 2009 is een hele mooie datum (ben zelf in september jarig ;) )

eef misschien handige tip voor als je geen 2007 agenda meer kunt vinden. een klein schriftje en elke bladzijde is een dag. Tis toch nog maar voor een paar maandjes. Maar een schoolagenda is ook een goed idee.

melanie volgens mij was Tanya's hond vandaag hier ;) . Bah wat een koud, nat en grauw weer vandaag :(
    Geluksvogels, hoor het op nieuws dat in jullie deel van het ;and wel lekker weer was

Koewl, La France en dan ook nog dichtbij Eurodisney

tan *proest* maffe hond (hoewel mijn katten soms ook erg charmant erbij liggen)

Wauw, Ruben doet het goed zeg.

Tweety Gefeliciteerd met de 2e vermaanddagvan Iris! =D>

sonya wat heerlijk dat Chedella doorslaapt en zo lang! Ben helemaal jaloers, raven lijkt wat dat betreft op haar pa. Totaal geen ritme...

Raven slaapt sinds ze thuis is op haar rug, kikkertjeshouding neemt ze alleen aan als ze tegen mijn schouder/borst aanligt

mijn werkdagen vandaag 2e dag gehad. Bevalt mij goed weer aan het werk te zijn (zeker met alle complimentjes die ik daar krijg ;) dat ik er bv zo stralend uitzie) Ivo daartegen vind het maar niks. Komt er nu pas achter hoeveel energie het kost om voor zijn eigen dochter te zorgen :evil: Helaas betekend dat het huishouden nu 100% voor mijn rekening komt, want meneer heeft heel de dag absoluut geen tijd om te stofzuigen of boodschappen te doen :rolleyes: (watje)
    Morgen nog een dagje werken en dan is het alweer weekend!
    Ivo is nu werken en moet dan weer heel het weekend lange dagen maken dus we zien elkaar denk ik weer eens amper. :(

[/b]

Share This Page