GVRDGVR Raven heeft laatste voeding om 22:40 gehad en madam wordt weer vrolijk wakker om 2:45 omdat ze weer honger heeft. Baal hier nu ontzettend van, wil gewoon weer eens een nachtje doorslapen ipv telkens maar 2-3 uurtjes slapen. Van Ivo krijg ik weinig steun. Hoort erbij zegt hij, moet maar geduld hebben (ja, echt net wat je op zo'n moment wilt horen) want het gaat wel een keertje over. Yeah right, hopelijk ben ik tegen die tijd nog niet helemaal koekkoek Inmiddels ligt Raven hier beneden in de box te slapen want anders kon Ivo niet slapen want hij moet er weer vroeg uit. Ivo ligt boven te zagen en arme ikke zit alweer klaarwakker achter de pc te balen dat Raven niet wilt doorslapen en dat Ivo altijd kan doorslapen als hij wilt. Soms is het gewoon niet eerlijk
Moedeloos wordt je er van he. Denk je net een beetje je kind te snappen. Wordt alles omgegooid. Heb ook zo'n periode met Raven gehad, duurde 1,5 week. Denk dat dit een van die dingen is die je gewoon moet uitzitten. Misschien heeft ze net een sprongetje gehad, is ze wat van slag daardoor omdat ze veel dingen moet leren, sommige automatische reflexen verdwijnen omdat ze bewust worden van hun lichaam. Gaat altijd gepaard met humeurigheid, hangerigheid en huilerig zijn (de beroemde 3 H's)
De voordelen van babygebaren ( http://www.babygebaren.com/voordelen ) http://www.babygebaren.com/filmpjes voor filmpjes van babies die gebaren taal gebruiken (tjek vooral 't 2e filmpje) Onderzoek heeft aangetoond dat een baby veel meer kan begrijpen en 'vertellen' dan vroeger werd gedacht. Vanaf zes maanden oud kunnen baby's betekenisvolle gebaren produceren en daarmee aan hun ouders hun behoeften duidelijk maken. Dit is een ruim aantal maanden eerder dan dat het spraakorgaan van een kind geschikt is voor verbale communicatie. De meeste kinderen beginnen tussen 12 en 18 maanden met spreken. De periode tussen het moment dat een kind taal kan begrijpen en het moment waarop hij taal kan produceren (veel later) kan met babygebaren goed worden overbrugd. Het toepassen van babygebaren heeft daarom onder andere de volgende voordelen: Je baby wordt beter begrepen en huilt minder omdat hij zonder woorden duidelijk kan maken wat zijn/haar wensen zijn. Je kind leert sneller praten omdat het taalverwervingsproces vroeger in gang wordt gezet. Dat wil zeggen, gebarentaal-baby's beseffen op veel jongere leeftijd dat tekens (woorden of gebaren) gekoppeld zijn aan acties en voorwerpen. Ook leren zij al dat hetzelfde teken in verschillende situaties kan worden gebruikt (bv. 'meer' als je meer eten wilt of meer wilt spelen; 'beer' is niet alleen een knuffelbeer, maar ook een beer in Artis, of in een boek). Dit leerstadium kunnen gebarentaal-baby's op het moment dat zij fysiek in staat zijn om te spreken dus overslaan. Peuters (rond het tweede levensjaar) vertonen vaak negatief gedrag omdat hun woordenschat hen nog niet in staat stelt om zichzelf duidelijk uit te drukken. Kinderen die op jonge leeftijd gebarentaal hebben geleerd, kunnen hier op dit soort momenten op terugvallen. Dit voorkomt veel frustraties bij zowel ouder en kind. Baby's geven vaak meer aan dan alleen hun basisbehoeften. Gebaren helpt ze om te vertellen waar ze geïnteresseerd in zijn Dit betekent dat zij het initiatief tijdens een gesprek kunnen nemen. Je kind is in staat om met doven en slechthorenden te communiceren!
Ga Ivo's boterhammen voor straks maar vast smeren (die moet om 7 uur weer eruit om te gaan werken) en erna maar eens kijken of ik nog een uurtje kan slapen voordat Raven weer wilt eten Voor de eerste vroege vogel die dit leest alvast een GOEDEMORGEN!
ooo, echt waar? Nog even dan is er weer en nieuwe lading juli mama's. Maar dan voor 2008. Jemig, time flies!
Landa, jammer hoor dat je ons gaat verlaten, het zou leuk zijn als je af en toe even iets laat weten over jou en je je geznnetje! Veel geluk! Tanya, wat leuk dat Marc gaat babyzwemmen. Hier is dat door de week geloof ik en ik heb er niet zoveel zin in. (ben ik nu een slechte moeder omdat ík het niet zie zitten???) Niva, wat vervelend zeg, dat Devin zo huilt en dat je er niks meer van begrijpt! Heb jij wel genoeg melk om te kolven? Want je zou als je wat voorraad hebt na een live voeding nog een beetje in een flesje achteraan kunnen geven? Misschien dat dat helpt? En als ze echt homger heeft en het niet terug uitspuugd dan zeggen ze dat jet het beste eens een weekendje kunt gaan regelen. Dus steeds snel aanleggen zodra ze een kik geeft, en dan hopen dat je borsten de voorraad weer op peil brengen zodat je er weer een tijdje tegenkan... Maar ja, daar moet je nog wel zin in hebben... Jekkia, ik kan me het helemaal voorstllen dat je baalt als een stekker! Soms zou je willen dat er bij de mannen ook melk uitkwam, zodat je het kon verdelen (vooral op regeldagen en snachts dan...) En die zielige mannen die moeten slapen, eigenlijk moet je er gewoon naast blijven zitten boven en zeggen: 'Sorry schat, even volhouden het gaat vast een keeer over' Dan slaapt hij maar niet!
Jeroen was weer vroeg wakker, 5.30. Hij lag weer helemaal bovenin zijn wieg. Hij zette zich telkens af tegen de dekens en bonkte mt zijn hoofd tegen de bovenkant. Tja dan zou ik ook wakker worden... Dus terug gelegd en ingestopt, teut gegeven, maar dat hielp maar voor even. 2 keer herhaald, maar om 6 uur wilde hij eten. Daarna slaapt hij een uurtje en is het dan dus beu! Dus ben ik om 8 uur met hem naar beneden gegaan. Hij heeft een hele tijd gespeeld in de box en bij mij gezeten. Hij begon nu meer te jengelen dus ik heb hem in de wagen gelegd en nu valt hij gelukkig nog even in slaap. Hopelijk slaapt hij nog een uurtje!
Gerommel in je buik Van een kindje zo klein Duwtjes en schopjes Iedere beweging voelt zo fijn Je buik die groeit En wordt steeds ronder Een leven dat ontstaat Is het grootste wonder Soms mis ik mijn dikke buik wel eens; vooral als ik een shirt aan heb die voor het mooie te wijd is.. ervaren jullie dit ook?
Hey meiden, Ben nog totaal niet bijgelezen (ben op blz. 453...). Laat alleen ff snel weten hier alles goed gaat. Drukke weekenden met klussen en door de week veel tijd met Brennan bezig. Probeer z.s.m. weer actief mee te lezen/reageren, maar dit kan nog wel ff duren. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om afscheid te nemen, dus nog een paar weekjes geduld, dan ben ik er weer actief... hoop ik Allemaal een dikke *knuffel* en tot snel. Liefs Elma Ps. ik meende iets over meetings te hebben gelezen; als er iets definitiefs afgesproken wordt, kan iemand mij dit dan pb'en? Dit lees ik vaak sneller dan de 100+ pagina's die ik dan moet doorspitten. En ik zou jullie toch wel heel graag willen ontmoeten!
Ja vrienden van ons in Schotland hadden dat ook gedaan met hun kinderen, en die waren daar erg enthousiast over. Dus toen mijn moeder laatst in Engeland was heeft ze voor ons een doosje met gebaren kaarten meegenomen, daar staat een plaatje op en een gebaar. Voor een hele hoop basisbegrippen zoals: papa, mama, hond, kat, bal, en nog zo een hele hoop dingen. Misschien her-inpakken voor da wurm als het kerst is, wie weet is ze er dan aan toe?
Ik leg bij Elin altijd een opgerolde hydrofiel doek bovenin de wieg zodat ze in elk geval geen bonk voelt als ze een omhoogduw bui heeft. En dan wel zo oprollen en neerleggen dat ze die doek niet per ongeluk kunnen ontrollen en over zich heen trekken natuurlijk he?!
Ja hoor, betrap mezelf wel eens dat ik met mijn hand op de buik tv zit te kijken. Mis ook de schopjes in mijn buik. Soms kan ik gewoon nogsteeds niet geloven dat die kleine meid mijn dochter is... kan dan minuten lang verwonderd en bewonderend naar haar kijken.